Délmagyar logó

2017. 03. 28. kedd - Gedeon, Johanna 2°C | 17°C Még több cikk.

Brutális videó - barbár módon ölik a disznókat Egyiptomban

Egyiptom - Hatalmas felháborodást váltott ki a hétvégén, a YouTube-ra feltett videó, amely a sertések mészárlását mutatja be Egyiptomban, ahol az A(H1N1)-es új influenzavírus matt rendelte el a kormány az állatok kiirtását.
Felháborodás az AFP szerint az állatok legyilkolásának kivételesen barbár módja váltotta ki. A videón, amit a függetlennek nevezett, Al-Masri Al-Yom nevű egyiptomi lap tett fel, azt látni, hogy vasrudakkal vernek agyon sertéseket, malacokat össze-vissza szurkálnak, és a még élő, visító állatokat hányják fel a buldózerek markolójára. Amióta megjelent a videó, a látvány elemi erejű felháborodást váltott ki a sertéseket tartó kopt keresztények, nemzetközi állatvédő szervezetek, sőt még a muzulmánok körében is.

Egyiptom az egyedüli ország a világon, ahol a védekezésre hivatkozva tömegében ölik le a sertéseket. A kormány döntése értelmében az ország 250 ezerre becsült sertésállományát mind egy szálig meg kell ölni, dacára annak, hogy az Egészségügyi Világszervezet (WHO) szerint tudományosan nem igazolható, amit Egyiptomban tesznek.

A videóban megszólal Mohamed el-Mugharbil, a Kairóhoz közeli Kashkus alpolgármestere, aki elmondja, hogy mérgeket is szórnak az állatokra, amelyek lassú kínhalállal végzik. Ali Shaaban, annak a helynek a vezetője, ahol az állattetemeket eltemetik, megerősítette ezt. "Olyan méreggel szórják be az állatokat, amely 30-40 percig tartó gyötrelmes halált idéz elő" - mondta Ali Shaaban. Az agrárminisztérium tagadja ezt azt állítva, hogy előbb elvágják a sertések torkát, és utána szórják be a testüket, de csak fertőtlenítő szerrel. Az AFP azt írja, hogy a birtokukba kerültek olyan képek, amelyeken élő állatokat beleznek ki.


Sejk Szalim Mohammed Szalim, az Al-Azhar egyetem egyik vezetője úgy nyilatkozott, hogy az iszlám tiltja az állatok ilyen megölését, még akkor is, ha a tiltott disznóról van szó. A kormány közeli Al-Ahram nevű újság hétvégi száma azt állította, hogy a kansertések a szabályoknak megfelelően ölik meg, a kocákkal és a malacokkal pedig hozzáértő állatvágók végeznek egyetlen nagy botütéssel, majd hagyják őket elvérezni.

A www.care2.com oldalon egy petíció jelent meg követelve az egyiptomi ormányt, hogy azonnal hagyják abba az "érzékelten mészárlást". Muzulmán és kopt keresztény értelmiségiek azzal vádolják Hoszni Mubarak államfőt, hogy a sertéstartást ellenző szélsőségesek kegyeit keresi a disznók tömeges legyilkolásával.

Május 3-án disznótenyésztők csaptak össze az egyiptomi rendőrökkel Kairó egyik szegénynegyedében, hogy megakadályozzák állataik kényszervágását. Az egyiptomi kormány a korábban sertésinfluenzának nevezett A(H1N1) vírus terjedésére hivatkozva kezdte meg a sertések leölését az országban. Később "általános egészségügyi kockázatra" változtatták az indokot.

Az egyiptomi rohamrendőrök gumilövedékekkel és könnygázgránátokkal oszlatták az őket kövekkel és üvegekkel dobáló, nagyjából négyszáz fős tömeget két hete. A főleg fiatalokból álló demonstrálók kifosztottak egy rendőrőrsöt, és egy rendőrtiszt csak a levegőbe leadott figyelmeztető lövésekkel tudott elmenekülni. Az egyiptomi hatóságok szerint hasonló összecsapások történtek a fővárostól északra található Kankában néhány nappal később, ahonnan elzavarták a rendőröket a disznótenyésztők.

Olvasóink írták

32 hozzászólás
12
  • 32. Kiryke 2010. augusztus 30. 12:59
    „Szépen fogalmazva...elküldeném oda ahova gondolom ezeket az embereket...miről beszélek ezek nem emberek...hanem gyilkosok..nekik is így kéne megdögleni...vagy megkínozni őket...de azt is aki ezt az úgy mond parancsot adta ki...egy malacot meg lehet ölni rendes úton nem így mint a gyilkosok...rohadjanak meg azok az emberek..ott ahol vannak...halál büntetés járna nekik..ilyenkor hol vannak az állatvédők...az egy dolog h disznóról van szó..de nem így kéne őket lemészárolni és aki azzal van hogy jól teszik hogy így csinálják nekik is így kéne megdögleni ilyen brutális módon,és még nem voltam durva...fogalmazhattam volna úgy is h a jó édes k...ját,meg stb. ennyi a véleményem!”
  • 31. brigcsi 2009. május 20. 09:35
    „úgy tűnik nem egyértelmű valakinek a különbség hogy egy állatot megkell ölni vagy megkell kínozni?! felháborító hogy ezt meglehet tenni minden következmény nélkül és az is hogy aki az állatokat kínozza az még élvezi is!!!! nem lepődöm meg ezeken csak mélységesen felháborodom hogy nincs senki aki az ilyen gyökerek ellen tenne pedig lehetne!!! egy állat megölését meglehet tenni ugy is hogy az bizonyos szempontból kíméletes legyen annak az állatnak főleg hogy ha már kényszerből kell ezt megtenni de ez mészárlás és kínszenvedés az én nézőpontom szerint gusztustalan.......”
  • 30. Boytronic 2009. május 19. 06:10
    „Háát igen,ez teljesen agyament és értelmetlen állatkinzás,nem is értem,de ehez arabnak kellene lennem azt hiszem.Az oké hogy a vallás,nem nagyon szereti,az is rendjén volna hogy félnek a járványtól,de miért nem lehetett volna ezt könyörületesebben végrehajtani,mert ha beteg is az az állat biztos nem azért hogy az "igazhitüeket"szándékosan megfertőzze...Nem tudom az az érzésem hogy az állat néha emberibb ez az egész felháboritóan ekeseritő sajnos...”
  • 29. Tömeg 2009. május 18. 21:22
    „11! Miért is ne ?

    Tulajdonképpen igenis ez az egésznek a háttere. Az influenza csak egy nagyon kiváló ok Allah "kívánságát"
    teljesíteni. És ha lehetőségük volna ugyanezt tennék a disznók gazdáival is.”
  • 28. flexsnake 2009. május 18. 20:49
    „27. kivel? hol? igazad van magyarország is ezt csinálja. A semmitmondó hozzászólás akkor is semmitmondó ha azt címzed.”
  • 27. kutyuka 2009. május 18. 20:30
    „Igazad van Flezsnake. Izrael az emberekkel csinalja ezt!”
  • 26. sima 2009. május 18. 18:37
    „Jó , engem meg lehet győzni. Szakszerütlen a "disznóvágás". A többiről senkinek semmi véleménye ?”
  • 25. CID 2009. május 18. 13:50
    „te sima : birkában nagyon otthon vannak. Ugyan úgy a torkát kell elvágni. Errefelé mostanság humánum oka fojtán, meg leginkább kényelemből, toroknyiszatolás elött elkábitják, vagy fejbelövik őket. Vascső szerintem sehol nem használatos a vágóhídakon. Hacsak a marhákat fejbeverendő, eszközt nem lehet annak nevezni.”
  • 24. flexsnake 2009. május 18. 13:05
    „17. ha nem láttál még tevét azt akkor is tudod hogy mi a különbség a mészárlás és a leölés között.
    Nem magyarázom a különbséget. HA felvágom a hasadat szakszerűen, nem halsz bele de ki tudom húzni úgy a beledet hogy elviselhetetlen lesz a fájdalom de órákig szenvedsz. Viszont egyetlen vágással a nyaki ütőereddel is ki tudlak véreztetni vagy egy bokavéna átvágásával amitől elgyöngülsz, elalélsz, majd meghalsz és nem okoz különösebb fájdalmat. Ölni bűn akkor is ha állatot ölsz de ha már mindenképpen ölsz az legyen kíméletes, fájdalom nélküli.”
  • 23. Celina 2009. május 18. 11:27
    „Én az összes állatkinzóval ugyanazt tenném amit ők képesek megtenni a szegény állatokkal! Hát milyen lelke van az ilyennek?? Mit is beszélek, dehogy van lelke! Be kéne az összeset darálni abba a gépbe...Remélem megkapják valamikor méltó büntetésüket! Az nem lehet, hogy ne bűnhődjön az ilyen valahogy..valamikor!”
  • 22. Cat 2009. május 18. 10:41
    „Nem a feldolgozásról van szó, hanem hogy megölöm-e, mielőtt elkezdem trancsírozni.
    És ehhez az kell, hogy a _szándék_ meglegyen, hogy a legjobb tudásom szerint a legkevesebb fájdalmat okozzam...
    Nem tudom, a tevéket hogyan szokás, de ha ismernék és rendszeresen alkalmaznék valamilyen többé-kevésbé humánus módszert egy tevéhez hasonló nagyságú állathoz, akkor azt alkalmaznám.
    Még ha csak egy nagy bottal fejbe is vágod, aztán az eszméletlen állatnak elvágod a torkát, az is sokkal jobb, mint élve kibelezni.

    Nem hiszem, hogy itt az a gond, hogy nem tudják, hogyan kell bánni a disznóval. Az a gond, hogy nincs bennük szándék a fájdalomokozás minimalizására, egyszerűen _leszarják_.”
  • 21. girzelda 2009. május 18. 10:13
    „Az mennyivel volt humánusabb, amikor Magyarországon élve darálták be a szárnyasokat?”
  • 20. sima 2009. május 18. 09:13
    „Végül is , megint sikerült a médiának elterelni a lényegről a figyelmet. Mivel eddig is léteztek olyan betegségek , amik járványokat generáltak ( száj és körömfájás , ornitózis , paratifusz ) ez most egy nagyon jól sikerült ,mesterségesen gerjesztett hisztériakeltés , amiből néhányan hasznot húznak.”
  • 19. sima 2009. május 18. 08:59
    „18. Végre egy húsfeldolgozó szakember , mesélj te hogyan dolgoznál fel egy tevét ? :)”
  • 18. Cat 2009. május 18. 08:54
    „"Kíváncsi lennék , mennyire humánus módszerrel dolgozna fel mondjuk egy Német disznótenyésztő egy tevét , vagy egy olyan állatot amit azelött még nem tartott."
    Hát, ahhoz azért nem kell nagy ész, hogy tudd, élve kibelezni kegyetlenség, még ha először látsz is olyan állatot...”
  • 17. sima 2009. május 18. 08:48
    „Remélhetőleg mindenki tisztán értette amit a videon a doktornő mondott , ugye ???
    Egyiptomban főleg a turisták miatt , és a helyi keresztény közösség miatt tartanak disznót , különben a vallásuk tiltja a disznóhús fogyasztását , mivel az mocskos állat a hitük szerint. Olyan nekik a disznó , mint valami felesleges kolonc amit néhány ember miatt kell tartaniuk. Mintha mondjuk néhány francia kedvéért, csigafarmot kellene létesíteni Magyarországon. Mivel nincs évszádados rutinjuk a malacok szakszerü , kiméletes leőlésében , ezért tünnek szőrnyünek ezek a képek. Kíváncsi lennék , mennyire humánus módszerrel dolgozna fel mondjuk egy Német disznótenyésztő egy tevét , vagy egy olyan állatot amit azelött még nem tartott.
    A négy mancs állatvédő szervezet pedig nem azért alakult, hogy állatokat metsen meg , hanem azért hogy a konkurens állattenyésztők munkáját szabotálja. Erre nagyon jó példa , amikor angliában találtak döglődő madarakat , és Magyarországon írtottak ki 25 ezer kacsát , mondván hogy innen jött a fertőzés. Ami persze nem volt igaz. Ez az egész világméretü disznóölés arra megy ki , hogy egyes cégek monopol helyzetbe kerüljenek.”
  • 16. mackósajt 2009. május 18. 07:42
    „Hát ez nekem nem tűnt túl szakszerű disznóvágásnak!”
  • 15. flexsnake 2009. május 18. 06:42
    „12. egyiptomban egyetlen megbetegedés sem volt. Az AIDS sokkal súlyosabb ember által terjesztett betegség. Amit arabok is terjeszthetnek vagyis ugyanilyen logikával kiirtható megelőzés gyanánt az összes arab? Sőt az összes ember is.”
  • 14. flexsnake 2009. május 18. 06:39
    „11. viszont Izrael ilyet nem tesz. Ellenben az arabokkal.”
  • 13. floridaimagyar 2009. május 18. 02:58
    „Undorito, ocsmany erzeketlen emberek. Es mindezt valasi hivok tamogatasank elnyerese vegett?”
32 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Magyarellenes felirat a közép-bácskai Topolyán

Egy óriás reklámplakátra pingálták fel ismeretlen tettesek a "Halál a magyarokra" feliratot. Tovább olvasom