Délmagyar logó

2016. 08. 27. szombat - Gáspár 15°C | 28°C

Drágul a parkolás?

Szeged - Szeptember vége helyett jövő júliusra halasztotta a parlament a nemzeti mobilfizetési rendszer bevezetését. Az SZKT az eredeti határidő miatt sürgősségi indítvánnyal készült a pénteki közgyülésre – ez parkolás drágulásával járna. Kérdés, így is a testület elé kerül-e a téma.
Gyorsan át kellett volna alakítania a szegedi parkolási rendszert a Szegedi Közlekedési Kft.-nek, ha szeptember 30-ától létrejött volna a központosított állami szolgáltató, a Nemzeti Mobil Fizetési Zrt.

A kormány célja, hogy ezen az új társaságon keresztül fusson valamennyi mobilfizetési eljárás az elektronikus útdíjtól a mobil parkolásig. Hétfő este azonban a parlament megszavazta a nemzeti mobilfizetési rendszer indulásának elhalasztását 2014. július 1-jére. Láng Zsolt fideszes országgyűlési képviselő azzal indokolta a javaslatát, hogy nincs még kész a megfelelő informatikai háttér.

Tóth István Tibor, a Szegedi Közlekedési Kft. ügyvezető igazgatója az eredeti határidő miatt sürgősségi indítvánnyal készült a pénteki közgyűlésre.
Az SZKT vezetője a napokban a közgyűlés városüzemeltetési és fejlesztési bizottságának elmondta: az érvényes kormányhatározat szerint az összes parkolási cég, így az SZKT szerződése is megszűnik a három nagy mobilszolgáltatóval. Az intézkedés óriási vérveszteség, mert Szeged elsőként kötött szerződést ezekkel a társaságokkal, így jobb kondíciókat tudott elérni, mint a később kapcsolódók. Az SZKT igazgatója a nemzeti mobilfizetési rendszer indulásának elhalasztásáról szóló döntés ismeretében annyit mondott lapunknak: átgondolják a szegedi tarifaemelésre vonatkozó sürgősségi indítványukat.

Az SZKT előterjesztése az új rendszer miatt háromféle javaslatot tartalmaz. Akármelyiket hagyná jóvá a képviselő-testület, mindegyik a parkolás drágulásával járna. Az első variáció szerint minimálisan, 10-10 forinttal emelkedik a mobil parkolási díj, a többit átvállalja az SZKT, ami egy év alatt 30 millió forint többletkiadást jelent a cégnek. A második verzió szerint drasztikusabban, a várhatóan 75 forintos kényelmi díjjal emelkednek a mobiltarifák. Az SZKT-nak ez 30 millió forintos éves bevételcsökkenést jelent, mivel várhatóan csökken a félórás és negyedórás parkolást fizetők száma. A harmadik változat szerint – amit az SZKT a legjobbnak tartana – előrehoznák a januári átlagosan 2,5 százalékos tarifaemelést, és nemcsak a mobil parkolás díját, hanem a papírszelvények árát is megemelnék októbertől. (Az éves bérletekét természetesen csak januártól növelnék.) E szerint a negyedórás papírszelvény 165 forintról 200-ra, a félórás 260-ról 280-ra, az órás 480-ról 500-ra, a napijegy 1550-ről 1600-ra drágul. Ugyanezért mobilon az állami telefoncégen keresztül kényelmi díjjal együtt 275, 355, 575, illetve 1675 forintot kell fizetni.

Tóth István Tibortól megtudtuk, a szegedi jegyes fizetős parkolás forgalmának idén már közel a felét tették ki a mobilosok.

Olvasóink írták

  • 16. geza 2013. szeptember 19. 07:49
    „#15 Igaza van, tényleg nem néztem utána ennyire.
    De akkor is be kell látnia hogy szegeden a legdrágább!!
    Ne hasonlítsunk egy közel 2 milliós várost egy alig 150.000-eshez!
    Ennyi erővel -majd lesz is- Mucsaröcsögén is legyen a parkolás 450 Ft

    Javaslom az illetékeseknek a körúton belül legyen minden fizetős :D (Móravárosi, Rókusi körútra gondolok), és akkor dől a lééé”
  • 15. szegedivagyok 2013. szeptember 18. 15:59
    „10. geza 2013.09.18. 12:00

    Budapest, Belváros-Lipótváros 440Ft/h

    A tájékozottság a titok nyitja.”
  • 14. THK 2013. szeptember 18. 15:18
    „9. szatyi,
    nem a "kényelem" miatt, hanem mert az SMS-fizetések majd´ felét lenyúlja a mobilfizetést szolgáltató...”
  • 13. Dr.Tonyk 2013. szeptember 18. 13:16
    „Van Szegednél drágább hely az országban (Budai Várat leszámítva) parkolás tekintetében?”
  • 12. nyomdasz63 2013. szeptember 18. 12:35
    „10. geza 2013.09.18. 12:00
    Tegyük hozzá hogy az 1 órás jegy 450 Ft?!!

    Azt a q...Na, ezt sem tudtam-még soha nem vettem parkolójegyet.”
  • 11. X_Y 2013. szeptember 18. 12:25
    „10.geza 2013.09.18. 12:00
    "Tegyük hozzá hogy az 1 órás jegy 450 Ft?!!
    Pesten a legdrágább körúton is 300 Ft körül van"

    De ha egy kézben lesz, konkurencia nélkül, akkor egységesen lehet 1000 Ft/perc a Budai Várban, meg Kiskunhalason is.”
  • 10. geza 2013. szeptember 18. 12:00
    „Tegyük hozzá hogy az 1 órás jegy 450 Ft?!!
    Pesten a legdrágább körúton is 300 Ft körül van”
  • 9. szatyi 2013. szeptember 18. 10:35
    „"7. Vandorr 2013.09.18. 10:12 "

    SMS-el parkolni mindig is drágább volt, a "kényelem" miatt!”
  • 8. Együgyű 2013. szeptember 18. 10:25
    „,,Drágul a parkolás?"
    Ha megvalósul a drágulás bizonyára egyeseknek egy újfajta speciális szegedi ,,rezsicsökkentés" lesz! Megint tévedtem! A parkolás nem tartozik a rezsibe! A szegedi politikusoknak és köreiknek az ingyenes ,,kivételezett" parkolása ugye megmarad az egységes áldozatvállalás jegyében? A szegedi politikusaink és támogatottjaik nem gondolkoznak azon, hogy áttérnek a fizetős tömegközlekedésre és evvel is támogatnák az SZKT-t és a tömegközlekedést is? Esetleg már a jóhoz (jogaikhoz) és a kivételezettséghez hozzászoktak? Megérteném, ha a jóról a rosszabbra, kényelmetlenebbre már nem akarnak váltani! A népközé sem szeretnének elvegyülni csak a kampányok előtti időszakban az utcán! Tóth István Tibor, a Szegedi Közlekedési Kft. ügyvezető igazgatója most a közvetett és szegedi kenyéradóira hárítja a problémát, mert most (széljárás) az érdekei úgy követelik meg? Tóth István Tibor ugye sürgősségi indítvánnyal nem készült a pénteki közgyűlésre, hogy a kialakult helyzet miatt csökkentsék 50%-al szegedi járandóságait és az évégi várható prémiumát." 10-10 forinttal emelkedik a mobil parkolási díj, a többit átvállalja az SZKT, ami egy év alatt 30 millió forint többletkiadást jelent a cégnek." A többit átvállalja az SZKT? Nem úgy kellene gondolni, hogy az SZKT dolgozói átvállalják és a szegedi város? ,,A harmadik változat szerint - amit az SZKT a legjobbnak tartana - előrehoznák a januári átlagosan 2,5 százalékos tarifaemelést, és nemcsak a mobil parkolás díját, hanem a papírszelvények árát is megemelnék októbertől. (Az éves bérletekét természetesen csak januártól növelnék.)" Az előbbi ám a fülkeforradalmi tett egy felelős vezetőtől?
    Hajrá Szegediek! A Szegediek is jobban teljesítenek! Tóth István Tibor ügyvezető igazgatónak sem jönne jól az SZKT bevételcsökkenés, mert a pozíciójára, eredményességére negatívan hatna? Kalmár Ferenc menetrend racionalizálással, átszervezéssel előáll elő a pénteki közgyűlésre? Köztudott Kalmár Ferenc (KDNP) országgyűlési képviselőnk nagy szervező és egy polihisztor! Mellesleg ebben az esetben sem a Nemzeti Kormányunk a felelős! Kizárólag a szocik az MSZP, és a kommunisták, valamint az elmútnyócév! Jaj, elfelejtettem Gyurcsányt, Bajnait, Mesterházyt, Botkát felsorolni! A szegediekre és a nemzetre még milyen speciális ,,rezsicsökkentés" vár a fülkeforradalmi egységes áldozatvállaló kuruc nemzeti harcban?”
  • 7. Vandorr 2013. szeptember 18. 10:12
    „A jobb kondíciók azt jelentették Szegeden, hogy drágább volt SMS-sel, mint cédulával parkolni?”
  • 6. helsinkirokker 2013. szeptember 18. 09:51
    „És miért kell emelni a parkolási díjat? Több lett a parkolóhely? Vagy netán betervezték a hóeltakarítást télen? Vagy valami kevésbé igazságtalan, pofátlanul bicskanyitogató parkolási rendszert szeretnének bevezetni, mint a jelenlegi?”
  • 5. okz63 2013. szeptember 18. 09:51
    „3. geza 2013.09.18. 09:39
    "Javaslom: az összes szegedi gépjárműre vessék ki (okmányirodában nyilván vannak tartva), vagy terjesszék ki az egész városra a fizető övezetet!!"

    Nem kéne ötleteket adni nekik. Mellesleg nincs olyan város, ahol a teljes területen közterületi fizető parkolás van. Kiskunhalason is csakis a belvárosban üzemel ilyen.”
  • 4. waterbear 2013. szeptember 18. 09:50
    „Ellentételezés nélküli adó, nem más, semmit sem kap az ember, pénzért használhatja a KÖZTERÜLETET, ami az övé is.... Hurrá Abszurdisztán, így "szeretünk"...”
  • 3. geza 2013. szeptember 18. 09:39
    „Pláne semmilyen szolgáltatást nem kap érte senki.
    Javaslom: az összes szegedi gépjárműre vessék ki (okmányirodában nyilván vannak tartva), vagy terjesszék ki az egész városra a fizető övezetet!!”
  • 2. sobrij1 2013. szeptember 18. 08:12
    „Az eszükbe sem jutott, hogy csökkentsék az árakat...”
  • 1. NP1 2013. szeptember 18. 08:11
    „"Láng Zsolt fideszes országgyűlési képviselő azzal indokolta a javaslatát, hogy nincs még kész a megfelelő informatikai háttér." - érdekes, ez az E-útdíj bevezetésekor cseppet sem zavarta az elvtársakat.

    Persze, hiszen májusban lesznek a választásik és júniustól jöhet az áremelkedés.
    Ez vár a ránk a rezsiharcban is.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Nem kaptak bért, felmondtak

Elmaradt fizetésekről, leromlott munkakörülményekről számolt be lapunknak a Szevafém egykori dolgozója, aki nemrég több kollégájával együtt felmondott. Tovább olvasom