Délmagyar logó

2016. 12. 05. hétfő - Vilma -6°C | 4°C

Félelem igazgat

"...nem lennék meglepve, ha kiderülne, hogy a Molotov-koktél meg az utcakő dobálása – bármely békésen tüntető menetre – a véleménynyilvánítás általánosan elfogadható formája."
A véleménynyilvánítás általánosan elfogadható formájának minősült a bíróságon, hogy a szombati pesti melegfelvonulás résztvevőit záptojá-
sokkal dobálták meg. Az őrizetbe vettek közül 4-en pénzbüntetést kaptak, mert akkor se hagyták abba a tojásdobálást, amikor a rendőrök erre felszólították őket. Három embert felmentettek, mert ők szót fogadtak a rendőrnek. Eddig csak a tojásosokról van hír, a Molotov-koktélokat, petárdákat, utcaköveket, üvegeket a felvonulókra dobálókról még nincs.

De a történtek után nem lennék meglepve, ha kiderülne, hogy a Molotov-koktél meg az utcakő dobálása – bármely békésen tüntető menetre – a véleménynyilvánítás általánosan elfogadható formája.

Mert ez egy ilyen ország?

Milyen? Ahol félnek. Azt mondják, akik mindenre tudnak valamit mondani, hogy félnek a rendőrök, az ügyészek, a bírók. Azért mentik fel és engedik tovább szabadon záptojást hajigálni ezeket a megélhetési agresszíveket, mert félnek.

Egyetlen pillanatig se tessék azt hinni, hogy a tiszteletre méltó bírák attól a pár száz, minden tüntetésen foglalkozásszerűen fizikai erőszakot alkalmazó fickóktól félnének. Hanem attól, hogy valamelyik politikai oldalhoz sorolják őket az ítéleteiket megítélők. Ezért nem merik szakszerűen alkalmazni a jogszabályokat és azt mondani – például –, hogy egy jegyirodát fölgyújtani az nem rongálás, hanem aljas indokból elkövetett szándékos emberölés kísérlete. És azt mondani, például, hogy folyamatos dobálózással, azaz erőszakkal megakadályozni mások gyülekezési jogának gyakorlását az nem szabálysértés, hanem bűncselekmény.

Naivság lenne azt hinni, hogy a bűnökért járó, a 20 ezer forintos pénzbírságnál talán súlyosabb büntetések révén megszabadulnánk a köztéri agressziótól. De talán megszabadulhatnánk attól a rettenetesen nyomasztó érzéstől, hogy félelem igazgat itt, a jogállam – nem működik.

Olvasóink írták

  • 15. Csak_nyugi 2008. július 11. 08:14
    „"Egyetlen pillanatig se tessék azt hinni, hogy a tiszteletre méltó bírák attól a pár száz, minden tüntetésen foglalkozásszerűen fizikai erőszakot alkalmazó fickóktól félnének. Hanem attól, hogy valamelyik politikai oldalhoz sorolják őket az ítéleteiket megítélők. Ezért nem merik szakszerűen alkalmazni a jogszabályokat és azt mondani - például -, hogy egy jegyirodát fölgyújtani az nem rongálás, hanem aljas indokból elkövetett szándékos emberölés kísérlete. És azt mondani, például, hogy folyamatos dobálózással, azaz erőszakkal megakadályozni mások gyülekezési jogának gyakorlását az nem szabálysértés, hanem bűncselekmény."

    Ekkora marhaságot már régen nem olvastam, hacsak Sulyok Erzsébet valamelyik írásában nem...”
  • 14. joy 2008. július 10. 22:44
    „Sajnos, mélyen igaz.
    Mert itt az erőszaknak, a rágalmazásnak, gyalázkodásnak, gyűlölködésnek, hazaárulózásnak határtalan szabadsága van.

    Emberségnek, tisztességnek, munkának becsülete semmi.

    Itt az nyer, aki hangosabban üvöltözik, aki nagyobbat üt, aki aljasabb, aki gonoszabb.

    18 éve nincs ünnep az országban, nem régen még a karácsonyt is meggyalázták, keresztre feszítették!”
  • 13. dfgdfg 2008. július 10. 21:57
    „erzsebetben meg a regi (antik)beidegzodesek mukodnek mikor meg az allamrendorseg munkarsorseg tartotta rettegesben a nepet”
  • 12. kim 2008. július 10. 21:07
    „wz a téma kezd nagyon unalmas lenni...”
  • 11. avalóság 2008. július 10. 20:28
    „Ne írjatok itt esszéket !Mindannyian a rendszerváltáskor a kapitalizmusra szavaztatok! Hát,kérem ez a velejárója !Ti akartátok,akkor ne sírjatok.Vagy hogy gondoltátok ? Szocialista munkahelyek,ellátás,erkölcs,segélyek...stb.,és kapitalista,nyugati életszínvonal. Összevonva a kettőt.Mindkettőből ami jó,és tetszik.
    Ez nem így működik ! Szokjátok,mert így van,így lesz. Ti akartátok !!”
  • 10. Molnár György 2008. július 10. 19:45
    „A homokosok felvonulása nem történhetett volna meg.Valamikor ezt büntették, helyesen.Mert az nem járja, hogy ők le akarják szállítani a homo korhatárt 14 évre, ez az abszurdum. Egyáltalán nem lehet hagyni a tobzódásukat, és hogy megtévesszék, átprogramozzanak hetero érzületű gyerekeket. Az abberált szerelmi életüket tartsák meg maguknak, ne hancegjenek vele. Csak mellékesen kérdezem, a "buzi parádén "szolgálatot teljesítő rendőröket MILYEN PÉNZBŐL FIZETTÉK? Mert ezt is a homokosoknak kellett volna fizetni. Mindez idő alatt a rendőröknek hol kellett volna szolgálatot teljesíteni, amely helyeken a bűnözés őrizetlen volt.
    Ugyanez vonetkozik a kendermagos szemét kábítószer élvezőkre, és a felvonulásukra.
    A SPORT szeretetét adják át az ifjúságnak, a normális programokat, az olvasást, a szépirodalmat kell megkedveltetni velük, főképpen a HAZA szeretetét.”
  • 9. torzulás 2008. július 10. 14:34
    „Ezt találtam ugyanebben a témában egy másik, hétfői cikkben a neten:

    "Emberek csoportjai ismét felvonultak az utcán bemutatva az erőszak minden elemét: káromkodás, repülő kövek, ütlegelő botok, tűz, víz, gáz, ököl, vér. A miniszterelnök néhány ezer emberről beszél, akik szerinte ellopják szimbólumaink, szabadságunk. De itt sem jut eszébe senkinek, hogy milyen mérgeket szórtak, szórtunk, kik és hogyan a népre, hogy ez a pár száz egyedből álló szörny így és itt, s még mindig él s működik!
    Miért nem tudjuk kezelni, gyógyítani, megszüntetni, átformálni? Mert politikailag életben kell tartanunk..."
    Folytatás itt:
    http://szegedma.hu/2008/07/07/a-magyar-fak/”
  • 8. Prehistoric 2008. július 10. 13:11
    „Cicvarek! Én nem azt mondtam, hogy a kormány szervezte. De hogy hagyják ezeket megtörténni és a többséget provokálni, az igenis POLITIKA! És egyébként egyetértek a 7. hozzászólóval: műproblémákat gyártanak, hogy eltereljék a figyelmet az igaziakról.”
  • 7. siriusilant 2008. július 10. 13:00
    „Kedves Sulyok Erzsébet!

    Ez az ország tele van szorongó rendőrökkel, bírákkal, ügyészekkel!
    És olyan baromira félnek, hogy ezért őrjönghet szabadon a kisebbség a falvakban, ezért kenik el gátlástalan megélhetési politikusok köztörvényes bűncselekményeit, ezért sorolhatnám estig azt a döbbenetes mennyiségű disznóságot, amit ebben az országban szabadon meg lehet tenni. És történik ez a sajtó támogatásával, úságírók segítségével, akik pontosan tudják, hogy valami nagyon elromlott ebben az országban és azt is tudják, hogy kik a felelősek ezért.
    A szomorú a történetben az, hogy félrebeszélés van, műproblémák (buzivonaglás), és elveszik a lényeg, hogy összefogás nélkül elveszünk.
    Lehet gondolkozni és idióta csőcselékezés helyett szemet kinyitni, rácsodálkozni a valóságra és MEGOLDÁST KERESNI!”
  • 6. asd 2008. július 10. 11:38
    „van egy eladó, több, mint 400 holdas szigetet a lisszaboni tengerparttól 300 m-re, 240 M euróért

    http://www.privateislandsonline.com/muchao-da-poava-portugal.htm”
  • 5. cicvarek 2008. július 10. 09:17
    „Jók a hozzászólások, legalább megtudtam, hogy a melegfelvonulást is a kormány szervezte, és a rendőrök Molotov koktéllal dobálása forradalmi tett.
    Úgy látszik, nem vicc az, hogy Mórickának mindenről az jut eszébe.. Érdemi vélemény helyett általános világfájdalom, kormányutálat, meg amit akartok.
    A cikkről: valami tényleg nagyon elromlott, amikor ennyire szembe lehet menni a józan ésszel, igazságérzettel, jogszabályok szavaival és szándékával, büntetlenül és felellőtlenül "garázdálkodhat" és tehetetlenkedhet rendőr, ügyész, bíró. Működő jogállam hagyná, hogy összetörjék a rendőrautókat,
    hogy 2002-es tettért 2008-ban legyen elsőfokú, maszatoló ítélet, de kár is folytatni.
    A politikai elit éppúgy elvesztette hítelét, mint a tisztviselői kar vezetői.
    Nem tud valaki egy kiadó lakatlan szigetet?”
  • 4. strangerrr 2008. július 10. 08:59
    „A cikknek teljesen igaza van sztem.

    De fordítsuk meg: ezekszerint ha van egy katolikus körmenet (vagy akár a szent jobb körmenet), azért mert tegyük fel hogy szerintem az hazug, képmutató, álságos stb. bármilyen akkor nekem jogom van tojással megdobálni?

    Tényleg ez az a mélymagyar értékrend?”
  • 3. cyt 2008. július 10. 08:45
    „"... De a történtek után nem lennék meglepve, ha kiderülne, hogy a Molotov-koktél meg az utcakő dobálása - bármely békésen tüntető menetre - a véleménynyilvánítás általánosan elfogadható formája.

    Mert ez egy ilyen ország?

    ..."

    Nos a cikk szerzőjének (S.E.) egy ilyen szöveg leírása után nem lenne helye a médiában.”
  • 2. Prehistoric 2008. július 10. 07:25
    „Előrebocsátom: én sem értek egyet a dobálózással. De látta már csak egyszer is, hogy ha ennek a kormánynak valamit szép szóval mondanak, kérnek tőle, azt megteszi? Nem, inkább tovább provokál: melegfelvonulással, ezzel-azzal. A társadalom jó részének létminimum alá süllyesztését, vegetációra kényszerítését milyen kategóriába kellene besorolni a bíróságon? Az egészségügy és az oktatás szétverése milyen ítéletet érdemelne? Erről sem ártana elgondolkodni... Igaz, ezt a tojásdobálást nem lehet azokkal összehasonlítani, mégis felhívnám a szíves figyelmét, hogy a forradalmaK sem kerekasztalbeszélgetéssel kezdődtek... és félek, ha sokáig azt látja a nép, hogy semmibe veszik meg még hülyének is nézik, ki fog törni valami, hiába fanyalognak az álszent "széplelkűek".”
  • 1. siriusilant 2008. július 10. 07:10
    „Félelem igazgat...
    Gumilövedék...rendőrterror...lehallgatás...kardlapozás...jogtalan bebörtönzés...cigánybűnözés...hónapvégi számlálgatása a filléreknek...gátlástalan lenyúlások odafönt...diktatúra...örülj a melegek gyomorforgató felvonulásának(végső csapás a család intézményére)...

    Ez is véget ér egyszer. Ez a becstelenség sorsa.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Hulla-fejadag

"Tény, hogy undorok a haláltól. Minden fajtájától. A kegyes haláltól is. A gyilkolástól is.… Tovább olvasom