Délmagyar logó

2016. 12. 03. szombat - Ferenc, Olívia -2°C | 5°C

Csütörtökön kezdődik az 1-es villamosvonal belvárosi szakaszának felújítása

Szeged - Megkezdődik az 1-es villamosvonal belvárosi szakaszának rekonstrukciója, ezért június 16. csütörtöktől munkaterület lesz a villamosvonal Széchenyi téri és Aradi vértanúk téri vágányzóna szakasza. Továbbá teljesen lezárják a Zrínyi és a Kelemen utcát. Az 1-es villamos helyett pótlóbusz közlekedik kerülőúton, az autóforgalmat elterelik. Torlódásokra kell számítani, érdemes elkerülni a Belvárosi hidat is. A munkálatok a tervek szerint novemberben fejeződnek be.
Az 1-es villamosvonal rekonstrukciója újabb jelentős állomásához érkezett. Felújítják a vágányokat az Anna-kúti csomópont és az Aradi vértanúk tere között. Ennek érdekében június 16. csütörtöktől munkaterület lesz a villamosvonal Széchenyi téri és Aradi vértanúk téri vágányzóna szakasza. Továbbá teljesen lezárják a Zrínyi és a Kelemen utcát. Az építkezés jelentős forgalomkorlátozással jár. A munkálatok a tervek szerint novemberben fejeződnek be.

Az 1-es villamos vonalán vágányzár lép életbe az Anna-kút és a Szeged pályaudvar között. A villamosok helyett 1-3-4 jelzésű pótlóbuszok viszik az utasokat Tarján végállomás és Szeged pályaudvar között. A járat kerülőúton közlekedik. Kimarad a Széchenyi tér, a Somogyi utca és az Aradi vértanúk tere megálló. Helyette az Anna-kút, a Centrum Áruház, a Dugonics tér, a Honvéd tér és az SZTK Rendelő megállóhelyen lehet felszállni.

Nagyításhoz kattintson a képre!
Nagyításhoz kattintson a képre!

Az autóforgalom terelőúton közlekedik. Átmenetileg az Oskola utca kétirányú lesz, a Vörösmarty utca és a Nagy Jenő utca Tisza Lajos krt. – Fekete sas utca közötti szakasza az autóforgalom számára egyirányú, a Somogyi utca pedig mindkét irányból zsákutca. Az egyirányú Kígyó- és Jókai utca menetiránya megfordul. A Belvárosi hídra az Aradi vértanúk teréről a Tisza Lajos körút–Kígyó utca–Kiss Menyhért utca–Nagy Jenő utca–Híd utca útvonalon juthat el a forgalom. Az Anna-kúttól pedig a Fekete sas utca– Nagy Jenő utca–Híd utca felé lehet menni. Újszegedről a Belvárosi hídon át a Stefánia - Vörösmarty utca, illetve a Széchenyi tér - Nagy Jenő utca felé haladhat a forgalom.

Nagyításhoz kattintson a képre!
Nagyításhoz kattintson a képre!

Torlódásokra kell számítani a Tisza Lajos körúton, a Nagy Jenő utcában és a Fekete sas utcában. Akinek nem közvetlenül a Belváros az úti célja, ajánljuk a Belvárosi híd helyett a Bertalan híd – Nagykörút útvonal használatát.

Olvasóink írták

43 hozzászólás
  • 43. ifj. Nagy Gábor 2011. június 16. 11:07
    „40. BanánosJoe

    Pár dolgot nem veszel figyelembe, ami rövid- és hosszútávon is ellene szól a villamos trolival való felváltásának.

    Először is most (illetve a felújítás előtt) a villamossínek alatt semmiféle jó kis betonréteg nincs és nem volt. Így tehát a pályaszerkezetet - sínek nélkül - ugyanúgy meg kellene építeni, bár kétségtelenül olcsóbb lehetne.

    Aztán most nem 9 új villamost kéne venni, hanem legalább 40 trolit. Ami persze darabáron szintén olcsóbb, de a tervezett élettartama is rövidebb.

    És amiért olyan sok trolit kéne venni: a troli kb. 130 fős tud lenni, a villamos meg 200 vagy még annál is több. Mivel az 1-esen a villamos csúcsban már most is 4 percenként jár és még így is tömött, a trolinak 2-3 percenként kéne, hogy ne legyen tömegnyomor. Ebből vagy egymásra torlódás lenne, vagy ha hozzájuk hangolják a lámpákat, akkor a keresztező útvonalak szívnának. A bérköltség is nagyobb lenne a több járművezető miatt.”
  • 42. Attis2 2011. június 16. 01:08
    „Zsoltee 0716

    Elhiszem Neked,hogy az a rész is le van zárva a Szabadtéri idején! Csak nem értem,hogy miért! De mondom,szerintem,ahogy ezt a várost ismerem egy egész utcát képesek lezárni,mert valaki vattacukrot árul.
    Pl. soha nem felejtem el,még régebben a Hidivásár idején,a Vár utca azért volt lezárva,mert ott volt a kürtöskalácsos.:-D Aztán lehet,hogy azóta is ott van,mert minden Hidivásárkor le van zárva.
    Szóval mondom,ebből a szervezésből,már mindent kinézek! De ha azt az emlitett részt,amit Te mondasz,tényleg csak egy árus miatt zárják le,akkor az gáz. Egyszerűen csak át kellene mennie a másik oldalra. Ahol a pénztár is van. Vagy ha ott is nézőtér van akkor lesznek szívesek arrább ugrani az emberek az autósok elől! :-D”
  • 41. Zsoltee0716 2011. június 15. 19:08
    „23. Attis2 2011.06.14. 22:35
    :D Vagy angol font.

    Majd nézd meg ha esetleg arra jársz, hogy egy kapuval van lezárva, mint a másik oldalt ahol adják a jegyeket.
    juj tényleg még a rakpart is lezárásra kerül, mert azért lesz pár rendezvény ami ott szokott lenni. Akkor lesz tuti a szegedi közlekedés:)”
  • 40. BanánosJoe 2011. június 15. 17:38
    „37. Beroesz 2011.06.15. 14:07

    Nem nagyon érted amit mondok. Fogjuk a villamosokat és szépen kidobjuk, majd a villamos helyén ahol most van egy <moderálva> jó kis beton réteg na azon a betonon megy a troli, nem fog bent rohadni az autók között. Szerintem a trolitól nem is fogsz tüdőrákot kapni, de a kocsiktól sem. Viszont a cigarettától már igen.”
  • 39. PipiczGabor 2011. június 15. 15:02
    „Nagy hulyeseg egyszerre harom villamos vonalat is felujitani, epitgetni, de hat ez ugye Magyarorszag.”
  • 38. Beroesz 2011. június 15. 14:10
    „11. Mike3 2011.06.14. 19:14

    Ezt nem értem, miért akarnák kivágni a platánokat? Csak nem parkolót akarnak oda is?”
  • 37. Beroesz 2011. június 15. 14:07
    „35. BanánosJoe 2011.06.15. 11:03

    A szegedieknek nagyon fontos a villamos, mivel a troli állandóan az autók által okozott dugóban rohad. A villamos meg nem. Ráadásul a villamostól még senki sem kapott tüdőrákot, autótól meg igen.”
  • 36. ifj. Nagy Gábor 2011. június 15. 11:04
    „31. pietrozingaro
    "Ezeknek a horvátoknak vajon mi módon sikerült egy 50 km-es autópálya szakaszt 8 azaz NYOLC hónappal a a határidő lejárta előtt átadni????"

    Tavaly(előtt?) a régi híd dilatációcseréje egy héttel előbb elkészült és egyből írták itt százan, hogy szerintük azért, mert irreálisan hosszú idő volt rá hagyva. Talán a horvátoknál is ez történt.”
  • 35. BanánosJoe 2011. június 15. 11:03
    „Én nem értek az építészethez. Viszont, mint laikus én a következőket látom: első lépés a javítandó szakaszon 0,5 méter mélységig mindent felszednek, majd mindent visszacsinálnak. Kérdem én, a szegedieknek ennyire létfontosságú a villamos? Mert ha nem akkor lehetne azt csinálni, hogy eljutunk a beton rétegig, és ott meg is állunk. Középre felfestjük a fehér vonalat, és már mehet is a villamos helyett a troli. Ez csak egy ötlet!”
  • 34. ifj. Nagy Gábor 2011. június 15. 11:02
    „22. antikos
    "Arról a .... úrról nem beszélve aki három szakaszra szedte az 1-es felújítását, úgy, hogy három évig .... a szegedi közlekedő...."

    Előtted meg azt hülyézték, aki egyben csináltatja a dolgokat és emiatt több helyen van egy időben forgalomkorlátozás. Ebből is látszik, hogy nem lehet olyat csinálni, ami mindenkinek jó. <moderálva..>”
  • 33. csakegyalampolgar 2011. június 15. 10:11
    „"Végre" teljes lesz a káosz a városban!”
  • 32. pietrozingaro 2011. június 15. 08:49
    „http://index.hu/gazdasag/vilag/2011/06/14/otven_kilometerrel_bovult_az_isztriai_autopalya/
    a linket ellinkeltem:)”
  • 31. pietrozingaro 2011. június 15. 08:26
    „Ezeknek a horvátoknak vajon mi módon sikerült egy 50 km-es autópálya szakaszt 8 azaz NYOLC hónappal a a határidő lejárta előtt átadni????”
  • 30. joy 2011. június 15. 07:46
    „Igazi öröm az lesz majd, amikor a Posta sarkánál csinálják a híd-utcai #eződést!

    November?
    Ha az 1-es, vagy 2-es építőihez hasonlóan melózó csoport áll neki, jövő nvemberre sem lesz kész.
    :o(”
  • 29. L0GARITMUS 2011. június 15. 04:31
    „ezek a csehek is elég koklereknek tünnek
    nem egy sztahanovisták-az biztos :O”
  • 28. L0GARITMUS 2011. június 15. 04:23
    „4. daveedbrown 2011.06.14. 18:25

    Biztos, hogy jó ötlet volt egyszerre lezáratni?
    persze
    a látványt fenn kell tartani
    igy ugy fog tünni mintha dolgoznának”
  • 27. L0GARITMUS 2011. június 15. 04:21
    „Örülj neki hogy minden pöpec lesz,"
    a gutemberg utca is pöpecz lett
    ?
    meg a többi ?te hol élsz?egy irodában vastag boritékban?”
  • 26. L0GARITMUS 2011. június 15. 04:20
    „iskolaszünet,most lehetett volna egy kis nyugis idöszak-hát nem!bontsunk fel mindent !
    káosz”
  • 25. Wacky 2011. június 15. 04:15
    „4. daveedbrown 2011.06.14. 18:25

    nálad sincs... tudod ez nem olyan hogy itt elkezdjük és befejezzük aztán amott elkezdjük és befejezzük... sokkal több pénzbe lenne, és nem lehetne haladni... így viszont lehet mert van rá hely hogy sok helyen egyidejűleg dolgozzanak... ezért van így csinálva!!

    1. pinkcat25 2011.06.14. 16:39
    Örülj neki hogy minden pöpec lesz, és nem 10 évig húzzák vonják... jaaa boccs, egyeseknek semmi se jó!!”
  • 24. csacska 2011. június 15. 01:31
    „Nagyszerű! Hiszen a cső cserélő kókány szakik - akik 3 hónapja ásnak a Stefánián és most már a hídfőben - természetesen addigra nem temetik be a gödreiket. Mondjuk napi 5-6 óra kajálgatással és nézelődéssel nehéz is lenne haladni! Akkor hogy is lesz 2 irányú az Oskola utca? Münchenben átfogó tömegközlekedést érintő munkák zajlanak NAPI 24 ÓRÁBAN. A lakók miatt akár itt is lehetne, ha azt mondanák, hogy 5 hónap helyett 3-at kell szívni. Persze nem 5, hanem 10 lesz, de mi birkák majd örülünk, mint a Boldogasszonynak, amiért még Vietnámban is lecsuknák a kivitelezőt és azt aki átvette. A villamos projectet meg azért jó erőltetni, mert az 1-es eddigi szakaszai nagyon fáintosra sikeredtek, a 2-es szinte csoda, és a 4-es is szépen halad a szegediek nagy megelégedésére. Sétáló utca a Kelemen? Egy síkban a villamos és a gyalogosok? Majd álmában csönget egy picit! Huhhhhh!! Miért oda építünk sétáló utcát, ahol senki nem akar sétálni. A Gutenberg és Kölcsey utcai sok százezer Forintos padokon még csak fáradt hajléktalanok ültek, vagy az akinek kitört a lába amikor próbálta megmászni a hegyeket-völgyeket az új sétáló utcán. Tér és Forma, biciklis építészekkel, akik valamiért elhiszik, hogy ők tudják mit szeretnének a szegediek.”
43 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Megerősítették: nem lesz ingyenes az M43-as Szegednél

Kedd délután Botka László a nemzeti fejlesztési minisztert kérdezte: tervezik-e az M43-as szegedi elkerülő szakaszának ingyenessé tételét. Tovább olvasom