Délmagyar logó

2017. 01. 23. hétfő - Zelma, Rajmund -8°C | 4°C Még több cikk.

A Tisza Volánnál csökkent az utaslétszám

Szeged - A Tisza Volánnál 2009-ben az országos tendenciának megfelelően csökkent az utaslétszám, a szegedi központú cégnél ez 4,2 százalékos csökkenést jelent, de a cégvezetés szerint ez még vállalható veszteség - mondta el Szeri István, a Tisza Volán vezetője kedden Szegeden sajtótájékoztatón.
Elsősorban a felnőtt bérletek, és így az utazók száma csökkent, ami összefüggésben van a munkahelyek megszűnésével - tette hozzá Szeri István.

Az idén a cég bruttó árbevétele meghaladja majd a 10 milliárd forintot.

Szeri István beszámolt arról, hogy többlet feladatot jelent a Tisza Volán számára, hogy a közösségi közlekedés átalakítása keretében bizonyos megyei jogú városokból ütemes menetrenddel kell buszokat indítani a fővárosba. A Tisza Volánt ez Hódmezővásárhely kapcsán érinti, 250 ezer kilométer többletet okozva. Ez a helyközi és távolsági járatok 18 millió futott kilométer teljesítményével összevetve nem túl nagy megterhelés - jegyezte meg Szeri István.

Tájékoztatása szerint a MÁV átalakításával kapcsolatos intézkedések alig érintik a Tisza Volánt. A Hódmezővásárhely-Makó vonalon megszüntetett vasúti szolgáltatás pótlása Csongrád megyében plusz tevékenységet jelentene, azon olyan kevés utast érint, hogy a meglévő kapacitás elbírja - mondta Szeri István.

A sajtótájékoztatón ismertették, hogy nyolc, új Mercedes-Benz Conecto autóbusz érkezett kedden Szegedre, ezzel teljesült város elvárása, hogy három éven belül 25 alacsonypadlós autóbusszal gyarapodjon a flotta.

Szeri István jelezte: a járműpark átlagéletkora ezzel jelentős mértékben csökkent, és a buszok több mint fele már alacsonypadlós. A Tisza Volán járműparkjának átlag életkora kilenc év, ezzel a 24 volán vállalat között az élen jár, és megfelel az uniós átlagnak.

A Tisza Volán 410 autóbusszal látja el feladatait. Ennek jelentős része - 230 jármű - a helyközi és a távolsági közlekedésben vesz részt, s mintegy 160 autóbusz dolgozik a helyi tömegközlekedésben a megye öt városában Szegeden, Hódmezővásárhelyen, Szentesen, Csongrádon és Makón.

Emellett szabadáras tevékenységeket – idegenforgalmi-, munkás- és tanulószállítást - is végez a cég. A fő tevékenység mellett járműjavítással, karbantartással, alkatrész- és üzemanyag értékesítéssel is foglalkoznak. Az idegenforgalomban is kiemelt partnerként dolgoznak, és az informatikában szoftverfejlesztéssel, értékesítésekkel és program installációkkal is foglalkoznak. Az árbevételben a személyszállítás és az egyéb tevékenyég aránya 90 százalék az előbbi javára.

A jövő évi fejlesztési tervek közt szerepel 16 korábban bérelt autóbusz megvásárlása, ezen túl további 24 buszt újítanak fel teljesen. Az informatikában 25 millió forintos hardver- és szoftverfejlesztést terveznek, de a diagnosztikai területen is 15-20 milliós korszerűsítés a cél.

Jövőre két nagy projekten dolgozik majd a Tisza Volán. Makón több mint 300 millió forintból új buszpályaudvart építenek, illetve a szegedi buszport építése is megkezdődhet. Utóbbihoz a közelmúltban adtak be egy uniós pályázatot, amelyben ötszáz millió forintot céloztak meg. A 88 milliós önerő előteremtéséhez telekértékesítéseket terveznek, hogy a pályázati forrás elnyerése esetén elkezdődhessen a beruházás, ami 2011-ben készülne el.

Olvasóink írták

29 hozzászólás
12
  • 29. flexsnake 2009. december 23. 15:21
    „Juj szegények, hát majd kapnak állami kölcsönt és kész :D A bkv kap 100at mert ugye kifizették a végkielégítéseket. Kár hogy magamat nem tudom felvenni mert aztán kirúgnám és kielégíteném magam :D Ezt hívják önkielégítésnek :D”
  • 28. Szemif 2009. december 23. 09:53
    „28. Üzlet? Milyen üzlet, a volánok már rég nem üzleti alapon működnek a helyközi viszonylatokon, állambácsi szépen megtámogatja őket adóból, kb. mint a MÁV-ot, csak kisebb mértékben, a nullszaldós volán társaság már kifejezetten jónak számít. Amúgy 2016-ig van szerződés a volánokkal a helyközi személyszállításra Magyarországon, addig nem mehetnek tönkre, addig meg még van idő kitömni őket pénzzel a piacnyitásra.”
  • 27. Szemif 2009. december 23. 09:44
    „24. Hol van húsz busz, hát ez jó kérdés. de egy apróság utalhat rá: "szerepel 16 korábban bérelt autóbusz megvásárlása", megint két opció van:
    A: elszámolták, és nem adták hozzá, azt a 16, 17 buszt. Ez a tudtommal 17 busz nem a 17 darab 2005 végén beszerzett Carrus Vega lenne? Mert őket nem vették meg, csak bérlik, ekkora saját forrása sajnos akkoriban nem volt a volánnak.
    B verzió: A Partiscum és az ML-Busz Bt. buszait nem számolták bele, mert ők a volán két alvállalkozója, és a buszaik nem képezik a Tisza Volán tulajdonát. Mondjuk a Partiscum esetében ez nem igaz, az ML-Busz kezében meg alig néhány kisforgalmú vonal van.

    25. Erre mondtam, hogy szubjektív része is van a dolognak, de szerintem sokkal jobb lett volna, ha annak idején félalacsonypadlós és csökkentett padlómagasságú buzok terjednek el a full alacsonypadlósok helyett. Van négy darab Ikarus 435 a városban, azok már ennek megfelelően készültek, 770mm-es padlómagassággal, egyáltalán nem gond felmászni rájuk időseknek sem (magyarul lépni kell, de kisebbet, mint a 200-asokon) és a belső kialkításuk is emberibb, mint mondjuk a Conectoké.
    Az alacsonypadlós buszok és utascsere, nos közlekedési berkekben eléggé sokat rágcsált gumicsont, hogy tényleg gyorsabb lesz-e az utascsere, ha igen, akkor is nem érezhető a változás, példának tudom hozni Debrecent, ott a teljes buszpark alacsonypadlós (azért ehhez kellett 12 milliárd forint), mégis ugyanannyi maradt a két végállomás közti menetidő minden vonalon, mint korábban volt. Mondjuk Debrecenben a DKV azért szimpatikusabb, mert az Alfa Civis 12 legalább félig magyar gyártású busz, míg nekünk Merdzsóznunk kell :-( mondjuk az tény, hogy a Mercik sokkal jobban vannak összerakva, mint az Alfa Civisek........”
  • 26. KamuNeni 2009. december 23. 09:28
    „Na vajon miert kevesebb az utas??? Azt nem mondjak?? Lehet hogy az allami vezetoseg az alkalmatlan vezetoseg -ebbe beleertve az orszagos es helyi vezetoket is- direct okozza ezt a letszam csokkenest a gazdasagi politikajaval? Nem lehet hogy talan direct erre utaznak hogy ezek a cegek is kimenjenek az uzletbol? Nem lehet hogy direct kiveszik az emberek zsebebol a penzt hogy ne uatzzanak mas varoskba vasarolni vagy nyaralni es ezaltal probaljak gyengiteni a tisza volant es hasonlo cegeket es ezaltal liszoritani az uzletbol?

    Lehet hogy ez mind szandekos mert hisz maskepp nem is lehet. Olyan hulye nincs a vilagon aki akaratlanul is tonkre tenne gye egesz orszag gazdasagat csak azert hogy a tisza volant kituszkolja a businessbol. Vagy megis van ilyen hulye??

    Elkepzelheto!”
  • 25. Sajtoskifli 2009. december 23. 07:11
    „Kur.a jó hogy megfelel az unios átlagnak, a jegyár is megfelel az unios átlagnak, már csak a fizetések vannnak mélyen a béka segge alatt. Egyébként örülök jah.”
  • 24. LukSzusz 2009. december 23. 06:00
    „Tisza volán=Csiga volán.
    Ugyan olyan mint húsz éve,a söfőrök mogorvák,udvariatlanok,pontatlanok,a menetrend akár nem is volna,mindent megmagyaráznak,az utasnak sosincs igaza,helyköziek kihagynak megállót,ötletszerűen veszik a munkájukat,milliós buszokon nem működik a hátsó ajtó-a söfőr szerint.Ennyi.”
  • 23. Cat 2009. december 23. 02:05
    „Szemif
    Szerintem erősen elfogult vagy. Ritkán utazom alacsonypadlóssal, de ennyiből is úgy tűnik, hogy gyorsabb az utascsere. Kényelmetlenség? Én is magas vagyok (bár nem 185 cm), nekem minden busz kényelmetlen, nem fér el a lábam.

    "Ikarus 260-280 hozzánőtt a városhoz, hozzám is, az elmúlt 20-30 évebn az volt A BUSZ"
    Viszont zörögnek, mint az istennyila. Az egyik buszvégállomás fölött lakom, tudom :)
    Az újabbak mély morgása elviselhetőbb.”
  • 22. Zsoltee0716 2009. december 22. 23:10
    „Szemif! Nem tudom hogy számolta! De azért nincs harag:)

    lásd ezt sem értem:

    A Tisza Volán 410 autóbusszal látja el feladatait. Ennek jelentős része - 230 jármű - a helyközi és a távolsági közlekedésben vesz részt, s mintegy 160 autóbusz dolgozik a helyi tömegközlekedésben a megye öt városában Szegeden, Hódmezővásárhelyen, Szentesen, Csongrádon és Makón.
    160+230=410?
    160+230=390 hol van az a 20db busz?”
  • 21. Szemif 2009. december 22. 22:25
    „22. Ne haragudj, de nincs 32 helyi busz Szegeden kívül. Szerintem úgy számolt Szeri, hogy a novemberi állományhoz hozzáadott még 11 kocsit, ergo lett Szegeden 139, vette a Vásárhelyi, szentesi, csongrádi telep 11-12 buszát, így már rögtön 150 felett van a szám, és vagy az történt, hogy
    A eset: a még volán állományban lévő, de már nem üzemképes kocsikat is hozzáadta vagy
    B eset: Lehet, hogy a két JOX, és a helyközibe kikerült DUD-ok még mindig helyi kocsiként futnak az állományban?
    Mert B esetben kapásból találtunk 7 ex-helyijáratos buszt, és megvan a a 160.”
  • 20. Zsoltee0716 2009. december 22. 22:03
    „1. hozzászólás Szemif 2009.12.22. 18:37

    128 db autóbusz van helyijáratban Szegeden, a többi maradék 32db Makó Hmvhely stb-re van kirakva!
    128-ból 47 db alacsony padlós! Ha jól számoltam, még az a zavaró hogy a szolo kocsik(3db LPK-539-541) nincsenek kint, majd január elején!
    Ezek vannak forgalomban 531;532;533.534;535;536
    Az 537-538, az is majd csak januárban áll forgalomba!
    Ár emelésről:
    https://eservices.szeged.eu/eku/eloterjesztes.php?eloterjesztesID=755

    9349779 hozzáállását meg nem igazán értem!

    Busdriver jelenleg ezzekkel a buszokkal annyi a gond, hogy szellőzés az nem valami jó. Alkatrész meg... egy tükör törés laza kb.200eft körülire rúg, amiből valamennyit a dolgozó fizet!

    Még nem ázik be.
    De lásd a KPN-ek KKT már elkezdtek beázni, főleg a tetőventilátoroknál!

    de mint írtad mindkettőnek van előnye és hátránya mint utas szempontból, mint sofőr szempontból :)”
  • 19. Sly7 2009. december 22. 21:56
    „Ha már a nyári nagy melegről van szó... Hagy némi kívánnivalót az új buszok belső hője, a 200-asban legalább ruszki klíma van...:) (tudom-tudom, fogjam be, az én kedvenc buszomban úgyis van klíma:P)”
  • 18. Szemif 2009. december 22. 21:53
    „13. Nem mondtam minőségbeli visszaesést, csak , hogy én számomra azzal ér fel, az átlagember számára, aki szereti a csillogást, meg az új dolgokat, azokat le lehet nyűgözni velük, meg most legrosszabb esetben, veszt a volán 1 utast (engem) de megtart jóval többet. :-)”
  • 17. Busdriver 2009. december 22. 21:51
    „És akkor még a nyári meleget nem is említetted..
    Egyébként én nem vagyok egy nagy buszozó, kényelemben nem tudok állást foglalni, de egy biztos: nehezebben mozgó embereknek, babakocsisoknak sokkal jobb. Mert ami a 200-asban van, az még lépcsőnek is meredek.”
  • 16. Busdriver 2009. december 22. 21:46
    „T., vigyél magaddal kispárnát.. :)”
  • 15. Szemif 2009. december 22. 21:43
    „12. Én elvileg egy naiv utas vagyok mindössze, elhiszem, hogy dolgozni jobb egy Mercedesszel, de az alacsonypadlós kocsik, sajnos egyszerűen alacsonypadlósok, és itt gondolok az ebből származó minden hátrányra. (ez amúgy nem típusfüggő, általában véve nem szeretem az alacsonypadlós buszokat). A kerékdob, motor mind belóg az utastérbe, a 200-asoknál csak a kerékdobok egy kicsit.
    Az alacsonypadlós kocsiknál leszámítva egy rövid (pl a Conectok esetén a sofőrfülke mögötti rész) szakaszt nem lehet 1+2-es üléskiosztást alkalmazni, az ülések dobogóra kerültek, ezt én megértem, de így az utascsere nem hogy gyorsabb lenne, hanem talán még lassabb, mint a 200-asoknál. A busz nehezen átjárható, ha valaki leül mondjuk a Conectok "metróüléseireüléseire" (a menetiránnyal 90°-ot bezárókra gondolok) a forgózsámoly előtt, akkor örülsz, hogyha nem rugsz bele a lábába, mikor mégy hátra" apropo ülések : kőkemény vandálbiztos műanyag izék....alig van olyan hely, ahová normálisan befér a lábam, sajna 185 cm felett a legkényelmesebb hely az állóhely az alacsonypadlósokon :-(
    Az, hogy halkabb nem vígasztal, én rosszabbul érzem magam rajtuk, mint egy 280-on. A Citarok meg egy természeti csapással érnek fel, városban három ajtó egy csuklósnak, áh, jobb is lesz nekik Agyőre meg Sándorfalvára járni.
    Továbbá szubjektív szempont: Az Ikarus 260-280 hozzánőtt a városhoz, hozzám is, az elmúlt 20-30 évebn az volt A BUSZ, az is rosszul esik, hogy lecserélik őket de, hogy ráadásul külföldi, számomra kényelmetlenebb járművekre, na az nekem sok. (az meg hab a tortán, hogy az új buszok nehezebben üzemeltethetők sok szempontból) Ettől függetlenül elismerem, hogy például nagyon jól összerakott kocsikról van szó, de attól még nem szeretem őket.........”
  • 14. kispanda84 2009. december 22. 21:41
    „Szerintem az utasszám csökkenés nem a sofőrök miatt van!!!
    Való igaz,hogy drága a bérlet is,de aki dolgozik az,rákényszerül megvenni,és még így is olcsóbbra jön ki a havibérlet,mint pl.ha mindennap 2jegyet költenél 1hónapon keresztül!!
    Szerintem pici oka a sofőr verések miatt is van..
    Vigasztaló,hogy ennyi pénzért már minden reggel ha megyek dolgozni,és haza,fűtik a buszt,ill.a villamosokat! :-)
    Bár most szerencsém van,mert estire járok,és így diákom van,de sokáig én is felnőttbérlettel utaztam!
    Ja,és nagyon szép lett Makkosháza!”
  • 13. Sly7 2009. december 22. 21:40
    „12. hozzászólás Busdriver 2009.12.22. 21:11
    Ahogy tetszik mondani!:) Viszont nyáron azok a shit ülések a jobbak, nem izzad bele az ember:D”
  • 12. Busdriver 2009. december 22. 21:27
    „EGyébként januártól ismét drágulnak a jegyek, gondolom, a bérlet is. A sofőrnél váltott jegy 340 lesz. 2007 végén még 250 volt, ez tesók közt is 36% emelés 2 év alatt!! Vajh mi indokol ekkora emelést? Ekkora infláció nem volt, a gázolajárak sem drágultak ennyivel.. Nem tudom, a többi jegy, bérlet mennyivel drágult, de én úgy látom, hogy minden év elején automatikusan emelnek, sztem akkor is emelnének, ha felére esne a gázolaj, és defláció lenne :))”
  • 11. Busdriver 2009. december 22. 21:22
    „Szóval nem értem, milyen orbitális minőségbeli visszaesést vizionálsz :)”
  • 10. Busdriver 2009. december 22. 21:11
    „Persze hogy csökken. KI az a hülye, akinek ha dolga van a városban, kifizet 250-300 ft-ot jegyre?? A bérlet is lassan 6e ft.
    Szemif, neked meg mi bajod van az új buszokkal? Leszámítva, hogy xar az ülésük, és esetleg a farmotor miatt a hátsó rész kialakítása nem tökéletes(sztem azzal sincs baj-leszámítva a gázos Citarokat meg a 417-eseket, de mind1), sztem semmi baj nincs velük. Be-ki szállni pl. jóval egyszerűbb és gyorsabb. Egyébként én is jobbnak tartok összességében egy jó állapotú 200-ast, mert ilyen utakra az való. Ezeken az új csodákon úgy zörögnek a burkolatok, hogy ihaj. A 200-ason meg nem, mert nincs tele műanyaggal :) De a 200-asnak is vannak hibái, nem is 1. Az se mind1, hogy a sofőr, vagy az utas szemszögéből nézzük. Egyébként vegyes a kép. Kezelhetőségben jobb a 200-as, mert egyszerűbb, viszont kényelemben jobb a MErci. Minőségérzetben is jobbak az új buszok, szebb burkolatok, beltér, van fűtés, nem ázik be.. stb. CSendesebbek nem utolsósorban.”
29 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Felbontják a Kossuth Lajos és nagykörút kereszteződését

Két ünnep között, az időjárástól függően előreláthatólag december 28-ától három hétre az 1-es villamosvonal vágányépítői veszik birtokukba a szegedi Kossuth Lajos sugárút és Párizsi körút kereszteződését. Tovább olvasom