Délmagyar logó

2017. 05. 23. kedd - Dezső 16°C | 25°C Még több cikk.

Hamarosan véget érhet a 76-os kálváriája

Szeged-Szentmihály - A 20 perces előírt menetidő helyett a szentmihályi végállomásról akár 35–40 percbe is telhet, amíg a 76-os busszal az utasok a Bartók térre érnek. Elkísértük egyiküket a reggeli csúcsban.
Reggel 7 óra 39 perc. A szentmihályi artézi kútnál várunk Fekete Lászlónéval a 76-os buszra, 5 perc múlva kellene érkeznie, hogy a Bartók térre vigyen bennünket, a menetrend szerint pontosan 8 órára. Olvasónk jelezte: a járat rendszeresen késve érkezik, a 16 perces menetidőnek gyakran a duplájába is beletelik, mire céljához ér.

12 percet késtünk Szentmihálytól a Bartók térig. Fotó: Karnok Csaba
12 percet késtünk Szentmihálytól a Bartók térig.
Fotó: Karnok Csaba

Egy perc múlva érkezik a busz. – Ennek kellett volna ebben a pillanatban elindulnia a szentmihályi végállomásról. Ehhez képest most érkezik meg Szegedről – magyarázza. 10 perc múlva, 7.50-kor tudunk csak felszállni a 76-osra, a megálló tábláján feltüntetett 7.44 helyett. Elindítjuk stopperünket. 16 perc alatt kellene a Bartók térre érkeznünk. Fekete Lászlóné elmondja: általában nagy dugóval kell számolniuk a szentmihályiaknak, sokszor sorompót is kap a járat a Szabadkai úton. A Dugonics téri körforgalomhoz érve úgy fogalmaz: itt dől el végleg, hogy késünk. A busz ugyanis a nagykörút felé tart a Kálvária sugárúton. Pedig innentől alig szállnak le utasok a Bartók térig. Érkezésünkkor 22 perc 45 másodpercet mutat az óra. A pontos idő 8.12, azaz a csúszás 12 perc. – Most pont nem kések el Lechner téri munkahelyemről, de amikor 8.15 után érek be, bizony előfordul. A gyerekeimnek 7.45-kor kezdődik a tanítás, a 6.55-össel indulnak, de gyakran így sem érnek be időben.

Megoldást hoz a 2-es villamos?

Kalmár Ferenc (KDNP), a szegedi közgyűlés városüzemeltetési tanácsnoka szerint miután átadják a 2-es villamost, több járat útvonalát megvizsgálják. A 76-os busz visszatérhet eredeti útvonalára: a Dugonics térről nem a Kálvária sugárútra, hanem a Tisza Lajos körútra kanyarodhat.

Csabai Jánosné szentmihályi részönkormányzati képviselő többször fordult már az önkormányzathoz a problémával, megoldás még nem született. Azt szeretné elérni: állítsák vissza a 76-os eredeti menetrendjét, a Dugonics térről ne a Kálvária sugárútra forduljon a busz, hanem a Tisza Lajos körútra. Szeri István, a Tisza Volán Zrt. vezérigazgatója az önkormányzathoz irányított bennünket. Elmondta: a menetrend összeállítása a közszolgáltatás ellátásáért felelős város jogköre. Oláh Miklóstól, az önkormányzat közlekedési referensétől megtudtuk: a menetrend és útvonal összeállítása mindig a szolgáltatók szakmai véleménye alapján történik. A jelenlegit is a Tisza Volán Zrt. szakvéleménye alapján alakították ki. Tud egy három héttel ezelőtti lakossági levélről, amelyben a 76-os menetidejének felülvizsgálatát kezdeményezték. Továbbküldték a társaságnak, választ még nem kaptak. Elmondta: ha egy ilyen változtatás a költségek növekedését eredményezi, a közgyűlésnek kell döntenie. Oláh Miklós közölte: a Tisza Lajos körútról azért terelték a Kálvária sugárút–nagykörút felé a 76-ost, mert a kiskörút kapacitása kevés volt.

A nyomvonal a menetrendben évek óta így szerepel. A késések megállapítása és kivizsgálása, valamint a közszolgáltatási szerződés alapján a pénzügyi szankciók kiszabása a Szegedi Környezetgazdálkodási Nonprofit Kft. feladata. – A késések kivizsgálását kezdeményezni fogjuk feléjük is – közölte Oláh Miklós.

Olvasóink írták

36 hozzászólás
12
  • 36. Wacky 2011. október 19. 13:00
    „28. szpalika 2011.10.18. 23:00
    Hidd el, elég sokan mennek az Attila utcáig, vagy a Bartók térig!!”
  • 35. Wacky 2011. október 19. 12:57
    „33. sapka 2011.10.19. 11:03
    rendben, ha vállalod, hogy ez kihat a költségeidre... tudod minden mindennel összefügg!!”
  • 34. Wacky 2011. október 19. 12:55
    „Kedves cikkíró!!

    Annyit tennék hozzá ehhez, hogy a menetidő betartását az is akadályozza, hogy az újonnan megnyílt ÁRKÁD körül 2 új jelzőlámpát helyeztek ki a Londoni körútra + az Attila utcánál lévő jelzőlámpát, mely a 76-os megállója után helyezkedik el, visszább hozták 1 utcával. Természetesen ezzel semmi gond nem lenne, ha körültekintően és a forgalom nagyságának tudatában állították volna be a jelzőlámpákat. Mivel ez nem történt meg, így nincs ZÖLDHULLÁM, ami elengedhetetlen, hogy ne legyen dugó. Amíg a ezen nem változtatnak, addig a 76-os busz min. 2x de van hogy 3x is megáll a Kálvária sugárúttól az Attila utcáig!
    Remélem hamarosan megoldódik ez a helyzet!

    Tisztelettel: Egy olvasó”
  • 33. sapka 2011. október 19. 11:03
    „Igen, igaza van Valaholnak, régen mikor még volt bakter a vasúti átjáróban, figyelt rá, hogy ne a busz orra előtt csukja le a sorompót, hanem várt tíz másodpercet, átment a busz és utána csukta le a sorompót. A vonat úgy is csak 3-4 perc múlva jött, tehát bőven volt idő megvárni míg a 76-os busz átmegy.
    Talán erre lehetne valami megoldást találni itt a XXI. században is!
    Lehet, hogy már az is sokat jelentene, ha nem közlekednének tehervonatok a reggeli buszok csúcsidejében mondjuk 6 óra 30-tól 8-ig, mert például mikor építették az autópályát a reggeli 6 óra 40-es busz rendere kifogta a kavicsszállító vonatot, ami mehetett volna éppen 8 után is!”
  • 32. Valahol 2011. október 19. 08:52
    „Azt találtam bajosnak, h mikor pár éve volt a 76A busz sokan nem szálltak fel rá -főleg iskolásokra gondolok- inkább megvárták a haverokat, így mind a 76-ossal jöttek a 76A busz pedig alig pár utassal futott ki a szegedi végállomásról (direkt figyeltem)! Mint ahogy azt is szoktam, h mikor délutáni pesti vonaton ülök és le van zárva a sorompó az esetek kb. 85%-os arányában a 76-os busz az első a sorompónál! :(”
  • 31. Besenyő_Pistabácsi 2011. október 19. 06:52
    „Az tuti, hogy a vonatok személy, teher reggel 7 és 8 között vannak legsűrűbben indítva! Van, hogy egy átjutáshoz 15 perc szükséges miközben 3 szor csukják le a sorompót! A kiskörúton ugye van külön sáv a busznak és villamosnak, <moderálva> aki a Kálváriára terelte a 76-ost növelni a dugó hosszát!”
  • 30. Gyuri_maci 2011. október 19. 05:59
    „@28. szpalika 2011.10.18. 23:00
    A Honvéd tér azért sem jó, mivel sokan a Bartók tér-Mars tér "csomóponton" szállnak át további buszokra (távolsági akár), vagy trolikra... A Honvéd térről még egy újabb kálvária eljutni odáig még egy plusz busszal, és gyakorlatilag ugyan ott tartana az egész...”
  • 29. gombika 2011. október 19. 03:57
    „Még jó,hogy magyarázkodás az van,megoldásra nem nagyon hajlik senki!Ez jellemző erre az országra!!!!”
  • 28. szpalika 2011. október 18. 23:00
    „esetleg Honvéd téri végállomás?
    Mennyire sok a direktben a Bartók térig utazó nem átszálló utas?”
  • 27. kormosne 2011. október 18. 22:50
    „Örülök, hogy végre foglalkozik valaki a 76-os busz kálváriájával. Az újságíró jól kiválasztotta a 7.25-ös buszt, hogy csak 12 percet késett vele. A 7.10-es rendszeresen 7.20 után jön még csak Szegedről kifelé. Nem egy esetben a 7.25-ös megelőzi mire kiérnek a Harcos úti végállomásra.”
  • 26. FodiDe 2011. október 18. 22:37
    „még mindig nem értem, hogy érne be hamarabb a busz csúcsforgalomban ha több (papiron) a menetidő...?:DDDDD”
  • 25. Zsoltee0716 2011. október 18. 21:48
    „24. Minibusz 2011.10.18. 20:47

    Oláh Miklós. kell keresni ez ügyben!

    "Oláh Miklóstól, az önkormányzat közlekedési referensétől megtudtuk: a menetrend és útvonal összeállítása mindig a szolgáltatók szakmai véleménye alapján történik."

    <moderálva...>

    13-ast is a szolgáltató mondta, hogy egyik honapban a Szillérin járjon utána meg a József Attilán!
    Oláh vagy a másik Frankó jános erre is azt mondána hát a szolgáltató akarta így:
    Tessék
    http://kepfeltoltes.hu/view/111018/kalmar_www.kepfeltoltes.hu_.jpg”
  • 24. Minibusz 2011. október 18. 20:47
    „Hali!
    Az én problémám az, hogy lassan haladnak a buszok. A menetidőt valaki anno kitalálta, és eddig 1 sofőrrel találkoztam (cirka 1 év alatt) aki 14:31-kor oda tudott érni a Szalámigyárhoz! Mindegyik más "belefutott" a sorompóba, mert valamiért pont akkor jönnek mindig vonatok.
    Mint említettem, tőlem maradhat a városnézés, de ezzel sokak életét keserítik meg. Azokét biztosan, akik ingáznak. Erre tettem volna itt javaslatot, hogy pl a röszkei távolsági busz is elvihetné mondjuk a távolsági bérlettel rendelkezőket. Kevesebb utas a megállóban, gyorsabb le/fel szállás, rövidebb várakozás, kisebb csúszás a menetrendben.
    Az, hogy most a kiskörútra tereljék-e a 76-ost, nos ki kellene próbálni, hogy működik-e.
    De továbbra is azt mondom, a kettős körforgalomra ráengedni még egy járművet, ráadásul direkt, nos ez sokmindent elmond. Még mindig az lenne talán a legoptimálisabb, ha a nagykörúton mehetne a Petőfi sgt-ról egyből.”
  • 23. Zsoltee0716 2011. október 18. 20:19
    „A kedves újságíró pár! Bartók téren szállt volna fel, és végig megy Szenmihály végállomásra, majd vissza Bartók térre, talán rá is jött volna mi miatt késett a busz. De tömören elmondom hatszázezer lámpa, rengeteg autó, picit szűkre szabott menetidő.”
  • 22. szentmihályi 2011. október 18. 19:08
    „Én azt még hozzátenném hogy sötétedés után elég érdekes közlekedni a város és Mihálytelek közti úton. Történetesen ki sincs világítva.

    Az már csak slussz poén hogy a kb. 2 éve átadott bicikli út is úgy szar ahogy van. <moderálva>”
  • 21. Manitu007 2011. október 18. 18:08
    „Ehhez nagyban hozzájárul a Mihály-telekre vezető út életveszélyes minősége is .Mikor két busz találkozik itt akkor a mihálytelek felé jövőnek le kell lassítania s le kell húzódnia a kocsiútról.Az út autóval is életveszély de ezekkel a régi buszokkal még félelmetesebb.Ezen az úton is történnie kell egy tömegszerencsétlenségnek,hogy végre megcsinálják?
    A busz sofőrök mesélik,hogy ezen a szakaszon közlekedő buszoknak 2 szer olyan sűrűn kell a futóművét szervizelni.Kedves mihálytelki részönkormányzat!Nem fákat kell ültetni az út mellé,hanem el kell érni,hogy végre sok év után ne csak toldozzák foltozzák ezt a lélekvesztő utat.”
  • 20. laca74 2011. október 18. 14:42
    „Ha elárulná ez az ember hogy mi köze a 2-es villamosnak a 76-os menetrendjéhez és azt még logikusan is sikerülne hát az lenne az év meglepetése. De mint tudjuk Kalmár úr mindenhez ért...”
  • 19. ifj. Nagy Gábor 2011. október 18. 12:55
    „16. crowhorse
    "Azt pedig nehezen hiszem,hogy nem bírja el a Tisza lajos krt a 76-os járatot is,mert lássuk be,évtizedeken keresztül remekül működött a dolog."

    Akkor még:

    - nem járt ott a 8-as,
    - nem egy sávon közlekedett a villamossal,
    - volt neki a Centrumnál külön balra kanyarodó sáv.

    Ez a három szerintem kulcskérdés, ugyanis egyre több tömegközlekedési jármű megy ott és a balra kanyarodó buszok az említett lámpánál feltart(hat)ják az egyenesen menőket - minél több ilyen van, annál inkább!

    Persze ezen lehet segíteni, eredetileg olyan lámpaprogramot álmodtak oda, amiben a balra kanyarodó busz azonnal megkapja a szabad jelzést, de akkor a szembe jövőknek hirtelen bevág egy piros, ami véletlenszerűen elvágja a zöldhullámot és valószínűleg ezért vetették el.

    A jelenlegi óránkénti 6 (?) balrakanyarodó 83-as meg kb. ugyanennyi 74-es gondolom még belefér, további 8 db 76-os már jelentősebben akadályozna. Ha viszont a 83-as a 20-assal lesz összekötve, akkor akár visszajöhetne a 76-os, mert nem változna érdemben a balra kanyarodó járművek mennyisége.”
  • 18. Szemif 2011. október 18. 12:19
    „Látom többen kérdik, hogy miért fog a 2-es villamos bármin változtatni: A válasz ott van, hogy a 2-es villamos kiváltja a 83, 83A buszokat, amik jelenleg A Tisza Lajoson mennek ez óránként 12 busz, a 76-osnak van óránként 8 járatja, tehát Kalmár-egyébként hibás- logikája szerint így már be lehet hozni a 76-ost a 2004 előtti útvonalára.
    (az adatok csúcsidőre érvényesek)

    Miért hibás Kalmár logikája?

    A 83-83A kapacitása valószínűleg a 20-as buszba olvad be, legalábbi erről volt szó, az önálló 63-as (Mars tér-Alsóváros) 83-as "maradékbusz" létrehozását ugyan sosem tekintették komoly alternatívának, de valahol járatsűrítés formájában meg fog jelenni a 83-83A kapacitása is a 2-es villamoson kívül.

    A 76-os pakolgatása 2004-ben egy kompromisszumos megoldással ért véget, hogy ne "terheljék" A Kiskörutat, ezzel a csúcsban óránkénti 8, napközben 6 busszal.
    De a 2004-ben (már az átszervezések után) a következő járatok jártak a Tisza Lajoson: 3-3F-4, 10, 16, 20, 35, 35Y, 51, 74, 74A, 83, 83A, ezek járatak óránként 43 alaklommal közlekedtek irányonként, tehát 86 járat ment a Tisza Lajoson, de 2006-ban beindult a Körtöltés utca-Dugonics tér közötti 8-as "előtroli" ami óránként 15 járatot adott ehhez hozzá. Tehát az a kifogás, hogy a 76-os busz járatai "terhelték volna" a kiskörutat ennek fényében minimum érdekes kijelentés. Hiszen a 76-os esetében óránként 8 járatról beszélünk.

    Az tény, hogy idővel kigyomláltak "ezt-azt" pl. 16-os, 35, 35Y és a napi kétszer járó 51-est a Kiskörútról, de a 8-as, illetve a 10-es busz (35-35Y megszűnése utáni) sűrítés miatt az óránként közlekedő járatok száma nem csökkent. Jelenleg csúcsban óránként 94 járat LENNE! (szemben a 2004-es 86-al) de most még az 1V is erre van terelve, ami plusz 24 járat óránként, tehát a Kiskörút 118 járattal is boldogul a csúcsban.

    Továbbá a 10-es troli ha beindul eleve plusz két járat óránként (a 10-es busz óránként 8-szor jár csúcsban, a troli valószínűleg 9-szer fog.

    A lényeg: az a kifogás, hogy terhelné a Kiskörutat a 76-os finoman fogalmazva is nonszensz...”
  • 17. zozzy 2011. október 18. 11:14
    „elég sokat csinálom ezt a járatot 13 éve dolgozom a T.V.-nél de amikor jóval rövidebb volt az út vonal már akkor is 20 perc volt a menet idő röhej az egész ,arra megy ki a játék hogy meg spóroljanak egy plusz buszt és persze egy embert mi meg nem tudjuk tartani a menet időt ha meg szakadunk akkor se ennyi......”
36 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Hétfőn folytatódott az 1-es villamos kötbérpere

A bíróság által kirendelt szakértő meghallgatásával folytatódott hétfőn a megyei bíróságon a szegedi 1-es villamosvonal kötbérpere. Tovább olvasom