JuGyusnak lenni jó – bemutatkozik az iskola

Az SZTE Juhász Gyula Gyakorló Általános és Alapfokú Művészeti Iskola célja, hogy az intézmény falai között tanulni és tanítani mindenkinek öröm legyen: gyereknek, pedagógusnak egyaránt, a szülőkkel szoros együttműködésben. Mert ahol jól érzi magát az ember, a feladatokat, akadályokat is könnyebben veszi.

Tamási Anna Éva

Fotó: Gémes Sándor

Már az iskolába belépve frappáns, motiváló és az életre útravalóul szolgáló idézetek várják az érkezőket az egyes lépcsőfokokon. Zsigriné Sejtes Györgyi igazgatónőtől megtudtuk, ezeket a diákok maguk választhatták ki, minden osztály egyet. Így a kötődésük még erősebb hozzájuk.

Tanulva játszani és játszva tanulni

A tanórákon kiemelt cél az értelmi (IQ) és érzelmi (EQ) nevelés komplex megvalósítása, az élethosszig tartó tanuláshoz szükséges kompetenciák fejlesztése. 

Fontos célunk, hogy a gyermekek számára a tanulást örömteli tevékenységgé tegyük. A tanuláshoz való pozitív attitűd fejlesztése mellett a problémamegoldó, a kritikus és a kreatív gondolkodás kialakítását is támogatjuk, valamint segítjük a kommunikációs és együttműködési képesség fejlődését

 – fejtette ki az igazgatónő.

Fotó: Gémes Sándor

Az első két évfolyamon speciális programmal könnyíti meg az intézmény az óvoda és az iskola közötti átmenetet. A leendő elsősöket tapasztalt, kedves, jól felkészült tanítók várják. Kiemelten fontos az iskolában az anyanyelvi és idegen nyelvi kommunikáció, a matematikai, természettudományi, digitális és technológiai kompetencia fejlesztése, valamint a zene-, képző- és táncművészeti nevelés. 

2024/25-ös tanévben négy osztályt indítunk ötféle orientációval: angol és német nyelvi drámacsoportokat, ének-zene emelt szintű csoportot, képzőművészeti osztályt és alkalmazott reáltudományok osztályt. Nemcsak hisszük, hogy a tudás és a környezet érték, és együtt többre vagyunk képesek, hanem e szerint éljük az iskolai mindennapokat

 – mondta Zsigriné Sejtes Györgyi igazgató.

Élményalapú tanítás

Az intézményben nagy hangsúlyt fektetnek arra, hogy a diákok iskolán kívüli programok keretében is élményeket szerezzenek, ezek által gazdagítva tudásukat, ismereteiket a világról. Ilyen tevékenységek például az erdei iskola, a Szeged, mint életünk színtere témahét, az Állati jó nap, a művészeti hetek és egyéb táborok, túrák, könyvtári foglalkozások. A Határtalanul kirándulás és az ÖKO-iskolai programok a közösségiséget, az együtt végzett munka örömének érzését keltik. Például minden osztálynak van egy saját tujája a kertben, és növények az osztályteremben, amelyeket maguknak kell gondozni, ezzel is erősítve a diákokban a felelősségérzetet, és felkészítve őket az életre. Jó időben pedig az iskolaudvaron található szabadtéri osztályteremben, friss levegőn tartanak bizonyos tanórákat a pedagógusok.

Fotó: Gémes Sándor

Sorjáznak a fejlesztések

Az intézményben EFOP-pályázat keretében jelentős fejlesztéseket valósítottak meg, többek között kialakítottak az udvaron egy rekortán sportpályát, gazdagították a technikai eszközparkot, minden terem digitális táblát kapott, amelyeket a pedagógusok örömmel és nagy szakértelemmel használnak. Emellett új bútorokat, padokat és egyéb használati tárgyakat is beszerzett az iskola. Így minden szellemi és környezeti feltétel adott a gyermekek magas szintű neveléséhez az intézményben.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában