Délmagyar logó

2017. 02. 22. szerda - Gerzson 2°C | 13°C Még több cikk.

Télen sem teszik le a kerékpárt Makón

Makó - A Kerékpárosbarát Település címet elnyert városban az enyhe tél miatt a makóiak télen sem hagyják otthon a biciklijüket. Több kerekezőt látni az utcákon, mint autóst.
Makón a néhány éve elkezdődött infrastrukturális fejlesztéseknek hála, mára több mint 18 km-nyi kerékpárút áll a két keréken közlekedők részére. A bicajosok nem is restek használni azokat, télen is szívesen közlekednek a városban kerékpárral. Magunk is bringára pattantunk és teszteltük a városi kerékpáros közlekedést.

Utunk a Tesco felé vezetett, a Víztorony irányába haladtunk, a Vásárhelyi úti kerékpárúton. Sajnos a felújítás ezt a szakaszt még nem érte el, így a burkolat minősége itt hagy némi kívánni valót maga után. Ahogy elértük az Erdélyi püspök utcát, egy új építésű útra értünk, ahonnan villámgyorsan - már amennyire a csúszós út engedte - kiértünk az Aradi utcára. Átkeltünk a nem túl forgalmas főúton és már is egy újabb bicikliúton kerekeztünk, ami egyenesen a célhoz vezet. Az út nem tartott tovább 20 percnél, pedig a hó is szállingózott és egyszer-egyszer meg is csúsztunk. Mire a hidegben bejárattuk volna az autónk motorját és elgurultunk volna ugyanezen az útvonalon, az sem tartott volna kevesebb ideig.

Makón télen sem teszik le a kerékpárt - GALÉRIA

Lakatos-Tóth Anna tanárnő is inkább kerékpárral közlekedik: - A Vásárhelyi utcán szörnyű a kerékpárút, viszont az újabbakon kifejezetten jól lehet haladni. Télen sem teszem le a biciklimet, mert bármi is az úti célom, majd mindenfelé vezet kerékpárút.

A város szívébe visszatekerve örömmel vettük tudomásul, hogy bármelyik sarkon találunk tárolót, hogy lezárhassuk a kétkerekűnket. A Contitechnél dolgozó Kertész Eszter is az utcán meri hagyni a bicaját: - Lecserélték a megrongált tárolókat, így azok elég biztonságosak lettek – mondta el véleményét. Ha valaki a kamerahálózat és a biciklizár ellenére mégis aggódik a lopás miatt, akkor regisztráltathatja a kerékpárját.

Olvasóink írták

  • 8. szentmiki 2012. január 20. 16:44
    „Nightroad, 100kw-os autónk van, nyáron 6.5, télen 7.3 max a fogyasztás,reggel felmegyek és itthon ebédelek, ilyen benzinárak mellett eladnám ha 8-at inna... /persze ha tomom az más:))/”
  • 7. ghb 2012. január 20. 14:28
    „Nightroad ott csúszik hiba a számításodba hogy te úgy számolsz hogy egyedül megy az illető. Lássuk a matekot: Te nyolc literes átlagfogyasztást adtál meg, amit 13500 Ft-ért tudsz megtenni, plusz a pályamatrica ami 2975 Ft. Tegyük fel, hogy egy négy tagú család megy egy napos kirándulásra. Számoljunk a legdrágább, 400 Ft/órás parkolási díjjal, és hogy 6 órát áll az autó. Ez plusz 2400 Ft. A többi időt ingyenes parkolással tölti a család (például elmegy az egyik bevásárlóközpontba..) Az utazás így 18875 Ft-ba kerül.

    Nézzük ugyanezt tömegközlekedéssel: Tegyük fel, hogy a családnak megfelel a budapesti járat indulási ideje, így a két szülő kb 14000 Ft-ért utazik oda-vissza, a két gyerek pedig féláron megy kb 7000 Ft-ért. Viszont ahhoz, hogy el tudjanak jutni mindenhová BKV jegyet kell venniük. Azt már ne részletezzük hogy napi bérletet, vagy tömbös szakaszjegyet vesznek-e, hiszen már a buszjegy is többe került mint az egész napi autózás. A másik pedig, hogy a busz felér 3 és fél óra alatt, autóval viszont kényelmesen megtehető a táv 2 óra alatt is.

    Ezzel csak azt szerettem volna szemléltetni hogy hosszabb távon, ha ésszerűen megtervezzük az útvonalunkat, és többen ülünk egyszerre egy autóban, akkor még mindig jobb választás az autó a tömegközlekedésnél.”
  • 6. banew 2012. január 20. 14:14
    „Ha tele az autó, tehát Bp-Makó, oda-vissza, kényelmesen, 4 személlyel, akkor az 4*7= 28000. Az autó akkor sem fogyaszt többet, tehát akkor már csak fele annyiba kerül, nem? Ha egyedül utazok, akkor persze nagyon sok. De a városban meg pimasz sok lenne egy bevásárlást autókázva csinálni, a bicikli csak kcal-t fogyaszt :)”
  • 5. Nightroad 2012. január 20. 12:33
    „Makó-Budapest busszal oda-vissza kb 7000 HUF, autóval 8 literes fogyasztással 13.500+ pályamatrica... szóval az állítás hogy jobban járunk pénzben mérve, mintha tömegközlekedést használunk nagyon nem állja meg a helyét!”
  • 4. ghb 2012. január 20. 12:06
    „Sosem értettem hogy egy ilyen kis városban normális időben pár kilométeres távolságokra miért kell autót használni. Egyébként pedig az az állítás, hogy az autózás luxus, szerintem relatív. Ha ésszerűen használjuk, és többen ülünk benne, akkor nagyobb távolságoknál ( < 20 km ) időben és pénzben mérve is jobban járunk mint tömegközlekedéssel.”
  • 3. Qllancs 2012. január 20. 11:16
    „Nem azért mennek az emberek télen, hóban-sárban bicajjal mert olyan sportosak .
    Ha nem volna annyi az üzemanyag ára --mint amennyi --sokkal többen autóval mennének. Sokan csak akkor veszik elő : ha a családdal vidékre mennek. Ma már luxus az autókázás !”
  • 2. Bocc 2012. január 20. 10:51
    „ilyen üzemanyag árak mellett nem kell csodálkozni...”
  • 1. KamuNeni 2012. január 20. 09:30
    „Nincs love benzinre meg kocsira abbol a pici nyugdijbol. Ha lenne akkor biztos nem ugy lenne”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A hét témája: Télen is kerékpározunk

Makón több mint 20 kilométerre nőtt a kerékpárutak teljes hossza. A biciklisek télen is szívesen használják kétkerekűjüket. Tovább olvasom