Délmagyar logó

2017. 03. 28. kedd - Gedeon, Johanna 2°C | 17°C Még több cikk.

Itt a 108-as, teljes a szegedi Pesa-flotta

Szeged – Szerda hajnalban sínre került a kilencedik Swing Szeged típusú Pesa-villamos is.
Megérkezett Szegedre a kilencedik PESA Swing Szeged. Fotó: Karnok Csaba (galéria)

A bydgoszcz-i gyár valamennyi alacsonypadlós villamosa közúton jött le Szegedre, hogy aztán a Tisza partjára érve hajnalban, az utolsó menetrend szerinti villamos után sínre szálljanak, majd önerőből a Pulcz utcai villamosremízbe vonuljanak. A 108-assal sem volt ez másképp: a szokásos „leszállóhelyen" az 1-2-es vonalak Damjanich utcai megállójánál gördült le a trélerről. A hatósági engedély megszerzéséhez és az üzembe álláshoz egy minimális futópróbát tennie kell, de ezen hamar átesik Szeged legifjabb villamosa.

Megérkezett Szegedre a kilencedik PESA Swing Szeged. Fotó: Karnok Csaba (galéria)

Olvasóink írták

42 hozzászólás
  • 42. feri37szeged 2012. május 25. 20:38
    „Aki nem érti, és kérdései vannak, az írjon Tóth István Tibornak... fenn van a facebookon! Majd csak válaszol...

    Gratulálok a lengyeleknek, ilyen pontos szállítást mint ők csináltak bármely magyar gyártó, és szolgáltató követhetné!
    Középszolg összeszedhetné a maradék korlátjait pl a rókusi bölcsi mellöl... És a többiek is körbe nézhetnének, mit hagytak szanaszéjjel! Vértónál útjelző tábla lóg 2 éve, hejre kellene hozni, a fű egyes helyeken sárga, vértó és a 2-es rókusi suli között eléggé hullámos a sín... némelyik tátra eléggé berázza magát ( magyarok csinálták)”
  • 41. ifj. Nagy Gábor 2012. május 25. 12:36
    „35. szpalika

    A busz fix költségében benne van az igénybe vett úttest bármilyen formában?”
  • 40. macs 2012. május 24. 12:35
    „38. klj-54,
    ha a pálya a városé lenne, akkor pályahasználati díjat kéne az SzKT-nak fizetni, legalábbis szerintem. A Volán, ha jól emlékszem komoly összeget kér az üzemanyagárak változása miatt. Szóval, tényleg jó lenne pontosan tudni, mi mennyi. :-)”
  • 39. macs 2012. május 24. 12:31
    „35. szpalika,
    ha jól értem akkor az elektromos közlekedésnél a pályát is figyelembe vesszük, a busznál az úttal nem számolunk?

    37. masikrozsa,
    bocs, nem akartalak megbántani. Én sem vásárolok percre pontosan, és nagyon mérges vagyok, ha az orrom előtt megy el a busz/villamos/troli. Ami nekem bevált, időnként ránézek az órámra, és az idő ismeretében "gyorsítok" vagy "lassítok" a vásárlásnál. Még egyszer bocs. :-)”
  • 38. klj-54 2012. május 24. 11:38
    „A költségekről egy pajzán gondolat!
    Kinek az érdeke az, hogy az SZKT téves eredményekkel riogassa a lakosságot?
    Mire gondolok?
    Miért is a cég tulajdona a vaspálya?
    Mert ha az a város tulajdona lenne (aki ugye megrendeli a szolgáltatást) akkortól valós költségeket kaphatnánk busz/torli/villamos ügyileg!”
  • 37. masikrozsa 2012. május 24. 07:44
    „8. macs 2012.05.23. 10:38 Kedves macs! Én igen, így is teszek /internetről/ de többeknek nincs, egyébként meg a visszaútról beszéltem!; ha meg a megállót javasolod: te mindig mindenkor percre vásárolsz és pont "időre" nyargalsz vissza megállóba? Részemről befejeztem a témát.”
  • 36. joy 2012. május 24. 06:57
    „Hurrá!
    Végre valami örömhír az SzKT felől!

    10-es trolijairól mi hír????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????”
  • 35. szpalika 2012. május 23. 22:06
    „30. macs
    Költségek egyes ágazatokban:
    A trolibusz és a villamos fix költségei jelentkeznek akkor is, ha évente csak 1-1 jármű egyszer menne végig 1 vonalon. Ekkor iszonyat nagy km költség jelentkezne, mivel a futott km-ekre kell vetíteni ezen költségeket. (pálya, felsővezeték, áramátalakítók)
    Ha az összes költséget nézzük, akkor már jóval kisimultabb. A busz olcsóbb lehet esetleg, de a szegedi sajátságok miatt összességében a jelenlegi rendszer a kedvezőbb, hogy a saját cég kap többlet futási teljesítményt.
    A debreceni jelenlegi helyzet a trolik buszos pótlása hétvégén. Ott kissé más a helyzet. A buszok futása után mindenképpen ki kell fizetni egy jelentős összeget. Amennyiben a busz egyáltalán nem járna, akkor is fizetni kell utána. A megrendelt teljesítmény lekötését jelenti a buszok hétvégi közlekedtetése.”
  • 34. ts 2012. május 23. 20:54
    „#10. Dr.Evazan
    Nem volt forgalmi akadály mert az 1-sek jártak...”
  • 33. Lázárhelyi 2012. május 23. 20:19
    „Vásárhelyen gyakorlatilag nincs tömegközlekedés. Hétköznap az összes helyi busz menetideje 20 óra, hétvégén pedig 5 óra.”
  • 32. atomboy 2012. május 23. 20:13
    „29. Attis2
    En egy masik varos kacspan hallottam ezt, de most nem talalom azt az irast. Az tuti, hogy nem Szegeden.

    31. gkovacs
    Specialis treler, szetkapcsolhato, kifejezetten vaskereku jarmuvek szallitasara.”
  • 31. gkovacs 2012. május 23. 19:56
    „Az utánfutót látom, de mi a fene az a tréler?”
  • 30. macs 2012. május 23. 19:19
    „Nem először olvasom, hogy a busz olcsóbb, mint a villamos vagy a troli. Valaki magyarázza meg, mit számolnak bele a költségbe a busznál és a villamosnál.”
  • 29. Attis2 2012. május 23. 18:36
    „Szűcsiii

    Én is hallottam ilyesmit,de olyan is felmerült,hogy bizonyos helyi járatok meghosszabitott útvonalon járna hétvégente,kiváltva ezzel a megoldással a troli és villamosvonalak egy szakaszát!”
  • 28. dmonlájn 2012. május 23. 18:35
    „ÁÁÁ ha nincs az a baj, ha van, akkor meg az, hogy miért nem ilyen-olyan,erre-arra! Hagyjátok már abba!
    Én naponta utazok az életveszélyes 3-as metróval! Örülnék, neki ha végre fel lenne újítva.
    18. MrYoda1900 2012.05.23. 14:55

    A munkahely teremtést a kormánynak kellene biztosítani kedvező törvényi szabályozással. De inkább abbahagyom az OFFolást!
    ON: nagyon helyesek a villamosok, amint lehetőségem lesz rá, kipróbálom!”
  • 27. postboy 2012. május 23. 18:20
    „Akkor most már alacsonypadlós villamos fog mindig jönni a kettes vonalán?
    És át is fog menni Újszegedre a Hargitai utcáig?
    Mert ha nem, akkor ez színvonalromlás a javából.”
  • 26. kumisz 2012. május 23. 18:11
    „Egyébként Bécsben az éves bérlet ami mindenre jó 300 euro. Az ottani fizetésekhez képest ez elenyésző!”
  • 25. dBrown 2012. május 23. 18:10
    „22!
    Szegeden biztos nem, hol hallottál te ilyet?”
  • 24. kumisz 2012. május 23. 18:07
    „3. masikrozsa 2012.05.23. 06:40

    Jól elszóltad magad, miből telik neked "teli, nagyon nehéz " kiskocsi cuccra???? Várhatod a NAV ellenörzést!:D”
  • 23. Anmari51 2012. május 23. 17:43
    „Anmari51
    Na végre örülök, mert egy két kivétellel a kommentelők nem gyalázkodó, háborgó véleménynek adtak hangót/írott szót.
    Nekem is tetszik az új villamos bár még nem utaztam rajta, fél éve nem veszek bérletet gyalog járok az nagyon egészséges és olcsó. A lakásmtól még a vasútállomásra a Rókusi krt-i Tescóba, A Pláza CBA boltba járok elég gyakran sétaló tempó mellett is célba érek 30 percenbelül. Nekem drága a havi bérlet "bliccelni nem mernék az szégyen volna" ídőm van és mindenhova úgy indulok el, hogy kényelmesen időben oda érjek ahol dolgom van. Sajnos egészen biztos nem vagyok egyedül a város lakói közül aki nem tudja megfizetni a tömegközlekedés árát, vagy mert sokalja elvből sem ad érte annyi pénzt amennyiért megvehetné. Kerékpározik, gyalogol és ha nagyon muszáj autózik, ha van a családban szgk. Igaz ettől még nem lesz bevétele a SZKT/Volán társaságoknak, de a pesti árakhoz képest különösen ha össze hasonlítom egy vonaljeggyel fél Budapestet átutazom akkor Szegeden a tömegközlekedés nagyon drága a helyi jövedelmek mellett.”
42 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Ismét van hol aludniuk Gellééknek

Egy névtelen adományozó magánszállást fizet nekik, amíg rendeződik a helyzetük. Tovább olvasom