Délmagyar logó

2018. 04. 19. csütörtök - Emma 11°C | 23°C Még több cikk.

A fürdőtől a szennyvízhálózatig

Csongrád megye - Csongrádon egy tizenöt elemből álló, összesen másfél milliárd forintos projektben többek között megújult a művelődési központ, a mozi, a református és a Nagyboldogasszony-templom.
A 451-es út várost elkerülő szakasza a régészeti feltárásokkal együtt mintegy 2 milliárdba került. Idén zárult a gátnál az Ativizig által kezdeményezett, 1,2 milliárdos partfal rekonstrukció.

Szentesen – igaz, a beruházás a csatlakozás előtt kezdődött – uniós pénzből fejezték be a szennyvízhálózat fejlesztését, ez 3 milliárdba került. Az ivóvíz minőségének javítására 2 milliárdot, a megyeháza és a református templom renoválására 1-1 milliárdot költöttek. A kórház sürgősségi betegellátó osztálya négy éve félmilliárd forintból épült. A város, és egyben a térsége is profitál a Kurca-főcsatorna 700 milliós rekonstrukciójából. A strand fejlesztésére 1,2 milliárdot, a belvárosra egymilliárdot költ a város – ezek a projektek hamarosan zárulnak –, a szentesi kórháznak ennek több mint kétszeresét ítélték meg nemrég.

Hódmezővásárhely új korzója. Fotó: Karnok Csaba
Hódmezővásárhely új korzója. Fotó: Karnok Csaba

A Makót Szegeddel összekötő M43-ast olyan jelentőségű beruházásként szokta említeni Makó polgármestere, mint amilyen a vasút volt annak
idején. Ez a 31,6 kilométeres sztrádaszakasz – amelynek már épül a folytatása Nagylakig – 2011-re készült el, 61,1 milliárd forintból, amelynek 67 százaléka volt uniós forrás. Makó és közvetlen környéke legnagyobb értékű uniós beruházása a szennyvízcsatornázás, ennek 14 milliárdjához 11,5 milliárddal járult hozzá az Európai Unió. A város mellett Apátfalvát, Földeákot, Magyarcsanádot, Maroslelét és Kiszombort érintő mélyépítő munkát évekig tervezték, ténylegesen 2012-ben kezdődött el, egyszerre mind a hat településen. Makón a legjelentősebb helyi uniós beruházásnak a Hagymatikumot tartják. Ez közel 4 milliárd forintba került, ebből 1,5 milliárdot állt Brüsszel. Az avatást 2012. januárjában tartották.

2,85 milliárd forintos uniós támogatásból szélesítették a 47-es főutat a Kopáncs és Kishomok közti 4,5 kilométeren, így vált a Szegedet Hódmezővásárhellyel összekötő szakasz négysávossá 2010 elején. A tramtrain integrált villamos és nagyvasúti rendszer bevezetése Vásárhely és Szeged között, a villamosfejlesztés Hódmezővásárhelyen, valamint a Szeged–Békéscsaba vasútvonal villamosítása (ez egy projekt lesz) 36 milliárd forint értékű, a 47-es számú főút vásárhelyi északi elkerülő útjának építése – már a közbeszerzésnél tartanak – 18,5 milliárdba kerül, a szennyvíztisztító korszerűsítése és Kishomok szennyvízcsatornázása – idén kezdődik – 2,89 milliárd forint, a kórházi fejlesztés Vásárhelyen és Makón 2,69 milliárd forint, a belváros rekonstrukciója – a művelődési központ, a múzeumok felújítása és a sétálóutca kialakítása – 4,2 milliárdba került, a Szabadság tér rehabilitációja 694 millió forintból most zajlik. Mindszenten az utóbbi 10 év legnagyobb uniós beruházása a szennyvízcsatorna-építés, ez közel nettó 3,5 milliárd forintba kerül, a munkálatok jelenleg is zajlanak.   

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Vihar, itt? Csak hétvégén!

Május 1-jét és 2-át szinte biztosan nem veri el a rossz idő, a hétvégét viszont annál (is) inkább. Tovább olvasom