Délmagyar logó

2017. 10. 20. péntek - Vendel 9°C | 24°C Még több cikk.

Elbontják, mert vékony a beton

Üllés – A buszmegállók már készen állnak Szeged és Üllés között, mégsem lehet ezeket használni. A műszaki átadásnál derült ki a hiányosság, feltörik, majd újraöntik a bazaltbeton burkolatot.
– A Sziksósfürdő és a Kulipintyó csárda között nemrég elkészült buszmegállóöblöket miért verik szét? A Kulipintyónál, a Szegedre vezető oldalon egy bontókalapács is dolgozik. Ki a felelős ezért, és mennyibe is kerül az adófizetőknek? – kérdezte üllési olvasónk. A Szeged és Üllés közötti megállókat a Szegedi Kistérségi Többcélú Társulással együtt a Magyar Közút Nonprofit Zrt. építtette a DÉLÚT Kft.-vel, több mint 80 millió forintból, uniós támogatással. 17 buszöböl létesült, és 14 buszvárót korszerűsítettek.



A munka jól haladt, tavaszra szinte kivétel nélkül elkészültek a fedett, európai színvonalú megállók, a műszaki átadásnál viszont hibákat találtak az ellenőrök. – Mintát vettek a bazaltbetonból, ezért bontanak. Pedig szinte mindegyik elkészült – mondta egy férfi a buszmegállónál, majd hozzátette: úgy tudja, a mért helyeken a tervhez képest mindössze 1-2 centi hiányzott. – A kialakított buszöböl „így is túlélte volna a bordányi utat" – mondta. A napsütésben dolgozó munkások nem akartak nyilatkozni, annyit viszont megjegyeztek: az elkészült megállók alapja most is szilárdabb, mint a Bordányi úté.

– A műszaki átadás megkezdésekor minden egyes megállóhelyet bejártak szakembereink, és az észlelt rendellenességekről részletes hibalistát készítettünk. A vizsgálathoz igénybe vettük a társaságunk laboratóriumát is: a bedolgozott beton vastagságának ellenőrzéséhez fúrásokat végeztettünk, kiderült, hogy néhány esetben a kivitelező a tervezettnél vékonyabb betonréteget épített be. Elrendeltük a burkolat visszabontását és a terv szerinti vastagság kivitelezését – közölte érdeklődésünkre a Magyar Közút Nonprofit Zrt. kommunikációs főosztálya.



Ratkai Imre, a Szegedi Kistérségi és Gazdaságfejlesztési Nonprofit Kft. ügyvezető igazgatója elmondta, a visszabontás és újjáépítés költségei a vállalkozót terhelik, az a projektet nem drágítja.

Olvasóink írták

  • 15. Morpheus_RexXx 2013. április 21. 19:55
    „Az az érzésem, hogy ez főként a kivitelező cég "hazavágásáról" szól, ha már "saját költségen".. Más esetben a mutyi munkateremtést feltételezném ebben a zoOrszágban..”
  • 14. janos555 2013. április 19. 11:18
    „Tökéletesen megfelelt volna az mindegyik megálló amiket felvertek !A szarvas hibát ott követék el ,hogy azt az az egyet értetlenül hagyták amit a kapu-bejárom elé építettek !Az ara-járok csak mosolyognak rajta,hogy hogy-lehetett valaki akkora barom állat,hogy ezt a tervet engedélyezte !”
  • 13. dddddddddd 2013. április 18. 21:23
    „Csutak!
    az egyik képen egy autópályán épülő híd cölöpalapjának fejgerendáját fényképezted le. Vagyis ez nem útalap. A másik képen egy négyszámjegyű út egy szakaszának bontása utáni állapotát láthatjuk. Spec ismerem a témát. "Nincs betonalap!" valóban, csak később egy több, mint 80 cm-es palyaszerkezet épült oda.”
  • 12. szegedivagyok 2013. április 18. 12:23
    „semmi sem tart örökké.”
  • 11. makovaros 2013. április 18. 08:05
    „10. Köszönöm. Hát igen.”
  • 10. _csutak_ 2013. április 17. 20:34
    „http://kep.psharing.com/731841.jpg Ez a csongrádi vége, mint láthatod, nincs beton alap!
    http://kep.psharing.com/731840.jpg Ez a német, sziklás altalajon is majd egy méteres az alap!
    Ez vagy az A61 vagy az A67 es úton készült, mert aznap mindkettőn jártam.”
  • 9. Egyolvasó 2013. április 17. 20:31
    „Nem értem milyen minőségi munkát várnak itt az emberek? 80 millió forint csak ennyire futja. A vállalkozónak is meg kell élnie valamiből, a közútkezelőnél sem ingyen dolgoznak, a gépek sem levegővel üzemelnek, az alapanyag sem olcsó mulatság. Ennyi pénzből csak ilyen minőségre futotta. SAJNOS.”
  • 8. makovaros 2013. április 17. 18:46
    „7. Feltudnád tenni valami képmegosztóra, és ide belinkelni? Esetleg a német útalapot is. Kíváncsi vagyok rá. Köszi előre is.”
  • 7. _csutak_ 2013. április 17. 17:50
    „Nekem a sándorfalvi út felújításáról van pár képem.
    Mellé téve a németországi útalap képét azonnal látható, miért lesz igen gyorsan használhatatlan egy frissen "felújított" út.”
  • 6. makovaros 2013. április 17. 14:59
    „Kérdés, amikor betonozzák az ilyen szakaszokat miért nem akkor nézik hogy hány centi mély a beton, Itt is Leöntötték a friss aszfaltot rá két hétre kivágtak egy néhány centis kört visszaöntötték megsüllyedt persze azóta sincs kijavítva”
  • 5. kisrono 2013. április 17. 14:13
    „Jó nagy lúzer a vállalkozó,hogy az alapból kifelejtette a legfontosabb összetevőt:A NOKIÁSDOBOZT!!! :DD (amúgy respect a műszaki ellenőrnek,hogy nem feküdt le a kivitelezőnek...vagycsak sokat kért a tanúsítványért)”
  • 4. Mozimasiniszta 2013. április 17. 13:59
    „Csatlakozom az 1#-hez : pályázati finanszírozású munkákat menet közben a kutya sem ellenőrzi ?”
  • 3. TJCat 2013. április 17. 12:54
    „A kivitelezőtől kérdezném: Hogyan tudja gazdaságosan fenntartani a vállalkozását, ha kétszer is el kell végezni a munkát?”
  • 2. nyomdasz63 2013. április 17. 12:20
    „"A munka jól haladt, tavaszra szinte kivétel nélkül elkészültek..."
    A mindennap arra járó pár ezer embernek más a véleménye!
    A munka az lehet,hogy jól haladt,csak látszata nem volt...majd´ fél évig tötymörögtek pár száz négyzetméterrel,ráadásul egy~két tanyának egyszerűen a bejáróját elzárva tervezték/építették meg.”
  • 1. polo 2013. április 17. 12:04
    „Mért nem lehetett az építkezés közben is előrizni? Ezek a buszmegállók buszoknak készültek? Vagy ezek is tönkre mennek 3-4 hónap alatt?
    Magyarországon mindig ez van soha semmit nem tudnak elsőre megcsinálni sajnos de rengeteg a mérnők, és már a budi pucoláshoz is diploma kel, normális és jó szakember meg kevés.”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Egy iPhone miatt verték össze egymást

Két buliból hazatérő társaság verekedett össze Szegeden a Tisza Lajos körúton. Tovább olvasom