Délmagyar logó

2018. 09. 20. csütörtök - Friderika 17°C | 28°C Még több cikk.

Elromolhat a hardver és a szoftver is - Kérdezze szakértőinket! - Járt már pórul okostelefonnal?

Fogyasztóvédelmi sorozatunkban igazán hétköznapi, mára szinte mindenkit érintő témakörben, az okostelefonok vásárlásával, garanciájával, cseréjével kapcsolatban várjuk kérdéseiket, panaszaikat, észrevételeiket. Szakértőink nagy tapasztalattal igyekeznek válaszolni olvasóink felvetéseire.
Ahogy életünk része lett az okostelefon, úgy került be mára a fogyasztóvédelem top témái közé. Az igényesebb, sokat tudó készülékek ára százezres nagyságrendű, nem csoda, ha a vásárlója, használója érzékenyebb a hibáira. És miután egy kis – nem is olyan kicsi – számítógép van a kezünkben, lehet a probléma hardveres és szoftveres is. Így itt még inkább igaz a jótanács: csak tiszta forrásból.

Elvileg a legmegbízhatóbb forrás a mobilszolgáltató, amikor a hűségidős szerződés meghosszabbításáért cserébe kedvezményes árú készüléket ajánl az ügyfélnek. Járt már úgy, hogy az ilyen okostelefon idő előtt elromlott? Hogyan oldódott meg a problémája? Írja meg történetét, kérdezze fogyasztóvédelmi szakértőinket!
Előfordul, hogy a mobilszolgáltatónál azt mondják a lefagyott készülékkel betérő ügyfélnek, hogy vigye a telefont a jótállási jegyen feltüntetett szervizhez. Van, aki ezt zokon veszi, mert teljes körű kiszolgálást remélt, másnak meg az a kényelmes, ha közvetlenül is fordulhat a jótállási jegyen feltüntetett javítóvállalkozáshoz. Tudta, hogy ha javításra dokumentáltan is befogadják a készüléket, törekedniük kell a 15 napon belüli teljesítésre? Járt már úgy, hogy póthatáridőt kellett kitűzni? Elfogadta azt?

Hiba esetén első körben javítja, javíttatja a készüléket a gyártó – szervizbe küldi azt a forgalmazó –, a csere jellemzően csak a következő lépés. Előfordult már önnel, hogy az okostelefonját sokáig „javítgatták", miközben már régen cserét szeretett volna? Sikerült érvényesítenie az érdekeit? Mindez hogyan végződött?

Vásárlásnál biztos forrásnak minősíthető egy-egy hosszabb múltú, megbízható, mobiltelefonokat forgalmazó szaküzlet is, ám egyre többen keresik és veszik meg az interneten a készüléket. Figyel arra, hogy hol található a webshopot üzemeltető vállalkozás székhelye? Tudta, hogy nagy lehet a különbség, ha az Európai Unión kívüli országból rendel?

A magyar jogrendszerben ismert szabály, miszerint a termék átvételétől számított 14 napon belül elállhatunk a vásárlástól, a Kínából rendelt áruk esetén például nem alkalmazható. Vett már okostelefont interneten keresztül a Távol-Keletről? Volt belőle problémája? Hogyan oldódott meg? Pozitív példáját is bátran megírhatja nekünk!

Észrevételeiket várjuk a delmagyar.hu portálon. Sorozatunk partnere a Gazdasági Versenyügyi Tanácsadó Iroda – szakképzett munkatársaik reagálnak az olvasói felvetésekre. A többeket érintő kérdésekre született válaszok szerkesztett formában megjelennek a nyomtatott újságban éppúgy, mint portálunkon.

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Drága dolog a sulikezdés - mit tehetünk, ha hibás az akciós áru? Amikor nem tetszik az iskolatáska

Drága dolog a sulikezdés - mit tehetünk, ha hibás az akciós áru? Amikor nem tetszik az iskolatáska
Aktuális témakörben, a családoknak komoly kiadást jelentő tanévkezdéssel összefüggő bevásárlások kapcsán vártuk olvasóink kérdéseit, panaszait. Tovább olvasom