Délmagyar logó

2016. 10. 01. szombat - Malvin 11°C | 24°C

Forma-1: Rosberg rajt-cél győzelme Kínában

Rosberg első pole pozíciójából első Forma-1-es győzelmét aratta Sanghajban 111. futamán. Mögötte Button, Hamiltonnak marad megint a bronz.
Közvetítésünk támogatója az EDF Démász Zrt.

SHANGHAI INTERNATIONAL CIRCUIT

Hosszúság: 5.451 km
Teljes versenytáv: 56 kör (305.066 km)
Pályacsúcs: 1:32.238 (Michael Schumacher, Ferrari, 2004)
Időmérőrekord: 1:33.706 (Sebastian Vettel, Red Bull, 2011)

Fölényes győzelemmel zárta a szombati időmérőt a Mercedesszel Nico Rosberg, akinek 111. futamán ez az első pole pozíciója. Mellette csapattársa, Schumacher, majd Kobajasi és Raikkönen. Hamilton az öthelyes büntetéssel a 7. helyről vághat neki a vasárnapi versenynek.

Vettel nagy meglepetésre a Q2-ben kiesett, kérdés, a középmezőnyből mire lesz képes a vb-címvédő. Sokan mondogatták vele kapcsolatban, hogy akkor vezet jól, ha tökéletes az autó. Meglátjuk, mit tud kihozni így a versenyből.

Kobajasi és Raikkönen foglalja el a második sort, ami az eddigi erőviszonyokat tekintve meglepetés. A Lotusszal és az eredményével az egykori világbajnok így se maradéktalanul elégedett, de a "Jégembertől" már megszokhattuk a maximalizmusát.

Az időmérőt a 18. helyen záró Vergne a boxutcából rajtol, miután a Toro Rosso teljesen átépítette az autóját.

Elindul a mezőny a felvezetőkörre, rövidesen kezdődik a futam.

Rosberg simán jön el a rajtból, Schumachernek kicsit jobabn kellett figyelnie a második helyére. Button jön mögöttük, utána a Lotusszal Raikkönen, majd Hamilton, Pérez, Kobajasi, Webber, Alonso és Massa, aki két pozíciót lépett előre a rajt után. Kobajasi nem tudott mit kezdeni a jó pozíciójával, ezért jócskán hátracsúszott, akárcsak a két Red Bull: Vettel a 11. helyről a 14. helyre esett vissza.

Rosberg mindjárt a rajt után szép előnyre tett szert, a verseny egésze alatt nem tudták megszorítani. Fotó: Daily Mail
Rosberg mindjárt a rajt után szép előnyre tett szert, a verseny egésze alatt nem tudták megszorítani.
Fotó: Daily Mail

Az 5. körre a két Mercedes jelentős előnyt szedett össze Button előtt. Az első 15 helyezett 1 másodpercen belül autózik, még nem szakadt szét a mezőny. Leszámítva ugye az első két helyezett Mercedest.

Webber kezdte a kerékcserét, mindjárt a 7. körben közepesen kemény gumikat rakatott fel. Talán jó döntés volt, Alonso mögött nem nagyon tudott mit kezdeni.

A 9. körben Rosberg tetemes előnyt szedett össze csapattársával szemben, Schumacherre viszont Button tapadt rá. A nyomás nem enyhült a hátuk mögött sem, Raikkönen, Hamilton, Pérez fogat szinte letolta a pályáról az előttük haladókat.

Vettel a 10. körben jött ki kerékcserére, a 20. helyre érkezett vissza. Kijött Hülkengberg és Kobajasi is a kemény gumikért.

Egy körrel később Raikkönen és Hamilton kéz a kézben jönnek ki, Hamilton lágy gumit kapott és megelőzte a kemény gumikkal érkező Raikkönent. Webber is elment a Jégember mellett, majd fél körrel később Webber szorítja le a támadó Raikkönent. Az idegei rendben vannak, az már biztos.

Button a 7. helyre érkezett, a 13. körben Schumacher is kilátogatott a boxba. Sokáig nem tudott körözni a friss gumikkal, még abban a körben lelassul az autója, majd a füvön állt meg a Mercedes.

Schumacher a nagy vesztes: második helyről technikai hiba miatt kényszerült feladni a versenyt a 13. körben. Fotó: Daily Mail
Schumacher a nagy vesztes: második helyről technikai hiba miatt kényszerült feladni a versenyt a 13. körben.
Fotó: Daily Mail

A 14. körben Rosberg is kijött, a harmadik pozíciót kapta vissza. Pérez az élen, mögötte Massa, bár egyikőjük se járt még a boxban. Mögöttük Rosberg, majd Hamilton, Webber, Raikkönen és Alonso a sorrend.

16. körben áll ki az élről Pérez, Massa vezetett, Rosberg már a nyakán volt, és a hátsó egyenesben könnyedén megelőzte. Pérez Grosjean és Vettel közé jött vissza a 10. helyre.

Webber már a második kerékcseréjén is túl, egy körrel később, a 23. körben Hamilton is kilátogat a boxba. Kemény gumit kapott mindkét versenyző, a brit a 13. helyre érkezett vissza.

A verseny feléhez közeledve Rosberg, Button, Raikkönen, Alonso, Kobajasi, Grosjean, Vettel, Pérez, Senna, Maldonado az első tíz sorrendje.

Button állt ki a boxba, közepesen kemény gumit kap, Massáék elé jön vissza a 25. körben.

Alonso lágy gumikat kapott, közben Hamilton került pontszerző helyre. Raikkönen jött fel a második helyre, Grosjean a harmadik. Rosberg magányosan körözgetett az élen. Raikkönen nem sokáig tanyázott a dobogó második fokán, a 29. körben jött gumiért.

Button simán jött el Vettel mellett, a két külön stratégián futó Ferrari se párbajozik egymással, Alonso simán jött el Massa mellett.

Grosjean nagyon jól tartotta magát a 2. helyen, még mindig nem volt kint kerékcserén.

Kemény gumikkal tért vissza a pályára Vettel a 13. helyre, a 32. körben szinte üres pályán száguldhatott tovább.

Raikkönen parádés futamot ment, amíg bírták a gumik: a végén egy kör alatt 10 helyett veszett, így pontot sem szerzett.
Raikkönen parádés futamot ment, amíg bírták a gumik: a végén egy kör alatt 10 helyett veszett, így pontot sem szerzett.

1:40.908-cal Buttoné a leggyorsabb kör. Button körönként 2 másodpercet ad Rosbergnek, akinek a 33. körben 14,5 másdoperc volt az előnye. A csapata megpróbálja minél tovább kint tartani, hogy még 1 kerércserével megússzák a futamot.

Hamilton és Webber akadt össze az 4-5. helyen, Pérez egy kis előnyre tett szert a kakaskodásban, de az ausztrál kívülről nem tudja lenyomni a McLarent.

20 kör után a 35. körben jön ki Rosberg, a második helyre ér vissza Pérez-Hamilton elé, Alonso is jön már a nyakukra, Webber kiállt a boxba.

A VB ÁLLÁSA

PILÓTÁK
1. Lewis Hamilton 45
2. Jenson Button 43
3. Fernando Alonso 37
4. Mark Webber 36
5. Sebastian Vettel 28
6. Nico Rosberg 25
7. Sergio Perez 22
8. Kimi Räikkönen 16
9. Bruno Senna 14
10. Kobajasi Kamui 9
11. Romain Grosjean 8
12. Paul di R esta 7
13. Jean-Eric Vergne 4
14. Pastor Maldonado 4
15. Daniel Ricciardo 2
16. Nico Hülkenberg 2
17. Michael Schumacher 1

KONSTRUKTŐRÖK
1. McLaren-Mercedes 88
2. Red Bull-Renault 64
3. Ferrari 37
4. Sauber-Ferrari 31
5. Mercedes 26
6. Lotus-Renault 24
7. Williams-Renault 18
8. Force India-Mercedes 9
9. Toro Rosso-Ferrari 6

A 37. körben Vettel szalad ki a műfűre, a rázókő megdobja, és pár pillanatig a hétsó két keréken haladt a Red Bull, égnek álló orral.

Hamilton és Alonso együtt jönnek a boxba, a McLaren valószínűleg rekordot döntött gyorsaságban. Button is teljesíti az utolsó kerékcseréjét, de a hátsó kerékkel valami gond akadt, így csak a 6. helyre tud visszajönni Grosjean mögé, de gyorsan túljutott rajta. Még 16 kör volt vissza ekkor.

Hamilton és Alonso nagyon iparkodott, a Ferrari lesodródik az egyik kanyarban, végigjárja a füvet majd a Sauberek mögé jön vissza. Pérez veszélyes tempóban és közelségben előzi meg a spanyolt, de nem akadtak össze.

A 45. körben Grosjean is elhagyja a pályát, 2 pozíciót veszít, így nagy kavalkád alakul ki Pérez, Maldonado és a francia között.

Raikkönen, Vettel, Button, Webber, Hamilton autózott a mérföldekkel meglógó Rosberg előtt, itt még várható volt az előzgetés.

Raikkönen gumijai feladták a versenyt, fél kör alatt 6 helyett esett vissza, majd két kanyarral később már a 10. helyen. 7 körrel vége előtt már a kerékcsere se segít.

A kés Sauber egymással küzdött, mindketten Raikkönen előtt akartak elmenni, ami sikerült is, de centik hiányoztak, hogy ki ne üssék egymást. A finn nem jön ki kerékcserére.

Az 52. körben Vettel mellett jön el Button a hátsó egyenesben. Nem kizárt, hogy Hamilton is odaérhet még.

Rosberg előnye 25 másodperc volt, magányos farkasként haladt az élen. Button, Vettel, Hamilton, Webber, Grosjean, Senna, Maldonado, Alonso volt mögötte a sorrend.

Az 55. körben Vettel és Webber nyomja le Hamiltont a pályáról, vagyis csak próbálják, a két Red Bull ha így folytatja kiüti egymást. K.O. nem volt, Webber mégis körbeautózta a németet, akinek 24 kör alatt sikeresen elhaltak a gumijai.

Rosberg első pole pozíciójából első Forma-1-es győzelmét aratta, mögötte Button, Hamilton, Webber, Vettel, Grosjean, Senna, Maldonado, Alonso és Kobajasi a pontszerzők.

Nico Rosberg: Hihetetlen érzés, nagyon izgatott vagyok még mindig. Nagyon régóta vártuk ezt a győzelmet, és nem csak nekem, hanem a csapatnak is kijárt már a siker. Nagyon sokat dolgoztunk az utóbbi pár hétben, a mérnökök és szerelők tökéletesen állították be az autót, köszönöm nekik ezt a hétvégét.

Jenson Button: Igazság szerint nagyon jó volt a versenytempónk a kemény gumival, az utolsó kiállásommal 9-10 másodpercet vesztettem, így 3-4 autóval kellett utána versenyeztem. Élveztem a mai napot, jó előzések tarkították a versenyt és sok pontot szereztünk.

Lewis Hamilton: Egész hétvégén tudtuk, hogy nagyon gyors a Mercedes tudtuk, hogy ha előnyre tesz szert, akkor nagyon nehéz lesz megfogni. A taktikánk nagyon jó volt, felálltunk a dobogóra és sok pontot szereztünk. Az egyik legjobb versenyünk volt eddig.


KÍNAI NAGYDÍJ, A VÉGEREDMÉNY

1. Nico Rosberg német Mercedes 1:36:26.929
2. Jenson Button brit McLaren-Mercedes
3. Lewis Hamilton brit McLaren-Mercedes
4. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault
5. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault
6. Romain Grosjean francia Lotus-Renault
7. Bruno Senna brazil Williams-Renault
8. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Renault
9. Fernando Alonso spanyol Ferrari
10. Kobajasi Kamui japán Sauber-Ferrari
11. Sergio Perez mexikói Sauber-Ferrari
12. Paul di Resta brit Force India-Mercedes
13. Felipe Massa brazil Ferrari
14. Kimi Räikkönen finn Lotus-Renault
15. Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes
16. Jean-Eric Vergne francia Toro Rosso-Ferrari
17. Daniel Ricciardo ausztrál Toro Rosso-Ferrari
18. Vitalij Petrov orosz Caterham-Renault 1 kör h.
19. Timo Glock német Marussia-Cosworth 1 kör h.
20. Charles Pic francia Marussia-Cosworth 1 kör h.
21. Pedro de la Rosa spanyol HRT-Cosworth 1 kör h.
22. Narain Karthikeyan indiai HRT-Cosworth 2 kör h.
23. Heikki Kovalainen finn Caterham-Renault 3 kör h.

FELADTA
Michael Schumacher német Mercedes 12 megtett kör.

Közvetítésünk támogatója az EDF Démász Zrt.

Olvasóink írták

  • 2. attila0427 2012. április 15. 21:45
    „Az F1-ben szerencsére nincsen bronz...”
  • 1. azigazitrebitsch 2012. április 15. 19:37
    „Na végre ez egy élvezhető,izgalmas futam volt!
    Hátha lesz még ilyen és nem kell rá éveket várni.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A pályán esett össze, aztán meghalt a Livorno középpályása - fotók, videó

A kórházba szállítás után elhunyt az a futballista, aki egy olasz másodosztályú mérkőzésen esett… Tovább olvasom