Délmagyar logó

2017. 09. 26. kedd - Jusztina 13°C | 22°C Még több cikk.

Maradhatnak a házak az úttól

Hódmezővásárhely - A legutóbbi elképzelés szerint 10 újvárosi lakóházat bontanának le a vásárhelyi elkerülő út építése miatt. Az érintettek tiltakoznak, ezért hamarosan újabb terv készül, hogy mégis megmaradjanak az épületek.
Ha minden jól megy, 2011 tavaszán kezdődhet a vásárhelyi elkerülő út építése. Addig a területszerzés, az uniós pályázatok előkészítése és a közbeszerzési eljárások folynak. Az elkerülő ugyan a 47-es laktanyai körforgalmi csomópontjánál indul, de nem az ipari park felé vezető tehermentesítő szakasz folytatásaként kerüli meg a várost, hanem átszeli azt a Szeged–Békéscsaba vasútvonal mentén. A sínnel párhuzamosan haladva a Majolikagyárnál éri majd el a Bacsy-Zsilinszky utcát, egy felüljárón át a vasút és a Fáncsy utca közötti területet, újabb felüljárón szeli át a Szoboszlai utcát, majd egy-egy felüljárón a makói és a csabai vasútvonalat. Itt északra fordul, és a Hód-Mezőgazda Zrt. kiállítási centrumánál csatlakozik vissza a 47-esbe. A jelenlegi terv szerint az út a Fáncsy utca végénél ott haladna át, ahol ma 10 lakóház áll.

Az utca legutolsó házában élő Benkő Sándorné nem tudta megmondani, mi lesz, ha tényleg költözniük kell. Úgy vélte, ha kisajátítják a házat, az ellen semmit sem tehetnek. Török Sándorék otthona viszont megmarad, de közvetlen közelükben fut majd az út.

Kincses Sándorné háza megmarad. De szívesebben venné, ha kisajátítanák. Fotó: Tésik Attila
Kincses Sándorné háza megmarad. De szívesebben venné, ha kisajátítanák.
Fotó: Tésik Attila

– A korábbi tervekben még az szerepelt, hogy a mi házunkat is kisajátítják, de a legutóbbi ismertetőre már nem hívtak, így sejtettük, hogy mégis maradhatunk. Nem örülünk neki, hiszen az autók és a kamionok az ablakunk alatt mennek majd, és nem tudjuk, hogy a 100 éves épület kibírja-e a forgalmat – mondta Törökné.

Még az utca túloldalán élők is tartanak az építkezés következményeitől. Kincses Sándorné elárulta: nem szívesen hagyná ott a saját kezűleg épített házukat, hiszen nincs hová mennie beteg gyermekével, annyi pénzt meg biztosan nem kapnak majd, amiből hasonlót tudnának venni. Ő is fél a portól, szmogtól és zajtól, meg attól, hogy a háza megrepedezhet.

Változtatnak a terveken

– Módosítják a már elfogadott tervet annak érdekében, hogy a házakat ne kelljen lebontani – tudtuk meg Kokovai Pétertől. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. projektvezetője az építkezésről elmondta: azért, hogy a Fáncsy utcán ne kelljen tíz házat lebontani, a most tervezett helyszínnél távolabb építik meg az egyik felüljárót, így az arra vezető ív is arrébb kerül. Ennek csak egyetlenegy, az utca legvégén álló ház lesz az útjában.

Olvasóink írták

29 hozzászólás
12
  • 29. strangerr 2009. szeptember 23. 17:28
    „Tök érdekesek azért az emberek...

    Pár hozzászólás azt fikázza, hogy miért nem az ipari utat folytatják, az előbbi 28as pedig épp ellenkezőleg azt nehezményezi hogy miért nem a vasúttal párhuzamosan fut majd az "elkerülő" :)

    Még egyszer: elkerülő nincs. Van a tehermentesítő út tervezve a vasúttal párhuzamosan, kedves Filcttol továbbra is ezt tervezik. A "másik" amelyik megépült sem elkerülő, hanem az ipari parkot és a 47est összekötő út.”
  • 28. Filctoll 2009. szeptember 22. 20:06
    „Véleményem szerint ez az elkerülőnek nevezett út, valami szégyen! Összevissza kanyarog. Nem értem miért nem lehetett a Lelei úton egyenesen becsatlakozni!? Az ipartelepen is lesz rengeteg gond, a csemperaktár az út szélére pakol, a targoncáktól, várakozó kamionoktól nehézkes az átjutás. Én úgy érzem a szikáncsi útfelújítás okán is, mintha Gorzsát kötötték volna össze a szegedi úttal!? Sokkal egyszerűbb lett volna a vasúttal párhuzamosan vinni -ahogy az első tervekben is volt- igy az út egy nagykalap .... sem ér. A kanyarok miatt is lassú és hosszú, az autós biztos nem fogja körbekacskaringózni a fél várost az elkerülőn hanem feljön a Kaszapra és úgy megy a Kutasi úton.
    Ha nem lesz igazam, akkor mi lesz az Emlékpontal? A kutya nem fog arra menni.”
  • 27. KilgoreTrout 2009. szeptember 21. 22:03
    „strangerr, itt bizony érveléssel nem fogsz sokra menni, hamar Lázár seggnyalója leszel, mint én:))”
  • 26. strangerr 2009. szeptember 21. 19:17
    „Akkor a fogalmi zavarokról. Amiről a cikk szól az a tehermentesítő út. Amit a múltkorában átadtak az egy ipari feltáró út.
    Természetesen állami beruházás, de természetesen döntő szava van (ha másképp nem mint az illetékes építéshatóság) az Önkormányzatnak is.”
  • 25. abai 2009. szeptember 21. 19:11
    „Strangerr! Na most akkor tehermentesítő vagy elkerülő, mert mégis elkerülőről írsz. Egyébként meg állami beruházás, nem önkormányzati.”
  • 24. strangerr 2009. szeptember 21. 17:17
    „NTK igazad van.

    DE el kell fogadni hogy egy ilyen út előkészítése min. 8 év. És megépülése még 2.

    Most újra lehet gondolkodni a koncepción de akkor 10 évig megint nincs semmilyen út.

    Ezt a tehermentesítőt 2002 óta tervezik, módosítják, áttervezik, engedélyeztetik.”
  • 23. strangerr 2009. szeptember 21. 17:12
    „1.) Ezt a nyomvonalat csak a pongyola újságíró hívja elkerülőnek. Hivatalosan sosem volt elkerülő, lévén nem is az, hanem tehermentesítő.
    2.) A dolgot nem most találták ki. Vásárhelyen pont középen fut a 47es, miután szintén lakossági tiltakozásra ellehetetlenült az összes elkerülő nyomvonal, Rapcsák idején döntöttek a tehermentesítő út mellett. Tehát nem kell fideszelni meg emeszpézni. De ha megnézzük Vásárhely "alakját" egy elkerülő olyan hosszú lett volna, hogy félő sokan továbbra is a városban mentek volna át.
    3.) Csatlakozás a tehermentesítőre nem lesz a "laktanyai körforgalom" és a Klauzál utca között, ergo "elkerülő jellegű" lesz, Újváros forgalmát nem befolyásolja.
    4.) Az eredetileg sem úgy tervezték, hogy házakat kelljen bontani, csak a tervezés közben a MÁV kitalálta hogy Ő majd egyszer a jövőben kétvágányúra fejleszti a békéscsabai vonalat. Emiatt kellett nagyobb híd (hely a második távlati vágánynak), és nagyobb ív, ami ütötte már a Fáncsy utcai házakat.”
  • 22. airwaves 2009. szeptember 21. 11:36
    „Vásárhely annyiban nagy buta város, amennyire a vezetőit megválasztja! Lásd ezt a tehermentesítő, vagy mifene utat! Kész röhej! A városrész képviselője, nem is Újvároson lakik! Eddig a Csomorkányi utcán élőket ette a fene a forgalomtól, ha elkészül ez a eszement terv, akkor meg a Fáncsy utcán és környékén élők érzik majd a " Szavazz rám és négy évig nagyon jó lesz! Nekem!!! " következményeit! Hangfogó fal és társai... Persze, amikor majd a fejük fölött dübörög a forgalom ! De biztos lesznek olyanok, akiknek ez a terv a legideálisabb! Csak azok nem Újvároson laknak :(”
  • 21. Én2 2009. szeptember 21. 10:28
    „NTK - látod nem kelle pm-nek lenni ahhoz, hogy jó megoldásokat találj. Egyszerű ember tudja, hogy kell elkerülőt építeni csak nem tudja a csalit, hogy mit miért akarnak úgy csinálni v. ha tudja akkor hallgat róla.

    Igazi vátos elkerülő kell és kész nem a városon keresztül ki látott még ilyet.Nem véletlenül mondom mindig hogy nagy buta város vásárhely.”
  • 20. NTK 2009. szeptember 21. 08:10
    „19-hez:

    Az a baj, hogy a tehermentesítő ebben a formájában nem felelne meg egy elkerülő út részeként. Ha valaki végig ment már rajta láthatja, hogy szűkek, élesek a kanyarok és tiszta ökörhu...zás az egész. Nem véletlenül vannak kint a sebességkorlátozó táblák. Egy országos főútnál, - még ha az elkerülőként is funkcionál a város közepén - vannak bizonyos tervezési szempontok, amelyeknek meg kell felelni. A tehermentesítőt nem így tervezték. Ezt most már el kell fogadni. Nem igen lehet rajta változtatni.

    Esetleg az lehetne még a megoldás, hogy a Majolikáig még megépítik az utat, de onnan nem viszik tovább. Elkerülőként meg építenek egyet olyat, amely kb. az Anno vendéglőnél indul, nyugatról elkerüli a várost, átszelve a 45-ös utat, majd visszatér a 47-esbe valahol a Hód-Mezőgazdánál. Esetleg még ezt az elkerülőt az Anno vendéglőtől tovább lehet vinni az M43 nagyfai csomópontjába.”
  • 19. az_aki 2009. szeptember 20. 18:28
    „szerintem is a tehermentesítőt kellene folytatni és nem a városon kéne végig vinni az elkerülőt...”
  • 18. Én2 2009. szeptember 20. 17:53
    „vöröske- teljesen egyetértek írásoddal mint igaz amit leírtál. Borzasztó itt újvároson ez a forgalom ide kellene költöztetni a város vezetőit akkor majd csinálnának valami jót biztosan, pl mint az egyirányúsítás a pm utcájában mikor odaköltözött.
    Hiába építették meg ezt a kis elkerülőt amit megcsináltak alig megy rajta kocsi minden kamion itt rohan továbbra is a Csomorkányi utcán.
    Itt a város teljesen elkerülő utat kellene csinálni mint Szentesen v. Orosházán. Úgy látszik ezekbe a városokba okosabbak a vezetők, az biztos, hogy sok pénzt lenyúl valaki azért ragaszkodnak ehhez a hülye megoldáshoz.
    Legyen népszavazás a városban v. csak az újvárosiak körében. Hátha okosabbak vagyunk náluk.”
  • 17. KilgoreTrout 2009. szeptember 20. 16:59
    „Valaki világosítson már fel, hogy egy olyan út, ami azonos szinten sehol nem keresztezi a meglévő utcákat, az pontosan honnan választ el mit?
    Egyedüli probléma a zajterhelés lehet szerintem, de arra meg vannak jó megoldások.
    Bár közben eszembe jutott még egy probléma: megint kurva sok pénz le fog nyúlni valaki...”
  • 16. aranka2 2009. szeptember 19. 18:41
    „Az alapvető hiba már évtizedes, a várost elkerülő útnak ugyanis nem délkeleten, hanem északnyugaton kellene futnia. Mind Szentesről, mind Orosháza felől ez lett volna az ésszerű, de a környezetvédelem ...
    A teljes elkerülő annyira eszetlenül hosszú, hogy azt senki használni nem fogja (ez lenne a mostani tehermentesítő folytatása, majd északra, a 47-esig) az ésszerűen hosszú pedig vélt, vagy valós újvárosi érdekeket sért. Szentes felől azonban mindkettő abnormális, ha valaki Szegedre igyekszik. Úgyhogy maradjon mindenki a s-ggén. (Emlékszünk talán a jó Tölcséry tanár úrra, aki a népvándorlásról vélte, hogy - Nem vót itt sömmiféle gyüszmékölés)”
  • 15. eldorádó 2009. szeptember 19. 18:19
    „mit szóltok ehhez a nyomvonalhoz: ipari elkerülő folytatása az Erzsébeti útig, majd a vasút mentén a Dilinka temetőn át ?”
  • 14. eldorádó 2009. szeptember 19. 18:03
    „Magyarországon a felüljárókat, lösz dombokba alagutat nem az észszerűség miatt, hanem az ára miatt építenek: több állami és uniós pénzt lehet lenyúlni és így visszajuttatni a megrendelőnek: a politikusoknak.
    Pártfüggetlen: a szadesz, maszop és fidesz is ebből él.”
  • 13. abai 2009. szeptember 19. 17:48
    „Sajnos a belvárosban szegény emberek laknak. Panelben vagy téglablokkban gazdag nem szorong. Azok inkább Kishomokon építettek maguknak, vagy a város csöndes részein élnek szép nagy házakban. Csak nézz körül.”
  • 12. JB007 2009. szeptember 19. 14:42
    „Ez azért vicces, hogy a belvárosi részt, mint gazdagok lakta övezetet említeni.”
  • 11. JB007 2009. szeptember 19. 14:42
    „Ez azért vicces, hogy a belvárosi részt, mint gazdagok lakta övezetet említeni.”
  • 10. renicsi15 2009. szeptember 19. 10:18
    „Mindig a külvárosi rész jár rosszul!! Bezzeg akik a belvárosban laknak azoknak lesz csak igazán jó életük hisz szinte 1 autó vagy kamion sem fog arra menni!! A gazdagoknak kiváltság jár még a forgalmat is elterelik miattuk!!”
29 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Gyorshajtás okozta tavaly a vásárhelyi tragédiát

A rendőrség adatai szerint nem műszaki hiba, és nem is a versenyzés okozta azt a szörnyű balesetet, amelyben két fiatal halt meg. Tovább olvasom