Délmagyar logó

2017. 12. 14. csütörtök - Szilárda -1°C | 8°C Még több cikk.

Arcok, márkák, reklámok

Szeged - Számos termék reklámjához nyernek meg a gyártók híres embereket. Egy ízületi bántalmakra ajánlott gyógykészítményt szegedi színészek népszerűsítenek a tévében.
„Gyerekek, ez most tényleg így marad?"– a sokak számára máig ismerős örökzöld mondatot a 90-es évek elején sütötte el Forgách Gábor színész egy pillanatragasztót népszerűsítő reklám végén, miután az anyagot a hüvelyk- és a mutatóujja közé kente. Néhány hete egy ízületi problémákra megoldást kínáló készítmény reklámját kezdték el sugározni a televíziók, amelyben három szegedi színész, Fekete Gizi, Jakab Tamás és Borovics Tamás tűnik fel.

– Egy internetes dolgokkal foglalkozó társaság kért fel 2 hónapja, hogy szerepeljek egy gyógykészítményt népszerűsítő reklámjukban, amit haveri alapon, minimális gázsi fejében elvállaltam. Nem gondoltam volna, hogy a leforgatott anyag az országos adókon is megjelenik. A jelenetemet a Dóm téren vettük fel, ahol egy biciklire kellett felszállnom, 1 óra alatt végeztünk az egésszel – mesélte Jakab Tamás. A Szegedi Nemzeti Színház művésze eddig mindig csak a reklám végét látta, így saját, reklámban nyújtott alakítását még nem tudta értékelni.

– Mivel elég komoly szerepeket játszom a színházban, csak komoly reklámokban vállalnék a jövőben szerepet. Ilyenek például az egyik sörgyártó cég reklámjai, amelyek szinte kész filmek – magyarázta a színész. A Szegeden forgatott ízületi bántalmakra ajánlott gyógykészítményről szóló reklám valószínűleg nem fog országos sikert elérni, ám Sas István reklámpszichológus és reklámszakértő szerint mégis előnyös, ha ismert embereket nyernek meg egy termék népszerűsítéséhez.

Jakab Tamás kerékpárra pattant egy reklámfilm kedvéért. Fotó: DM/DV
Jakab Tamás kerékpárra pattant egy reklámfilm kedvéért.
Fotó: DM/DV

– A celebekben és a márkákban a hírnév a közös, a reklámban az egyik erősíti a másikat. Nem olyan rég Britney Spearstől megkérdezték, hogy kicsoda valójában: díva, popsztár vagy énekes? Azt válaszolta, hogy egy márka. Nagyon igaza volt – fogalmazott a reklámszakértő.

Ebben a szellemben választhatta reklámarcának Gombos Edinát, a Fem3 műsorvezetőjét egy festékgyártó 2010-es új termékeinek és színeinek bevezetéséhez: a festékcsalád új termékének reklámfilmjei a héten jelentek meg a kereskedelmi csatornákon. A csinos műsorvezető úgy nyilatkozott, hogy bár 15 éve dolgozik a médiában, nem gondolta volna, hogy milyen nehéz feladat húsz másodpercbe sűríteni a termékről szóló legfontosabb mondanivalót.

Színészek és sportolók

Egerszegi Krisztina ötszörös olimpiai bajnok úszó évek óta pudingreklámokban szerepel, Tahi Tóth László színész mosóport ajánl mostanában a nézők figyelmébe. Cserhalmi György színész korábban az egyik bank arca volt, míg Benedek Tibor vízilabdázó és Storcz Botond kajakos az egyik Túró Rudiról énekelt a reklámokban. Külföldön is bevett szokás hírességek foglalkoztatása a reklámokban: George Clooney népszerűsített már kávét és vermutot, Thierry Henry focista, Roger Federer teniszező, valamint Tiger Woods golfozó pedig egy borotvákat gyártó cég húzónevei.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Jön Ascher legendás Ivanovja

Szeged - Legendás Ivanov-előadásával vendégszerepel május 4-én Szegeden a kisszínházban a Katona… Tovább olvasom