Délmagyar logó

2017. 06. 27. kedd - László 17°C | 33°C Még több cikk.

Hónapok óta kígyózik a sor

Nem ért véget a sorbaállás a Dégáz Szent István téri ügyfélszolgálata előtt. Bosszús ügyfelek várakoznak – nem lehet elérni telefonon a gázszolgáltatót.
– Telefonon hetek óta nem tudom elérni a Dégázt. Jönnék személyesen, de egy hete figyelem az ügyfélszolgálat előtt kígyózó sort. Szédülős vagyok, nem ácsoroghatok órákig, eddig nem mertem beállni – magyarázta a tápéi Laczi Szilveszterné, aki gázórát íratna át az ártámogatáshoz. Lemérte: az államkincstárnál 12 perc alatt hozzájutott a szükséges adatokhoz, a gázosoknál másfél óra alatt az ajtóig sem ért. Szabóné Erzsébet egyetlen csekket kért, hogy fizethessen, de őt is a sor végére utasította az ajtóban álló biztonsági őr. Négy gyermeke mellett Éva sem órákig telefonálni, sem sorban állni nem bír, feladta, immár többedszer.

Az éves gázmennyiség számít

Az Égáz-Dégáz tájékoztatása szerint rövid időn belül időszakos munkavállalókkal bővítik az ügyfélszolgálatok kapacitását. Eddig 162 ezer megyei gázfogyasztó közül 66 ezer 500-an kaptak ártámogatást, ezt a cég a februári számlákba építi be. A visszamenőleges kompenzációt március végétől veszik figyelembe. A mérőállás havi közlése helyett – a magas részszámlák elkerülése érdekében – javasolják a beállított éves mennyiséget alacsonyabbra vetetni.

A legmesszebbről talán a baksi Sági Ferencné érkezett. A nyugdíjas asszony azt mondta, megéri az egyórás buszozás, a háromórás utcai szobrozás és a buszút haza. Mérőállást telefonon nem tud bediktálni, mert nem veszi fel senki, ezért elhozta, hogy csak annyit fizessen, amennyit fogyaszt. Bent, úgy tudja, csak négy ügyintéző dolgozik, egy óra alatt harminc embert szolgálnak ki. Mérgelődött, miért nincsenek többen, vagy miért nem nyitnak ablakot a Pulz utcai céges központban. A szegedi Szűcs László rosszabbul járt; a telefonnal ő sem boldogult, sorba állni az egészsége nem engedi. Nála a Mérey utcában júliusban járt utoljára gázóra-leolvasó. Hiába írja fel saját maga havonta az állást, képtelen bejelenteni, így a tavalyi hideg tél fogyasztása alapján becsült számlát kapott: több mint 6 ezer forinttal fizet többet, mint kellene.

Zoboki Istvánné a kézhez kapott számla miatt reklamálna. Könnyekkel küszködve mesélte, hogy 60 ezres nyugdíjából képtelen 36 ezres gázszámlát kifizetni. Járna neki a támogatás, de nem igazodik el a számlán. Elkeseredettségében már azt sem bánná, ha kikapcsolnák nála a gázt. A körülötte állók testületileg vigasztalták, hogy kikapcsoltatni a világért se engedje, mert visszakapcsoltatni plusz 20 ezerbe kerül. Helyette elsorolták az asszonynak a lehetőségeit: kérdezze meg, mit számláztak, és hogy rajta van-e már a támogatás. Figyelmeztették, hogy részletfizetést kérhet, és hogy ha végképp nem boldogul, nem szégyen az önkormányzat szociális irodáján lakásfenntartási támogatást kérni.


Távhő – támogatva

A 27 ezer 200 szegedi távfűtéses lakásban élő ügyfele közül 6900-an kértek távhőtámogatást az első körben, január elején. Majdnem mindnyájan, 6700-an kapták meg a kedvezményt a januári számlájukban. A napokban már jóval több, összesen 12 ezer 800 ügyfelének küld támogatott összegű számlát a hőszolgáltató. Eddig 5200-an kapták meg a legnagyobb támogatást. Az utolsó, március 31-i határidőig a cég 20-22 ezer támogatott fogyasztó regisztrálására számít. Básthy Gábor ügyvezető megerősítette: aki megkapta az államkincstár támogatásról szóló határozatát, de még a magasabb összeggel számlázták neki a fogyasztást, személyesen a cég ügyfélszolgálatán kérheti a támogatás beszámítását. 

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Nem rétegtermék a kétrétegű

Sorozatunkban – természetesen a teljesség igénye nélkül – olvasóinkat a vásárlásban… Tovább olvasom