Délmagyar logó

2016. 12. 03. szombat - Ferenc, Olívia -3°C | 5°C

M43: plusz 9 milliárd

Makó - Tovább dráguló M43-asról írt a sajtó azután, hogy a kormány 9 milliárd forinttal megemelte az autópálya-építés keretét. Ez azonban nem azt jelenti, hogy a Duna Aszfalt Kft. a pluszpénzt már a zsebében érezheti. A kormány csak a váratlan kiadásokra készül.
Mindent Makóról

A delmagyar.hu hivatalos makói Facebook-oldala, nem csak makóiaknak.

„Aszfaltbetyárok – Guruló sztrádapénzek" – címmel írt a Figyelő júliusban arról, hogy a kormány megemelte az M43-as autópálya építésének keretösszegét. A hetilap arra hívta föl a figyelmet, hogy ez az autópálya eddig is sokba került, a pluszpénzzel együtt pedig most már egy kilométerre 2,23 milliárd forint jut, ami majdnem olyan drága, mint a Szeged–Makó szakasz, pedig abban egy Tisza-híd is benne volt.

A Makótól a román határig vezető, 23 kilométeres autópálya-szakasz építése áprilisban kezdődött, és 2014 szeptemberében tervezik az átadást. A szerződött összeg nettó 46 milliárd 490 millió 126 ezer forint volt – és az is maradt egyelőre. Azt, hogy az említett pluszpénzt az építő, a Duna Aszfalt Kft. már a zsebében érezheti, a hírek alapján kész tényként kezelik az építőiparban. A Duna Aszfalt ezt hivatalosan nem cáfolhatta – lapunknak sem válaszolhatott –, mert a szerződés szerint a projektről nem nyilatkozhat.

Átlagosan 3 méter magas töltést kell építeni, belvizes területen. Fotó: Schmidt Andrea
Átlagosan 3 méter magas töltést kell építeni, belvizes területen.
Fotó: Schmidt Andrea

A kormányhatározat szerint bruttó 9 milliárd 169 millió forinttal tényleg emelkedett az M43-as autópálya támogatási szerződésének összege – tájékoztatott Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúrafejlesztő Zrt. kommunikációs vezetője. Ebből a már átadott, Szeged és Makó közötti szakaszon elszámolható pótmunkákat is ki kell fizetni, ez bruttó 4 milliárd 78 millió forint. A fennmaradó összeg, 5 milliárd 91 millió pedig a NIF Zrt. közlése szerint a beruházás tartalékkerete.

Ezt a váratlan kiadásokra tették félre, tehát a Duna Aszfalt ebből egyelőre nem lát egy fillért sem. Jó esetben nem is fog. Információink szerint pluszköltségek először a talaj miatt adódhatnak. A terület ugyanis belvizes, az út alá átlagosan három méter magas töltést kell építeni, 2,5 millió köbméter földet bedolgozva, de kérdés, ez elég lesz-e.

Olvasóink írták

  • 16. zolcsi44 2013. október 10. 19:33
    „Lehet, hogy a Keresztapa aparátcsikjai megint kapnak karécsonyi ajándékot????”
  • 15. Bcsabi75 2013. október 10. 06:56
    „És az autópályaépítések idején ők háborogtak, mennyibe kerültek az építések...

    Nem tudták tervezéskor talán, hogy a terület belvizes???!! Ha valaki nem tud tervezni, ne pályázzon!!!
    Véleményem szerint is joggal lehet bosszús a drágább ajánlatot tevő pályázó, hiszen ezek szerint kiderült, hogy az ő pályázatuk volt a nyerő!!! Ez a cég valószinű kaphatott egy fülest, az ár alá mentek és ennyi. Jót röhögnek a markukba!!!

    Remélem, ezt a pályaszakaszt már NEM az Orbán rezsim adja át!”
  • 14. bambulla 2013. október 10. 00:41
    „9 milliárd?
    az pont két stadion :) :((”
  • 13. tótkomlósi 2013. október 09. 19:52
    „Nem korrupció!
    Előrelátás!

    Nem mindegy.”
  • 12. Lehiggadt 2013. október 09. 12:44
    „Költői kérdésem:
    Akkor ez miféle tervezés, milyen pályázat volt? A drágább ajánlatot tevő - ha volt egyáltalán, aki MERÉSZKEDETT pályázni, az most mit csinál? Perel elmaradt haszon miatt ??
    Állítólag csökken az infláció! NEEEEM? Mutyiország jobban teljesít ??
    Hogy visítottak anno, amikor a Margit-híd felújítása egy hangyahímvesszőnyit (duplája lett) drágább lett! BIZTOSAN igazuk volt, de most nem ugyanazt csinálják?”
  • 11. mivan? 2013. október 09. 09:48
    „11. Ja és az már milyen autópálya amit homok alapra építenek. Ha ennyibe kerül legalább kő kerüljön az alapba, mint a németeknél. Ha már valamit építünk legyen normális.”
  • 10. papsajt 2013. október 09. 09:25
    „" terület ugyanis belvizes, az út alá átlagosan három méter magas töltést kell építeni"
    Ez elég gyenge kifogás!
    1. mezőgazdasági termőföldeken vezet a nyomvonal, amit eddig műveltek, tehát annyira nem vizes, lápos,ingoványos.
    2. Néhol, laposabb részeken vizesebb a talaj esőzés után, de erre valók a csatornák. (Szeged fölött ezeket felejtették el)
    3. Közbeszerzési eljárás keretében nyerte az cég a munkát, előtte is ismert volt a probléma, belekalkulálta az árba, ezért lett "majdnem olyan drága, mint a Szeged-Makó szakasz, pedig abban egy Tisza-híd is benne volt."

    Tudom valakinek szponzorálni kell a választási kapmányt, de ne nézzenek már ennyire hülyének mindenkit.”
  • 9. Francois 2013. október 09. 09:22
    „Azért jól fel ment ez kilométerenként! :) Az előző kormány például nem tudta hogy 1 milliárd vagy 1,5 milliárd jut! :) Ahhoz képest ezek gyorsan megoldották! :) Hiába minden drágul!”
  • 8. mivan? 2013. október 09. 09:22
    „Iszonyú ez a "szegény" ország! Milliárdos, milliós visszaélések akármerre néz az ember. ( És ez kormányoktól független mellesleg ) Rengeteg pénz tűnik el. Felelős nincs soha. Meddig lehet ezt tűrni?? Amíg valakit ( nem másodhegedűsöket )nem csuknak be és <moderálva> meg, hogy megemlegeti addig nem!!! Csak egy-két "nagy" ember csücsülne, a többi már meggondolná, hogy mit csinál.”
  • 7. DasBoot 2013. október 09. 08:04
    „A "jut is, marad is" klasszikus esete.”
  • 6. JABBA 2013. október 09. 07:53
    „Mutyiország mutyi királlyal az igazi.”
  • 5. geza 2013. október 09. 07:47
    „#4 Pontosan! Alacsony ár legolcsóbb nyer, aztán a pluszmunkák le vannak zsírozva.
    Az alvállalkozókat meg természetesen a legalacsonyabb áron -sokszor ki sem fiztve a la Szeviép- kell futtatni..”
  • 4. 6664 2013. október 09. 07:43
    „Nemcsak a kampány... ugye egy tendert úgy lehet megnyerni, ha alacsony költséggel vállalom el (vagy jó helyen vannak a barátaim). Ha alacsony (esetleg irreálisan vagy láthatóan alacsony) költségggel megnyertem a tendert, rögtön jöhetnek az előre nem látható(??) pluszköltségek - jééé, az egy belvizes terület? -, melyekkel már lehet, hogy nem is annyira olcsó, és lehet, hogy ha már az elején rendesen kalkulálom a költségeket, akkor nem is én nyerem meg.”
  • 3. kumisz 2013. október 09. 07:42
    „Biztosan a sok alagút drágítja az építést!”
  • 2. freeboy 2013. október 09. 07:27
    „2.Kell a pénz a kampányra is !!”
  • 1. hajosinas 2013. október 09. 07:05
    „Jól átgondolt, és megtervezett beruházás, ha még készen sincs és máris "Ebből a már átadott, Szeged és Makó közötti szakaszon elszámolható pótmunkákat is ki kell fizetni, ez bruttó 4 milliárd 78 millió forint."
    A többi között, ezért van ennyi baja ennek az országnak.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Tilosban gyújtanak rá

A nemdohányzók védelméről szóló törvény 2012 januárja óta él. Azóta több helyen tilos a dohányzás.… Tovább olvasom