Délmagyar logó

2017. 08. 19. szombat - Huba 20°C | 35°C Még több cikk.

Kipróbáltuk az új kerékpárutat

Makó - Kipróbáltuk: bő negyedóra alatt át lehet érni Makóról Apátfalvára az új kerékpárúton. Jó minőségű, de van egy veszélyes átkelési pontja.
Mindent Makóról

A delmagyar.hu hivatalos makói Facebook-oldala, nem csak makóiaknak.

– Nagyon jó, kényelmes – ezt mondta a Makó–Apátfalva közötti kerékpárútról a makói Szabó István, aki párosban tett biciklitúrát Apátfalvára, majd onnan a Langó-kápolnáig. Összesen 28 kilométert tekertek, mint mondta, kikapcsolódásként. Vasárnap kerekeztek először az új aszfalton, de ezentúl gyakran fognak. A nagyjából 7 kilométeres utat hivatalosan még nem adták át, de máris sokan használják: láttunk rajta tömött bevásárlószatyorral haladó elektromos biciklist és a hátán horgászbotot cipelő kerékpárost is. Hogy szükség van rá, azt igazolta: az úttal párhuzamos 43-ason szinte percenként zúgtak el autók, kamionok. A beruházásra egyébként, mint korábban megírtuk, 2 éve nyert pénzt a község; a 340 milliós munka teljes költségét pályázati pénzből teremtették elő, csak a belterületi, meglévő szakaszokhoz csatlakozó 34 milliós részt kellett saját erőből finanszírozni.

Szabó István szerint ez egy nagyon kényelmes bicikliút. A szerző felvétele
Szabó István szerint ez egy nagyon kényelmes bicikliút.
A szerző felvétele

Az utat mi is kipróbáltuk. Elektromos kerékpárral bő negyedóra elég ahhoz, hogy akár ellenszélben is átérjen az ember a városból a faluba. Az aszfalt minőségével valóban nincs gond – a nyomvonal vezetésével már kevésbé voltunk elégedettek. Makón, az Aradi utca végén át kell térni az út jobb oldaláról a balra, néhány száz méter után pedig, a körforgalomnál vissza. Ami ennél is bosszantóbb, nagyjából félúton ismét oldalt kell váltani. A szakemberek járdaszigettel is védett átkelőt építettek ide, amelynek megvilágításáról napelemes lámpák gondoskodnak – jelzőlámpa azonban nincs. Pedig lehet, hogy kellene: az átkelőnél máris hosszú féknyomokat látni. Ez persze annak az alkalmi keresztező útnak is betudható, amely ugyanitt halad át – az autópálya-építkezésre tartó teherautók, munkagépek használják.

Az új bicikliút mindenesetre biztosan még népszerűbbé teszi majd a kerekezést. Apátfalva és Magyarcsanád között már megvan az összeköttetés, ezt tovább kellene építeni Nagylakig, és ha a Makó–Szeged közötti szakasz is teljessé válna, két keréken el lehetne jutni a megyeszékhelytől az országhatárig.

Olvasóink írták

  • 12. optimus 2013. november 19. 19:45
    „Az oldalváltás egyik oka,hogy a csorgón át kel menni és a gátőrháznál meglévő hídon vezet át a kerékpárút.”
  • 11. aniko900708 2013. november 19. 09:38
    „Jó lenne a főutak mellé kerékpárút,de ez csak álom marad talán.De ez nagyon nagy haladás!
    A régi 43-as út valóban elég forgalmas,de nagy valószínűséggel,ha kész lesz a pálya teljesen,ugyanaz lesz a sorsa,mint a régi 5-ös útnak: mióta kész a pálya,itt alig van forgalom.(az már más kérdés,hogy itt a tiltó táblákat kint felejtették..)”
  • 10. bo 2013. november 19. 09:10
    „Személy szerint, nagyon örülök, hogy nem kell a biciklisek miatt lassítanom. Mondjuk annak még jobban örülnék, ha Nagylakig lenne kész, hisz ott is laknak emberek, nem beszélve a nyáron erre tévelygő külföldi kerékpárosokról. Egy apróság viszont nem tetszik. Este Apátfalva felé tartva az étterem utáni kanyar előtt füstölőset fékeztem, mert két kerékpáros egymás után a kanyarban pont olyan látszatot keltett, mintha egy autó előzne és pont szemben jönne az én sávomban, úgyhogy oda elférne legalább egy fényvédő sövény.”
  • 9. balihoho 2013. november 19. 07:24
    „Csak úgy ne járjanak vele, mint a vásárhelyiek a Barattyosi kerékpár úttal, ami a 45 ös út mellett van. A közgép építette alig több mint négy éve, és tele lett küllőszaggató gyűrődésekkel, buckákkal amit a fagyökerek, és aszfaltból kinövő fű okoz.”
  • 8. Fatboy35 2013. november 18. 22:59
    „Addig marad jó az aszfalt amíg valamelyik tahó munkagépes vagy traktoros nem fog rámenni mint Szeged-Mórahalom közötti bicikliúton.”
  • 7. TZiky 2013. november 18. 20:36
    „6. vip007 2013.11.18. 18:06
    "Örüljetek már egyszer végre valaminek, az ég szerelmére!!"
    Én szoktam olyankor örülni, amikor van valami, aminek örülni lehet. Ha több olyan valami van, akkor nem csak egyszer, hanem többször is örülök. De ez nem az a valami, aminek örülni lehetne...

    Üdv:
    TZiky:-))”
  • 6. vip007 2013. november 18. 18:06
    „Örüljetek már egyszer végre valaminek, az ég szerelmére!!”
  • 5. szalmaszal 2013. november 18. 15:26
    „Valaki árulja már el, hogy miért kell egy méterrel a közút szintje alá tervezni a kerékpárutat? Így éjszaka pont szemmagasságban világít a kerékpárosnak minden szembe jövő autó. Arról nem is beszélve, hogy eső után így a kerékpárosok majd a nyakukba kapják majd a vizet, ez különösen a téli időszakban lesz kellemes, mikor a sós lét csapják a nyakukba a kamionosok. Jó, hogy van ez az út, de könyörgöm, ennyi pénzből már akár jól is meg lehetett volna csinálni.”
  • 4. hajosinas 2013. november 18. 14:18
    „Majd ha készen lesz az M 43 a határig, más lesz a forgalma a 43-as főútnak is. A szalag korlát pedig, nem sok húsz tonnás kamiont fogott meg még a tudtom szerint ha elindult az útpályáról lefelé . A lakott településen sincs szalagkorlát például a szegedi utcán, mégis kerékpároznak a kerékpárúton, sőt a járdán még gyalogosok is járnak.”
  • 3. 80sFan 2013. november 18. 13:40
    „Az sem veszélytelen, hogy a kamionáradat közvetlen közelében van a kerékpárút és semmi szalagkorlát sem véd egy esetleges megcsllenő kamiontól.”
  • 2. Vega 2013. november 18. 11:39
    „"Ami ennél is bosszantóbb, nagyjából félúton ismét oldalt kell váltani. A szakemberek járdaszigettel is védett átkelőt építettek ide, amelynek megvilágításáról napelemes lámpák gondoskodnak - jelzőlámpa azonban nincs. Pedig lehet, hogy kellene: az átkelőnél máris hosszú féknyomokat látni. Ez persze annak az alkalmi keresztező útnak is betudható, amely ugyanitt halad át - az autópálya-építkezésre tartó teherautók, munkagépek használják."

    ha jól értem külterületen kell oldalt váltani, ami éjjel és/vagy korlátozott látási viszonyok között még gyalogosan is veszélyes, a cikkből pedig kiderül hogy gépjárművel is necces ott keresztezni bárkinek is az útját. jó lenne tudni mi indokolta ezt a kialakítást, ennyi erővel autópályára is tehetnének zebrát, baleset esetén pedig a közlekedő felek lennének a hülyék. ellenpéldaként fel lehetne hozni a vásárhelyre vezető kerékpárutat, ami kinn a susnyásban szintén oldalt vált, viszont egy alagút segítségével a közút alatt.”
  • 1. dmonlájn 2013. november 18. 10:48
    „Miért kellett oldalt váltani? Pont az volt a lényeg, hogy ne kelljen rámenni a kerékpárosnak a 43-ra.....”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Horváth László az ország legidősebb állatorvosa

A földeáki születésű Horváth László az ország legidősebb, még praktizáló állatorvosa. Tovább olvasom