Délmagyar logó

2017. 08. 17. csütörtök - Jácint 17°C | 31°C Még több cikk.

Csúszik az M43-as autópálya építése

Szeged - Nem adják át az M43-as első szakaszát november végére, így nem tehermentesítheti a tranzitforgalomtól és az építkezésektől fuldokló Szegedet.
A 43-as út pokoli forgalma, a gyakori balesetek, a Szegeden elkezdett csomópont-átépítés miatt sürgető lenne az M43-as sztráda első, 6,7 kilométeres, a régi 5-ös és a 47-es út közötti szakaszának átadása. De csak a vak nem látja, hogy képtelenség tartani a határidőt – a munkák nem állnak úgy. Egy menet közben felmerült műszaki problémáról, amely a munkálatokat hátráltatja, már írtunk lapunkban, először július végén.

Arról van szó, hogy a szegedi Északi városrész ivóvízellátását biztosító 1 méter átmérőjű vezeték veszélybe került a rá nehezedő autópálya töltés miatt. Résfalas megoldással meg lehetne védeni, ez azonban plusz pénzbe és időbe kerül. Úgy tudtuk, a kivitelező, a Swietelsky Kft. által vezetett konzorcium tárgyalásokat kezdeményezett a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt.-vel.

A sztráda nyomvonalán egyelőre a homok az úr. Fotó: Karnok Csaba (galéria)

Fazakas Orsolya, a NIF Zrt. kommunikációs vezetője először 2 hete, majd tegnap is ugyanazt mondta a Délmagyarország kérdésére: „a vállalkozó mind a mai napig nem jelezte írásban határidő-módosítási szándékát". Felhívtuk Jurkó Zsoltot, a kivitelező konzorcium projektvezetőjét, aki azt közölte, hogy a levél megírása folyamatban van, a NIF-nél 1-2 napon belül megkapják. További információkat azonban nem árult el, arra hivatkozva, hogy nincs rá felhatalmazása. Így nem tudtuk meg: talán eleve túl rövid időt szabtak a kivitelezőnek? Mekkora összegű kötbér megfizetésére számítanak? A fizetendő kötbér netán körülbelül ugyanannyi lenne, mint amekkora többletforrást kérnek a probléma megoldására a beruházótól?

Végigmentünk viszont autóval az épülő sztrádaszakaszon tegnap. Az 5-ös út és a Csongrádi sugárút között mindkét sávon elkészült a betonalap, egy kilométer hosszan már az első réteg aszfaltot is lerakták a 3-ból. Tovább a 47-esig azonban csak földtöltésen lehet bukdácsolni, és hiányoznak a felüljáróhidak. Testvérek között is kell még fél év, amíg befejezik – hacsak nem szólnak közbe a fagyok.

Olvasóink írták

73 hozzászólás
  • 73. tüsök 2009. szeptember 16. 14:00
    „Igazatok van.Az eredmény a lényeg,csak ne az villogjon vele aki mindent megtett,megtesz,hogy ne menjenek rendben a dolgok,no meg borzolja a közhangulatot.”
  • 72. Tivadar 2009. szeptember 16. 13:01
    „Szivembol szoltal TomeeFiesta”
  • 71. TomeeFiesta 2009. szeptember 15. 21:55
    „hát ha szét nézzünk szegeden biztos hogy szép lesz meg jó lesz csak az átmeneti időszakot bírjuk ki utána minden szép és jó lesz :) minden munka kosszal és porral jár.... majd ha készen lesznek nem lesz baj :) nőjünk már fel ebből a nyomorúlt komunista unatkozok és akkor is a szemét kormány hozzáálásokból! örüljetek hogy csinálják... a kutyát nem érdekli hogy kampány időszakra készen lesz... és? jó lesz kulturáltabb lesz... komolyan ti felnőttek vagytok? de komolyan....”
  • 70. benzol 2009. szeptember 15. 20:19
    „sajnos sok hozzászóló már megint a politikát látja a csúszás hátterében. Pedig csak pénzről van szó, higgyjétek el tudom.”
  • 69. tüsök 2009. szeptember 15. 18:59
    „cyt
    Még szerencse,hogy vannak közöttünk olyan okos és tájékozott emberek mint te.A politikán semmi nem múlik,egyébként meg az elkerülő szakaszt már István király megtervezte.”
  • 68. Logaritmus 2009. szeptember 15. 17:47
    „Nehéz elhinni, hogy egy 1 méteres csővezeték eddig senkinek nem tűnt fel a tervezésnél. :(”
  • 67. N.P. 2009. szeptember 15. 17:28
    „strangerr 2009.09.15. 15:52
    Fájdalmasan igazad van! És ez 2010-től újra nekünkk fog fájni! Aki bal vagy jobboldali gazemberekről ír kérem vegye figyelembe a tegnapi országgyűlési döntést a képviselői költségtérítésről!!!! Az elvtársak és a mélymagyarok példás egyetértésben szavaztak nem a haza, hanem a saját zsebük javára!”
  • 66. strangerr 2009. szeptember 15. 15:52
    „Azért van - az egyébként valóban rossz - visszatámadó reakció mert akik támadnak azok legalább annyira hiteltelenek.

    Hiszen olyanok támadnak -most infrastruktúra fejlesztésekről beszélek- akik alatt (ezen a téren legalábbis pangás volt), és a legtöbbször nem valós problémákkal (ahhoz érteni kellene hozzá..), hanem olyan vad baromságokkal hogy miért nem balra kanyarodik az új villamosvonal, vagy miért raknak arrább egy szobrot 3 méterrel...

    A nyuszi sapka effektus majdnem minden esetben fellelhető.

    És szvsz 2010 nyarától - ne legyen igazam...- éveken keresztül csak visszamutogatást fogsz látni/hallani...”
  • 65. THK 2009. szeptember 15. 15:49
    „Azzal foglalkozom, h sajnos nem valószínű, h egy év múlva jobb lenne majd a helyzet: mások nyúlják majd le a pénzt, kb. ennyi várható...”
  • 64. Humgor 2009. szeptember 15. 15:39
    „THK!

    Pont erről beszélek. A mostani kormány 8 éve van lassan hatalmon. Mindent meg tudott volna tenni, hogy jó dolgokat vigyen véghez.

    Azt mondod, hogy a Fidesz kormányzás alatt jelölték ki a nyomvonalat? Iigen, csak akkor völgyhíd nélkül-mert olvastam a tervdokumentációkat.....személyesen.

    De ha valami szart csináltak 2002-ben valkik, akkor miért kelett 2 éve a mostani kormánynak megépíteni? És pont itt a lényeg, hogy mindig az van, hogy visszamutogatok. Csakhát 8 év telt el (7 és fél)

    Szóval megint az van, kedves THK, hogy a gyereked 1-est hozott haza matekből és te azzal foglalkozl, hogy ki vitt még haza egyest. Pedig a Te gyereked bukik éppen.”
  • 63. Humgor 2009. szeptember 15. 15:34
    „Kedves Strangerr!

    Jó az irány, egyett értek Veled..... és itt tényleg nagyon fontos az érdemi vita. Hoztál egy jó témát, pl. a Combino villamost. Ezen tényleg lehet vitatkozni, hogy tetszik vagy nem. De ez már megfogható, hogy miért kellett klíma nélkül megrendelni a villamosokat, majd 10Millió Ft/villamos utólagosan beépíteni? Is itt jön be, hogy nem érdekel, hogy milyen zászlót lengetett aki ezt megcsinálta, de az a minimum, hogy nevezzük meg a problémát. ...És ilyenkor jön az a mentalitás, hogy elkezdünk mutogatni, hogy bezzeg akkor amikor anno....

    Abban is igazat adok, hogy a közbeszerzés egyértelműen a pártkasszák feltöltésére lett kitalálva. És mindig ugyanaz a módszer -(sajnos rálátok.......). Mindig kiderül valami tétel, amely meghosszabítja és megdrágítja. És ki tarthatok felelősnek-értelemszerűen az aktuális kormányt, hiszen ő irányit. És ugyanaz a csapat van 8 éve.

    Is itt jön az be, hogy ki hogy érzi. Nekem jó munkám van, viszonylag jól élek-de rengeteget dolgozom minimum napi 10 órát. és nagyon zavar, hogy amikor a fizetésem felét leszedik és gyakorlatilag a fele marad meg-akkor azt hova rakják. És mai most Szegeden meg a környékén megy, az szerintem kirakat, és unios pénzekkel való mutyizás és újraelosztás”
  • 62. TUTI 2009. szeptember 15. 15:33
    „59. Gusztustalan most, de marciusban mar mindeki elfelejtete a dolgot...szval eddig
    inindig ok volt az a fajta gusztustalan szoci taktika...”
  • 61. THK 2009. szeptember 15. 15:24
    „#54,
    így igaz - de ha már pártkasszát említesz és a völgyhidat, akkor nem árt tudni, h az M7 nyomvonalát, így a hídépítést is még Fidesz kormányzás alatt döntötték el...”
  • 60. strangerr 2009. szeptember 15. 15:22
    „Kedves Humgor!

    Végre egy értelmes és érdekes, nem fikázó ellenvélemény, ha megengeded reagálok rá, bár nem tartom magam semmilyen politikai párt rajongójának sem.

    Szerintem pl az a rossz beidegződés, hogy valaki egyből azt gondolja, hogy bármilyen véleményt azért mond valaki mert valamelyik szekértábor tagja. Szánalmas és nevetséges az, hogy ha valakinek tetszik pl a Combino villamos Pesten az kormánypárti, vagy ha valaki szerint azért hülyeség a 2-es villamos mert "ezek" csinálják...

    Autópálya ügyben bizony sokan hiteltelennek érzik az ellenzéki kritikát, de abban igazad van, hogy ne csak ez legyen a reagálás. Egy biztos ez a határidő irreális volt, abszolút politikai nyomásra lett kiírva. Még a 2010 augusztusi határidő is necces, az előkészítettség állapotában (finanszírozás, területszerzés, régészet) valahol 2011 lett volna a teljesíthető reális határidő...

    Pártkassza: nyilvánvaló. DE egy dolgot ne felejtsünk el. Ezekből a dolgokból a jelenlegi ellenzéki pártok kasszája is telítődik ám... legfeljebb a százalékos megosztás a kérdéses.”
  • 59. micocity 2009. szeptember 15. 15:16
    „"Testvérek között is kell félév." Ez jó!!
    Hát akkor számoljunk egy kicsit!Most szeptember van+félév=március!

    És tavasszal ugye a választások!!!
    Gusztustalan mszp-s taktika.
    Tényleg hányinger az egész!!!!”
  • 58. Zs 2009. szeptember 15. 14:42
    „szó-szó én is egy hányással kezdtem a napot, miután megláttam a lapot...”
  • 57. 620829 2009. szeptember 15. 14:36
    „CSODÁLKOZÁS:::::NO AZ NINCS BENNEM...hogy mi van--egyszerű---undor-undor-undor....stb-stb”
  • 56. maci52 2009. szeptember 15. 14:08
    „Úgy is megmagyxarázzák a frankót,MSZP közeli cégek mindent megtehetnek.”
  • 55. Mathiasking 2009. szeptember 15. 13:56
    „Gyurcsány Ferenc makói ígéretei
    Szabó Imre
    2006.03.04. 14:19
    Az M43-as autópálya megépítését, a termálfürdő fejlesztését és legalább egy kétszáz főt foglalkoztató termelőüzem városba telepítését ígérte tegnap Makón Gyurcsány Ferenc miniszterelnök.

    Ezt nem én szoptam a kis ujjamból, a DM-ben jelent meg!”
  • 54. Humgor 2009. szeptember 15. 13:34
    „Sziasztok!

    Sziasztok. Végigolvasva, az MSZP (SZDSZ) "rajongók" sorait, hogy a Fidesz idején így meg úgy.....

    Tipikus régi beidegződés. Nem a jelenlegi problémára adunk választ- megnézzük, hogy mit csinálunk most rosszul- hanem rögtön mutogatunk.

    Csak kérdezem, ha hazajön a gyereketek az iskolából, és fizikából bukásra áll, akkor érdekel az, hogy a Kovács Pistike is megbukik? Leszarod. Mert most a TE gyereked áll bukásra.

    A másik MSZP kommunikáció, hogy az autópálya építés mindenek felett....komolytalan. Szükséges és fontos dolog, hogy a városokat elkerülje a forgalom és, hogy a tőkét elcsalogassa a régióba. Pont az miatt mérges most mindenki, hogy egy méteres cső miatt fél év csúszás.....De meg lehet nézni a környező országokat, ahol egy db autópálya sincs, hogy mennyit fejlődtek, természetesen magukhoz képest. Az autópálya építés Magyarországon a köröshegyi völgyhíddal és a M6 alagútjaival elsősorban a pártkassza megtöltését szolgálta a visszajuttatások révén. Erről szól a magyar közbeszerzés és építőipar 8 éve.”
73 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Egyre több társasház gyűjti szelektíven a szemetet

20 percig használjuk, 1 perc alatt kidobjuk, a természet viszont évszázadok alatt bontja le. Ez a műanyag. Tovább olvasom