Délmagyar logó

2017. 11. 18. szombat - Jenő 5°C | 8°C Még több cikk.

Alapkő az 5-ös jegyében

Mórahalom – A mórahalmi elkerülő út alapkövét rakták le a város határában. Ezzel egyben elkezdődött a 94 kilométer hosszú 55-ös főút Szeged és Baja közötti szakaszának felújítása.

– Mórahalmot az 55-ös út tette várossá 1989-ben, most azt ünnepeljük, hogy a főút a felújítást követően elkerüli majd a települést – mondta Nógrádi Zoltán polgármester, országgyűlési képviselő az ünnepség házigazdájaként. – Olyan fejlődésen ment keresztül a város az elmúlt évtizedekben, hogy az utat ki kell vezetni Mórahalomról.

A kisváros határában, a Zákányszékre vezető út mellett rakták le az új, 2015 nyarára elkészülő elkerülő út alapkövét. Ezzel egyben az 55-ös főút 15 éve várt felújítása is elkezdődött.

Alapkő az 5-ös jegyében. Fotó: Schmidz Andrea (galéria)
B. Nagy László kormánymegbízott, országgyűlési képviselő azt hangsúlyozta: Mórahalom nemcsak város, hanem járási központ, ahová fontos, hogy biztonságosan eljussanak az emberek. 15 éves „vajúdás" előzte meg az ünnepélyes alapkőletételt – tette hozzá.

Lapunk az alapkőben

Az alapkőbe helyezett hengerbe, időkapszulába a Délmagyarország, a Népszabadság és a Magyar Nemzet csütörtöki számát, a kiviteli terv első oldalát, valamint a 2012-es érmesorozatot rakták. Márványtáblával zárták le, amelyen a 2014. március 27-i dátum szerepelt. Az ünnepségen részt vett Matuszka Antal, Zákányszék polgármestere, Csufor Sándor, a Colas Út Zrt. területi igazgatója és Juhász Lóránt, a Délút Kft. ügyvezető igazgatója is

A mórahalmi elkerülő a tervek szerint 7,1 kilométer hosszú, 2×1 sávos út 3 körforgalommal: az első Szeged felől lesz, ahol az elkerülő kezdődik, a második a Bordány–Zákányszék–Mórahalom összekötő útnál, a harmadik pedig Baja felé, az út végénél. A Vágói-csatorna felett vasbeton hidat építenek. A kivitelező a közbeszerzésen nyertes Colas Út Zrt.–Délút Kft. konzorcium, amely 4,6 milliárd forintból készíti el az utat. Az összeg 85 százaléka uniós támogatás.

Loppert Dániel, a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs vezetője a teljes 55-ös út felújításával kapcsolatban a következőket mondta: 94 kilométer hosszan építkeznek majd, 5 szakaszon. Az első Szeged nyugati elkerülőtől Mórahalomig tart, a második a Mórahalmot elkerülő rész, a harmadik az elkerülőtől a megyehatárig, Kelebiáig, a negyedik Kelebiától Tataházáig, az ötödik pedig Tataházától Bajáig ér el. Megerősítik a burkolatot, és kerékpárutat építenek. A Kelebia–Tataháza szakaszon már elkezdődtek a munkák. Egy szakasznak még tart a közbeszerzése: ez a mórahalmi elkerülő és a megyehatár közötti.

A teljes 55-ös főút 2015 végére lesz kész, költségvetése 30 milliárd forint.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Két hét múlva indul az Egyiptom-láz Szegeden

Folyamatosan zajlik a szegedi fáraó-kiállítás első helyszínének építése a Kass Galériában. Tovább olvasom