Kecskemét és környéke

2014.03.23. 10:25

Átadták a Mercedes buszokat Kecskeméten

Kecskemét - A 25 hibrid meghajtású autóbusz hétfőtől áll forgalomba.

Delmagyar.hu

Huszonöt Mercedes-Benz típusú, hibrid meghajtású autóbuszt adtak át szombaton Kecskeméten. Az Európai Unió és a magyar állam által finanszírozott, környezetbarát üzemmódú járművek hétfőtől állnak forgalomba.

A város tömegközlekedésének fejlesztése során fontos szempont volt a környezetbarát üzemmód és a szolgáltatás színvonalának emelése, ezeknek a csúcstechnológiát képviselő buszok maradéktalanul megfelelnek - idézte [namelink name="Zombor Gábor"] (Fidesz-KDNP) polgármester szavait az önkormányzat közleménye.

Egy buszvezető integet a város közösségi közlekedésének fejlesztésére érkezett, soros hibridhajtású, alacsonypadlós Mercedes Citaro autóbuszok az ünnepélyes átadásán Kecskeméten a Rákóczi úton 2014. m

Egy buszvezető integet a város közösségi közlekedésének fejlesztésére érkezett, soros hibridhajtású, alacsonypadlós Mercedes Citaro autóbuszok az ünnepélyes átadásán Kecskeméten a Rákóczi úton március 22-én.
Fotó: MTI/Ujvári Sándor

A Kecskemét közösségi közlekedésének fejlesztését célzó projekt 5,9 milliárd forint uniós és hazai támogatásban részesült.

Az EvoBus Hungária Kft. által határidőre leszállított új autóbuszok mintegy 4,2 milliárd forintba kerülnek, a fennmaradó összeg az egyéb projektelemek megvalósulására nyújt fedezetet. A projektet 95 százalékban az EU és a magyar állam finanszírozta, az 5 százalékos önerőt az önkormányzat elnyerte az EU önerőalapjából.

Ingo Fröhlich, a kft. ügyvezető igazgatója hangsúlyozta: a 25 hibrid hajtású Mercedes autóbusz egy időben történő beszerzése és forgalomba állítása nemcsak Magyarországon, hanem a világon is egyedülálló.

25 új busz áll forgalomba Kecskeméten. Fotó: MTI/Ujvári Sándor

25 új busz áll forgalomba Kecskeméten.
Fotó: MTI/Ujvári Sándor

A fejlesztés további, várhatóan az év végére megvalósuló elemei közé tartozik a városi parkolási és közlekedési rendszer átgondolása, a buszok számára új telephely létesítése, a menetrend teljes körű felülvizsgálata, megállóhelyek átépítése, valamint utastájékoztató rendszer kiépítése.

Kecskemét új, úgynevezett zéró emissziós zónájában a Citaro G BlueTec Hybrid autóbusz akár 10 kilométert is képes megtenni a dízelmotor használata nélkül. A buszban négy elektromos kerékagymotor működik, ezek egy akkumulátorból nyerik a szükséges elektromos energiát, és fékezés esetén képesek energiát visszatáplálni a rendszerbe. A folyamatos energiaellátást a dízelmotor által hajtott generátor biztosítja, a motor működése azonban nem folyamatos, ez az akkumulátor töltöttségi szintjétől függően be-, illetve kikapcsol. A sebességváltó nélküli autóbusz szinte hangtalanul közlekedik, s az utasok nem észlelnek váltás miatti rándulásokat.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!