Délmagyar logó

2017. 05. 29. hétfő - Magdolna 14°C | 27°C Még több cikk.

Endes Zsigmond a nyugdíjkasszáról

Makó - A Fidesz városi alelnöke, Endes Zsigmond sajtótájékoztatóján elmondta: örül, hogy az emberek elsöprő többsége úgy döntött, visszatér az állami nyugdíjrendszerbe.
Hozzátette: a változás nemcsak azért jó, mert a magánnyugdíjpénztárak működésével sok probléma volt, hanem azért is, mert a rendszer fenntartása folyamatos hitelfelvételre kényszerítette az országot, ami a gazdasági fejlődés gátja volt.

Olvasóink írták

35 hozzászólás
12
  • 35. Pipacs50 2011. február 01. 16:04
    „Megtudtam, hogy a régi nyugdíj rendszerben is volt öröklés! Senki nem gondolta volna! Tehát - özvegyi nyugdíj és árvaellátás! Miből lett volna, mint a nyugdíj alapból? Tehát eddig is működött a "magánnyugdíj pénztár" alapból ellátott örökség!!!!”
  • 34. szentmiki 2011. január 31. 15:44
    „barnának vagy vörösnek kell kellett lenni(és nem a hajszínre gondoltam)”
  • 33. nikyke 2011. január 31. 15:04
    „Ez viszont engem is érdekelne, hogy hogyan lehetne nyugdíjat kapni, ha egy forintot sem fizetek be? Adjatok már tanácsot, mivel nekem egy forint nyugdíj sem jár!!! :)) De én nem is számítottam rá.”
  • 32. Egyolvasó 2011. január 31. 06:09
    „A nyugdíjj rendszerrel az a legnagyobb probléma, hogy olyanok is kapnak nyugdíjjat akik egy vasat sem fizettek bele, és a legnagyobb baj pedig, hogy az ilyen emberek magasabb nugdijjat kap mint aki ledolgozta becsületesen az éveit.”
  • 31. nikyke 2011. január 30. 22:23
    „"Tanú" Teljesen igazad van, hiszen az lesz a Tiéd, csak meg kell érned. És használnod kell vagy 30 évig, ezért kell az állami nyugdíj. Arról szó sincs, hogy valaki elakarja venni a Te pénzedet. Honnan veszitek ezt a marhaságot, dolgozz tovább és várj az egészséges öregségi nyugdíjadra. :))”
  • 30. ghb 2011. január 30. 21:38
    „26-os: Érdekes a gondolatmeneted, é első olvasatra szimpatizálok is vele ám második olvasatra már egy ideának tűnik. Hogy miért is: Nézzük először a családot. Szép dolog kisegíteni a családtagot ha rendkívüli dolog miatt szorul segítségre. Ám ha önhibájából kerül bajba, a legjobbat akkor teszed vele ha nem anyagiakkal segíted, hanem a baj előtt jó tanácsokkal. Sokkal kifizetődőbb neked is és neki is.

    Nézzük az államot: Azt mondod bajban van, és most szívesen kisegíted hogy jobbra forduljon a sorsunk. Igen, de ezt a bajt az állam magának okozta. Virágzik a korrupció, az egyéni érdek nagyon sokszor felülírja a közérdeket. És még mielőtt elkezdi valaki a sárdobálást a Zuschlag üggyel, emlékeztetem hogy létezett Ezüsthajó és Happy End kft is..”
  • 29. altamir 2011. január 30. 17:29
    „Zsiguci -elnök "úr"! Ha annyira biztos volt a pártod abban,hogy a többség visszalép az államiba akkor több idő, és annak kellett volna nyilatkoznia, aki vissza akart volna lépni az államiba.Mivel nem ez történt így biztosak lehettek az előre megfontolt szándékkal és azzal ,hogy tisztában voltak vele a visszalépésre nem lesz elég idő.
    Az én véleményem az,hogy azokat kellett volna nyilatkoztatni , akik távozni akartak a magánpénztárból. Azzal is tisztába kell lenni,hogy ha a Ratkó korszak gyermekei nyugdíjba mennek,annak a kevés efektív dolgozónak akik akkor lesznek kell majd biztosítani a nyugdíjukat.MIBŐL! Már most azt rebesgetik, hogy csak annyi nyugdíjat fizetnek ki amennyit beszednek! Hogy is van ez?! Erős a gyanúm,hogy 25-30 év múlva már nyugdíj sem lesz.Erre varjatok gombot "királypártiak".”
  • 28. Tanú 2011. január 30. 16:50
    „nikyke !
    A lényeg az lenne ,hogy a más tulajdonát ne vegye el az ember ! A Szüleim mindig arra tanitottak ,hogy csak az az enyém amiért megdolgoztam !”
  • 27. scott1 2011. január 30. 08:12
    „Takavaka!
    "Az elvett pénz egyik része, -ha jól tudom- megy a nyugdíjkasszába, a másik részéből pedig az állam által felvett hitelek egy részének visszafizetése történik." - azt azért ne felejtsd el hozzá tenni, hogy azon hitelek is többek között, amit azért vett fel az állam, hogy a megváltoztatott nyugdíjrendszer miatt továbbra is tudjon nyugdíjat fizetni... okozva ezzel olyan szintű eladósodást többek között, ami az ország versenyképtelenségét növelte, vagy a legkésőbb 2009-be bevezetett eurot :) is megakadályozta.
    "Akik kirobbantották a szavazófülke magányában a narancsos forradalmat, nem biztos, hogy ilyen változásokra gondoltak akkor...." - akik 1998-ban a Horn kormány utolsó intézkedéseiként eldöntették a nyugdíjrendszer változtatását mit gondoltak azon kívül, hogy érdemes nekik pénztárakat szervezni?
    Mert, hogy a minél nagyobb hozamot nem az biztos - a lengyel rendszer ami hasonló a miénkhez közel háromszoros hozamot hoz...
    Hogy a költséges működés elvén nem az biztos - mivel az az állami (ami a balos kormányok szerint rossz gazda:) pénztár működési költsége a fele...
    Hogy a kifizetéseken sem az is biztos - mivel 12 év alatt sem érezték szükségét annak, hogy a kifizetésekkel kapcsolatos rendelkezések végre bekerüljenek a törvénybe...”
  • 26. Pupets 2011. január 30. 07:07
    „Kedves Racoon!
    Jelenleg a magánnyugdíjak röhögnek rajtunk!Oly mértékű vagyont halmoztak fel és szórják szanaszét (a mi pénzünk). Nem beszélve arról, hogy fogalmunk sincs hová, de eltűnnek a pénzek! Rossz befektetések, semmi kockázat vállalás, mínuszos hozamok!Ahol olyan szakemberek dolgoznak, hogy a befizetett pénzem nem hoz semmit, sőt romlik, azoktól mit vársz? Meg ne felejtsük el, hogy az állami nyugdíj rendszerben is lesz egy külön elkülönített rész, amelyet ugyanúgy örökölhetnek a gyerekeim. De természetesen ez még úgy is változni fog addig míg nyugdíjas leszek! Még 30 év és meglátjuk!
    Még egy magánvélemény, lehet csak én érzem így ( pedig magyar vagyok): ha hozzá kell járulnom Magyarország több évtizedes Csipkerózsika álmából való felébredéséhez, hát vállalom! Hogy ezt a saját megtakarított pénzemen ( amelyet egyébként, ha nem lett volna a magánnyugdíj az államnak fizettem volna és talán nem lenne ilyen beteg a nyugdíj rendszer),hát üsse kavics! A családomban is így van! Ha van megtakarított pénzem és valamelyik családtagom anyagi támogatásra szorul segítek! Ritka magyar érzés! Segíteni a családom jövőjét, esetleg megmenteni az eladósodástól!”
  • 25. zoltanszabo 2011. január 29. 17:28
    „3,5 millió embernek miért csak 30 napot adtak a döntéshez ??
    az a rengeteg milliárd Ft--nem kp-van a számlán. Nem kézzel fogható --tőzsdén- -állami papirokba !! Ha innen kiveszik--a tőzsde zuhanni kezd ! Ami vállalatokban van részvény--kiveszik--csődbe megy !
    Felmérték ezt egyáltalán mi lesz a következménye ????”
  • 24. Ludrew 2011. január 29. 14:32
    „"A lakosság nagyobb része továbbra sem ért egyet a nyugdíjrendszer átalakításával, de a magán-nyugdíjpénztári tagok jelentős többsége várhatóan áttér az állami rendszerbe - áll a Medián január közepén végzett országos reprezentatív felmérésében. A felmérés szerint, amelynek összesítését pénteken juttatták el az MTI-hez, a nyugdíjrendszert átalakító törvény elfogadásáról a megkérdezettek döntő többsége (93 százalék) már hallott, az intézkedéssel azonban csak a válaszadók 37 százaléka ért egyet."

    Szemmel láthatólag Endes Zsigmond jobban örül az emberek állami kasszába való visszatérésének, mint ők maguk...”
  • 23. Racoon 2011. január 29. 09:55
    „Pupets!

    Igazad van, jó az állami nyugdíj. Fizeted egy életen át és ha meghalnál az első nyugdíjfizetésig, röhög rajtad az állam.”
  • 22. Pupets 2011. január 29. 06:48
    „Miről is van szó? Magánnyugdíj ? Számolgassunk! A befizetés: ha 40 évig dolgozom Kb 8 -9 milla lesz a végén. Elmegyek nyugdíjba 65 évesen és ha szerencsém van meg egészséges tudok maradni, a nyugdíjban eltöltött éveim elérhetik a 10évet. Osszuk el! Egy évre kb. maradna 8-9 százezer forint! Na abból lehetne igazán csak élni! Meg ne feledjük ( sokan nem tudják, utána kell olvasni), hogy az öröklés is csak akkor lehetséges, ha abból te egy centet sem vettél ki! Ha tételezzük fel te úgy szeretnéd igénybe venni a magánnyugdíjadat, hogy havi szinten fizessék, az első kivett összeg után ugrott az örökölhetőség!Azaz vagy egyben veszed ki, vagy meghalsz! Ha egyben veszed ki, tuti elköltöd, mert mi magyarok ilyenek vagyunk. Ha meghalsz, akkor talán jót teszel a gyerekeidnek. De ezt is ki tudja? Azon azért érdemes elgondolkodni, hogy a kedves magánnyugdíj pénztárak, akik rendesen etetnek minket és nagyon hallani sem lehetett eddig róluk ( ilyen meg olyan szervezeteik vannak ), miből hozzák ki az oly kellemetlenül nagy hozamokat? Miközben a saját cégük, biztosítójuk részesedései a csillagokat verik és olyan profitot termel ( kinek ?), hogy az szégyen!”
  • 21. nikyke 2011. január 28. 22:25
    „"Tanú" Te okostojás miért is fizetted? Mert kötelező volt? Akkor pedig nem ez a kormány a bűnös, hanem a kedves MSZP-seid. Ha pedig nem volt kötelező és önszántadból léptél be, akkor most visel a következményeit. Ez egyáltalán nem lopás, csak nem érted a lényeget. ))”
  • 20. ghb 2011. január 28. 19:32
    „19-es: Teljesen igazad van. Azt az x összeget eddig neked forgatták, még ha reálértékben nem is emelkedett úgy mint egy jobb megtakarítás, de legalább szintben volt.

    Most kapsz egy ígéretet hogy majd időskorodban garantálják a nyugdíjadat. Ami igéretnek szép, ám az igazat majd akkor tudjuk meg ha odajutunk. Addig lutri.”
  • 19. Tanú 2011. január 28. 18:07
    „nikyke !
    Nevetséges vagy :-))) !
    1998.10.01-től fizetek a magánnyugdíjpénztárba közel 2 000 000 Ft van a számlámon és most elveszik !!
    Szerinted ez nem gusztustalan és felháborító ? Szerintem ez egyszerűen LOPÁS !!
    Én dolgoztam meg azért a pénzért az én fizetésemből vonták le minden hónapban !
    A városi alelnöknek meg szégyelje magát ,hogy igy nyilatkozik !
    Tolvaj banda !”
  • 18. Takavaka 2011. január 28. 17:41
    „Az elvett pénz egyik része, -ha jól tudom- megy a nyugdíjkasszába, a másik részéből pedig az állam által felvett hitelek egy részének visszafizetése történik. Abból ami egyszer már a tied volt, amit a gyereked örökölhetett (volna). Szerintem sok ember nincs is tisztában azzal, most mi is történik valójában. Talán jobb is!
    Aki maradni szeretne a Mnyp-nál, csak személyesen intézheti. Ha külföldön dolgozik, akkor csak ezért utazzon haza?
    Kedves ghb! Rávilágítottál a lényegre.
    Akik kirobbantották a szavazófülke magányában a narancsos forradalmat, nem biztos, hogy ilyen változásokra gondoltak akkor....”
  • 17. nikyke 2011. január 28. 17:12
    „"Racoon" Egy kicsit el vagy tévedve :)) Nem ez az állam a diktatúra és gusztustalan, hanem ami eddig volt. Akik kitalálták a magánnyugdíjpénztárat és a maguk zsebére dolgoztak a Te befizetéseidből. Akik milliárdosok lettek és most röhögnek a markukba és sz@rnak bele abba, hogy Te idős korodban éhen fogsz dögleni.Tegyél fel szemüveget, ha nem látsz tisztán "ember" !!! Gondolkodj csak az utána írj és beszélj!!! :)) Igen az öngondoskodás, abban igazad van, tegyél félre tíz-húsz milliót egész életedben és abból majd eléldegélsz öregségedre. Ez az egyetlen megoldás.”
  • 16. szentmiki 2011. január 28. 16:00
    „ghb. A komcsik csak ne gondolkodjanak helyettem, 1945-től , de főleg az utolsó nyolc évben bemutatott gondolkodásmódja alapján.Ha valaki akart akkor is tudott "öngodoskodni", a lehetőség adott volt. Azzal viszont egyetértek, hogy az emberek ezt nem akarják felismerni a mai napig sem.De ne a régi jó komcsiszokás szerint verjék be az embereket önként mint a TSZ-be.Akik nulla befizetésre vitték az autót benyalták, hogy visszatért a Kádári jólét(csak nem látták, hogy nem nekik).És az is igaz, hogy csak egy teljes szemléletváltásra van szükség, pártállás és vallási felekezeti hovatartozástól függetlenül.”
35 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Megküzdött a belvízzel Ferencszállás

A tavaly november végén és december elején leesett nagy mennyiségű eső és hó miatt január 3-án rendelték el a faluban az I. fokú belvízvédelmi készültséget, amelyet tegnap oldottak fel. Tovább olvasom