Gyűjtse össze az érdekes cikekket a címek mellett lévő később elolvasom ikonokkal!

Szeged - delmagyar.hu

2014. 08. 31. vasárnap - Erika, Bella

Még több

Itt vagyok: Nyitólap > Szeged hírei > Jön az elektronikus útdíj

Jön az elektronikus útdíj

Csongrád megye - Legkésőbb 2013. július 1-jén bevezethetik az elektronikus útdíjat. Egyelőre csak a 3,5 tonnánál súlyosabb teherjárművekkel fizettetnének az autópályákon és a főutakon. Személyautóval további fél évig maradhat a matricás rendszer a gyorsforgalmi utakon.

Fekete Klára - 2012.04.26. 07:14
Megosztás: Facebook Twitter E-mail
A Széll Kálmán-terv 2.0 a közlekedésben azt az elvet vezeti be, hogy azok fizessenek, akik az utat használják, méghozzá a megtett távolsággal arányosan. A jelenleg hatályos e-matricás tarifarendszer ugyanis nem teszi lehetővé, hogy az úthasználók a ténylegesen okozott működtetési, fenntartási, karbantartási költségek után fizessenek. A többletbevétel éves összege 150 milliárd forint lehet, jövőre a július 1-jei bevezetés miatt 75 milliárddal számolnak.

A részletek: az e-útdíj bevezetésekor a J2, J3 és J4 kategóriájú tehergépjárművek – ezek a 3,5 tonnánál súlyosabb teherautók – számára írják elő, hogy fizessenek a megtett úttal arányosan, ugyanakkor a D1, vagyis a személyautók és a B2, azaz a kisbuszok kategóriájában továbbra is marad az időtartamhoz kötött, matricás autópályadíj-fizetési rendszer.

Mindenütt alkalmazzák

A fuvarozók számára nem okozott meglepetést a döntés. A rendszer bevezetését indokolja egyrészt a jelentős tranzitforgalom – évi 1 millióra becsülik az országon áthaladó külföldi kamionok számát –, továbbá az, hogy a környező országokban már működik hasonló rendszer: Szlovákiában, Csehországban, Ausztriában, Lengyelországban. Információink szerint jelenleg gyakorlat, hogy a szlovák kamionosok Magyarország területére jönnek át, ha spórolni szeretnének az útdíjjal. 

 
Az autósok, kisbuszosok számára könnyítés lehet majd 2014. január 1-jétől a megtett úttal arányos díjszedési rendszerhez csatlakozás önkéntes lehetősége. A csak ritkán autópályára hajtók még spórolhatnak is, hiszen most minimum 10 napra kell megvenni az e-matricát.

Amíg az autósok számára csak a gyorsforgalmi utakon, a J2, J3 és J4 kategóriájú teherautóknak a lakott területeken kívüli főutakon is a megtett úttal arányos rendszerben kell díjat fizetniük, mértéke a jármű méretén és környezetvédelmi besorolásán múlik majd. Ennél többet egyelőre nem tudunk. Karmos Gábor, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének (MKFE) elnöke úgy számol, hogy nagyjából 40 forint lesz a kilométerdíj a klasszikus kamion kategóriában. Példaként említette, hogy a jelenlegi időarányos díjszedési rendszerben egy külföldi kamion a 3375 forintba kerülő egynapos matricával, 400 kilométer megtételével át tud haladni az országon. Vagyis most kevesebbet, alig több mint 8 forintot fizet egy kilométerre.

Csongrád megyében útdíjas lehet a 43-as, 45-ös, 47-es, 451-es, valamint az 5-ös főút. A legrosszabb hír: fizetősek lennének az autópályák városi elkerülő részei, köztük az M5-ös Szegedet elkerülő szakasza is. Az e-útdíjat évente kétszer, január és július 1-jén emelnék reálértéken, vagyis az inflációt meghaladó mértékben.
Megosztás: Facebook Twitter E-mail

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

12 következő >> végére >>> 15 hozzászólás
Moderálásra küldöm 15. vip007 2012.04.27. 10:27

12. Beroesz 2012.04.26. 14:42

Ezt gondold át még egyszer. Szerinted a vasút háztól házig szállít? A végállomástól valahogy nem kéne elszállítani az árút? (a vasút egyébként se a gyorsaságáról híres itt az országban) Gondold át. Ahol vásárolsz, oda az árút riksával viszik? Na látod. És te fogod megfizetni az árkülönbözetet. Hidd el, lesz még ebből botrány.

Moderálásra küldöm 14. lukrecia 2012.04.27. 07:55

Állami beruházás. Mint minden nagyberuházásból itt is kilehet venni 10-30%-t, ezért érdekében áll a változtatás egyeseknek.
A díjnövelést olcsóbban egyszerűbben is ellehetne érni. Emelni kellene a kategóriákat--ennyi.
A 10 napos matrica elhibázott döntés , mert a magyarokkal tolnak csak ki. A külföldi az egyhetes családlátogatást most egy matricával tudja megúszni. Míg a négynapos matrica volt a legkisebb egység , addig nekik két matricát kellett venni.
Egyszerűen nem normálisak azok akik a döntéseket meghozzák ez ügyben.

Moderálásra küldöm 13. domokosferenc 2012.04.27. 03:55

meddig lehet meg turni ezeket ezeket a rablokat hogy a szemunket is ki lopjak es belolunk elnek? lopnak es csalnak meg hazudnak es senki nem tesz ellene semmit sem!

Moderálásra küldöm 12. Beroesz 2012.04.26. 14:42

6. vip007 2012.04.26. 09:05
Akkor megy vissza az árufuvarozás vasútra. Már ahol nem szüntették még meg.

Moderálásra küldöm 11. nelek 2012.04.26. 14:33

Eddig magunkra húztuk a nemzetközi teherforgalmat a relatív olcsóságunkkal és széttapostattuk velük az útjainkat. Ha hasonló áron kelhetnek át rajtunk mint a környező országokon, megszabadulhatunk a forgalom jórészétől.

Ami a 2014 es személyautó használatarányos fizetést jelenti, szerintem pont az alkalomszerűen használóknak nem éri majd meg, mert az elektromos kütyü biztos nem lesz olcsó.

Moderálásra küldöm 10. szandokán 2012.04.26. 14:18

<moderálva>

Moderálásra küldöm 9. ascendum 2012.04.26. 12:18

- Helyesnek találom, hogy mindenki annyit fizessen, amennyit használja az utakat,
- remélem, a főúthálózat karbantartására nagyobb hangsúly helyeződik már végre.

Moderálásra küldöm 8. kispacni 2012.04.26. 10:18

3.
Pedig tényleg az volna célszerű. Egy józan mértékű (kb 8-15 ezer forint/év) matricás rendszerű általános útdíj kellene minden útra, autópálya és főutvonalakra egyaránt. Sajnos az erőltetetm mértékű autópálya építések miatt valóban lepusztultak főutvonalaink, mert arra már nem jutott pénz. Nézzétek meg Romániát. Kb 10 éve vezették be a Basescu-nak nevezett utadót, de megvan az eredménye. Lendületesen javult a főutvonalak felújítási aránya, ráadásul amit felújítottak igen jó minőségű lett.
Én támogattam volna decemberben ezt a verziót, ahelyett, hogy megszüntették a 4 napos matricát. És most is megfontolandó változatnak tartom. A 10 napos matrica miatt gyakorlatilag sokadmagammal márcsak a főutvonalakat használom. Szemmel láthatóan meg is nőtt rajtuk a forgalom. Egy (hangsulyozom józan mértékű) álzalános útdíj sokkal igazságosabb , és gazdaságosabb is volna. És mindenki eldöntene, hogy mikor melyik utvonalat használja: a pályát vagy a főutvonalat. Persze szigorú jogszabályok… Tovább olvasom »

Moderálásra küldöm 7. klj-54 2012.04.26. 10:07

Ez ügyben javasolt olvasnivaló:
http://www.toll-collect.de/fileadmin/content/Dokumente/PDFs/Informationen/Lkw-Maut_in_Deutschland/lkw_maut_dtl_h.pdf

Moderálásra küldöm 6. vip007 2012.04.26. 09:05

Szép. Így lehet tönkre tenni a belföldi fuvarozást. Ha teherautóra kb 40-50 Ft-os kilométer díjat nézünk, és naponta megy a gép 200 km-et, az mekkora költség? Vegyük azt, hogy 300 napot megy egy évben a gép:Elárulom: 40*200*300=2,4 millió Ft. Most a legnagyobb kategóriás éves matrica díja 234950 Ft. Kedves vásárlók, kedves emberek, ki fogja ezt különbséget megfizetni? Elárulom, mi vásárlók, termékekben. Éljen, megint drágulás várható. Köszönjük viktor, köszönjük matelcsy!


15 hozzászólás12 következő >> végére >>>
Töltés, kérem várjon!
ˆaz oldal tetejéreˆ

hirdetés

HIRDETÉS

Cikkajánló

bezár
asdasd
Kérem várjon, jelentkezését rögzítjük...