Délmagyar logó

2016. 12. 08. csütörtök - Mária -5°C | 3°C

Murdoch hirdetésekben kér bocsánatot

Rupert Murdoch médiavállalkozó a szombati brit lapokban közzétett egész oldalas hirdetésekben kért bocsánatot a szigetország lakosságától a News of the World című bulvárlapjánál történt lehallgatási botrányért.
A Murdoch aláírását viselő szövegben ez áll: "A News of the Worldnek az volt a dolga, hogy másokat felelősségre vonjon. Amikor ő került sorra, akkor viszont csődöt mondott. Sajnáljuk a súlyos mulasztást. Tisztában vagyok vele, hogy nem elég egyszerűen csak bocsánatot kérni."

A lehallgatási botrány kipattanása nyomán Murdoch megszüntette a News of the Worldöt, amelynek utolsó példánya múlt vasárnap került az olvasókhoz.

Murdoch - részletek nélkül - "további konkrét lépéseket" helyez kilátásba "a következő napokra" a felmerült ügyek megoldása és "általuk okozott károk helyrehozatala" végett.

Az eddigi "konkrét lépések" közül a legjelentősebb az volt, hogy távozott a Murdoch-cégcsoport brit érdekeltsége, a News International vezérigazgatói tisztségéből Rebekah Brooks, az utóbbi évtizedek legsúlyosabb nagy-britanniai sajtóbotrányának középpontjába került News of the World egykori főszerkesztője.

Szombati brit sajtótalálgatások szerint lehetséges, hogy a következő vezéráldozat Rupert Murdoch saját fia, James lesz, aki jelenleg a News International elnöke.

A News International tulajdona volt a News of the World - a világ legnagyobb olvasottságú angol nyelvű vasárnapi tömeglapja - is. A lapról a múlt héten kiderült, hogy annak idején feltörte és exkluzív információk reményében lehallgatta a 2002-ben elrabolt és brutálisan meggyilkolt 13 éves Milly Dowler mobiltelefonjának üzenetrögzítőjét, miközben az akkor már halott kislányt a rendőrség még nagy erőkkel kereste. Az eset idején Brooks volt a News of the World főszerkesztője.

A rivális brit lapok által feltárt ügy azóta az utóbbi évtizedek legsúlyosabb nagy-britanniai sajtóbotrányává fajult, amelynek következtében több politikai és rendőrségi vizsgálat is indult, és amely alapjaiban rengette meg Rupert Murdoch sajtómágnás globális újság- és médiabirodalmát. A News International a múlt héten azonnali hatállyal felszámolta a 168 éve alapított vasárnapi bulvárlapot.

A legutóbbi hírek szerint az amerikai hatóságok szintén vizsgálják, hogy a 2001. szeptember 11-i terrormerényletek kapcsán is történtek-e lehallgatások a News Corporation amerikai médiumai részéről.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Hárman meghaltak egy kórházban szennyezett sóoldat miatt

Rendőrségi nyomozás kezdődött egy angliai városban azután, hogy feltehetően a szervezetükbe… Tovább olvasom