Délmagyar logó

2017. 02. 28. kedd - Elemér 5°C | 17°C Még több cikk.

40 hajó és az FBI is keresi a maláj utasszállítót

239 emberrel zuhanhatott a tengerbe egy maláj utasszállító. Már 40 hajó és 22 repülőgép vesz részt a keresésben. Ketten lopott útlevéllel utaztak.
Még mindig nem lelik a Boeing 777-es nyomát

Hiábavalónak bizonyult az eddigi keresés a Malaysia Airlines eltűnt repülőgépe után - közölte vasárnap késő esti híradásában a kínai televízió. A járaton 239-en voltak, köztük 154-en kínaiak.

A gépről 40 órája nincs hír, Pekingben a kínai utasok több mint száz hozzátartozója várja egy szállodában, hogy tájékoztassák őket.

A kínai parti őrség első hajója vasárnap a déli órákban ért a baleset feltételezett helyszínére, és az első hat órában nagyjából 200 négyzetkilométert vizsgált át eredménytelenül. A már ott lévő hajók is hiába kerestek nyomokat.

A térségbe újabb kínai mentőhajók tartanak búvárokkal, és két hadihajót is a területre vezényeltek. Az egyik egy jól felszerelt kétéltű partraszálló, két helikopterrel, csónakokkal, valamint 52 tengerésszel, egészségügyi egységgel és víz alatti mentésre kiképzett tízfős búvárcsapattal.

Még mindig nem lelik a maláj Boeing 777-es nyomát. Fotó: MTI/AP (galéria)

A szállítási tárca a térségben lévő összes kínai hajónak felhívta a figyelmét arra, hogy jelentse, ha értékelhető jeleket, nyomokat, esetleg roncsdarabokat lát. A kínai tengeri mentők kapcsolatban vannak malajziai és vietnami kollégáikkal. Korábbi jelentések szerint az Egyesült Államok, Szingapúr és a Fülöp-szigetek is jelezte, hogy részt vesz a kutatásban.

A kínai központi televízióban állandó, az online fórumokon a legolvasottabb téma a Boeing 777-200-as repülőgép rejtélyes eltűnése. A kínai szakértők, akik a legkülönbözőbb lehetőségeket felvázolva keresik a magyarázatot a történtekre, megjegyezték, hogy a nemzetközi gyakorlatban a légitársaságoknak 30 másodpercen belül be kell jelenteniük, ha elveszítik a kapcsolatot egy gépükkel. A szóban forgó, Kuala Lumpurból Pekingbe tartó járat "eltűnését" öt órás késéssel tudatta a Malaysian Airlines, ami azt jelenti, hogy a kutatás szempontjából értékes időt vesztettek el - fogalmaztak jogi szakemberek.

Repülési szakértők a gép technikai adottságainak ismeretében egyelőre nem találnak elfogadható magyarázatot arra, hogy miként "veszhetett el" nyomtalanul a Boeing 777-es.

A kínai külügyminiszter-helyettes, Hszia Hang-seng találkozott Malajzia ideiglenes ügyvivőjével és Vietnam nagykövetével, és a hozzátartozók időben történő tájékoztatását kérte, valamint támogatásukat a mentéshez.

Már 40 hajó és 22 repülőgép vesz részt a keresésben

Már negyven hajó és huszonkét repülőgép vett részt helyi idő szerint vasárnap délben az előző napon eltűnt malajziai utasszállító repülőgép utáni kutatásban, időközben a malajziai hivatalos források megerősítették: a radarok valóban jelezték, hogy a gép eltűnése előtt visszafordult.

Kína, Vietnam, Malajzia és a Fülöp-szigetek egyaránt rendelkezésre bocsátott hajókat és repülőgépeket a gép felkutatására, bár egyelőre nem találtak roncsokat, amelyek arra utalnának, hogy a gép esetleg a tengerbe zuhant volna. Az amerikai hadiflotta egy rombolót küldött, fedélzetén két helikopterrel. Útnak indult továbbá az okinavai amerikai támaszpontról egy repülőgép, amely fedélzetén a kutatáshoz használható különleges radarberendezés van.

A hírügynökségi jelentések egyre pontosabb számokat közölnek az utasokról. Eddig annyit lehet tudni, hogy a Boeing 777-200-as gép fedélzetén 227 utas és a személyzet 12 tagja tartózkodott. Az utasok 14 állam polgárai voltak, a legtöbben - 154-en - kínaiak. Négy francia (három közülük a pekingi francia gimnázium tanulója), 38 malajziai, 7 indonéz, 6 ausztráliai és 3 amerikai állampolgár volt köztük. Vasárnap közölte a Freescale Semiconductor nevű, integrált áramköröket gyártó amerikai vállalat, hogy 12 malajziai és 8 kínai alkalmazottja volt a gépen.
Kínai művészek 29 fős csoportja is az utasok között volt, Kína különböző városaiból érkeztek Pekingbe, hogy onnan együtt utazzanak Malajziába egy képzőművészeti kiállításra.




Eközben a malajziai hatóságok külföldi nagykövetségek közreműködésével folyamatosan tanulmányozzák az utaslistát, amelyen konkrétan négy ember meglehetősen gyanús személyazonosságát vizsgálják. A gép két utasa lopott, egy osztrák és egy olasz állampolgár nevére kiállított útlevéllel jutott fel a gépre. Vasárnap egy rejtélyes útlevél okozott fejtörést a hatóságoknak. Kiderült ugyanis, hogy a gép egyik utasának az útlevélszáma megegyezik egy olyan kínai lakosáéval, aki nem is utazott el, a déli Fucsien tartományban lakik, jelenleg is ott tartózkodik, az utaslistán jegyzett úti okmányban szereplő név nem is egyezik az ő nevével. Az útlevélszám valódi tulajdonosa ráadásul azt mondta a hatóságoknak, hogy nem lopták el az útlevelét.

Pekingbe az utasok hozzátartozói egy hotelben várják óráról órára a híreket. Még reménykednek, hogy viszontláthatják szeretteiket, már csak azért is, mert a malajziai légierő parancsnoka vasárnap délelőtti sajtóértekezletén megerősítette: a radarok valóban jelezték, hogy a gép eltűnése előtt valószínűleg visszafordult.

A hírügynökségek emlékeztetnek, hogy rövid időn belül - ha bebizonyosodik - ez lenne a második olyan katasztrófa, amely egy Boeing 777-est érint. Tavaly júliusban az Asiana Airlines ilyen típusú gépe San Franciscóban landoláskor kicsúszott a leszállópályáról, egy része teljesen kiégett. Még mielőtt a gép érintette volna a betont, farokrésze nekicsapódott egy tengeri védőgátnak, és leszakadt. A gépen 291 utas és a személyzet 16 tagja utazott, hárman meghaltak, több mint száznyolcvanan megsérültek.

Nem találtak roncsokat, már a terrorcselekményt sem zárják ki

A több mint 24 órája eltűnt malajziai utasszállító repülőgép után kutató vietnami hajók és repülőgépek nem találtak roncsokat a Dél-kínai-tengernek azon a részén, ahol nyoma veszett a járatnak és két nagy olajfoltot láttak, miközben szakértők már azt sem zárják ki, hogy terrorcselekmény történhetett a gép fedélzetén.

A Malaysia Airlines légitársaság közleményben úgy fogalmazott, hogy "a legrosszabbtól tart", vagyis utalt arra, hogy helyi idő szerint szombat hajnalban eltűnt gép lezuhanhatott 239 emberrel a fedélzetén.

A vietnami légierő gépei szombaton két olajfoltot is láttak a Dél-kínai-tengeren abban a térségben, ahol a repülő a feltételezések szerint eltűnt. Két, egymástól mintegy 500 méterre párhuzamosan húzódó, 15-20 kilométer hosszúságú olajfolt lebegett a vízen. A vietnámi hadsereg hajókat küldött a helyszínre, a közlekedési miniszterhelyettes vasárnap közölte, hogy a térségben nem találtak roncsokat.

Még mindig nem lelik a maláj Boeing 777-es nyomát. Fotó: MTI/AP (galéria)

A malajziai hatóságok a kutatási területek kiterjesztették az ország félszigeti részének nyugati partvidékéig, mert az ottani közlekedési miniszter szerint nem zárható ki, hogy a gép visszafordult.

A légitársaság bejelentette, hogy egy katasztrófahelyzetek kezelésére szakosodott atlantai céggel együttműködve folytatja a gép keresését. Emellett az amerikai közlekedésbiztonsági hatóság is nyomozócsoportot küldött Malajziába, és a Szövetségi Nyomozó Iroda (FBI) is bekapcsolódott a történtek kivizsgálásába. Washingtoni illetékesek azzal indokolták az FBI szerepvállalását, hogy amerikai állampolgárok is voltak a gépen, illetve tisztázni szeretnék, hogy terroristáknak köze lehetett-e a Boeing 777-200-as gép eltűnéséhez. Hisammuddin Hussein malajziai közlekedési miniszter sem rejtette véka alá, hogy a hatóságok a terrorcselekménye lehetőségét is vizsgálják.

Már szombaton gyanússá vált, hogy a gép két utasa lopott, egy osztrák és egy olasz állampolgár nevére kiállított útlevéllel jutott fel a gépre. Vasárnap azonban a malajziai hatóságok közölték, hogy legalább két másik állampolgár azonosságát vizsgálják külföldi nagykövetségek közreműködésével, illetve amerikai szakértők segítségével átfésülik az egész utaslistát.

A Kuala Lumpurból Pekingbe tartó Boeing 777-200-as típusú gép helyi idő szerint szombat hajnalban, mintegy két órával - újabb jelentések szerint csak egy órával - a felszállás után tűnt el, fedélzetén 227 utassal és 12 fős személyzettel. Az utasok közül 154-en kínaiak voltak. Vasárnap közölte a Freescale Semiconductor nevű, integrált áramköröket gyártó amerikai vállalat, hogy 12 malajziai és 8 kínai alkalmazottja volt a gépen.

Egyelőre nincs bizonyíték arra, hogy terrorcselekmény történt a fedélzetén, de egyre több szakértő furcsállja a gép eltűnésének körülményeit. Leginkább azt, hogy a pilóták nem adtak le vészjelzéseket, ami arra utal, hogy valami váratlan esemény történhetett, és nem volt rá idejük. Arra is felhívják a figyelmet, hogy amikor megszakadt a géppel a kapcsolat, nem voltak szélsőséges időjárási körülmények a térségben, ráadásul a gép körülbelül 10,6 kilométeres, "biztonságos" magasságban repült. Légi balesetek a legritkább esetben történnek ilyen repülési magasságban, amikor már sok idő - adott esetben két óra - telt el a felszállás óta, és a járat még nem készül leszállásra sem.

A vietnami hatóságok nagy erőkkel kutatnak a roncsok után, Malajzia pedig 15 repülőgéppel és kilenc hajóval vesz részt a keresésben. Vasárnap amerikai és kínai hadihajók indultak útnak abba a térségbe, ahol szombat hajnalban nyoma veszett a Malaysia Airlines utasszállító repülőgépének. Az amerikai hadiflotta egy rombolót küldött, fedélzetén két helikopterrel. Útnak indult továbbá az okinavai amerikai támaszpontról egy repülőgép, amely fedélzetén a kutatáshoz használható különleges radarberendezés van. A kínai haditengerészet két hadihajót küldött a térségben. Az egyiken életmentő felszerelések, víz alatti kutatásra alkalmas műszerek vannak, illetve vizet és élelmet, két helikoptert, 30 orvost és ápolót, tíz búvárt és 52 tengerészgyalogost szállít.

Amerikai és kínai hadihajók indultak a bajba került malajziai gép felkutatására

Amerikai és kínai hadihajók indultak útnak abba a térségbe, ahol szombat hajnalban nyoma veszett a Malaysia Airlines utasszállító repülőgépének; a hajók részt vesznek a gép felkutatásában.

Az amerikai hadiflotta egy rombolót küldött, fedélzetén két helikopterrel. A hajó 24 órán belül megérkezik a Dél-kínai-tengerre. Emellett útnak indul az okinavai amerikai támaszpontról egy repülőgép, amely fedélzetén a kutatáshoz használható különleges radarberendezés van.

Még mindig nem lelik a maláj Boeing 777-es nyomát. Fotó: MTI/AP (galéria)

A kínai haditengerészet két hadihajót küldött a térségben. Az egyiken életmentő felszerelések, víz alatti kutatásra alkalmas műszerek vannak, illetve vizet és élelmet, két helikoptert, 30 orvost és ápolót, tíz búvárt és 52 tengerészgyalogost szállít.

Kína már korábban két mentőhajót indított útnak a Dél-kínai-tengerre abba a térségbe, ahol a feltételezések szerint a tengerbe zuhant a Malaysia Airlines Kuala Lumpurból Pekingbe tartó Boeing 777-200-as típusú gépe. A repülőgép fedélzetén 227 utas és 12 fős személyzet tartózkodott. Az utasok közül 154-en kínaiak voltak.

Nem volt az eltűnt maláj gép fedélzetén az utaslistán szereplő olasz és osztrák állampolgár

Bár szerepeltek az utaslistán, mégsem volt a Malaysia Airlines eltűnt utasszállító repülőgépének fedélzetén egy osztrák és egy olasz állampolgár, akiknek az útlevelét korábban ellopták - közölték a bécsi és római hatóságok szombaton.

A Kuala Lumpurból Pekingbe tartó Boeing 777-200-as típusú gép helyi idő szerint szombat hajnalban, mintegy két órával a felszállás után tűnt el, fedélzetén 227 utassal és 12 fős személyzettel. Az első hírek arról szóltak, hogy az utasok között volt egy olasz és egy osztrák állampolgár is, de ezt a hatóságok cáfolták.

Az osztrák külügyminisztérium közölte, hogy az eltűntnek hitt 30 éves Christian Kozel Ausztriában tartózkodik és biztonságban van. Útlevelét még 2012-ben lopták el Thaiföldön, valaki ezzel a lopott okmánnyal szállt fel a gépre.

Szintén nem volt a gépen a 37 éves olasz Luigi Maraldi, aki az ANSA hírügynökség jelentése szerint jelenleg Thaiföldön tölti szabadságát. A férfinak szintén Thaiföldön lopták el az útlevelét az ANSA szerint, bár ezt az olasz hatóságok nem tudták megerősíteni.

Az osztrák külügy szóvivője hozzátette, hogy az a maláj hatóságok dolga kivizsgálni, hogy ki és hogyan jutott fel a gépre a lopott útlevelekkel.

Az eltűnt gép után szombaton este időlegesen felfüggesztették a kutatást, miután egyelőre nem találtak rá a gép maradványaira.

Súlyos repülőgép-balesetek a világban

2010. január 25. - Az Ethiopian Airlines Boeing-737-800-as járata a bejrúti repülőtérről való felszállás után a térségben tomboló vihar miatt a levegőben kettétört és a tengerbe zuhant. A balesetet a gépen tartózkodó 83 utas és a 7 tagú személyzet közül senki sem élte túl.
2010. április 10. - A szmolenszki Szevernij repülőtér közelében leszállás közben lezuhant a Lech Kaczynski lengyel államfőt és kíséretét szállító Tu-154M típusú repülőgép. A balesetet a fedélzeten tartózkodó 97 ember közül senki nem élte túl.
2010. május 12. - A líbiai Tripoli repülőterén lezuhant az al-Afrikíja (Afriqiyah Airways) líbiai légitársaság Dél-Afrikából érkező gépe 93 utassal és a 11 tagú személyzettel a fedélzetén. A katasztrófát csak egy kilencéves holland kisfiú élte túl.
2010. május 22. - A dél-indiai Mangalorban az Air India Express légitársaság Dubajból érkező Boeing 737-800 típusú gépe túlfutott a leszállópályán, és egy erdő fáinak ütközve lángba borult. A balesetben 158 ember halt meg.
2010. július 28. - A pakisztáni Iszlámábád közelében lezuhant a helyi Air Blue légitársaság repülőgépe. A fedélzeten tartózkodó 146 utas és a 6 tagú személyzet életét vesztette.
2010. november 4. - Lezuhant az Aerocaribbean SA kubai légitársaság ATR 72-212 típusú, Santiago de Cubából Havannába tartó utasszállító repülőgépe. A gépen 61 utas, köztük 28 külföldi állampolgár és 7 tagú személyzet tartózkodott, a szerencsétlenséget senki sem élte túl.
2011. január 9. - Iránban, Urmia város repülőterétől mintegy 15 kilométerre kényszerleszállás közben a fedélzetén 94 utassal és 12 tagú személyzettel lezuhant az IranAir Boeing 727-es típusú gépe. A balesetben 77 ember meghalt, 26 megsérült.
2011. július 8. - A Kongói Demokratikus Köztársaságban, Kisangani repülőterén leszállás közben lezuhant a Hewa Bora légitársaság Boeing 727-es gépe. A fedélzetén tartózkodó 112 emberből 56-an életüket vesztették.
2011. szeptember 7. - A Moszkvától északra fekvő Jaroszlavl közelében felszállás közben lezuhant egy Jak-42-es típusú utasszállító gép 37 utassal és 8 tagú személyzettel a fedélzetén. A balesetet egy ember élte túl. A gépen utazott a teljes jaroszlavli jégkorongcsapat is.
2012. április 20. - Iszlámábád közelében lezuhant a Bhoja (Bodzsa) légitársaság Karacsiból érkező Boeing 737-es típusú utasszállító repülőgépe, a fedélzeten 122 utas és 9 tagú személyzet tartózkodott.
2012. június 3. - A nigériai Lagosban lakónegyedre zuhant egy személyszállító repülőgép, amelyen 153 ember tartózkodott. A tragédiát senki sem élte túl. A halálos áldozatok száma megközelítette a 200-at, mert az utasokon kívül a gép becsapódásának helyszínén még legalább negyvenen vesztették életüket.
2013. október 16. - A nigériai Laoszban lezuhant a Lao Airlines egyik belföldi járata. A szerencsétlenségben a gépen utazó 49 ember életét vesztette.
2013. november 17. - Az oroszországi Kazanyban leszállás közben lezuhant a Moszkvából érkező Boeing 737-500-as típusú repülőgép. A fedélzeten tartózkodó 50 ember meghalt.

Kína mozgósította mentőit az eltűnt malajziai repülőgép utáni kutatásra

Kína két mentőhajót indított útnak a Dél-kínai-tengeren abba a térségbe, amelyben a feltételezések szerint tengerbe zuhant a Malaysia Airlines Kuala Lumpurból Pekingbe tartó Boeing 777-200-as típusú gépe, fedélzetén 154 kínai utassal.

A repülőgépen 239-en voltak, ebből a személyzet létszáma 12.
A kínai online média beszámolói szerint a pekingi nemzetközi repülőtéren rokonaikat, barátaikat várók törtek ki zokogásban, amikor a kora reggeli órákban hírét vették, hogy a repülőgéppel megszűnt a légi irányítók összeköttetése, szeretteiket valószínűleg baleset érte. A várakozókat szállodába szállították, ahol a légitársaság rövid tájékoztatást adott nekik az addig ismert helyzetről.

A kínai külügyminiszter szombat délelőtti sajtóértekezletén aggodalmának adott hangot a hírekkel, a gép és utasainak sorsával kapcsolatban, a tárca megtette a szükséges lépéseket. Li Ko-csiang miniszterelnök utasított a legmagasabb vészhelyzetre érvényes intézkedések megtételére, amelyeket a szállítási minisztérium a malajziai és a vietnami partnerekkel összehangolva már életbe léptetett.

Hszi Csin-ping kínai elnök a malajziai és a hanoi külképviseletekkel történő aktív kapcsolattartást sürgette, és felszólította az illetékeseket, hogy tegyenek meg mindent a helyzet kezelésére.

A Hszinhua hírügynökség szerint a Hajnan tartományi tengeri mentők nyolc hajója és egy repülőgépflotta is készenlétben áll a mentésre.



Vietnami flotta: a tengerbe zuhant a malajziai utasszállító gép

A vietnami Tho Chu sziget térségében, de még malajziai felségvizeken zuhanhatott le a malajziai légitársaság fél napja eltűnt utasszállító repülőgépe - közölte szombaton a vietnami hadiflotta egyik tengernagya.

A flottatiszt hozzátette, hogy a malajziai mentőhatóságoktól kapott számítások alapján jutottak erre a következtetésre.

Ngo Van Phat tengernagy a Reuters hírügynökségnek nyilatkozva azt mondta, hogy a Kuala Lumpurból Pekingbe tartó Boeing 777-200-as gép haladási sebességéből és utolsó azonosított helyzetéből ítélve a Vietnamhoz tartozó Tho Chu szigettől mintegy 280 kilométerre, malajziai vizeken zuhanhatott le.

A tengernagy ugyanakkor cáfolta azt a rá hivatkozó hírt, amely szerint tényként közölte volna, hogy a gép lezuhant.

Tho Chu szigete, amelynek térségében a Malaysia Airlines gépe a tengerbe zuhanhatott, a Thai (Sziámi)-öbölben fekszik, a dél-vietnami Ca Mau városától mintegy kétszáz kilométerre nyugatra.

A vietnami tengernagy azt mondta, a thaiföldi és malajziai mentőegységeknek közelebb esik a szerencsétlenség feltételezett térsége, de a vietnami hadiflotta is útnak indítja mentőhajóit a dél-vietnami Pho Quoc szigetéről.

A 227 utassal és 12 tagú személyzettel a fedélzetén Kuala Lumpurból Pekingbe tartó utasszállító géppel közép-európai idő szerint pénteken 19 óra 40 perc körül (helyi idő szerint szombat hajnalban) szakadt meg a kapcsolat, mintegy két órával azután, hogy felszállt a malajziai fővárosból.


Korábban

A Malaysia Airlines légitársaság közölte szombaton, hogy elvesztette a kapcsolatot egy utasszállító géppel, amely fedélzetén 227 utas és 12 fős személyzet tartózkodott.

Több mint tizenegy órája nem tudni, hogy mi történt a géppel, de az bizonyos, hogy magyar állampolgárok nem voltak a fedélzeten.

A Boeing 777-200-as típusú gép Kuala Lumpurból tartott Pekingbe, amikor szombat hajnalban, mintegy két órával a felszállás után megszakadt vele a kapcsolat. A gép ekkor Vietnam légterében volt, vagyis nem lépett Kína légterébe, és nem is vette fel a kapcsolatot a kínai légi irányítással. A kínai polgári légi forgalmi hatóság (CAAC) közlése szerint amikor megszakadt vele a kapcsolat, Ho Si Minh-város légi irányítói által felügyelt légtérben tartózkodott.

A Malaysia Airlines hosszú órákkal a gép eltűnése után tartott sajtótájékoztatót, és a malajziai Kota Bharu várósától mintegy 220 kilométerre keletre jelölte meg az a helyet, ahol a gép eltűnt a radarképernyőkről. A gép ekkor mintegy 11,5 kilométer magasságban repült. A CNN közlése szerint az eltűnés idején a térségben nem voltak szélsőséges időjárási viszonyok.

A gép útjának egy részét a Dél-kínai-tenger felett kellett, hogy megtegye. A kínai állami tévé közlése szerint egyelőre nem érkezett jelentés arról, hogy repülőgép zuhant volna le a kínai felségvizeken.
A malajziai, a vietnami és a kínai hatóságok is keresik az eltűnt gépet. Kína két hajót küldött a térségbe.

A mentésben részt vevő vietnami kutatócsoport egyik illetékese közölte, hogy gép által leadott jelet észleltek, amely a legdélebbi vietnami tartománytól, Ca Mautól mintegy 220 kilométere délnyugatra fekvő térségből érkezett. Nem sokkal később azonban a Reuters és Hszinhua hírügynökség is megszólaltatta Pham Hient, a vietnami kutatóközpont vezetőjét, aki ezt határozottan cáfolta, mondván, nincs is olyan berendezésük, amellyel meg tudnák határozni a leadott jel forrásának hollétét.

A légitársaság közlése szerint 14 ország állampolgára - köztük két gyerek - utazott a gépen: a legtöbben, 153-an kínaiak, 38-an malajziaiak, 12-en indonéziaiak, 7-en ausztrálok, illetve még amerikai, francia, új-zélandi, kanadai, tajvani, ukrán, orosz, olasz, holland és osztrák állampolgárok voltak a fedélzeten. Ebből egyértelműen az következik, hogy magyar állampolgárok nincsenek a bajba került repülőn.

Amióta 1995-ben levegőbe emelkedtek a Boeing 777-esek, nem történt velük baleset, egészen tavaly nyárig, amikor egy ugyanilyen gép lezuhant landoláskor San Franciscóban. Az Asiana Airlines légitársaság gépének három utasa halt meg.

A CNN amerikai hírtelevízió által megszólaltatott szakértők szerint a Boeing 777-200 biztonságos és rendkívül korszerű, erősen "automatizált" gép, amelyet nagyon jól ismernek a malajziai pilóták. A malajziai légitársaság száz gépéből 15 Boeing 777-es. A CNN-nek nyilatkozó szakértők többször hangsúlyozták, hogy a Malaysia Airlines megbízható légitársaság, tulajdonában lévő gépeivel nagyon ritkán adódnak gondok. A gépet ráadásul tapasztalt pilóta vezette, aki már több mint 18 ezer órát volt a levegőben, és 1981 óta áll a maláj légitársaság alkalmazásában.
A Boeing eddig összesen 88 ilyen gépet adott el világszerte.

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

6 mázsa elefántcsontot árvereztek el Franciaországban

Az elefántcsont kereskedelmét 1989 óta nemzetközi egyezmény tiltja, kivéve az 1947 előtt… Tovább olvasom