Délmagyar logó

2017. 02. 22. szerda - Gerzson 2°C | 13°C Még több cikk.

Glasgow-i helikopterbaleset - Nem volt hajtóműhibás a helikopter

A helikopter november végén zuhant rá egy glasgow-i pubra, kilencen életüket vesztették. A baleset okait tovább kutatják.
Nem volt hibás a hajtóműve annak a helikopternek, amely november végén zuhant rá egy glasgow-i pubra, a gép rotorjai azonban valamiért nem forogtak a szerencsétlenség pillanatában - ezt állapította meg hétfőn ismertetett előzetes vizsgálati jegyzőkönyvében a légi balesetek kivizsgálását végző brit hatóság (AAIB).

A skót rendőrség Eurocopter EC-135 típusú helikoptere november 29-én éjjel zuhant a nyugat-skóciai nagyváros igen népszerű, The Clutha nevű pubjára. A helikopter a zsúfolási telt ivó lapos tetejének közepébe csapódott és átütötte a tetőszerkezetet, de nem robbant fel, és tűz sem keletkezett.

A balesetben a végleges adatok szerint kilencen életüket vesztették - köztük a pilóta és a gépen utazó két rendőrtiszt, valamint a pubban tartózkodók közül hatan -, 32-en megsérültek.

Ez volt az utóbbi évek legsúlyosabb légi balesete Nagy-Britanniában.

Az AAIB hétfőn kiadott négyoldalas - hangsúlyozottan előzetes - vizsgálati összefoglalója szerint semmi nem utal arra, hogy a helikopter két hajtóműve és a hajtóműveket a rotorokkal összekapcsoló erőátviteli mechanizmus hibás lett volna.

Mégis, az eddigi vizsgálati eredmények arra utalnak, hogy a becsapódás pillanatában sem a fő-, sem a hátsó rotor nem forgott, és a zuhanás előtt a helikopter vízszintes irányú haladási sebessége "alacsony, vagy elhanyagolható", a zuhanás sebessége viszont nagy volt - áll a jelentésben.

Az AAIB jegyzőkönyve kizárja azokat a baleset után elterjedt találgatásokat, hogy a helikopternek elfogyhatott az üzemanyaga. A hatóság szerint a szerencsétlenség pillanatában 95 liter üzemanyag volt a tartályban.

Az AAIB közölte, hogy folytatódik a baleset okainak kutatása.

A helikopter pilótája, az 51 éves David Traill rendkívül tapasztalt volt, korábban két évtizedig a brit királyi légierő (RAF) kötelékében repült Chinook helikoptereken, frontszolgálatot teljesített mindkét Öböl-háborúban és Afganisztánban, emellett Boszniában, a Falkland-szigeteken és Észak-Írországban is szolgált.

A Clyde folyó partján épült, 1819-ben alapított pubban, amely Skócia egyik legrégebbi, ma is működő ivója, a szerencsétlenség pillanatában mintegy 120 vendég tartózkodott. A pub rendkívül népszerű a helyiek körében, főleg a minden esti élőzenei műsorok miatt.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Rágalmazásért pereli Tőkés László a román kormányfőt

Tőkés azért fordult bírósághoz, mert a kormányfő februárban azt állította róla, hogy románellenes… Tovább olvasom