Délmagyar logó

2016. 08. 30. kedd - Rózsa 19°C | 27°C

Cégvezető villamoson, kerékpáron

Szeged - Egy cégvezető autóval jár. Kivéve, amelyik kerékpározik vagy tömegközlekedik. Varga Gusztáv, a Szilánk Csoport tulajdonosa egész évben biciklizik, Básthy Gábornak nincs jogosítványa, Dózsa Gábor pedig teszteli is a közösségi közlekedést.
Szegedi cég vezetőjét vártuk a sajtóházba nemrég, kollégám szólt a portán: ilyen és ilyen autóval érkezik az igazgató. A fontos ember meglepetésre kerékpárral jött, becsöngetett, és a biciklit letámasztotta a kapu előtt.

– Nem érzem, hogy a pozíciómhoz kötelező lenne a luxusautó – mondta Varga Gusztáv, a Szilánk Csoport tulajdonosa, cégvezető. Ő, ha csak teheti, egész évben kerékpározik, a hideg nem tartja vissza – legfeljebb a hó és az eső. Döntésének praktikus okai vannak: szerinte rugalmasabb, és Szegeden legalább olyan gyors a két kerekű közlekedés, mint a tömegközlekedés, vagy az autós. Néhányan meglepődnek, mások tanulnak tőle. Van olyan menedzser ismerőse, aki az ő példáját utánozva váltott kerékpárra. Varga szerint öltönyben, nyakkendőben is lehet biciklizni, ilyenkor az ember nem teljesítményre megy, nem teker teljes erőből, vagyis nem kell, hogy verítékben úszva szálljon le a kerékpárról. De van, amikor meg kell nyomni: ő például nyáron 132 kilométert tekert Békés-Dánfokra evezni, majd néhány nap múlva visszabiciklizett Szegedre.

Básthy Gábor jogosítvány híján tömegközlekedik. Fotó: Frank Yvette
Básthy Gábor jogosítvány híján tömegközlekedik.
Fotó: Frank Yvette

Varga Gusztáv csak akkor ül autóba, ha muszáj. Gépkocsija hibridmeghajtású – vagyis akkor is ügyel a környezetvédelemre, ha nem két keréken közlekedik.

Nincs jogosítványa Básthy Gábornak, a Szegedi Hőszolgáltató Kft. ügyvezető igazgatójának. Miért? Mert „történelmileg így alakult". Ritkán fuvaroztatja magát, általában tömegközlekedik. Munkahelye és otthona között csúcsforgalomban ez a leggyorsabb megoldás. Kerékpárja nincs, szerinte Szegeden néhol életveszélyes a biciklizés. Dózsa Gáborral szokott találkozni – válaszolta arra a kérdésre, lát-e más cégvezetőket villamoson, buszon, trolin. A Szegedi Közlekedési Társaság ügyvezető igazgatója utasként, és hivatalból is használja a közösségi közlekedést.

– Próbálom az utasok szemével nézni, bízom benne, hogy több hibát találok, mint ők. A kollégáim épp ezért jobban szeretik, ha kocsival járok – ismerte el Dózsa Gábor, akire a járműveken ismerősök és ismeretlenek is ráköszönnek, és véleményt mondanak a közösségi közlekedésről.

Varga Gusztáv ha teheti biciklivel jár. Fotó: Karnok Csaba
Varga Gusztáv ha teheti biciklivel jár.
Fotó: Karnok Csaba

Persze nem mindenki kivétel, Szélpál Gábor és Molnár Tamás is erősíti a cégvezető autóval jár szabályát. Szélpál Gábor, a Városkép Kft. igazgatója 16 évvel ezelőtt szerezte meg a jogosítványát, azóta kocsival közlekedik. Céges gépet vezet, egy Citroënt.

– Egy autóst nehéz kikényszeríteni a kocsijából, ahhoz radikális szabályok kellenek – vallja a fiatal igazgató, akinek van kerékpárja, nyáron használja is.

Autózik a Testamentum Kft. igazgatója is. Molnár Tamás céges autóval, 6 és fél éves Hyundaijal jár. Azt mondta, ha bemutatom, hogy lehet a kft.-hez tartozó temetőket gyorsan biciklivel bejárni, utánam csinálja.

Olvasóink írták

35 hozzászólás
12
  • 35. darch 2009. december 10. 13:27
    „Nagyon helyes. Nem kell mindig autóval járni. Szegeden a tömegközlekedés elég jó, kerékpárral pedig gyakran az autónál is gyorsabban lehet haladni. Csak marha sok kényelmes ember van, aki kis túlzással a WC-re is autóval jár. Talán mert így fontosabbnak hiszik magukat...”
  • 34. Tapasztalt 2009. december 10. 00:35
    „CID, köszönöm. Bevallom, nem sokat értek a mintásüveg gyártáshoz. Örülök, h te ebben is jó vagy.....”
  • 33. CID 2009. december 09. 20:20
    „Mondjuk, ha Bástya elvtárs kicsit is figyelne a környezetre, akkor már intézkedett volna a Vág utcai irodával kapcsolatban, azokon a szép nagy tükröződő ablakokon, már kitudja mennyi madár lelte értelmetlenül a halálát.”
  • 32. kakoszeged 2009. december 09. 19:41
    „...Básthy egyébként is egy hykomat...”
  • 31. CID 2009. december 09. 18:56
    „Tapasztalt :) Szerinted, ki és hová. Az , hogy nem működik, nem rajta múlott :)
    Abszolút OFF, de úgy halottam, hogy a mintás üvegeket, leginkább két módszerrel tudják előállítani. Az egyik a homokfúvás, a másik a savmaratás, s az utóbbi olcsóbb.”
  • 30. uborka 2009. december 09. 17:43
    „moderálva”
  • 29. Tapasztalt 2009. december 09. 16:38
    „CID
    ne hantázz, mi az, hogy savmarató üzem? Ki telepitete? Szegeden hova? Kiváncsian várom válaszod________________!”
  • 28. CID 2009. december 09. 14:02
    „"és igenis ez a Mátyás király stílus is szimpatikus , hogy így is szeretné megismerni a saját cégét." Na ja, a villamos, trolivezető, esetleg kaller meg nem ismeri meg, és úgy dolgoznak, viselkednek mint általában............... :)”
  • 27. CID 2009. december 09. 13:58
    „Ez bájos. És ki is telepített savmarató üzemet Szegedre ?”
  • 26. frakk 2009. december 09. 12:40
    „Minden elismerésem az itt felsorolt cégvezetőknek. Varga Úrnak azért mert egy olyan példamutatást csinál a környezetében, hogy más életstílust diktál a dolgozói sőt családja többi tagja felé. D. Gabinak azért mert mindig korrekt embernek ismertem, és igenis ez a Mátyás király stílus is szimpatikus , hogy így is szeretné megismerni a saját cégét.
    Nem szeretem a hivalkodó vállalatvezetőket. Nyugaton nagyon kinézik azt a vezetőt aki Mercedesszel jár, ellenben a dolgozóinak nem adja meg a tisztességes béreket, juttatásokat. Bringával, busszal is lehet tökéletesen közlekedni, megszokás kérdése elsősorban az egész.”
  • 25. ifj. Nagy Gábor 2009. december 09. 11:44
    „15. okz63 2009.12.08. 17:33
    "Ma is olyan fantasztikus kerékpáros idő volt, nem? Ha ebben az időben hót sáros nadrágszárral megérkezik egy cégvezető az üzleti tárgyalásra, az lehet, hogy úgy jár, mint tegnap szegény Berényi András a Barátok közt-ben, azaz hátat fordítanak neki az üzletfelek és otthagyják"

    Nos, a cégvezető is azt mondja:

    "a hideg nem tartja vissza - legfeljebb a hó és az eső"

    Egy topictárs kedvéért november közepén nekikezdtem, hogy egy évig jegyzem az időjárási viszonyokat, az esőben-hóban-sárban-fagyban érvek komolyságát vizsgálandó.

    Eddig 41 esetből (20 nap, oda- és visszautak külön nézve) 6-szor esett. Ez 15%.

    A maradék 85%-ban viszont biztos nem lesz sáros a tárgyalásra érkező nadrágja!”
  • 24. CsImre 2009. december 09. 00:41
    „21. És nem kell hidratálni sem az arcbőröd. :)”
  • 23. E-Medve 2009. december 09. 00:31
    „22. vuk: na ja, tényleg nem volt vészes a ma esti eső. Nekem is kb. 5km volt a táv hazafele.”
  • 22. vuk 2009. december 08. 21:40
    „20. hozzászólás E-Medve 2009.12.08. 20:53
    Nekem is van 2 reszes esokabim, de a mai eso (es a kis tavolsag - 2x5km -) miatt felesleges lett volna.”
  • 21. vuk 2009. december 08. 21:38
    „En is bringaztam ma az esoben, nem volt vele gond. Nekem az arcomon vizhatlan boritas van (bőr), szoval azzal nincs gond :) Kapucnis melleny, pulcsi, csősál, belelt naci. Bringan sarvedo elol hatul.

    Nem okz, nem jarok motorral a varoshataron belul az esetek 95%-aban, mert felesleges eloszedni. Telen pedig plane nem, mert jegen nem fogok korcsolyazni 200 kilos motorral. Azonkivul a bringa megdobbentoen keves benzint eszik :) Fenntartasa is olcsobb. Nem saraznam ossze a motorlancot sem feleslegesen. Esatobbi. De latom nagyon erdekel teged a wiw lapom. Csak nehogy szerelmes levelekkel kezdj bombazni :D”
  • 20. E-Medve 2009. december 08. 20:53
    „Én ma hazafele tekerve néztem, hogy ennyi autó nincs is. :-) Egyébként tényleg megúszható a sáros nadrág: erre két trükk is van. Az egyik, amit CsImi mondott: 30-al nem hajtunk bele pocsolyába. A másik pedig az, amit az egyik - motorkerékpárral is járó - kollegám csinál: felhúzta a normál nadrágra az esőnadrágot.”
  • 19. okz63 2009. december 08. 18:51
    „"17. hozzászólás CsImre 2009.12.08. 18:27

    Az imént a zuhogó esőben kerültem egyet a városban, mielőtt hazajöttem volna, esőköpennyel védekeztem. Jekentem, nem áztam el."

    Ilyennek bringás koromban én is próbálkoztam, de hiába, ugyanis a nadrágszáram mindig csupa sár lett, hiába volt sárvédőm...és az arcomra sem tudtam soha esőkabátot húzni, az mindig pacallá ázott :-)

    "De sok biciklis ezt nem vállalja be és autóba ül. Nekik is köszönhetően sz.pnak most többen a dugóban."
    Nem tudom, kiről beszélsz, hiszen én itt ülök már a gép előtt. :D :D :D

    Egyébként nagyon remélem, hogy a Boldogasszony mielőbb készen lesz és visszakapcsolják a lámpákat. Azon a részen tényleg őrület az, ami most van! :-$”
  • 18. CsImre 2009. december 08. 18:28
    „Végre egy cikk, amiben nincs fikázás, cseszegetés, és még kiegyensúlyozottságra is törekszik. Még ha bulváros is kissé. És ezt most lehet elismerésnek venni.”
  • 17. CsImre 2009. december 08. 18:27
    „16. okz:

    Az imént a zuhogó esőben kerültem egyet a városban, mielőtt hazajöttem volna, esőköpennyel védekeztem. Jekentem, nem áztam el.

    Képzeld, még űrsétákat is végre szoktak hajtani, és nem fagynak meg, és nem durrannak szét, mit szólsz? Fantasztikus nem? Az emberi lelemény! Persze nem lep meg, hogy Te addig nem tudsz eljutni az innovatív gondolkodással, hogy kinézd másból: esőben esőkabátot húz, hogy ne ázzon el, esetleg nem hajt bele 30-cal a pocsolyákba, és kész.

    De sok biciklis ezt nem vállalja be és autóba ül. Nekik is köszönhetően sz.pnak most többen a dugóban.”
  • 16. okz63 2009. december 08. 17:35
    „"14. hozzászólás vuk 2009.12.08. 15:06

    Hat en nem bringaval jarok meloba, de ez csak azert van, mert arra a 300 meterre semmi ertelme elovenni a kecsket :)
    Viszont edzeni bringaval megyek. Jokat vigyorgok a belvarosban dugoban szopokon :)"

    Már azt hittem, hogy inkább a motorodra pattansz (tudod, iwiw) mert azzal gyorsabban beérsz :D :D :D
    Én meg ilyenkor a bringásokon mosolygok jókat, hogy milyen szopás nekik pacallá ázni :D :D :D”
35 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Megölte a H1N1 a kismamát

A 40 éves nő egy hónapon át küzdött a pusztító vírussal, amely megtámadta tüdejét, veséjét, más létfontosságú szerveit. Tovább olvasom