Délmagyar logó

2017. 09. 20. szerda - Friderika 10°C | 18°C Még több cikk.

Elfogadták a tramtrain nyomvonalát Hódmezővásárhelyen

Hódmezővásárhely - Elfogadták a vásárhelyi közgyűlésen a tramtrain megvalósíthatósági tanulmányát, és szavaztak a városon belüli nyomvonalról is.
A tegnapi vásárhelyi közgyűlésen a közlekedés volt a középpontban. Kovács Pál szakmai főtanácsadó arról számolt be, hogy a lakossági észrevételek, panaszok figyelembevételével korrigálják a városi buszközlekedés rendszerét. A 7-es és a 13-as vonal két-két, a 16-os pedig három új járattal bővül, és a menetidőket is korrigálják. Mucsi László, a városfejlesztési és üzemeltetési iroda vezetője elmondta: 1,8 kilométer hosszú, 7000 négyzetméter földút kap aszfaltborítást, ami bruttó 78 millió forintjába kerül az önkormányzatnak.

A képviselők tárgyaltak a tramtrainről, a Szeged és
Hódmezővásárhely belvárosát összekötő villamosvasútról. Az elkészült megvalósíthatósági tanulmányt a szakemberek ismertették, s ebből kiderült: a projekt minden uniós követelménynek megfelel, így EU-s támogatásra jogosult. A tervek szerint Vásárhelyen 3,5 kilométeres, egy nyomvonalú villamospálya épülne, 5 megállóval, 1 kitérővel, a szerelvények a két városban villamos, a vasúti pályán dízelmeghajtással közlekednének. Hasonló vegyes tramtrain rendszer található például a németországi Kasselben. A megvalósíthatósági tanulmányt 1 tartózkodással, a három nyomvonaltervezet közül az A verziót (Népkert, Ady Endre utca, Tóalj utca, Szőnyi utca, Andrássy út, Bajcsy-Zsilinszky utca, Nagyállomás) pedig egy ellenszavazattal fogadta el a vásárhelyi közgyűlés.

Olvasóink írták

  • 20. Pengemester 2012. június 16. 15:45
    „Booo, nálad a 2 pont. Elkerülő út nélkül agyrém az amúgy is szűk keresztmetszetű Andrássy utat tovább terhelni. Napközben így is rémálom a körforgalom és az Emlékpontnál lévő lámpa közötti szakasz.”
  • 19. booo 2012. június 10. 12:08
    „Szerintem is egy felesleges pénzszórás még akkor is, ha unyijó támogatja! De nekem egyből az szúrta ki a szememet, hogy a nyomvonala pont ott halad amit az elmúlt 3-4 évben újítottak fel, vagy alakították át. Ady- Szőnyi körforgalmak, János téri turbó (agyrém) körforgalom mind felesleges pénzkidobás volt? Ugyanis szerintem azokat az építéskor szét kell verni és újjá kell építeni!
    A másik hogy egy kötött pályás közlekedési eszköz sosem érheti utol a a szabad pályást. Egy buszközlekedést mindig az igények szerint lehet varilálni, egy kötött pályást viszont csak súlyos milliárdokból!

    Ja, és amit eddig még nem reklámoztak, elárulhatnék hogy KI fogja szervizelni, karbantartani, és felújítani ha egyszer elérkezik az ideje? És az sem mellékes hogy ki fizeti a révészt és mennyit kóstál !?”
  • 18. kánaán 2012. június 10. 08:21
    „Ha még nem tűnt volna fel, akkor elmondom:
    Nem az a lényeg, hogy valaminek van-e értelme, vagy nincs.
    Állítólag ez egy 13 milliárdos beruházás.
    Szerintetek mennyit lehet ebből szakítani?
    Na ez itt a lényeg.
    Múzeum, színház, szobor vagy villamos.
    Tök mindegy, csak jó legyen a "jutalék"...”
  • 17. eldorádó 2012. június 09. 20:40
    „11. Én2
    Hol élsz te? Vásárhelyen, ha pénz és munka nincs is, de hely éppen van! Egy vasúti nyomtáv elfér a kijelölt nyomvonalon. (másrészt, az érintett vasútvonalat nem zárják be ;-)
    http://index.hu/gazdasag/magyar/2012/06/09/vasut_imf/”
  • 16. abai 2012. június 09. 13:12
    „Szerintem 20 percenként nagyon sűrűn járna. Óránként legfeljebb kettő kellene. És akkor annyi a buszközlekedésnek, már ha olcsóbb lenne a viteldíja.”
  • 15. killust 2012. június 09. 10:23
    „Idióta pénzszórás!!!”
  • 14. buckapatkany 2012. június 08. 23:38
    „Nyugalom emberek, azt hallottam, hogy 2020-ra lesz kész! Ez vajon igaz?”
  • 13. Malaci50 2012. június 08. 17:10
    „Nekem ez egyszerűen hihetetlen! Ismét sok-sok pénzt lehet elkölteni párhuzamosan már létező közlekedésre!
    Nem elég, hogy kilóg a lóláb, rendesen kivan a lópopó is a nadrágból!
    Mind a két város eléggé jól el van adósodva. ...Mi is kéne még... Még egy csomó adósság az UNIÓS támogatás önrészéhez?!
    Van tapasztalat Szegeden! Megépült az új villamosvonal, s az üzemeltetési többletköltségek miatt szűkíteni kellett a szolgáltatások hosszát, színvonalát takarékossági okokból.
    Ennek a tramtrain vonalnak a költsége sem lesz alacsony! Miért kell mindig nagyot álmodni és arra ébredni, hogy a beleér a bilibe a kéz? Fel kéne már ébredni!!!”
  • 12. buckapatkany 2012. június 08. 15:25
    „Végre valami újítás Vásárhelyen és Ti nem örültök neki. Talán ez a villamos vonat az utolsó mentőöv. Ez összekötne minket Szegeddel. Vásárhely önmagában, egyedül elsüllyed, ezért össze kell fognia, össze kell tartanunk Szegeddel.
    Több turista fog átjönni Szegedről Vásárhelyre, ha ez megépül, vagyis többen jönnek a hotelekbe vendégként, ja és a buszközlekedést is pótolná Vásárhelyen.”
  • 11. Én2 2012. június 08. 12:07
    „Felesleges pénzköltés. Vásárhelyen nincsennek olyan utcák ahol elférne, itt már nem lehet közlekedni sem.Van jobb ötletem, hogy hová költsék a pénzt. Ezzel nem lesz élhetőbb város Vásárhely.”
  • 10. eldorádó 2012. június 08. 11:44
    „Ki hitte volna a rendszerváltáskor, hogy fognak még a vásárhelyiek villamossal menni a Nemzeti Színházba, vagy a szegediek BL vízilabda meccsre menni a Gyarmati Dezső Sportuszodába!? Szeged - Hmvhely viszonylatban.”
  • 9. Emberségetavilágnak 2012. június 08. 11:06
    „Meg lesz az. Ott az a bizonyos csap. Meg a kéz, amelyik kinyitja.”
  • 8. buckapatkany 2012. június 08. 10:03
    „Az Andrássy út Hódmezővásárhely legnagyobb szégyene, a belváros szívében van, és pont úgy néz ki mint 30 évvel ezelőtt leszámítva a nagy cserepes növényeket. Romos házak, citromsárga csempével kirakott falak, galambürülék mindenhol, hepehupás járda, és ami a legrosszabb, hogy bejöhetnek az autók! Már rég át kellett volna alakítani sétáló utcává, és csak 2014-ben fogják megcsinálni? És melyik évben kezdik el építeni a tramtrain-t, mert erre vonatkozó évszám nincs a cikkben...”
  • 7. Lixus_kzs 2012. június 08. 09:50
    „Hát barátom, ha valahol, akkor az Andrássy-n elfér a villamos.”
  • 6. okoskaaa 2012. június 08. 09:37
    „Jellemző. :/
    Úgy látszik, Hódmezővásárhely a liliputiak városa. Minél kisebb, keskenyebb utak.
    Hát persze, az Andrássy is jó széles, elfér még ott egy villamos...AGYRÉM!!!!!!!!!!!!!!”
  • 5. gubanc 2012. június 08. 08:12
    „Kedves Egyes!
    Közlekedhetsz lovon is és lakhatsz jurtában is. Ihatsz kumiszt is . Hamarosan mongolull fogsz így gagyogni Etelközben,”
  • 4. Beroesz 2012. június 08. 07:56
    „Kb. az történt, amire számítani lehetett. Vásárhely és Szeged évszázadokig rivalizált egymással, itt az ideje, hogy együttműködjenek. A regionális villamos kiépítése jelentős előrelépés lesz mind Szeged, mind Vásárhely, mind a vasút számára. A 175 000 fős Szeged és a 45 000 fős Vásárhely egyre inkább a Tisza kép partján fekvő ikervárosként jelenti a Dél-Alföld regionális erőközpontját. Ezen szerepkör betöltéséhez, a két város közötti kapcsolatok korszerű és európai szintre emeléséhez a távvillamos a megfelelő megoldás.

    Remélem, hogy a döntéshozók nem feledkeznek majd el a két város közötti tanyavilágról és ott is lesznek megállóhelyek.”
  • 3. tams073 2012. június 08. 03:42
    „És akkor lesz munkahely? Ez megint egy giga beruházás a fideszes nagyzási hobort ujabb bizonyitéka. Nem lesz környezetkimélöbb mint a busz meg a vonat.Most is járnak buszok vonatok.Én spec nem fogok ráülni mert autoval közekedem nem lesz kisebb az autos forgalom sem.Valaki megint nagyon jol jár, a város megjobban tönkre lesz téve a közlekedés és anyagilag is.Itt jön majd képbe ha majd el akarod adni a házad fizethetsz tiz százalékot az önkormányzatnak a korekt adó miatt mivel értéknövelő beruházás miatt többet ér a házad stb”
  • 2. buckapatkany 2012. június 07. 22:52
    „Sokan járnak át Hódmezővásárhelyről Szegedre, mert Vásárhelyen nincsenek új munkahelyek! Talán nem kellene a tramtrain, ha lenne elég munkahely Vásárhelyen!”
  • 1. tams073 2012. június 07. 22:47
    „MINEK????????????????????????????KINEK????????????????????????????AGYRÉM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Szezonnyitó a mindszenti strandon

Ma és holnap a Magyaro(c)k-fesztivállal és a veterán járművek találkozójával nyit a mindszenti tiszai strand. Tovább olvasom