Délmagyar logó

2017. 05. 24. szerda - Eszter, Eliza 13°C | 24°C Még több cikk.

Fokozott ellenőrzés Szegeden

Szeged - Közelednek az ünnepek, ezért Szeged városában az amúgy is sűrű forgalom mellett még több gyalogosra, kerékpárosra és gépjárműre lehet majd az utakon számítani.
Sajnos az ünnepi hangulat mellé ilyenkor szokásos rohanás és türelmetlenség is társul, melyből könnyen közlekedési baleset alakulhat ki. A biztonságos téli közlekedésnek azonban fontos előfeltételei is vannak, a közlekedők ilyenkor megváltozott látási viszonyokra, korai sötétedésre, csúszós utakra számíthatnak. Erre az időszakra mindenkinek - gyalogosnak, kerékpárosnak, járművezetőnek - fel kell készülnie.

Tekintettel a fentiekre, valamint arra, hogy Szeged város illetékességi területén a 2010. évben mind a halálos, mind a személyi sérüléssel járó és az anyagi káros balesetek száma is emelkedett, baleset-megelőzési célzattal 2010. december 10-én 7 órától a Szegedi Rendőrkapitányság Közlekedésrendészeti Osztálya a város több pontján közlekedésbiztonsági tárgyú "fokozott ellenőrzést" hajt majd végre. Az "akció" során elsődlegesen a biztonsági öv, gyermekülés, ülésmagasító, téli gumi használata, állapota, valamint a világító-, és jelző berendezések megléte, működőképessége (kerékpárosok esetében is!), segédmotoros, illetve motorkerékpárok esetében a bukósisak rendeltetésszerű használata, továbbá a gépjárművezetés közben a mobiltelefon használata fog kiemelten ellenőrzésre kerülni. Emellett külön figyelemmel lesznek a gyalogosok szabályos közlekedésére is.

Az ellenőrzés alkalmával különböző, a láthatóságot elősegítő eszközöket – mellények, villogók – valamint jégkaparókat, keréknyomás mérőket adnak a rendőrök a szabályosan, biztonságosan közlekedők részére "jutalomként".

Olvasóink írták

24 hozzászólás
12
  • 24. mákosrétes 2010. december 11. 23:27
    „novaklaszlo56 2010.12.10. 17:36

    "...ha a járművezető nem értékeli túl a téli gumi által nyújtott előnyöket. A fizika törvényeit a téli gumi sem tudja sarokba küldeni. Vicces, de sokan pedig éppen ezt gondolják. Rosszul teszik, mert így sokkal veszélyesebbé válnak azoknál, akik nyári gumival, annak tulajdonságainak teljes ismeretében vesznek részt a forgalomban. Valahogy így. :)..."

    Végre egy ember,aki érti is mit beszél.
    Egyébként azt hozzátenném, hogy a téli gumi előnye(rövidebb fékút) legfőképpen csak száraz aszfalton jelentkezik.
    A jégen, hóban nem fog segíteni.

    ValakiaSOKKözül 2010.12.10. 08:00

    Ajánlom figyelmedbe.
    Olvasd el többször is ovaklaszlo56 2010.12.10. 17:36 hozzászólását!
    Hátha segít és akkor már nem írt(am) hiába.

    "...valószínűleg azok közé tartrozol akik 90 km/h -val száguldanak az autópályán a belső sávban...."

    Tévedsz.
    Lehet több km van mögöttem,mint ameddig te el tudsz számolni és régebb óta vagyok a szakmában,mint ahány éves vagy (legalább is, ahogy a hozzászólásodból látszik).

    Egyébként tényleg nem vezetek gyorsan. Minek?
    Számítok az idióta száguldozókra (is). Tisztelem az életet. A másét is!
    Időben indulok és nem a sebességgel gyógyítom a kisebbségi komplexusom(mert nincs).
    Ennyire egyszerű!
    :-)”
  • 23. novaklaszlo56 2010. december 10. 18:41
    „Csak most vettem észre egy megállapítást a 21. sz. hozzászólásban, amely szerint téli gumival közlekedni 20 fok feletti hőmérsékleten életveszélyes lenne. Nyugalom! Nem az, csak nem érdemes, mert:
    - a téli gumi sokkal gyorsabban kopik a száraz aszfalton, mint a nyári (részint az anyagszerkezete miatt, részint pedig amiatt, hogy a ritkább, jobb vízelvezető képességű mintázata következtében kisebb felületen érintkezik az útburkolattal);
    - a mintázata ilyen hőmérsékleten már kisebb tapadást biztosít, mint a sűrűbb, nagyobb tapadási felületű nyári gumié.
    Szóval nincs szó semmiféle életveszélyről, kedves Szegedifiú, csa arról, hogy ha a pénztárcád megengedi, akkor nyáron inkább az e célra kifejlesztett anyagú és mintázatú nyári, télen pedig a hidegben valóban biztonságosabb téli gumit érdemes használni. Ha nyáron téli gumival közlekedsz, számolnod kell azzal, hogy a többnyire száraz (a csapadékvíz is gyorsan elillan a nyári utakról) útburkolaton gyorsabban el fog használódni a futófelület. Lényegében ennyiről, és nem többről van szó. Életveszélyről pedig egyáltalán nem beszélhetünk. :)
    Még valami következhet a fentiekből: ha két gumigarnitúra megvásárlását és használatát nem engedheted meg magadnak, akkor inkább a téli mellett dönts, mert az, a fentiek alapján nyáron is megfelelő biztonsággal használható - bár, mint mondtam, a nyári jobb ilyenkor -, legfeljebb gyakrabban kell majd újakra cserélned. A gumiipari lobbi annak örül a leginkább, ha hét gumigarnitúrát tartasz: hétfő, kedd, szerda... :) De ezt az örömet mostanában nem sokan fogjuk megszerezni nekik. :)”
  • 22. novaklaszlo56 2010. december 10. 17:36
    „Nem lenne szerencsés e tárgykörben a téli gumi hasznosságáról vitatkozni, mert itt nem erről van szó. A téli gumi hideg időben jobb tapadást biztosít, mint a nyári, ez tény, ezen nincs mit vitázni. A másik tény: hazánkban ajánlott a téli gumi használata ősztől tavaszig (az anyagától függően, de általában 7 Celsius fok alatti hőmérsékleten már előnyösebb a nyárinál), de jogszabály nem kötelezi a járművek üzembentartóit a téli gumi használatára. Tehát ennek elmulasztásáért jogi értelemben senki sem vonható felelősségre, azaz a nyári gumival történő csúszkálás a hóbuckák közt, vagy a jeges, latyakos, sónedves, vízátfolyásos utakon nem minősül szabálysértésnek. A nyári gumival közlekedő által okozott baleset okaként sem jelölhető meg szabályszegésként a téli gumi használatának a mellőzése. A rendőrségi kommunikációból pedig úgy "jön le", mintha a nyári gumi használata télies útviszonyok közepette szabálysértés lenne. NEM AZ. legfeljebb a közvélemény egyre szélesebb rétegei minősítik ezt felelőtlenségnek. Az is. Miért is? Azért, mert tudományos igénnyel igazolt tény, hogy a téli gumi használata növeli a jármű menetstabilitását minden szempontból (oldalvezetési erő, negatív és pozitív gyorsíthatóság...), tehát szignifikánsan csökkenti a balesetveszélyt, de csak és kizárólag akkor, ha a járművezető nem értékeli túl a téli gumi által nyújtott előnyöket. A fizika törvényeit a téli gumi sem tudja sarokba küldeni. Vicces, de sokan pedig éppen ezt gondolják. Rosszul teszik, mert így sokkal veszélyesebbé válnak azoknál, akik nyári gumival, annak tulajdonságainak teljes ismeretében vesznek részt a forgalomban. Valahogy így. :)
    No, a lényeg: nem tiltja jogszabály a nyári gumi használatát télen sem, de a gumiköpenyekre vonatkozó egyéb előírások megtartása attól még kötelező lenne (pl. azonos gyártmányú, típusú és mintázatú, azonos mértékben kopott gumiköpenyt kell használni az ugyanazon tengelyen lévő kerekeken...), de ezek megtartásával is egyre komolyabb bajok vannak. Az okok között sajnos ma már első helyen van a pénzhiány. Erre hivatkozva azonban továbbra sincs joga senkinek mások testi épségét, életét, vagyonbiztonságát veszélyeztetni. Szóval: a rendőr senkit nem büntethet meg pusztán azért, mert téli útviszonyok közepette nyári gumival közlekedik, de ha a jármű megcsúszik, és ezzel veszélyhelyzetet teremt, akkor már lehet, hogy szembe kell nézni a "közlekedésbiztonság veszélyeztetése" cselekményének valamilyen, legjobb esetben a szabálysértési alakzatával. És ez így kerek, így van jól. Az ideális a téli gumi használatának elrendelése lenne, de ezzel a jelenlegi szgk. üzembentartóknak mintegy a felét megbénítanánk a téli időszakokban. lehet agyalni, vitatkozni azon, hogy hol húzódik az egészséges, vagy elfogadható kompromisszum határa. Ez már nézőpont, értékrend dolga (élethez való jog <--> közlekedéshez való jog, ha nagyon kiélezem a kérdést...).”
  • 21. szegedifiú 2010. december 10. 08:43
    „20
    Te beszélsz hülyeséget!
    Már november elején elkezdték nyomni a téli gumis szöveget. Sokan gyorsan felrakatták. Aztán jött egy hét tavaszias időjárás! A téli gumival +20 fok fölött közlekedni ÉLETVESZÉLYES! Egyik nap 23 fokot is mutatott egy szegedi, utcai hőmérő! Na?”
  • 20. ValakiaSOKKözül 2010. december 10. 08:00
    „18. hozzászólás mákosrétes 2010.12.10. 00:28

    Hát elég baj, hogy így közlekedtél.....valószínűleg azok közé tartrozol akik 90 km/h -val száguldanak az autópályán a belső sávban....

    Ugyan próbálj már ki egyszer egy téli és nyári gumit ugyanazon téli körülmények között......
    A hülyeségeiddel ne oszd már az igét, mert még lesz aki elhiszi.....”
  • 19. lila 2010. december 10. 07:47
    „Villogót,láthatósági mellényt,szirénát a gyalogosra, hogy észrevegyék az autóvezetők, és rendszámot a homlokukra!”
  • 18. mákosrétes 2010. december 10. 00:28
    „Szerintem is a téli gumi túl van értékelve.
    Sőt megkockáztatom, nagyobb a kár,mint a haszon belőle.(Kivéve a gumágyárakat, meg a szerelőket)
    Mert a paraszt, azt hiszi, hogy ha téli gumija van, akkor úgy közlekedhet,mint nyáron.
    Baromság!Ami egyáltalán nincs így.
    A téli gumi is ugyanúgy csúszik a jégen, hóban,mint a nyári vagy csak elenyésző előnyt biztosít.
    Még aki nyári gumival közlekedik, sokkal óvatosabb.
    Én tavaly télen, januárban abban a hóviharban,végigjöttem Európán, nyári gumival, minden probléma nélkül(nem Ausztrián).
    Másfelől tudok országokat, ahol nem is ismerik a téli gumit , pedig mínusz 8-10-ig is lemegy a hőmérséklet.
    A másik meg, akkor nehéz gépjárművekre miért nem kötelező?
    Nem mondom, hogy nem jó, de nagyobb a divat, mint a gyakorlati haszon.”
  • 17. Fremen1 2010. december 09. 23:58
    „Szegedifiú!

    Tökéletesen igazad van. Nem tudom most, hogy van, de pár éve még peres sportgumikkal közlekedtek a legvadabb télben is a rendőrségi Opel Astrák. Elindulni is alig lehetett velük csúszós úton, nemhogy közlekedni.

    Ha valakit a téli gumi hiánya miatt von felelősségre valamelyik rendőrruhás akkor jól nézze meg, hogy a rendőrautón milyen gumi van. Nagy tétben merek fogadni, hogy a rendőrségi autók többségén sincs téli gumi.”
  • 16. Fremen1 2010. december 09. 23:56
    „"Szeged város illetékességi területén a 2010. évben mind a halálos, mind a személyi sérüléssel járó és az anyagi káros balesetek száma is emelkedett"

    Ezért jobb helyeken a kapitányság vezetőit vonják felelősségre. Egész évben mit csináltak, és miért pont december 10-én akarják megváltani a világot?:)”
  • 15. szegedifiú 2010. december 09. 21:51
    „Már elnézést, de milyen alapon ellenőrzik a téli gumikat? Előírás ezek használata? NEM! Nagy baromság (és üzlet) az egész! 30 éve a Zsigulimra vehettem radionál vagy diagonál gumikat. Ennyi. Ezekkel is tudtam balesetmentesen közlekedni!
    A másik: Szegeden hónapok (évek) óta alig lehet (autóval) közlekedni a feltúrt utak miatt! Azokat kellene minél előbb rendbe tenni!”
  • 14. deszkás 2010. december 09. 21:09
    „Hogy akarnak javulást mikor a közlekedésben nem (!) egyformán van megitélve a közlekedő? Azért tartsam be a szabályokat mert magyar a rendszámom? És talán 2013ba majd...... Kölcsönös bizalom hogy ő is betartja? Megemelik a büntetési tételt 300 000re? Meg és lám nincs eredmény. Szerintem 3 000 000ra kell emelni. Hadd szokja a paraszt.”
  • 13. Mathiasking 2010. december 09. 17:30
    „Hogyan lehetséges az, hogy Szegeden már mindenhol csak 30 km/H-val lehet közlekedni és mégis nő a balesetek száma, a sérülések száma, stb. Hol van az a nagy pozitív változás, hogy biztonságosabb lesz a közlekedés? Sehol! A sok barom közlekedő nem figyel másra csak a maga egojával jár az utakon. Figyeljünk már egymásra emberek!”
  • 12. jozko 2010. december 09. 15:31
    „Lézerfegyvert a járőrkocsikba!
    Szok kici occó lészerpuszkát!

    És rendszámfelismerőt!
    Külföldiekr rögtön megsemmisítő sugárnyalábot-
    Kár velük gatyázni, ők úgy sem fizetnek, vagy nagyon macerás..az a sok rendőr-feljelentés..

    Belföldiekre csak figyelmeztető pászta:
    Őket lehet fejni!

    Összedobják a szo kici occó lészerpuszka árát!
    Még többet is!
    Összejöhet a "lézerágyúra" való!

    Megmutatjuk Debrecennek!
    Első célpont a stadionjuk lesz!
    Persze ha majd valami tükröző felület repül föléje , mert direkt célzással ez nem megy.
    Igaz, most mintha inkább védőernyő lenne Debrecen felett...
    A szegediek csak így akarják látni...vagy csak így tudják látni!”
  • 11. novaklaszlo56 2010. december 09. 15:04
    „A hozzászólásokban látható megállapításokban szerintem is sok igazság, meg a valóságban létező ellentmondás bukkan fel.
    A rendőrségnek szerintem is úgy kellene működnie, mint egy élő szervezet immunrendszerének: felderítés, izolálás, felszámolás Ez utóbbi, miként a biológiai rendszerek esetében is, sokféle lehet. Úgy is mondhatjuk, hogy a rendőrség a társadalom által létrehozott állam agresszív védelmi szervezete, tehát: erőszakszervezet. Ha csak a fenti, hármas tagolást vesszük alapul, akkor máris láthatjuk, hogy a dolgok nem egészen így működnek. Valóban rendszeresen tapasztalható az a jelenség, amelyről az egyik hozzászóló is beszámolt: az "immunrendszer felismerő sejtje" zavartalanul elsétál a nemkívánatos jelenségek, események mellett. Hogy miért, az most legyen mindegy (más feladattal tartózkodik ott, nem látja szükségesnek a beavatkozást, megtiltották neki a fellépést a napi eligazítás során, stb.). Viszont az alapelvekből valóban az következnék, hogy nemcsak a szembe jövő, harsányan jelzett, látványos bajt kell megoldani, hanem kifejezett szándékkal, árgus szemekkel kell keresni a hibákat, és meg kell szüntetni azokat a rendelkezésre álló eszközök alkalmazásával. Igaz, ebbe sehogyan se fér bele a szabálykövető módon élő és közlekedő emberek molesztálása ("Jó napot kívánok! rendőrség, közúti ellenőrzés! Kérem a személyi igazolványát, a forgalmi engedélyét és a jogosítványát! - Igen, a kilométeres torlódást a mi, önökért végrehajtott, kampányszerű, fokozott ellenőrzési akciónk okozza. Kérjük a megértésüket! Köszönjük!" Vagy: "Kérjük megérteni, hogy az állomány az utcai bevetés alkalmával ´felfokozott´ - G. László, egykori rendőrségi szóvivő szóhasználata! - állapotban volt, ezért rúgták ki a kirakatot bámuló fiatalember fogait, törték össze az állkapcsát, és ezért verték félholtra a földön fekvő, ártalmatlanná tett járókelőt." - nem a rendvédelem szempontjából szükséges erőszakról beszélek, mert ott meg hiányok mutatkoznak, pl.: "Sisakot le!" - hangzott el a maroknyi, egyébként a sorsára hagyott rendőri erők parancsnoka részéről az embereit kímélendő, ez a parancs, valahol Európában, talán a Szabadság téren, amelyet emberileg értek, mint felesküdött, rendvédő, már kevésbé), annál inkább az alább is ajánlott folyamatos jelenlét és akár a legkevésbé is (!!!) szabályszegő magatartást tanúsítók azonnali és következetes kiszűrése. Ja, tudom, hetvenhét akadálya is van ennek, úgymint:
    1. pénzhiány;
    2. a technika elavultsága és üzemeltetési nehézségei;
    3. az állomány létszámhiánya, kiképzési profilgondjai, alulfizetettsége és személyi felszerelésének fogyatékosságai;
    4. a napi politikai, hatalmi és a közvéleményi elvárások kaotikus nyomása;
    5. a működés jogszabályi hátterének a változékonysága és káosza;
    ...
    77. akarathiány (erkölcsi státusz).
    A pontozott helyre 5-től 77-ig) sok egyéb is beírható, és a lista tetszés szerint bővíthető is, tekintve hogy a rendőrség is magyar emberek magyar szervezete, így rá is ugyanazok a gondok jellemzők, mint mindannyiunkra. :)

    Kérdés, hogy jól van-e ez így? Sokak szerint igen, mások szerint nem. De ha azt mondom, hogy a legitimizált és elvárt erőszak gyakran nem a megfelelő irányba hat - egyre gyakrabban a hibás, a napi politikai érdekeknek kiszolgáltatott jogalkotás miatt is, amelynek a rendőrség szintén folyamatosan ki van szolgáltatva, mint primer és priori jogalkalmazó -, akkor ezen talán elgondolkodnak néhányan. Más szóval a rendőrség a képviseleti demokrácia (-nak titulált) társadalmi felépítmény egészének a hatalmi akaratát hajtja végre: mindannyiunkét. Na, akkor a kígyó a farkába is harapott. Most mi legyen, ámberek? :)”
  • 10. benq 2010. december 09. 14:46
    „akkor hajrááá magyarok,titeket fognak cseszegetni megint a yardok..”
  • 9. aqaba10 2010. december 09. 14:23
    „Kedves 2-es,tökéletesen IGAZAD van!”
  • 8. vuk 2010. december 09. 13:50
    „7. hozzászólás zoltanszabo 2010.12.09. 13:08
    Az meg nagyon keves, ha a rendorok az "útcákon" vannak, nem artana dolgozniuk.”
  • 7. zoltanszabo 2010. december 09. 13:08
    „Sokkal több rendőrt az útcákra.De ne csak most--egész évben kellene. Fokozott ellenőrzést a nagy parkolókba, gyalogátkelő--iskolák környékén.
    Nagy a tömeg, mindenki úgy közlekedik mint a -kemotoxos légy--,ez akár autós--akár gyalogos.
    Nem mentség a frotra hívatkozni--aki nem bírja--ne üljön olyankor autóba, v. ne menjen le az útcára.”
  • 6. vuk 2010. december 09. 12:26
    „3. hozzászólás ifj. Nagy Gábor 2010.12.09. 11:29

    "Ez alapján nekem nem úgy tűnik, hogy nem tudták."
    Ez esetben nem egeszen ertem azt, hogy eddig miert nem dolgoztak?..
    Nemegyszer lattam szabalysertes mellett elkocsikazni szep lassan (tehat nem esethez mentek), unott fejjel rendoroket. Miert nem tesznek semmit?
    Az autovadasz akciokat sem ertem igazan, miert nincs minden rendorautoban egy ilyen kamera folyamatosan az utra iranyitva, es azonnal becsippan ha lat valamit. Ez annyira nehez? Ott a cucc csak hasznalni kene.
    A zebra elott vagy tilosban/jardan parkolot siman kikeruli es megy tovabb. Miert? Szar kiszallni a hidegbe a kenyelmes autobol?
    Miert nem latok gyalogos jaroroket a belvarosban? Az mar snassz?

    Esatobbi.”
  • 5. maug 2010. december 09. 12:01
    „3. ifj. Nagy Gábor!

    Úgy gondoltam, hogy eddig nem tudták. 11 hónapon keresztül nem sok mindent tettek, hogy változzon (javuljon) a helyzet ezért nem is javult magától, hanem romlott.
    Gondolom most valaki beleolvasott a délmagyarba, látta a sok cikket meg hozzászólást és megkérdezte az illetékesektől, hogy " Te! Mi újság van nálunk? Tényleg olyan siralmas a helyzet mint ahogyan az újságírók meg a hozzászólók gondolják, vagy csak a szokásos szenzációhajhászásról van szó? Erre az illetékes ember megnézte az adatokat és azt mondhatta: Hű-Ha! Na ezt hogy magyarázzuk meg? Nőtt a balesetek száma, és mi nem reagáltunk a cikkekre sem! Most aztán csináljunk valamit gyorsan, mert még rájönnek, hogy nem csináltuk jól azt amit csinálnunk kellett volna. Csináljunk egy nagy ellenőrzést 1-2 emberrel és akkor majd minden jó lesz! Mi megtettünk mindent.
    Bár szerintem meg kellene kérdezni a rendőröket, hogy szerintük miért több a baleset? Vagy inkább nekik kellene ezt maguktól elmondani. Persze, ha elfognak egy kolduló hajléktalant, az már rögtön újságcikk!”
24 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Megérkeztek az első hópelyhek Szegedre

Esővel együtt érkeztek az első hópelyhek Szegedre csütörtök délután. Az országot ma egy markáns hidegfront érte el. Tovább olvasom