Délmagyar logó

2018. 01. 22. hétfő - Vince, Artúr -3°C | 4°C Még több cikk.

Akadályverseny a bajai úton

Szeged - Az 55-ös főút hosszú ideje gyalázatos állapotban van, az úthibák és a kamionforgalom miatt szinte járhatatlan. A márciusban elkezdődött felújítás óta keskenyebbek az amúgy is rossz állapotú forgalmi sávok, még jobban kell vigyázni.
– Nem lehet betartani a 40-es sebességkorlátozást: az ember annak van kitéve, hogy vagy letolják az útról a mögötte jövők, vagy vad előzésbe kezdenek – panaszkodott egy vállalkozó, aki naponta többször megteszi a Szeged és Mórahalom közötti utat a furgonjával.

A felújítási munkák miatt lelassult a forgalom a bajai úton. Aki siet, a többieket sodorja veszélybe. Fotó: Frank Yvette
A felújítási munkák miatt lelassult a forgalom a bajai úton. Aki siet, a többieket sodorja veszélybe. Fotó: Frank Yvette

 5 szakaszban építik

A 94 kilométer hosszú 55-ös úton 5 szakaszon építkeznek. Az első szakasz Szeged nyugati elkerülőtől Mórahalomig tart, 14 kilométer hosszú: a szélesítéshez és a kerékpárút építéséhez a humuszt távolítják el, valamint földmű- és cementstabilizációs alapréteget építenek. A Maty-érnél a kishíd felújításához, illetve a kerékpáros kishíd építéséhez szükséges előkészítő munkálatok zajlanak. A második szakasz Mórahalmot kerüli el, itt új nyomvonalon fut a főút 7 kilométer hosszan: jelenleg a régészek dolgoznak, valamint földmunkákat végeznek. A harmadik szakaszon, a Mórahalom elkerülő és a megyehatár közötti 16 kilométeres részen még nincs kivitelező. A negyedik, 30 kilométer hosszú szakaszon, a megyehatár és Tataháza között már megkezdődtek a földmunkák és a szélesítéshez szükséges töltésépítések. Az ötödik szakasz 27 kilométer hosszú: Tataháza és Baja között a vállalkozó földmunkákat végez. Az 55-ös főút 2015 végére lesz kész teljesen, költségvetése 30 milliárd forint.

– Az a megoldás pedig, hogy hiányzik az út széle, mivel mélyen leástak az aszfalt mellett, a jelzőtáblák sorát pedig rárakták az útra, balesetveszélyes: alig fér el egymás mellett a kamion és a személygépkocsi.

Megnéztük, mi vár az autósokra, ha Szeged felől Mórahalomra indulnak. A Maty-érnél egy rövid szakaszon jelzőlámpás forgalomirányítással, egy sávon közlekednek a járművek.

Az út mentén kivágott fák, ég felé forduló gyökerek jelzik: az eddiginél szélesebb lesz az 55-ös. 40-nel lehet menni, de mindenki megelőz bennünket. Az M5-ös felüljárójánál 60-as a sebességkorlátozás, itt nem építkeznek.

Mint ahogy az elkövetkező néhány kilométeren sem, Domaszékig 70-nel mehetünk. Az útépítés tábla a Domaszékre bevezető út után bukkan fel, és a sebességünket azonnal vissza kell vennünk. Innen Mórahalomig nagyon kell vigyázni, az út leszűkül, az 55-ös éles peremét a jobb oldalon piros-fehér színű táblasor jelzi. A bal oldalon jövők elvben félrehúzódhatnának, ha azt érzik, nem férnek el a szembejövőtől, de ekkor mély gödrökbe hajthatnak bele.

– Az építés alatti forgalmi rend kialakítása a Magyar Közút Zrt. közreműködésével és jóváhagyásával történik. A minimálisan előírt sávszélesség mindenhol biztosított, ez a sebességkorlátozás betartása mellett nem jelent balesetveszélyt – mondta Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. kommunikációs vezetője.

Hiányzik az út fele, alig fér el egymás mellett a teherautó és a személygépkocsi. Fotó: Frank Yvette
Hiányzik az út fele, alig fér el egymás mellett a teherautó és a személygépkocsi. Fotó: Frank Yvette

Arra a kérdésre, hogy a Röszke és Ásotthalom közötti új úton is járhatnának a kamionok, azt válaszolta: a terelőútvonalak kijelölése szintén a Magyar Közút kompetenciája. Felhívta rá a figyelmet, hogy felújított útról csak Röszke és Mórahalom között beszélhetünk, amit tavaly adtak át.

– Általánosságban elmondható, hogy a nem nehézforgalmi terhelésre épített alsóbbrendű úthálózatra nem célszerű az ilyen jellegű forgalmat ráengedni – közölte.

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Roller és lángos: Szegeden lazítanak a sztárok

A munkát és a nyaralást összekötik a hírességek Szegeden járva, akikkel nem csak a fagyizóban, de a… Tovább olvasom