Délmagyar logó

2017. 01. 22. vasárnap - Vince, Artúr -9°C | 0°C Még több cikk.

Cserebere, fogadom: 1 milliárdot kér Szeged

Szeged - Közel 1,1 milliárd forintot kér a szegedi önkormányzat a megyei kormányhivataltól a Huszár utcai ingatlanért, ahol január 1-jétől a járási hivatal működne. Az összegben már benne van az új irodák kialakításának költsége is, ugyanis az adó- és szociális irodának költöznie kell a Huszár utcából a Fő fasorra.
Rendkívüli közgyűlésen tárgyalja október 30-án a városi közgyűlés a szegedi járási hivatal kialakításával kapcsolatos előterjesztést. Ebben értelemszerűen szerepel a megyei kormányhivatal igénye és javaslata is. Elöljáróban annyit: a törvény szerint amennyiben október 31-éig nem tud megállapodni az önkormányzat a kormányhivatallal a járási hivatal kialakításáról, úgy a kormányhivatal november 15-éig egyoldalú határozattal is létrehozhatja azt.

A Botka László polgármester által jegyzett előterjesztésben az áll, hogy a szegedi járási hivatalhoz a jegyző feladat- és hatásköréből alapvetően két nagy igazgatási terület, az okmányirodai és a gyermekvédelmi, gyámügyi hatósági ügyintézés kerül. Ezt jelenleg 88 köztisztviselő látja el a szegedi polgármesteri hivatalban.

A megyei kormányhivatal a fenti feladatok ellátásához, a szegedi járási hivatal kialakításához az önkormányzat tulajdonában álló Huszár utca 1. szám alatti, több mint 6600 négyzetméteres épület, illetve az ott lévő ingóságok (bútorok, informatikai eszközök, gépjárművek) ingyenes átadását, valamint 138 köztisztviselő biztosítását kérte Szegedtől.

Már csomagolnak a Huszár utcai irodákban. A Fő fasorra költöznek. Fotó: Frank Yvette
Már csomagolnak a Huszár utcai irodákban. A Fő fasorra költöznek.
Fotó: Frank Yvette

A szegedi székhelyű járási hivatal illetékessége Szeged és további 12 település közigazgatási területére terjed ki, létszámát 187 főben határozták meg. A közgyűlési előterjesztés szerint eddig Szegeden 88, a községekben pedig 20 köztisztviselő látta el azokat a feladatokat, amelyeket január 1-jétől a járási hivatal 187 alkalmazottal lát el. Botka László szerint a kormányhivatal létszámigénye túlzott mértékű, ebből következően túlzott az is, hogy a teljes Huszár utcai ingatlant akarja. Itt jelenleg három nagy létszámú iroda – okmányiroda, adóiroda és szociális iroda – működik. Szeged város önkormányzata adásvétel útján szerezte meg a Huszár utca 1. szám alatti ingatlant, amelyet jelentős – több mint 725 millió forintos – ráfordítással alakított ki olyan intézménnyé, ahol hivatalos ügyeket lehet intézni – áll az előterjesztésben.

A Huszár utcai épületből el kell költöztetni a szegedi polgármesteri hivatal adó- és szociális irodáját, ahol 106 köztisztviselő dolgozik. Ez rendkívül komoly kiadás az önkormányzatnak. Az előterjesztésből kiderül: a megyei kormányhivatal felajánlotta az önkormányzatnak ingyen a használatában álló, állami tulajdonú Nyugdíjbiztosítási Igazgatóság Fő fasor 16–20. szám alatti épületét – amennyiben ehhez az állam nevében eljáró Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. hozzájárul.

Az adó- és szociális iroda Fő fasori ingatlanba történő elhelyezése az előterjesztés szerint több mint 105 millió forintba, az informatikai rendszer kialakítása pedig mintegy 215 millió forintjába kerülne a városnak. Az előterjesztésben az is olvasható, hogy „az előzetes tárgyalások során felmerült 138 fő ügyintéző közül 26 fő átvételét megtagadja a kormánymegbízott". Azt nem tudni, miért nem akarnak átvenni 26 köztisztviselőt, és azt sem, ki fizeti a végkielégítésüket. Amennyiben ez a költség az önkormányzatot terheli, annak várható összege több mint 32 millió forint.

Mindez együtt Botka László szerint több mint 353 millió forint indokolatlan kiadást ró az önkormányzatra. Idén összesen ekkora összegből javítottak, építettek járdákat, utakat, fejlesztettek játszótereket a képviselők a választókerületeikben. Most ennyi pénzből kellene kialakítani a Fő fasoron a hivatalt.

A polgármester azt javasolja a városi közgyűlésnek, hogy azzal a feltétellel adják át a Huszár utcai épületet, ha a kormányhivatal kifizeti az ingatlanra fordított több mint 725 millió forintot, valamint megtéríti a Fő fasori iroda kialakításának és 26 köztisztviselő felmentésének, végkielégítésének több mint 350 millió forintos költségét.

Olvasóink írták

61 hozzászólás
  • 61. kzsoka 2012. október 29. 22:16
    „55. Tope2006! Micsoda ostobaság!!!!

    54.Anmari51 2012.10.28. 16:48

    Nagy igazság és elgondolkodtató, kár hogy ezt nem olvassák, akik holnap döntenek mindezekről a Közgyűlésen! Kiderül minden a holnapi Közgyűlésen, csak az nem, hogy ténylegesen mennyibe kerül ez az egész adófizető polgároknak!!! Járás, még mit nem!”
  • 60. aas 2012. október 29. 20:59
    „108 ezer egy középfokú végzettségű fizetése, akkor az én fiam miért hoz haza 2 diplomával, nyelvvizsgával, közig vizsgával 120-at?? Milyen besorolás ez. Hasra ütéses??”
  • 59. paris12 2012. október 29. 13:50
    „Ja, és a köztisztviselőknek tanfolyamon kell majd részt venniük, azt is az adónkból fizetik.”
  • 58. paris12 2012. október 29. 13:49
    „Az kimaradt a cikkből, hogy a kormányhivatalban csak felsőfokú végzettségűeknek lehet dolgozni. Most többnyire bérminimum fizetést kapnak a középfokú végzettségűek (108e), ill. kor alapján lehet picit többet. A KHban pedig a felső fokú végzettségűeknek besorolásuk alapján jóval többet kell fizetni. UGYANAZÉRT A MUNKÁÉRT. MInden szempontból költséghatékony ez az átszervezés, ugye?”
  • 57. gretzki 2012. október 29. 09:23
    „55. Tope2006 2012.10.29. 08:15

    Szövegértelmezéssel is gondok vannak....

    Olvasd már el mégegyszer mire mit írt NP1, és te mit válaszoltál rá. :-) A kettő köszönő viszonyban nincs egymással... :-)”
  • 56. aas 2012. október 29. 08:24
    „26. klj-54 2012.10.27. 12:33
    Egy kirugott melós szava semmit nem ér ám!

    Klj-54 csak azért írkál ilyen dolgokat, mert ő csontig benyalt a pártkönyvével és még a nejét is benyomta az Önkormányzathoz. Fura, hogy egy családból ketten is dolgoznak és még akkor nem szólt igazat aki azt írta kommentként, hogy a retye-rutyával van tele az Önkormányzat? Az is érdekes, hogy csak munkaidőben kommentel, mert ezek szerint a munkahelyen meló helyett mint sofőr netezik. Akkor nagyon nehéz lehet a meló sofőrként a szegedi tisztelt háznál. És még ki tudja hány rokona van ott ahol védi a léhűtőket. Persze van ott több sofőr is akiket meg az ilyenek helyett ugráltatnak, piszkálnak és még csak meg sem fizetik őket tisztességesen. A sok fiatal akinek végzettsége is van akarna is dolgozni kénytelen családdal együtt külföldre menekülni. És még, hogy nincs jövőkép a fiatalok előtt? Vajon miért is?”
  • 55. Tope2006 2012. október 29. 08:15
    „NP1 2012.10.28. 11:58
    Gondolom a jól menő családi cégnél a személyzeti ügyeket viszed - dacára annak, hogy a nyugdíjkorhatárról homályos elképzeléseid vannak. Vagy az a fránya matematika, az a bonyolult kivonás összeadás...
    Kedveském az vesse rám az első követ...
    Hány évet dolgoztál Szegedi Önkormányzatnál?????????????????????????
    Több olyan 70 körüli ember "dolgozik" a hivatalnál akinek a nyugdíja nettó200-300 ezer és még hozzájön a havi 400-500 fizuja. Ja és néhányan a számítógépet sem tudják kezelni. Akkor kinek is nincs tudása a nyugdíjról. Szóval te szívesen adózol egy vagy akár több ilyen embernek. A fiatalok hol kapnak lehetőséget. Nem hiszem, hogy egy 70 éves a közszférában olyan sokat tud tanítani a fiataloknak. Mert ha még egy orvos professzor adná át a tudását. Csak sajnos nektek kívülállóknak nincs ilyen rálátásotok a belső dolgokra. Én továbbra is azt vallom, hogy egy ember győződjön meg arról saját szemmel mielőtt másokat megbánt oktalanul.”
  • 54. Anmari51 2012. október 28. 16:48
    „Anmari51
    Úgy tűnik a kormány a járások kialakításának racionális , pénzügyi oldalát most sem vette figyelembe! Mibe fog ez kerülni országosan az adó fizetőknek? Mi itt és most Szeged járás elképesztő költségeit, bonyodalmait vitatjuk, de hány járásról van szó országosan? Mibe fog ez nekünk kerüln? Mitől lesz gyorsabb, rugalmasabb az államigazgatás helyi szinten? Ennyire akarja a FIDESZ a parlamentből kiszorult tagjainak bebetonozni a talpon maradását, a hatalomnak legalább a helyi szintű biztosítását? Elképesztő dolgokat találnak ki és tessék mondani a bekerülési költségeit miből fogják finaszírozni? a megyeháza miért nem felel meg a járási hivatal épületének az a belvárosban van és ott szerintem a teljes aparátus elférne. Ésszerütlen, szakszerütlen, logikátlan, hogy a Huszár utcában végzett önkormányzati tevékenységet irodánként szét szorják a városban! Komolyan nekem csak annyi jön át, hogy jelenlegi kormány a hatalma érdekében minden és bármi áron megvalósít, bármit kerül amibe kerül!”
  • 53. Koszta 2012. október 28. 16:12
    „A sok személyeskedés kevés megoldást eredményez...
    Természetesen kívülről nem látszik az átszervezés értelme, lényege... de szinte biztos, hogy a pénz áll a háttérben... Mert különben mi más oka lenne bárminek mai napság?
    Kérdés, hogy nekünk, ügyfeleknek jobb lesz ha a város helyett a kormányhivatal neve alatt futnak majd egyes ügyintézések, míg mások maradnak a város kezében?
    Ki tudja?
    Egy biztos. Akár jogosítvány, akár forgalmi, akár rendszám ügyintézésre volt eddig szükség, az rengeteg idő volt... Kevés volt a tájékoztató elem, sok volt a bóklászás, hosszú a várakozás. Persze néha összefuthatott az ember bennfentes ismerőssel... ami gyorsított az ügymeneten... A magam részéről úgy láttam, hogy aki ott volt, az dolgozott... de voltak üres asztalok.
    Tehát ha a létszámnövelés több kihasznált munkaállomást eredményez, több ügyintézőt, akkor az csökkentheti a sorbaállási időket. Ez jó.
    Persze mindezt városi kereteken belül is meg lehetne tenni... Miért kell hát gazdát cserélni egyes esetekben és miért nem másokban? Ki dönti el és hogyan, hogy mi legyen állami és mi maradjon városi hatáskörben?
    Mire megy ki a játék, miről szól a "cere-bere"?
    A tippem továbbra is a pénz... mintsem az ügyfelek érdeke...
    Kíváncsian várom, mi lesz a dolog végkifejlete... "Eredménye".”
  • 52. GondaIstván 2012. október 28. 15:47
    „Én többször jártam a Huszár utcába (személyi, útlevél, jogosítvány, rendszám, nagycsaládos ügyek) és mindig elégedett voltam az ottani munkával. Biztosan lehetne még javítani a dolgon (pl. üvegfalak, hogy a kint várakozók lássák, bent mi folyik, vagy elégedettségi kérdőív kitöltetése, vagy az internetes ügyintézés erősítése, stb.), de nem rossz a teljesítményük.”
  • 51. macs 2012. október 28. 13:53
    „A hozzászólások alapján eddig 88 naplopó, csókos és egyéb léhűtő dolgozott az Okmányirodában, az átszervezéseket követően lesz 187 naplopó, csókos és egyéb léhűtő lesz a Járási hivatalban, miközben az állam leépítéséről beszélünk. Érti ezt valaki?
    Azért csak kérdezem, úgy honnan tudjátok, hogy ők naplopók, csókosok? Tényeket is tudtok, vagy gondolomra mondjátok?”
  • 50. NP1 2012. október 28. 11:58
    „Tope2006
    "Az 54 az életkorod vagy a születési éved? Bármelyik is akkor már nem igen vagy aktív korú dolgozó vagy tévednék???"
    Gondolom a jól menő családi cégnél a személyzeti ügyeket viszed - dacára annak, hogy a nyugdíjkorhatárról homályos elképzeléseid vannak. Vagy az a fránya matematika, az a bonyolult kivonás összeadás...”
  • 49. maci53 2012. október 28. 11:49
    „43-47
    Minden szentnek maga felé hajlik a keze,
    Kíváncsi lennék,mit tenne a ti Nagyvezíretek,ha azt mondaná Orbán,megemelem a polgármesterek javadalmazását 20%-al?! Akkor is szaladnának a köpködő falhoz?vALAMIT ÉRTSETEK MEG ELVTIK,MINDEN ÖNKORMÁNYZAT AZ ÁLLAMBÓL ÉL,ő adaja a kenyérre valót az ott lebzselőknek,most vissza kér egy picit,de kihúzza a kakiból a veszteségeseket,párt függetlenül.Az esetleges lenyúlásokat nem vizsgálja.Lehet szidni Orbánt ezért is.”
  • 48. Tope2006 2012. október 28. 09:20
    „26. klj-54 2012.10.27. 12:33
    "@ Tope2006:
    Egy kirugott melós szava semmit nem ér ám!"

    Most ugye magadról beszélsz <moderálva>!!! Te magad írtad, hogy éhbérért dolgoznak az emberek. Köszike de én vezetőként mondtam fel és virágzó családi cégünket visszük értékes dolgozókkal akik valós munkát tesznek az asztalra és azért valós fizetést kapnak. Egyébként a kirúgott szót hosszú ú-val írja aki Magyar. Te úgy látszik valami bevándorló lehetsz és azért vagy ilyen okos! Az 54 az életkorod vagy a születési éved? Bármelyik is akkor már nem igen vagy aktív korú dolgozó vagy tévednék???”
  • 47. gitron 2012. október 28. 08:03
    „42. maci53
    A magam részéről úgy értettem, hogy a polgármester a Város számára kéri az átadandó vagyon ellenértékét, illetve a kényszerből történő átköltözéssel kapcsolatos kiadások megtérítését. Te ezek szerint - bizonyára szegedi polgárként - azzal értesz egyet, hogy az állam ellenszolgáltatás nélkül vegye el az önkormányzati vagyonrészeket, illetve újabb kiadásokba kényszerítse a várost? (Mindezt azért, mert Botka a polgármester.)”
  • 46. deszkás 2012. október 27. 20:06
    „Nyugi,ezután ki se találsz az erdőből.”
  • 45. gretzki 2012. október 27. 20:00
    „NP1!

    Hagyd rá! 2010 óta nem ébredt fel (téli?) álmából.....”
  • 44. gretzki 2012. október 27. 19:47
    „108 fő helyett 187 fő? És ez csak a szegedi járás. Csongrád megyében lesz még 6 ... Hurrrááááá.. Meglesz az 1 millió új munkahely, csak a sok léhűtőt ki fogja eltartani?”
  • 43. NP1 2012. október 27. 18:54
    „maci53 2012.10.27. 18:27
    "Majd ha a Te és díszvirág cspatod pénze áll benne akkor sírjál." - a szegedi adófizetők pénzéről van szó!
    Tudom, ha választanod kell Szeged és Viktor között mindig és gondolkodás nélkül a Kedves Vezetőt fogod választani.”
  • 42. maci53 2012. október 27. 18:27
    „Lacikám,ez az épület valamikor Kábelgyár volt,ti is úgy kaptátok,az átalakítás sem a te ill.ti pénzetek állja,azt is az akkori kormány adta.Majd ha a Te és díszvirág cspatod pénze áll benne akkor sírjál.”
61 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Bátyi Zoltán - Ilyennek szeretlek, Szeged!

Origó, amit úgy szeret egyben, ahogy van. Ha rajta múlna kivágná az öreg, egyre veszélyesebb platánokat és ide is építene mélygarázst. Tovább olvasom