Délmagyar logó

2017. 05. 25. csütörtök - Orbán 13°C | 21°C Még több cikk.

A Jobbik a dorozsmai szélmalomnál

Szeged-Kiskundorozsma - A dorozsmai szélmalom is egy a látványberuházások közül: a pénzt elköltötték, de az eredmény siralmas. Szeged önkormányzata Kiskundorozsma jelképére, a szélmalom felújítására 23 millió forintot adott, de egy hónapja le kellett szerelni a vitorláit tartó szerkezetet, mert balesetveszélyessé vált.
Mindezt azért, mert renováláskor beépítették a korábbi, korhadt faszerkezetet – jelentette ki Sebők József és Remzső Ferenc, a Jobbik két helyi képviselőjelöltje, akiket Tóth Péter, a párt megyei és városi elnöke mutatott be tegnapi sajtótájékoztatójukon. A szegedi közgyűlésbe készülő jelöltek hozzátették: a Jobbik elszámoltatja a felelősöket, akár eljárást is kezdeményez bűncselekmény és gondatlan veszélyeztetés miatt.

Az Árpa utca helyzetéről – újságírói kérdésre válaszolva – elmondták: a régebb óta Dorozsmán élő romák beilleszkedtek. De nem szeretnék, ha oda Szegedről költöztetnének újabb családokat.

Tóth Péter, Remzső Ferenc és Sebők József a szélmalom vitorlájának korhadt darabjait mutatja. Fotó: Schmidt Andrea
Tóth Péter, Remzső Ferenc és Sebők József a szélmalom vitorlájának korhadt darabjait mutatja.
Fotó: Schmidt Andrea

– Mi megkérdezzük a dorozsmaiakat arról, milyen irányban fejlődjön a település – hangsúlyozta Sebők József. – A közvetlen környezet az első: a járda- és útépítés, a vízelvezetés, a buszvárók befedése.

– Abban is egyetértünk, hogy bővíteni kell a művelődési házat, működtetni a mozit, fellendíteni a sportéletet – folytatta Remzső Ferenc. A Jobbik képviselőjelöltjei szerint Szeged önkormányzata eddig ajándékként állította be az itteni néhány beruházást, pedig a város költségvetéséből Dorozsmának 11 ezres lakosságszámának megfelelő arányban kellene részesülnie.

Olvasóink írták

  • 14. SP 2010. szeptember 14. 19:03
    „Jó, jó, de
    tésztahídban hiába vannak jó szakemberek, ennél több eredményt szeretnének látni a Dorozsmán élők az elől járóktól.

    Lobbizni, pályázni, ha kell tarhálni kellene a gyors tujáért.

    A kettesre nagyobb szüksége lett volna Dorozsmának, mint a most kedvezményezetteknek.

    Szélmalom tengelye is fontos, de ennél nagyon sokkal több kell Dorozsmának.”
  • 13. mattil 2010. szeptember 13. 20:26
    „11. Traktato 2010.09.13. 09:23
    Nem kivitelezhetetlen az aluljáró, de ha megfigyelted a rendkívül magas ára miatt az ilyenek építése csak akkor működhet (szinte mindenütt az országban), ha valaki ad rá támogatást. Ezért szokott például sokszor a bevásárlóközpontok építésének feltételéül szerepelni a közeli közlekedési csomópontok átalakításának feltétele. Amikor a Cora-Praktiker épült, akkor a feltétel az 5-ös út Dorozsmai úttól a volt szovjet laktanyáig történő rendbetétele, felújítása, plusz saját belső csomópontok építése volt. Mint látjuk ez megvalósult a város egyetlen betonútja található itt rövid szakaszon. Az M43 és az M5 építése szintén támogatott pénzből volt csak ott nem a közeli vállalkozónak kellett kivitelezni, hanem más forrásból került rá pénz. Azt viszont tudjuk, hogy az 55-ös út négysávúsítása az autópályáig nem valósult meg, mert többek között nem sikerült elfogadtatni azt, hogy szükség van rá és valami módon része az autópályának. Ugyanez a helyzet az alsóvárosi híddal is, mert bár mi szegediek tudjuk, hogy rendkívül fontos lenne, de mivel nem része egyetlen nemzetközi útnak sem ezért nem akaródzik az Úniónak erre pénzt adni, illetve ilyesmire pályázatot kiírni.(Az újszegedi bevásárlóközpont pedig vállalta a Temesvári körút meghosszabbítását a hídfőig és egy csomópont építését ami folyamatban van.) És országos szinten sem várhatunk ilyesmire sok támogatást. Valahogy úgy vannak vele mindenütt, hogy adott egy város, van közútkezelője, belső közlekedési problémáit oldja meg maga. Csakhogy a közútkezelő (szerintem mindenütt az országban) örül ha forrásaiból annyira telik neki, hogy legalább a kátyúk egy részét befoltozza tavasszal. Legutóbb a belvárosi temető melletti 55-ös útnak volt sansza arra, hogy aluljárója legyen a vasút alatt. Az egykori vegyigyár telke ugyanis bevásárlóközpontnak volt(van) kijelölve. Többen is érdeklődtek, ha jól tudom az ÁRKÁD is oda épített volna eredetileg, aztán elmondták mindenkinek, hogy akkor rendbe kell hozni az 55-ös útat, csomópontot építeni a Fonógyári út Bajai út sarkára, rendbetenni a villamosvonal ezen szakaszát. Ezeket még vállalták is volna sokan, hiszen elvégre az ő vásárlóik járnának ezen utakon és villamoson, majd kiderült, hogy a vasúti átjáró alatt is kellene építeni aluljárót, na erre mindenki visszatáncolt. Az elkerülő út amelynek épp most épül a felüljárója annó azért szerezhetett támogatást, mert Géczi J. Képviselő kijárta, hogy ha már nem épül az M5 akkor legalább legyen elkerülő. Az M5 azóta megépült, ezért esett vissza annak az útnak a fejlesztése és amennyire tudom fogcsikorgatva adtak rá pénzt, mert annó aláírták, és muszáj teljesíteni az akkori vállalást.
    Sajnos egy dorozsmai úti aluljáró nem része az elkerülő útnak. Ha a tömegközlekedési projektben egy Dorozsmára vezető villamos terve szerepelt volna annó, akkor talán most épp épülne egy aluljárótok, de ennek elmaradásában azért a képviselőitek (önkormányzati és országos szinten) is ludasok, mert amennyire tudom eszükbe sem jutott, hogy ezért lobbizzanak.
    Egyébként nem vagyok szakember. :-) Csak egy 35 éves fickó aki elvégezte a közlekedésmérnöki szakot, de ahhoz, hogy hogy tényleg értsek a szakmához, még rengeteget kell(ene) tanulnom és gyakorlatot szereznem. Sajna nem igazán van lehetőségem a gyakorlat megszerzésére. Jelenleg (10.éve) jegyvizsgálóként dolgozom és sajna úgy néz ki még egy jó darabig az is maradok, hiszen nincsenek összeköttetéseim és rokona sem vagyok senkinek. Pedig amúgy rendkívül érdekel a szakma már három éves korom óta (főleg a tömegközlekedés) nem véletlenül végeztem ezt a szakot.
    Szabadidőmben azért olvasgatom rendszeresen a szakmai folyóiratokat, meg az összes közlekedési fórumot a neten, ezért tűnhet úgy hogy járatos vagyok benne. Ezenkívül van egy egyesületem (www.szegedikisvasut.hu) ami a másik nagy hobbimmal Szeged és környékének a helytörténeti kutatásával függ össze leginkább. Ez utóbbival kapcsolatban annyi észrevételem lenne, hogy ti dorozsmaiak büszkék lehetnétek a múltatokra, rendkívül jelentős -Szegedtől eltérő- mezővárosi multotok van, amit élvezet (lenne) kutatni is, de sajna ahogy látom nem nagyon törődtök ezzel. Nincs igazi helytörténeti kiállító és bemutatóhelyetek és nincs igazi dorozsmai identitástudatotok sem, (mint ami pl. a tápéiaknak van!) ahogy látom inkább szegedinek mondjátok magatokat. De ezt csak amolyan korholásként mondom ám! ;-)”
  • 12. SP 2010. szeptember 13. 16:06
    „11. hozzászólás Traktato 2010.09.13. 09:23 ""De miért nem építenek ide egy felüljárót?
    Végül is logikus.""

    Azért, mert Dorozsmán nincs TESCO. (vagy más multi)”
  • 11. Traktato 2010. szeptember 13. 09:23
    „Kíváncsi lennék, ha egy hozzáértő - mattil? - leírná, miért is kivitelezhetetlen a felüljáró? Vagy esetleg aránytalanul drága? Kábé tizenöt éve volt egy francia vendégem, egy tízéves gyerek. Dorozsmán laktam. Reggelente jöttünk be kocsival, rendszeresen megálltunk a sorompónál, néztük, ahogy tolatnak a szerelvények, szaladgálnak a vasutasok, meg zászlókkal integetnek, és nem győzött csodálkozni. Nekem tök természetes volt, hogy hát ha tolatnak, akkor várunk. Egyszer egy negyed órás ácsorgás után megkérdezte, hogy akkor a mentő hogy kerüli meg a sorompót? Mondom sehogy, az is vár. No jó, de akkor lehet, hogy közben a beteg meghal? Hát igen. De miért nem építenek ide egy felüljárót?
    Végül is logikus.”
  • 10. mattil 2010. szeptember 13. 08:59
    „A Szegedi Városi Televízió Július 14-én adott hírt arról, hogy le kellett bontani a szélmalom vitorláit, méghozzá az elkorhadt forgatótengely miatt, ami nem volt része a tavalyi felújításnak.
    A VTV júliusi tudósítása:
    http://www.vtvszeged.hu/site/index.php?option=com_content&task=view&id=6003&Itemid=59”
  • 9. macs 2010. szeptember 12. 20:50
    „Szerintem Dorozsma és Algyő között van egy icipici különbség, Algyőn ott a MOL és ott van az iparűzési adója. Szerintem ezért vált le Algyő Szegedről.”
  • 8. SP 2010. szeptember 12. 10:25
    „Amikor már 800-1000 m magas toronyházat tudnak építeni,
    akkor nehogy már elakadjon a dolog az alul vagy fölüljárón. M6, vagy M7 völgyhíd, végtelen sok példa lenne. Tömegesen sorozatban gyártották az autópálya felüljárókat. Ez lenne a XXI. század Szegeden?”
  • 7. koszone 2010. szeptember 12. 07:32
    „Dorozsma leválna egy hét múlva petíciót írnának a csatlakozásra az tuti!
    Feljebb menne mindennek az ára drasztikusan az biztos ! /víz,gáz,busz,áram/
    Dorozsmán nincs mol mint algyőn!”
  • 6. mattil 2010. szeptember 12. 00:43
    „Dorozsmára csak akkor lenne értelme villamost járatni, ha a két vasúti átjárónál aluljáró épülne számukra. Máskülönben ugyanúgy járna mint a régi 7-es, amellyel épp az volt a baj, hogy egyrészt nagy kerülővel közelítette meg a Mars teret, másrészt a vasúti átjáróknál sokat várt mindíg, a keresztekről nem is szólva. Egyébként sok tanulmány van arra vonatkozólag, hogy a malom iparvágányán HÉV, vagy villamos járjon Rókusig, vagy tovább akár Dorozsmáról is. Közlekmérnöki szakon nagyon kedvelt szakdolgozattéma ezen iparvágány hasznosítása, de mind elbukik az aluljáróknál.
    A Szabadkai úton 40 éve várunk vasút alatt átmenő közútra, annó a 4-es tuja is úgy volt tervezve, hogy átmegy majd Kecskésre..”
  • 5. SP 2010. szeptember 11. 22:46
    „"""Dorozsmának 11 ezres lakosságszámának megfelelő arányban kellene részesülnie.""""" Algyő is ezért vált le.

    Valamint:
    A " gyors szuper villamosnak" nagyobb értelme lehetett volna újra Dorozsmára járatni, mint a trolikkal alternatív kettest kiépíteni.

    Ez a járat érinthette volna a Cora és az ipartelep környékét is, nagybanit is, nyáron a SZIKIT is.
    Főleg, ha Hómezővh-i MÁV-SZKT járat realitására gondolok, akkor Dorozsma bekapcsolását lényegesen fontosabbnak tartom.”
  • 4. hazám 2010. szeptember 11. 21:50
    „Hajrá Jobbik! "Elfújta a szél" a dorozsmai szélmalomra fordított pénzt, ezért nem tudták megcsinálni rendesen.
    Ilyenek az utak is, abból is lehet lejmolni. És ezek után jöhet a villamos...Győzzön a jobbik! És derüljenek ki a tolvajlások sorjában!”
  • 3. olmosnyomdasz 2010. szeptember 11. 21:01
    „Vas Jósti, én is szívesen ütök rajtuk egyet kettőt! Csak szólj időben! Ne csinálj ilyesmit egyedül!”
  • 2. teebee 2010. szeptember 11. 14:00
    „Korrekt!
    Dorozsma a Dorozsmaiaké!
    :)”
  • 1. deszkás 2010. szeptember 11. 12:52
    „Hát ha ismernék a müemlékekre vonatkozó előirásokat akkor nem mondanának butaságot!! Ez egy rosszul sikerült projekt. A nagytudású egykétszavas zugügyvédet hiányolom.(ő állitólag jobbos) Mert birálni ki nem tud? De megcsinálni és hogy na igy kell..”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

96 millió könyvtárakra

Uniós pályázaton több mint 96 millió forintot nyert a Somogyi-könyvtár vezette konzorcium infrastruktúrafejlesztésre és szoftverbeszerzésre. Tovább olvasom