Délmagyar logó

2016. 12. 07. szerda - Ambrus -5°C | 3°C

B. Nagy László: a Mol-részvény-vásárlás stratégiai kérdés volt

Szeged – Átszervezések, kormánydöntések, uszoda és híd Szegednek, többek között ezekre a kérdésekre is válaszolt B. Nagy László Csongrád megye kormánymegbízottja.

B. N. L.: Köszönöm a kérdéseket, köszönöm érdeklődésüket!

Az előzetesen feltett kérdések végére értünk, köszönjük figyelmüket.

Tudatlanka:
Ha júliustól átveszi a Kormányhivatal az NRSZH első fokát, várható-e bércsökkentés az eddigi fizetésekben? Egyáltalán tudni-e már, hogy hány embert vesznek át, vagy a teljes létszámot átveszik? Folyamatos munkaviszonynak fog-e számítani, a további kormányhivatali munka?

B. N. L.: Folyamatos munkavégzésnek számít a kormányhivatali munka. Megvan a rendelet szerint létszámkeret, ennek a feltöltése napjainkban is tart. Amint kiderül, személy szerint kit fog érinteni, akkor tudok arra is válaszolni, hogy a bérkategóriák mit jelentenek a munkavállalók számára. Ez májusban biztosan eldől, és ezzel együtt eldől az új szakigazgatási szerv helye is, ami nem okoz meglepetést okozni az eddigiekhez képest. A lakosság vélhetően ugyanoda tartozik majd, ahova eddig járt ügyei intézésében.

Aki válaszol: B. Nagy László kormánymegbízott. Fotó: Frank Yvette (galéria)

Hód: Mint kormánymegbízott, mit tud tenni annak érdekében, hogy a hármashatár régióban Szeged ne szakadjon le a konkurens városokkal - Temesvár, Arad, Szabadka - szemben. Van-e konkrét elképzelése, stratégiája?

B. N. L.: A kedves olvasó valószínű többször olvashatta nyilatkozatomat arról a problémáról, hogy a régiós versenyben Szeged egyre jobban lemarad. Ennek nagyon hosszú ideig tartana az okait összegezni, de itt úgy gondolom, elsődleges felelőssége a városnak, az önkormányzatnak van. Az okok a gazdaságpolitikában keresendők. Egyébként a város elhelyezkedése, sajátossága, lakossága mindenképpen jogosult lenne, hogy itt legyen a régióközpont. De ez a mindenki által támogatott folyamat egyre inkább sikertelenné válik. Ennek ellenére van remény a folyamat megváltoztatására: rövid távon az ELI lézerközpont és köréje építendő innovációs park megjelenése, hosszú távon pedig a megye és a régió mezőgazdaságának, feldolgozóiparának újraélesztése jelenti. Fontos volna a város döntéshozóinak befektetőkkel szembeni érzéketlenségének megváltoztatása is.

Favre: A járásokkal, azok kialakításával kapcsolatban érdeklődnék: hol tart a folyamat, lesznek, lehetnek-e változások, ahogy mondjuk Budapesten, illetve Pest megyében?

B. N. L.: A törvényhozási folyamat jelenleg az utolsó fázisban tart: végszavazás előtt van a parlament. A Csongrád megyei járás hivatalok helyszíne, darabszáma, területi beosztása nem okozott a megyében semmilyen problémát az azóta eltelt időben se jelentkezett senki negatív véleménnyel. Ez azt jelenti, hogy a megyében ugye hét járási központ lesz – Szeged, Vásárhely, Makó, Mórahalom, Kistelek, Csongrád, Szentes. Nagyon hasonlatos a mostani kistérségi besorolásokkal

Kíváncsi vagyok: Miért kell újra pályáztatni az iskolaigazgatókat? Miért pályáztatták a levéltár és a múzeum vezetőjét, ha utána mégis meghosszabbították a szerződésüket?

B. N. L.: A különböző intézményekben különböző módon szabályozza a törvény a vezető beosztásúaknak a kinevezését. A pályázatokat a törvény szerint elsősorban az oktatási intézményekre kellett kiírni. Különböző okok miatt nem minden megyében volt érvényes a pályázat. Volt, ahol határidőproblémák, volt, ahol a jelentkezők száma, az érvénytelen pályázatok miatt nem neveztek ki vezetőket. Ezeknek a vezetői beosztását július 31-éig meghosszabbították. Jelenleg az oktatási intézményekre egy új kiírás történt. Látszólagos zavar abból adódik, hogy a március végi határidejű pályázatok kiírása óta elfogadta a parlament az oktatási törvényt, ami egy teljesen új rendszert indít el a jövő évben. Ehhez összhangba kellett hozni ezeket a pályázatokat is. Az egyéb intézmények pályázati kiírásai nem kötelező módon történtek meg. Ebbe tartozik a múzeum is, de a korrektség szempontjából ildomos a kinevezéseket pályázat útján bonyolítani. Viszont időközben a március végi, április eleji kormányülés döntései nagyban befolyásolták ágazatokon belül is ezeknek az intézményeknek a sorsát és hovatartozását. Ezért az a döntés született, hogy ameddig végleges megoldás nem születik ne változtassunk a jelenlegi vezetői rendszeren a minél zavartalanabb működés érdekében. Ebben semmilyen személyi, politikai vagy egyéb megfontolás nincsen.

Kovács Pál: Miből áll most a MIK, mit csinálnak pontosan és hányan? Mennyire önállóak az intézmények? Hogy néz ki a jövőben, mert hallani járási átszervezésről.

B. N. L.: Az előző kérdésre adott választ egészíteném ki: a MIK-ek azért jöttel létre, hogy a megyei közgyűlések konszolidációjából az államra szálló vagyont kezeljék és ezt a vagyont, tekintettel arra, hogy megyénként különböző és szerteágazó részek alkotják, ezeket olyan helyzetbe hozni, hogy átlátható, olcsó és racionális működés váljon lehetővé. Az előzőekben említett döntések függvényében ebben az évben el fog dőlni, hogy ez a Megyei Intézményfenntartó Központ ezekkel az intézményekkel együtt vagy anélkül vagy csak részben velük fog-e funkciót kapni. Az átszervezések természetes folyamatai ennek a feladatnak, összességében a MIK-ben több mint kétezren dolgoznak és kilencezer ellátottat képviselnek.

Aki válaszol: B. Nagy László kormánymegbízott. Fotó: Frank Yvette (galéria)

Bendabea: Végül is mikortól és ki lesz a múzeumok fenntartója? Mennyi a múzeumok idei költségvetése?

B. N. L.: A megyei intézményfenntartó központok január elsején kapták meg a múzeumok fenntartását a megyei intézmények konszolidációja keretében. Az eltelt negyedévben az volt a feladatuk a MIK-eknek, hogy világítsák át a megyei intézményrendszert, ezzel együtt a múzeumot is. Ez megtörtént, a kormány március végén-április elején hozott döntései alapján április végi határidővel az ágazati minisztériumoknak adta ki azt a feladatot, hogy hova integrálódjanak a megyéktől átvett szociális, oktatási és kulturális intézmények. Ezen előterjesztések, amiknek összhangban kell lenniük a 2013-tól hatályos oktatási törvénnyel is a kormány várhatóan május közepéig meghozza azokat a döntéseke, hogy ezek az intézmények hova kerülnek és hogyan működnek tovább. Várhatóan szeptember végéig megszületik és végre lesz hajtva az összes ilyen irányú intézkedés. A megyei múzeum költségvetése hozzávetőleg 838 millió forint - ebben benne van minden, a múzeumhoz csatolt kisebb városi intézmény is.

Tonyk: Büszke ezekre az intézkedésekre?
- 1 ezrelék minden pénzforgalom után,
- 27 százalék áfa,
- telefonadó, sms adó,
- e-útdíj,
- 30 százalékkal megemelt gépjármű-vizsgáztatás,
- biztosítási adók: lakásbiztosítás +15 százalék, casco +40 százalék, baleseti adó 30 százalék
- cukorbetegek megnyomorgatása
- MOL-bevásárlás majd orbitális bukta
- magánnyugdíj kasszák és ezen keresztül a Zemberek pénzének eltüntetése
- havi 10 milliárdok elbukása a „Szabadságharc piacról történő finanszírozása" című előadás révén.

B. Nagy László erre a kérdésre több részletben válaszol, kérjük türelmüket - a szerk.

B. N. L.: A Széll Kálmán-terv 2.0 programban jelentkező adópolitika változása lenne „egy csomag" ebben a kérdésben. Erről azt kell tudni, hogy 2010 óta egy borzalmasan nehéz költségvetési helyzet van, óriásik a hiányok. Az akkori döntések szerint a hiányok finanszírozására nem a lakosság terheinek növelését választotta a kormány, hanem bevonta a telekommunikációs cégeket és bankokat. Ezeknek a cégeknek a bevonása 2012-ben lejár. Időközben sehol nem indult meg a remélt növekedés, ami az előrejelzések alapján nálunk és az Unióban is jelezve volt. A növekedésből származó bevételek pótolták volna a hiányokat, ám mint mondtam, ezek nem valósultak meg. Az állami szféra karcsúsítására tett intézkedéseken kívül a kivezetett különadók pótlására nem a vállalkozásokat és a bérből és fizetésből élőket terhelte – itt körülbelül 360 milliárd forintról beszélünk. Ez a meglévő költségvetési hiányt fogyasztási alapú adóbevételekkel szándékozik a kormányzat pótolni. Ez sokkal kisebb terhet jelent személyenként viszont nem gátolja a bérből és fizetésből élők terheit elfogadhatatlan mértékben, és nem növeli a vállalkozások terheit sem. Ez ugyanis a hatékonyság csökkenését jelentené. Ez egyébként a hiedelmekkel ellentétben, egy átlagos családnak – a tranzakciós adó átlagosan 150-300 forint havonta, a telefonadó átlagosan 2-400 forint többletterhet jelent, a biztosítási adókkal kiegészítve együttesen se mérhető össze azzal, ha szja-emeléssel szedte volna be az állam. Az ugyanis a közszférában 18 százalékos bércsökkentés okozott volna, a nyugdíjasok pedig 16 százalékkal kevesebb nyugdíjat kaptak volna. Egészen biztos vagyok abban, hogy az a kényszer, amiben az országban van, abban a helyzetben ez volt az egyik legjobb megoldás. Tekintettel arra, hogy a költségvetési hiány számait az unió tanácsa szigorúan betartatja Magyarországgal és nem kapja meg hazánk azt a lehetőséget, amit most a spanyolok megkaptak – nevezetesen, hogy jóval 3 százalék fölötti legyen a hiány, ez is fontos ok. Nem ereszthetjük el a költségvetési hiányt.

A megemelt gépjármű-vizsgáztatás ágazati döntés.

A Mol-részvények állami megvásárlása nem számolható egy egyszerű tőzsdei megbízásnak. Ennek nem ez volt a célja, Igenis nemzetstratégiai fontosságú energetikai ágazatban az állam kiszoruljon a döntésekből, ebben az egyre globalizálódó világban. Ez a vásárlás nem forgatási célú részvényvásárlás volt, hanem hosszú távú stratégiai döntés.

Aki válaszol: B. Nagy László kormánymegbízott. Fotó: Frank Yvette (galéria)

A kötelező magánnyugdíjpénztári kassza bevonása teljesen logikus, ugyanis a híresztelésekkel ellentétben, ebben a nyugdíjkasszában lévő összegek soha nem képezték szorosan a magántulajdon részét, hozzáférni különböző feltételekkel a nyugdíjkorhatár elérésekor lehetett csak. Ennek a kettős nyugdíjkasszának a működése a szereplők által láthatatlan módon kikerültek a rendszerből. Ahol ezt bevezették a világon, legtöbb helyen meg is szüntették. A nyugdíjak biztonsága hosszú távon kizárólag a lakosság számától és azon belül a munkát végző számától függ. Semmilyen más hosszú távú biztonsága nincs a nyugdíjkasszának, legyen az magán vagy állami. Gondoljuk csak vissza a válság által okozott értékvesztésre, amit a nyugdíjkasszák szenvedtek. Ehhez tartozóan meg kell említeni, hogy jelenleg a nyugdíjkassza önálló, csak a be és kifizetésekre használható, leválasztottuk róla a szociális jellegű kifizetéseket, ami szintén csökkenti annak a kockázatát, hogy ha valaki egész életében dolgozik, akkor nyugdíjasként ne veszítse el nyugdíjának az értékét. Egyébként az önkéntes nyugdíjpénztárak most is működnek, bárki csatlakozhat most is hozzájuk, ha abban látja jövő biztonságát.

Frapesz: Miért kell új státuszokba embereket felvenni a kormányhivatal szakigazgatási szerveinél, ha a januárban leépítettek indoklásában a létszámcsökkentés szerepelt?

B. N. L.: A kormányhivatal szakigazgatási szerveit is érintette a januári átszervezés. Ez nemcsak elbocsátásokkal járt, hanem a rendelet minden üres álláshelyet megszüntetett. Ezáltal, ha bármilyen üresedés vagy plusz feladat, igény merült fel az eltelt időszakban, olyan státuszt kellett létesíteni, ami a feladathoz megfelelő. A minisztériumok különböző feladatokat adnak, az ágazati miniszterek határozzák meg, hogy a különböző új feladatokhoz, milyen munkák kellenek. Azaz nem mi, a kormányhivatal döntöttünk az új álláshelyekről.

Lacla: Mi az oka a parlamenti felszólalások inaktivitásának? Miért nem veszi ki részét az Országgyűlés munkájából? A felszólalások száma és idejével hátul helyezkedik el a rangsorban.

B. N. L.: Ennek több oka is van: az egyik az, hogy a kormánymegbízotti feladatok a kormány döntéseinek végrehajtására vonatkoznak elsősorban, és a kormánymegbízotti beosztás összeférhetetlen a bizottsági tagságokkal a parlamentben, ahol a törvények előkészítése értékelése és javaslattevése folyik. Ezért aztán úgy tartom korrektnek, hogy elvégzem a munkámat, és akik ezekben a bizottságokban dolgoznak, nekik a feladata elsősorban a törvény-előkészítéseket, -módosításokat megtegyék, és a vitákban részt vegyenek. Csak azért nem szólalok föl, hogy növeljem a felszólásaim számát.

Lj510126: 2014-ben az Ön kormánymegbízotti tisztsége mindenképpen véget ér. Vagy azért, mert megnyeri a választókerületet és akkor a parlamenti képviselősége miatt le kell mondania erről a posztról, vagy azért mert a veresége miatt a Fidesz nem Önt fogja jelölni erre a posztra. Ki lesz az Ön utódja a kormánymegbízotti székben?

B. N. L.: Nem valószínű, hanem egészen biztosan megszűnik a kormánymegbízotti lemondásom. A kormány leköszönésével ugyanis automatikusan megszűnik. Arra vonatkozóan, hogy ki fogja betölteni a pozíciót 2014-ben a jelenlegi törvények alapján is a közigazgatási és igazságügyi miniszter javaslata és a mindenkori miniszter döntésén múlik. Mivel ilyeneket előre nem tudok, ezért tippelni sem tudok az utódomra.

Skyzo50: Ősszel a Fidesz szegedi tisztújítása után az eredményeket a párt mandátumvizsgáló, ügyrendi és összeférhetetlenségi bizottsága a gyűlés alapszabály-ellenessége miatt megsemmisítette. Később ezt a döntést visszavonták, tájékoztatást „keddre" ígértek. Mondanak-e végre valamit, hogy miért változott meg a döntés?

B. N. L.: Nem vettem részt ezen az ülésen, csak hallomásom van róla. A döntések egy bejelentés alapján történtek, amit a helyi Fidesz-vezetés megfellebbezett és a fellebbezés után kivizsgálták az ügyet, ami után megváltozott a döntés – ismereteim szerint. Ennél bővebben nem folytam bele ebbe. Annál is inkább, mert nem vagyok tagja a Fidesznek.

Lucia: Nem tudna a megfelelő helyen lobbizni egy normális sportuszodáért Szegedre? Olyan kellene, amelyiket a nemzetközi szövetség is elfogad és BL-meccseket is lehet benne játszani! Galambos Gábor, az SZTE JGYPK dékánja – mellesleg a Szeged Beton egyik vezetője –, egy VTV-interjúban elárulta, hogy ő Czene Attila államtitkárnál járt ez ügyben!

B. N. L.: Mindenképpen tudok ez ügyben lobbizni, jó is lenne, ha minél előbb megvalósulna, és lenne egy olyan uszoda, ami leválthatná a mostani újszegedit. Úgy gondolom, a csapat teljesítménye szeretetreméltó. Megérdemelnék az uszodát. Amit én tudok, az az egyetem berkein belül készülne. Azt, hogy a BL-meccseknek milyen technikai igénye van, fejből most nem tudom megmondani, de az biztos, milliárdos beruházás lehet. Én is úgy tudom, államtitkár úr, dékán úr ás rektor úr is támogatja, velük vagyok ebben a folyamatban. A város hozzáállását nem ismerem.

Szentmihályi: Csongrád megyébe – és ezen belülre Szegedre – a kormány milyen munkahelyeket akar létesíteni? És ha akar akkor ezekről mit lehet tudni?

B. N. L.: A kormány olyan munkahelyeket tud létesíteni, amik felmerülnek a helyi, a megyei versenyszférában. Önmagban a kormány nem vállalkozik és nem teremt munkahelyeket – nagyon helyesen, hiszen az lenne a közszféra, ahonnan folyamatosan zajlanak most is a leépítések. Viszont a támogatási rendszer, az Új Széchenyi-terv és egyéb uniós finanszírozású pályázatok odaítélésében tud segíteni, hogy a valós igényekhez igazodó fejlesztési igényeket támogassa. De ehhez szükséges a helyi önkormányzatok és vállalkozók ilyen irányú reális igényeinek a megjelenése is. Ez nem tévesztendő össze a jelenleg is folyó országos START programmal, mert az a munkanélküliség és a szociális helyzet kezelésére jött létre. Hosszú távon nem ez a kormány célja, hanem hogy a versenyszférában legyen valódi növekedés. Itt jegyezném, meg, hogy statisztikai adatok szerint Csongrád megyében csökkent a munkanélküliség, amiben csak egy kis része az említett munkaprogram szereplőinek megjelenése és nagyobb részt a közszféra és versenyszféra felszívó hatás jelentkezett. Hozzátenném, hogy az a cél, hogy 1 millió új munkahely létesüljön Magyarországon továbbra is prioritást élvez, és minden eszközzel részt kíván venni a kormány abban, hogy meg is valósuljon az elkövetkező években.

Aki válaszol: B. Nagy László kormánymegbízott. Fotó: Frank Yvette (galéria)

Szentmihályi: A 2010-es választási kampány során az Orbán Viktor által is Szegednek megígért hidat a város mikor kapja meg?

B. N. L.: A kampányban elhangzott szegedi ígéret, ami nekem is fontos igényem volt, hogy legyen Szegeden egy harmadik híd Alsóvároson. Várhatóan ebben a ciklusban ennek a beruházásnak az elkezdése nem valósulhat meg, tekintettel az ország gazdasági helyzetére. Nem haladt előre megfelelően az a koncepció, hogy a Temesvár-Szeged vasútvonali összeköttetés megvalósulása összhangban legyen a harmadik híd építésével.

B. Nagy László: Köszöntöm az olvasókat, köszönöm az érdeklődést, kezdhetjük az interjút!

10:05 Megérkezett szerkesztőségünkbe B. Nagy László kormánymegbízott, hamarosan kezdjük az interjút.

Korábban írtuk:
Mi tulajdonképpen a kormánymegbízott feladata? Ha Orbán Viktor jóváhagyja a jelölését, hogyan tudja összeegyeztetni a választókerületi feladatait a mostani tevékenységével? 2014. után képviselő lesz vagy kormánymegbízott? Mennyire nehéz tartani a parlamenti frakciófegyelmet?

Fotó: Karnok Csaba
Fotó: Karnok Csaba

Csak néhány kérdés, amiket most önök is feltehetnek B. Nagy László kormánymegbízottnak! A politikus április 27-én, pénteken 10 órától lesz szerkesztőségünk vendége.

Kérdezni a lenti űrlap segítségével április 26-án, csütörtökön éjfélig lehet. Tegyék fel kérdéseiket!

Olvasóink írták

50 hozzászólás
  • 50. Lackó50 2012. április 29. 10:03
    „Következő lépésnek ajánlom, hogy a választásokat 4 évről 20 évre változtassák meg az Alkotmányban, mert attól tartok, hogy ilyen hozzáállással nem lesz mégegyszer 2/3-os többségük a parlamentben. (Az már eredmény lesz, ha egyáltalán bekerülnek)

    Tehát ha jól értem: Mondjuk, hogy dolgozok, kapok fizetést, ebből befizetem a személyi jövedelemadóm és a járulékaim. Ezen kívül majd fizetem a tranzakciós adót is. Aztán elmegyek az automatához leveszem a fizetésem, és fizetek egy újabb tranzakciós adót. Bemegyek a boltba vásárolok, befizetem ezek után a forgalmi adót. Ja meg a csipsz adót...... már ...majdnem el is felejtettem. Teszem azt autóval megyek, akkor kell tankolni is, tehát befizetem a literenkénti 120 forintos jövedéki adót, és azt az áfát amit a jövedéki adóval megdobott nettó benzin ár után fizetek. Ergó adózok az adó után... Valamint befizetem a súlyadót, meg a baleseti adóval terhelt kötelezőmet. Mondjuk modern ember vagyok telefonálok, internetezek, majd hónap elteltével megjön a csekk amit ugye a telefon -és internet adóval terhelnek, és mikor a postán befizetem a csekket, még akkor is fizetem a tranzakciós adót. Miért érzem úgy, hogy át vagyok vágva?
    Én már nyugdíjas vagyok. 43 év munkaviszony után a hátralévő éveimet már szeretném nyugalomban eltölteni. B. Nagy úr felvetett egy alternatívát, amit - most - elvetettek ugyan, de nem bízok abba, hogy nem fog eszükbe jutni, ha továbbra se akar beindulni a gazdaság.
    ,, .... közszférában 18 százalékos bércsökkentés okozott volna, a nyugdíjasok pedig 16 százalékkal kevesebb nyugdíjat kaptak volna." Nem tudom, hogy kiknek van szükségük a lakásomra, mert úgy néz ki, hogy a cél nem a saját tulajdonú lakás, hanem lehetőleg mindenki menjen bérlakásba, mert akkor azok tudnak még többet keresni, akik most olcsón hozzájutnak befektetési céllal azokhoz a lakásokhoz, akiktől ezt el lehet venni. Én egy életen át küzdöttem, hogy saját lakásom legyen. Már azt ugyan kifizettem, de ha csökkentik a nyugdíjakat, akkor eljuthatok oda, hogy nem fogom tudni fizetni a fűté, villany, .... és egyéb közüzemi számlákat. Ezt Lázár úr szerint meg is érdemlem, ha 43 év alatt nem tudtam pár milliót összelopni. (Mert ugyi egy normál fizetésből ez nehezen megvalósítható álom.)
    És még ezt meg is magyarázza:
    ,,Ez sokkal kisebb terhet jelent személyenként viszont nem gátolja a bérből és fizetésből élők terheit elfogadhatatlan mértékben, ..." Hogy kinek mi az elfogadható, az erősen relatív kérdés. Akik milliós fizetéseket vesznek fel, azoknak valószínűleg elfogadható ez a ,,kis teher".
    És miért is van erre szükség?
    ,,Időközben sehol nem indult meg a remélt növekedés, ami az előrejelzések alapján nálunk és az Unióban is jelezve volt." Miért nem csodálkozom?? Ehhez további megvonások kellenek, no meg még egy kis üzemanyag áremelés és már helyben is vagyunk. Majd ettől nagyobb lesz a vállalkozási kedv. Többen fognak majd a csődre játszani. Beindít egy vállalkozást, a megrendelőktől és a befektetőktől felveszi a pénzt, majd csődöt jelent, mert az egyébként csak papíron létező vállalkozásból semmit nem tud teljesíteni és eltávozik. Megy a feljelentés és az évekig tartó pereskedés, aminek a vége, hogy elmarasztalják. De ez nem zavarja, mert ha egyáltalán megtalálják valahol Brazíliába, akkor elismeri, hogy rossz fiú volt és elkezd törleszteni havi ötezrével a több millióból. Talán nekem is el kellett volna gondolkoznom azon, hogy a 43 év munka helyett ezt a könnyebb és kifizetődőbb megoldást válasszam. Akkor megfelelhettem volna Lázár úr elvárásainak, mert én is annyit érnék, amennyim van. Egyébként ha valaki nézi a TV-ben a ,,Barátok közt", vagy a ,,Jóban rosszban" sorozatokat, ott remek ötletek vannak, hogy lehet bűnöző életmóddal megúszni mindent és vidáman élni. Erre lehet mondani, hogy ez csak egy film. De ötletek vannak benne. Csak figyelni kell és lehet utánozni.
    Az azért még nem tiszta előttem, hogy nekünk miért kell az EU-hoz annyira ragaszkodni. Nem azt kellene várni, hagy adjanak egy kis halat, hanem el kell menni halászni. Nem tudom, hogy ennek a hírnek mekkora a valóság alapja, de az indoklások mindenesetre elgondolkoztatóak. Ausztria is már szeretne megszabadulni az EU-tól. Náluk már ehhez népszavazást is kezdeményeztek.

    ,,Nem csak a "Lisszaboni Szerz?dés" által, ami az EU jelenlegi munkaalapja, de legkés?bb ez által az EU egy óriási szövetségi állam lett (egy államközösség helyett), amelyben minden tagállam és népmesszemen?en elvesztette önrendelkezési, azaz a demokráciához való jogát."!

    ,, Népgazdaság
    Kis és közepes üzemek számára, amelyek kapcsolódnak a lakossághoz,
    egyre kevesebb lehetőség adódik egy nemzetek feletti rendszerben. Az
    EU-tagság miatt Ausztria nem tud olyan kereskedelmi szerződéseket
    kötni, amelyek szükségesek a népgazdaság számára, mivel a
    kereskedelmi politika teljesen az EU központi hivatalainak van alávetve. Ausztria
    csak akkor tudja visszanyerni gazdaságpolitikai döntésjogát egy
    válságbiztos gazdaságpolitika (újra)építéséhez, ha kilép az EU-ból.
    Szociális állam
    Az EU legfontosabb elve, az úgy nevezett "piacszabadság", azaz a
    korlátlan árumozgás-szabadság, letelepedési szabadság, a
    szolgáltatások szabadsága és a munkavállalók szabad költözködési
    joga, valamint - a konszernek számára a legfontosabb - a tőkemozgás
    szabadsága, egy profitmaximalizálásra irányult politikát tesznek
    lehetővé, amely a legtöbb embernek rendkívül árt, és amit az Európai
    Bíróság évtizedek óta szigorúan keresztülvisz. Szociálpolitika számára
    nem volt és ma sincs lehetőség. Csökkenő reáljövedelmek, valamint a
    szegények és a gazdagok között egyre növekvő szakadék ezt
    bizonyítják.

    Határok

    Senkinek sem fáj, ha a határon fel kell mutatnia az útlevelét. Az
    országhatárok EU általi eltörlése és ennek következtében az állam
    személyekre és árukra vonatkozó ellenőrzési lehetőségeinek a
    megszűnése azonban szörnyű következményekkel jár; többek között a
    bűnözés elterjedését, az illegális és káros áruk akadály nélküli
    behozatalát teszi lehet?vé. Ismét szükségünk van értelmes
    határintézményekre, hogy megvédjük a lakosságot!
    Semlegesség
    A semlegesség azt jelenti, hogy a semleges államnak saját
    külpolitikája van (mint a Svájcnak), amely minden katonai paktumon
    kívül marad és ezzel a békét szolgálja. Az EU-hadsereg által azonban,
    amelyben Ausztria is részt vesz, maga az EU is egy katonai paktum. Ez
    pedig közel áll a NATO-hoz. A legtöbb EU-állam egyúttal NATO-tag is,
    els?sorban a nagy államok. A semlegességet ismét az osztrák
    (kül)politika alapjává tenni csak akkor lehet, ha kilépünk az EU-ból.
    Géntechnika mentesség
    Az előírt határtalan "piacszabadság" miatt egy EU-tagállam nem tudja
    megakadályozni a génmanipulált takarmány, "ipari burgonya" vagy
    készáruk behozatalát. Így ezek bekerülnek az élelmiszer-körforgásba
    akkor is, ha Ausztriában nem termesztenek génmanipulált vetőmagokat.
    Ez csak akkor megakadályozható, ha Ausztria ismét maga határozza
    meg élelmiszer törvényeit és ellenőrizheti határait. Ezt pedig csak akkor
    lehet, ha kilépünk az EU-ból."
    Ezek nem az én gondolataim, de maximálisan egyetértek velük. Megszorításokból, elvonásokból soha nem lesz fejlődés. Nincs benne semmi ösztönzés. Mint ahogy a népesség szaporodását se fogják elérni. ,,Fogyunk! A több gyerekes családmodell az ideális" És mit lát a szaporodásra képes állampolgár?
    1.) A jelenlegi munkaképes lakosságnak sincs mindenkinek munkája. (végignézhetem, hogy a gyermekem felnő és mindjárt munkanélküliként kezdi)
    2.) A gyesen lévő kismamának is fel lehet mondani. (Vannak ugyan feltételek, de az csak arra jó, hogy ki lehessen játszani. Ez már elég csábító, hogy munkanélküliként majd nevelhetem otthon a gyereket, ha lesz miből.)
    Elnézést, hogy ennyit írok, de akár könyvet lehetne írni a problémákról, amit ilyen fórumokon meg se lehet kérdezni.”
  • 49. baba60 2012. április 28. 19:02
    „B.Nagyba elromlott a felhúzó, mindenről Gyurcsány jut az eszébe.
    Szegednek meg csak akkor lenne kánaán, ha én lennék a polgármester- így kellett volna a nyilatkozatot tennie a válaszadónak. (lásd: Vásárhely)
    A többi válasz, meg a szokásos hablaty.”
  • 48. B.b.c 2012. április 28. 18:02
    „Ez itt nem így működik!”
  • 47. Dr.Tonyk 2012. április 28. 15:32
    „46. B.b.c 2012.04.28. 14:37

    "Az, hogy a MOL-részvény vásárlás "óriási bukta", nagyfokú tájékozatlanság."

    Veszel egy autót 3x-os áron, majd a vétel után kiderül, hogy a kiadott ár harmadát éri. És azóta sem emelkedik az ára... Igaz, az autóddal sakkban tudod tartani a bicikliseket és a járókelőket. Szomszédok megkérdezik, ugyan, hogy normális-e vagy?
    Amióta Orbán gyakorolja a MOL felett a hatalmat elég csak odaszólni, hogy szerdán aztán áremelés legyen.

    "stratégiai célból vették, így nem "realizálódik" a vesztesség"

    A mi adónkból, de le se sz@rják, mert nem a saját pénzük. Próbálnék én így sáfárkodni a cégem által rám bízott pénzzel, már rég a börtönben lennék.
    Ez kb olyan mint a mostani EÜ csomg mizéria. Letagadjuk, majd kiadjuk, hogy be kell fejezni az EÜ csomagok ellenőrzéséből adódó bírságolást. :) Rendőr ismerős (a Cs.M-i kapitányságon) mondta, hogy nem érti miért nézik hülyének az embereket. Ki volt adva - mivel a negyedéves bevétel rosszul alakult - ellenőrizni és büntetni kell a csomagért.

    "A Nabucco-ból való kilépés, valószínü, már ennek az eredménye."

    Arról a Nabuccóról beszélsz amit ellenzékben a fidesz még támogatott?
    "Európa és benne Magyarország ki van téve az orosz birodalmi érdekeknek". A szóvivő szerint ezért sem szabad tovább halogatni a Nabucco megépítését, nemcsak beszélni kell róla, hanem meg is kell valósítani."
    forrás: http://posztinfo.hu/kiemelt/fidesz-palfordulas-nabucco-ugyben/

    Másrészről meg kaksis a nyelved...”
  • 46. B.b.c 2012. április 28. 14:37
    „Az, hogy a MOL-részvény vásárlás "óriási bukta", nagyfokú tájékozatlanság. Akkor lenne, ha mondjuk a vásárláskori árfolyamnál alacsonyabb áron eladnák. Mivel azonban nem spekulációs (tőzsdézés), hanem, mint azt Kormánymegbízott úr is említette, stratégiai célból vették, így nem "realizálódik" a vesztesség. És ha fél év múlva meghaladja az árfolyam a vásárláskorit, akkor "óriási a nyereség"?. Persze ez is csak virtuális. Akkor a kedves bírálók ismét előállnak és dicsérik a kormány lépését? Az igazi cél nyilván a cég feletti ellenőrzés jogának hazai kézben tartása volt.(Ugyanis eddig egy orosz cég diktált az igazgatói tanácsban) A Nabucco-ból való kilépés, valószínü, már ennek az eredménye.”
  • 45. hahaha62 2012. április 28. 09:00
    „jobb helyen ezt hűtlen kezelésnek hívják

    43.Dr.Tonyk 2012.04.28. 00:18

    ÍGY IGAZ-- EZUTÁN MAJD NYOMOZNI SEM KELL-CSAK ÍTÉLET ÉS MEHETNEK A BÖRTÖNBE---A KOLLÉGÁKHOZ.”
  • 44. Lucia 2012. április 28. 08:40
    „B. nélküli Nagy László (ex szegedi):
    http://sport.hir24.hu/ferfi-keziladba/2012/04/28/spanyolla-lett-a-barca-magyar-klasszisa/~~Fokusz”
  • 43. Dr.Tonyk 2012. április 28. 00:18
    „Most olvasom csak: "B. Nagy László: a Mol-részvény-vásárlás stratégiai kérdés volt"

    Stratégialilag belebuktunk, kidobtunk egy csomó pénzt az ablakon (jobb helyen ezt hűtlen kezelésnek hívják), de stratégiailag is a hazai olajcég kifingatja a hazai embereket árilag.”
  • 42. roxper 2012. április 27. 18:23
    „39
    Nálad a pont, én már korábban is továbbvittem a gondolatot, ha ebből "csak" ennyit szednének be személyenként (nem családonkén!) havi 300 forinttal számolva is évente 36 mrd forint bevételt eredményezne, de ők 180-230 mrd-t várnak belőle. Szerintetek a maradék közel 200 mrd bevétel bejönne a vállalkozásoktól? Nem hiszem...”
  • 41. Queenmargareth 2012. április 27. 17:15
    „Vagy annyira kicenzúrázta őkegyelme B. úr, hogy az álláshalmozós kérdések nem is érdekelték?!Ők mondták, hogy megszűnik, erre csak nőttön nő!!!
    Remélem, most már tudja Ön is, mit jelen. a B a nevében!”
  • 40. Queenmargareth 2012. április 27. 17:11
    „Én olyan szépen megszólítottam, elküldtem és sehol egy válasz. Köszönöm.”
  • 39. Dr.Tonyk 2012. április 27. 14:28
    „BNL:
    "Ez egyébként a hiedelmekkel ellentétben, egy átlagos családnak - a tranzakciós adó átlagosan 150-300 forint havonta, a telefonadó átlagosan 2-400 forint többletterhet jelent, a biztosítási adókkal kiegészítve együttesen se mérhető össze azzal, ha szja-emeléssel szedte volna be az álla"

    No akkor számoljunk csak:
    Legyen két felnőtt, ez egyszerűség kedvéért 2x100.000 forintos fizetéssel:
    Számlára kerül a pénz (200E forint) , lejön belőle 1 ezrelék : 200 Ft.
    Fizeti rezsit ami mondjuk 70E. -> Felvesz a számláról 70-et: 70Ft, befizeti sárga csekken még1x 70 forint, azaz 140Ft.
    100E-et elkölt kajára : 100 forint ez eddig 440 Forint.
    Ez már önmagában ~47%-os tévedés.
    Az átlag béreket a két hete nettó 145-re lőtték be. Ergó : 290Ft+140+100=530Ft/hó

    És ilyen emberek vezetik az országot, akik szerint 150-300 forint a fenti tétel. Nem is csodálom , hogy egy egy projektben milliárdok tűnnek el. Biztosan ott is rosszul számolnak.”
  • 38. tatár 2012. április 27. 14:23
    „Egy végrehajtó típusú személyiség, egy igazi tulajdonságok nélküli ember. Tökéletes bürokrata. Amit mondanak neki felülről, azt végrehajtja. Ez tükröződik a válaszaiban is: mintha egy fideszes brosúrából olvasna fel.
    Egy local Scmitt P., azzal a különbséggel, hogy a szakdolijának eredetiségét nem kérdőjelezném meg.
    Már azzal is népszerű lehet a a közügyek iránt érdeklődő figyelő közönség előtt, hogy nagyságrendekkel kulturáltabban tud kommunikálni, mint sok kartársa: nem büdöskomancsozik, nem nemzetvesztőzik , mérsékelten emútnyócévezik - a mai világban már ez sem kevés, sőt igazi teljesítmény egy jobboldali közszereplőtől.:-)”
  • 37. Qllancs 2012. április 27. 13:26
    „Ezek csak pár kérdések --amire felelt. Mi lesz a többivel ???,
    Ez a pasas egy nagy O. úgy látom--olvasom --gőze sincs semmiről ! Egy beképzelt, fütyiszes báb !!”
  • 36. hahaha62 2012. április 27. 13:10
    „lenne e gy javaslatom-ha legközelebb egy "ilyen prominens " leereszkedik a nép kérdéseihez-akkor a kérdezők közül kéne valakit kiválasztani-aki mer is kérdezni------SZAKMAISÁG MEGKÖVETELNÉ!!!”
  • 35. hahaha62 2012. április 27. 13:08
    „33.zehn 2012.04.27. 12:07

    ne csodálkozz....l így megy ez.”
  • 34. hahaha62 2012. április 27. 13:07
    „na úgy látom az egykori banki úr az én kérdéseimre nem válaszolt...pedig igazán szakmaiak....ha valódi közgazda---akkor várom a válaszokat...

    dkjegy kamata vajon ???%-kal több reál értéken-mint az imf 5%-a?????egy picit segítek 9 és 5%-król van szó-----mondjuk 5-dik osztáklyos kérdés lehet....persze nem csodálkozom semin...ha nem lesz válasz....ortodoxiában lehet a reciprokát nézik...és akkor már jó is a döntés...

    tehát?????a válasz---szakmaian kifejtve---várom!!!”
  • 33. zehn 2012. április 27. 12:07
    „Figyelmesen végigolvastam a beszélgetést. Ez az ember nincs képben semmiben,ami Szegeddel kapcsolatos.Azt megtudtuk,újabb tiszai híd már /Orbáni ígéret , többek között / nem lesz/Majd Komáromnál, mert ott fideszes vezetés van! / Uszodáról teljes tájékozatlanság/Így hallottam,úgy hallottam, mellébeszélés. Lézer központról,mintha bármi köze is lenne hozzá /Botka kijárta/ Kormány buta szócsöve,szajkózza a kötelezően bemagolt szöveget.Ezektől semmi jó nem várható,szavazzon rájuk a fene!”
  • 32. macs 2012. április 27. 11:30
    „Nagyon tetszik a következő:
    "Az ugyanis a közszférában 18 százalékos bércsökkentés okozott volna, a nyugdíjasok pedig 16 százalékkal kevesebb nyugdíjat kaptak volna."
    Ha jól értem erre akkor került volna sor, ha az 1 kulcsos személyi jövedelem adó megtartása mellett, a tranzakciós adó és a telefonadó nélkül, akarták volna tartani az államháztartási hiánycélt. Amennyiben igen, akkor nagyon félrecsúszott az indoklás, legalábbis szerintem. Sokkal elegánsabb lenne, ha kiállnának elénk és nyíltan megmondanák,
    "Idefigyeljetek emberek, mi az 1 kulcsos adóval nagyon jól jártunk, ezért körömszakadtáig ragaszkodunk hozzá. Ezt a pluszt nem adjuk, és még örülhettek is, hogy nem a béreket és a nyugdíjakat áldozzuk be a cél érdekében."
    Az is aranyos, nem vesz részt a törvénykezés előkészítésében, mert a kormánymegbízotti beosztás összeférhetetlen a bizottsági tagságokkal a parlamentben. És nem szólal fel. Szóval akkor mit keres a parlamentben? Hogy képviseli a választóit?
    "Önmagban a kormány nem vállalkozik és nem teremt munkahelyeket - nagyon helyesen, hiszen az lenne a közszféra, ahonnan folyamatosan zajlanak most is a leépítések." Csak halkan kérdezem, miért ígértek a választási kampányban, igaz 10 év alatt, 1 millió munkahelyet? Akkor is tudták, hogy az állam nem tud munkahelyeket teremteni, vagy tévedek?
    Nagyon tetszik a magánnyugdíj pénztári pénzek elvonásának indoklása. Ez a pénz miért nem volt az enyém? A fizetésemből vonták le, és ha jól tudom, még adóztam is utána. Mennyivel könnyebb lett volna az államnak, ha ennyivel kisebb teher hárult volna rá, amikor nyugdíjba vonulok.
    Miért gond, hogy csak akkor férhetek hozzá, ha nyugdíjba megyek? Ennek a pénznek az volt a célja, hogy akkor használjam fel.
    No, erről ennyit! :-)”
  • 31. csonakos 2012. április 27. 10:56
    „"Az ugyanis a közszférában 18 százalékos bércsökkentés okozott volna, a nyugdíjasok pedig 16 százalékkal kevesebb nyugdíjat kaptak volna."
    Nagyon érdekes! Mindenkit sanyargat ez a kormány csak a gazdagokat nem merik bántani! Ebből a megnyílvánulásból is az látszik a szegény nép nyomorát növelni fogják, míg a gazdagok nem fognak többet adózni a hatalmas fizetések és vagyonok után. Képmutatás ez nagyon!”
50 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A szegedi Radnóti Miklós Gimnázium 2012-es ballagási tablói

Töltse le a szegedi Radnóti gimnázium 2012-es végzős osztályainak ballagási tablóit! Tovább olvasom