Délmagyar logó

2016. 07. 29. péntek - Márta, Flóra 20°C | 29°C

Biomassza-erőmű: indul az aláírásgyűjtés

Szeged - Letelt a biomassza-erőmű ellen indított népi kezdeményezés kihirdetésétől számított két hét, amikor kifogást lehetett tenni.
Kifogás nem érkezett, elindul az aláírásgyűjtés - jelentette be csütörtöki sajtótájékoztatóján Ménesi Imre szocialista önkormányzati képviselő.
A gyűjtésre 30 nap áll rendelkezésre. Az állandó helyszín a Rókus II-es iskola lesz, ahol hétköznapokon délután fél 4 és fél 7 között, valamint szombaton délelőtt várják az érdeklődőket. A lakótelepeken csütörtök, péntek és szombat délután fél 4 és fél 7 között lehet íveket aláírni a biomassza-erőmű és a termál víz használati meleg víz céljára való hasznosítása ellen. A helyszínek: Csillag tér, Víztorony tér, Csanádi utcai ábécé, Tápai utcai ábécé, Csongrádi sugárúti ábécé, József Attila sugárút végén és a Vértói úti trolivégállomásnál. Aláírni egyszer lehet, és kell hozzá a személy szám, ami a lakcímkártyán megtalálható. Azok, akik segíteni szeretnének az aláírásgyűjtésben, a felsorolt helyszíneken kaphatnak és adhatnak le íveket.

Megírtuk: Ménesi Imre szerint a megmozdulás amiatt szükséges, mert a Fidesz–Jobbik-többség másodszor is megszavazta, hogy az SZKT rókusi telephelyén biomasszaerőmű épüljön. Annak ellenére, hogy az előterjesztő Bohács Zsolt fideszes képviselő nem tudta megvédeni beadványát. Továbbra sincs információ a várható talaj- és a légszennyezésre, szennyvíz-kibocsátásról, zajterhelésről. A Fidesz és a Jobbik figyelmen kívül hagyta a lakosság tiltakozását, a tervekről senkit nem tájékoztattak.

A képviselő kifejtette: nyomást akarnak gyakorolni a jobboldalra, hogy megváltoztassák véleményüket, és fűtéskorszerűsítésre a termálvizet hasznosítsa Szeged. A távfűtéses panelházakban élő nagyjából 60 ezer ember 10 százalékának, vagyis 6 ezer embernek az aláírása szükséges ahhoz, hogy a közgyűlés kötelezően újratárgyalja a biomasszaügyet. Újrókuson, az Északi városrészben, Tarjánban, Felsővároson és az újszegedi Odessza lakótelepen a gyűjtőívek kitöltésére 30 nap áll majd rendelkezésre.

Olvasóink írták

37 hozzászólás
12
  • 37. info 2013. május 19. 09:26
    „Egyik oldalon kitiltják a kamionokat a másikon beengedik-vagy majd talicskázzák a sz@rt.-most persze nem számít a környezetszennyezés de ha kirázol egy porrongyot az erkélyen már szabálysértés.
    Ettől még az is többet ér ha kinyitják a szénbányákat.Röhejes az egész ügy.......a pénzhajhászásuk szakadatlan, mindegy hogyan de bármi áron. Nesze neked környezetvédelem.”
  • 36. meska 2013. május 17. 17:17
    „Drága Horthyszobor!
    Házad elé, orrod alá, oda.
    Aztán olyan színű zászlót húzol fel rá, amilyet akarsz!”
  • 35. joy 2013. május 17. 14:36
    „34!
    Sajnos, igazad van.
    Én azért aláírom az ívet.
    Köll a fenének a zaj, por!”
  • 34. vélemény 2013. május 17. 12:52
    „32. joy Semmi köze a kormányzati díjcsökkentéshez ennek a biotúrónak.
    Ez csupán helyi lopás lett volna.
    - Miért "lett volna"? Lehet, hogy az is lesz.
    "6 ezer embernek az aláírása szükséges ahhoz, hogy a közgyűlés kötelezően újratárgyalja a biomasszaügyet."
    Mi van, ha az önkormányzatnál újratárgyalják?
    Itt 4 milliárdos üzletről van szó. Aki ebből részesül az nem fogja megváltoztatni a véleményét.
    Népszavazást kellene kezdeményezni és nem újratárgyalást!”
  • 33. macs 2013. május 17. 12:42
    „31. nagyokos,
    igazad lehet, ha nem épül meg ez a kazánház, nem fog csökkenni a fűtés ára. Tudod, hogy hány lakást fog ellátni, mert szerintem csak a lakások egy részét. A többit a korábbi technológiával fogják fűteni. Azért gondolom ezt, mert a melegvizet el kell juttatni a lakásokba, és bármennyire is jól szigetelik a vezetéket, a víz hűlni fog.
    A tüzelő anyagot, legyen az fanyesedék, fahulladék, energiafű, akármi, valahogy el kell juttatni az a kazánházhoz, ami nem kis forgalmat jelent.
    Tokaj környékén éppen a szállítás miatti környezetszennyezés miatt nem épült meg egy erőmű. Ott féltették a szőlőt, itt nem féltjük az embereket?”
  • 32. joy 2013. május 17. 09:03
    „31!
    Semmi köze a kormányzati díjcsökkentéshez ennek a biotúrónak.
    Ez csupán helyi lopás lett volna.
    Az általa termelt hő Szeged körzetében létrejövő "biomassza" híján extra szállítási költségekkel jár, többe kerülne, mint a földgáz! Akkor még nem említettem a környezeti por és zajszennyezést, ami a tüzelőanyag szállítással jár!
    Azaz annyi még is van köze a 10%-hoz, hogy ellenállás esetén a prolitika diszkrimináló tevékenység miatt kizárják a várost belőle, mint már más esetekben megtörtént.
    Orbán úr mindig is utálta Szegedet.
    :o(

    A geotermikus energia hasznosítására lenne szükség, de épeszű, és nem sógoros kivitelezésben!”
  • 31. nagyokos 2013. május 17. 08:11
    „Teljesen igazuk van azoknak, akik ellenzik az erőmű építését. Máris elérték, amiért harcolnak, ugyanis nem épül erőmű Rókuson. Az erőmű ugyanis egy olyan létesítmény, ahol villamosenergiát is termelnek. Itt nem terveznek villamosenergiát termelni, csupán arról van szó, hogy lényegében egy fatüzelésű kazánházat akarnak építeni. A biomassza ugyanis nem egy híganfolyó valami, hanem szilárd halmazállapotú fanyesedék, fahulladék, stb.
    Hibát követett el a Befektető, hogy nem tartott széleskörű tájékoztatást a beruházás műszaki adatairólt. Igy akik ellenzik, teszik ezt anélkül, hogy tudnák mit elleneznek. Az viszont igaz, ha nem épül meg ez a kazánház, a távűtött lakóházakban - nemcsak az érintett területen, hanem Szeged összes távfűtött létesítményében, köztük az oktatási intézmények is - nem csökken további 10 %-al a fűtési díj.”
  • 30. kukás 2013. május 17. 06:23
    „Biomassza erőművet korábban -egyszerre hármat- akartak telepiteni Szeged térségében
    Szerencsére a szakemberek véleményét az érintett önkormáényzat(ok) figyelembe vették
    Biomassza erőművet általában oda telepitenek ahol olyan biomassza kletkezik amivel nem
    tudnak mit csinálni. Tehát "nem vásárolt" alapanyagról van szó.
    Mi a biznisz ebben? Az előkészités, tervezés bonyolitás nagy pénzeket hoz azoknak akik
    "hajtják" ezt. Ha elkészült tovébbállnak.
    Megoldás ha már mindenáron erőmüvet akarnak épiteni: oda kell telepiteni az erőmüvet
    ahol a biomassza keletkezik és áramot kell termelni amit könnyen és olcsón lehet "szállitani".”
  • 29. zsuzsmo 2013. május 17. 05:36
    „Teljesen mindegy részemről, hogy milyen politikai beállítottságú embertömeg akarja megvalósítani ezt... Magával a fejlesztéssel nem is lenne probléma, főleg ha még mögötte lenne egy teljes körű szakmailag helyes tanulmány.. Amivel a bajom van, ehhez az erőműhöz nap mint nap hordani kell majd az alapanyagot, ami között azért van olyan, ami bűzös. amikor elmegy a környéken egy élőállat szállító autó, vagy egy trágyás kocsi, hát lehet érezni rendesen a szagokat. Az állandó Sándorfalva irányából érkező (reggel 6 és este 6 körüli időpontban) bűzről ne is beszéljünk! Nekem már elég ennyi bűz is! Nem lehetett volna eleve egy olyan területre tenni az egészet, ahol nincs lakosság?
    Szóval én nem az erőmű és a Fidesz-Jobbik ellen tiltakozom, hanem a tervezett helyszíne ellen, de azért nagyon.
    A panel árak így is leestek, de ha mégis "győz" a 2/3, ezek után valószínűleg nem lehet majd értékesíteni a környékbeli lakásokat...”
  • 28. vélemény 2013. május 17. 00:07
    „Makkosházát miért hagyták ki?”
  • 27. vélemény 2013. május 17. 00:00
    „26. szatyi
    Kozma a 18. vk képviselője -Vértói út- Agyagos u. közötti terület!
    - Ez így van.
    A Vértói út - Csongrádi sgt. közötti rész is Új-Rókushoz tartozik és a Fűtőmű utcából kapja a meleg vizet. Szavazni is a Rókus II-be járnak az ott lakók, nem Makkosházára.”
  • 26. szatyi 2013. május 16. 20:28
    „"6. vélemény 2013.05.16. 13:22
    Az Újrókusiaké Kozma elvtárs."

    Ismét okosabb akartál lenni, de megint nem sikerült!
    Ménesi a 7. vk. képviselője -ebben van Újrókus azon része ahol az erőmű épülne!
    Kozma a 18. vk képviselője -Vértói út- Agyagos u. közötti terület!”
  • 25. kormoska 2013. május 16. 19:47
    „Bohácsék már 2014 utánra dolgoznak,elsősorban maguknak és az érdekeltségi körüknek megfelelően!
    Mint azt a FELMÉRÉS IS KIMUTATTA, Fidesz Szegeden nem sok sót eszik meg,és a következő választásokon sem fog.
    Nemhiába titkolják el és nem mutatják meg a részletes megvalósíthatósági tanulmányt....,a szegedi jobboldal ezzel bukik meg véglegesen!”
  • 24. roxper 2013. május 16. 19:45
    „Nagyszerű, hajrá emberek ne féljetek, írjátok alá, semmi szükség a lakosság egészségét rongálni csak azért, hogy egy nari oligarcha a mi kárunkra gazdagodjon meg!”
  • 23. macs 2013. május 16. 19:05
    „22. vélemény.
    igazad van, bár a lakásokat ellátó fűtőművek eléggé be vannak ágyazva a lakótelepbe. Gondolom ennek technológiai oka van.”
  • 22. vélemény 2013. május 16. 18:55
    „20. macs
    ... ez a beruházás az, a beruházás, amitől a politikát a lehető legtávolabb kéne tartani.
    - És ugyanúgy a lakóteleptől is távol kellene tartani!”
  • 21. igazságkereső 2013. május 16. 17:10
    „#18. é-home: talán azért, mert akkor a Hőszolgáltató nem tudna nagy összegű fűtésszámlákat kiküldeni 27000 ügyfelének, mert akkora haszonnal dolgozik, hogy abba gebednek bele a Hőszolgáltató ügyfelei! De a Gázszolgáltató is elgondolkodhatna árképzési - eladási ár!! - rendszerén, mert nyilvánvalóan az is "begyűrűzik" (sic!) a Hőszolgáltató már egyébként is magas alapárába is! Innentől kezdve már csak a ki nem fizethető hőszolgáltatási számláké a főszerep! Ezen a területen is, mint annyi más szolgáltatási területen - épp az ügyfelek nagyfokú kiszolgáltatottsága okán is! - végleg rendet kellene tenni pénzügyileg!!”
  • 20. macs 2013. május 16. 16:33
    „9. Elendur,
    igazad van, ezért mondom, hogy el kéne menni pl. Miskolcra, Mátészalkára, ahol ilyen erőmű már működik és ott szétnézni, beszélni a helyiekkel, mik a tapasztalataik.
    8. Horthyszobor,
    szerintem ez a beruházás az, a beruházás, amitől a politikát a lehető legtávolabb kéne tartani. Lesznek előnyei, és lesznek hátrányai, amik pártállástól függetlenül mindenkire hatással lesznek.”
  • 19. vélemény 2013. május 16. 16:12
    „A korábbi cikkek és a hozzászólások sem hatották meg Bohácsot. Neki a megépítés az érdeke.
    Mivel ő a frakcióvezető ő mondja meg milyen gombot nyomjanak a többiek.
    Ezt nevezik frakciófegyelemnek. :)
    http://www.delmagyar.hu/szeged_hirek/kaphat-e_epitesi_engedelyt_a_biomassza-eromu/2328881/
    Bemásolhatná valaki a gyűjtőív pontos szövegét.
    Ha egyetértek vele aláírom, sőt másokkal is aláíratom.
    Jöhet majd a "viszontvád", hogy az MSZP is címlistát gyűjt.
    Szerintem is jobb lett volna, ha civilek szervezik meg az aláírást.”
  • 18. é-home 2013. május 16. 16:05
    „Szeretném látni ebben az ügyben egy energetikai szakember véleményét is.
    Laikusként kizártnak tartom, hogy a zölden, esetleg félszárazon lezúzott biomasszából /fű, szalma, fás szárú növények/ több energiát lehetne hasznosítani, mint amit a megtermelésénél, betakarításánál, felaprításánál és az "erőműhöz" való szállításánál felhasználnak. Emellett biztos vagyok benne, hogy ugyanannyi energia előállításához szükséges biomassza elégetésénél több CO2 keletkezik, mint a gáz, vagy gázolaj elégetése során, ezenkívül a biomassza beszállításánál és az elégetésénél nagyságrendekkel több por és hamu kerül a levegőbe.
    Nem hiszem el azt sem, hogy ugyanannyi energia előállítása olcsóbban megoldható a biomasszával, így a távfűtés vajon mitől lenne olcsóbb?
    A távfűtés olcsóbbá tételében a termálenergia, esetleg a napenergia felhasználásának szerintem nagyobb lehetőségei vannak. Miért nem inkább egy naperőművet építenek, amikor Szegeden a napsütéses órák száma kimagasló?”
37 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Újra járnak reggeltől a PESA-k

Megkapta a Nemzeti Közlekedési Hatóság engedélyét a szegedi PESA-flotta, így csütörtök reggel üzemkezdetkor minden jármű forgalomba állhatott. Tovább olvasom