Délmagyar logó

2017. 07. 24. hétfő - Kinga, Kincső 21°C | 34°C Még több cikk.

Jövőre útdíjas a 45-ös, a 451-es és az 55-ös is

Szeged - Útdíjat fizetnek már a 3,5 tonnánál súlyosabb teherautók is jövőre, utána pedig az következik, hogy valamennyi jelentősebb utat bevonják a rendszerbe. A megyében most még csak két szakasz matricás, egyelőre nevetséges áron.
A 12 tonnánál súlyosabb járművek idén április 1-je óta fizetnek útdíjat két Csongrád megyei szakaszon: a 43-ason Szeged és Makó, a 47-esen Szeged és Vásárhely között. Január 1-jétől már a kisebb, 3,5 tonna fölötti teherautóknak is matricát kell venniük ugyanezeken a szakaszon, majd a közlekedési tárca tervei szerint a megye összes első- és másodrendű útjára kiterjesztik a díjfizetést.

Ez azt jelenti, hogy a szállítmányozó cégek csak útdíj ellenében használhatják a jelenlegi fizetős utak további szakaszait (Vásárhelyről Orosháza, Makóról Nagylak irányába). Továbbá az E75-öst, az 55-öst, amely Bajára megy, a 45-öst Vásárhelytől Szentesen át, és a 451-est, amely nemcsak Szentest és Csongrádot köti össze, hanem köldökzsinór az M5-öshöz, félegyházi irányban. A megyében összesen 280 kilométeren lesz kötelező a matrica.

Januártól már Szegedről Baja felé is matricát kell vásárolniuk a fuvarozóknak.
Fotó: Karnok Csaba

Jelenleg az országban 42 szakasz fizetős a legnagyobb súlyú járművek számára 470 kilométer hosszan – mondta Szőnyi Zsolt, a Magyar Közút Kht. sajtószóvivője. Bő egy év múlva információink szerint közel ötezer kilométerből, a jelenlegi szakaszok tizenegyszereséből jöhet bevétel. A matricák árát útépítésre és javításra fordítják – közölte Winkler-Virág András, a díjakat beszedő Állami Autópálya-kezelő Zrt. szóvivője, a pénz az úgynevezett útpénztárba kerül.



Ma még olcsón rongálnak

A 12 tonnánál nagyobb járművek ma még olcsón járhatnak az utakon, legalábbis az európai országokhoz képest. A tarifákat hol szakaszonként, hol kilométerenként kérik el, nálunk egy 3 ezer forintos, 24 órás matricáért az egész országot be lehet járni. Ausztria útjai kilométerre vetítve tízszer drágábbak. Nálunk se marad minden ugyanígy: a megtett úttal arányos elektronikus útdíjfizetési rendszer bevezetését a közlekedési tárca 2009-től tervezi – közölte Dávid Zsófia, a GKM sajtóreferense.

Olvasóink írták

  • 1. NTK 2007. november 30. 12:50
    „Alapjában egyetértek tervvel, annak ellenére, hogy ez majd megdrágít minden mást is. Lehet, hogy az útjainkat is nyugati minőségben kellene megépíteni és akkor nem mennének ilyen hamar tönkre.

    És egy pontosítás:
    [...] Továbbá az E75-öst, az 55-öst, amely Bajára megy, [...]

    Az E-75-ös út ugyebár az autópálya. Amikor elkészült az M5-ös, akkor az E-75-ös számozás átkerült az új útra. A cikkíró tájékozatlanul az 5-ös útra gondolt. Az 5-ös és az M5-ös jelölés magyar számozás szerint van, az E-75-ös meg európai szerint.”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Épül a Szeretetsátor a szegedi Dugonics téren

Szeged - A karácsonyi készülődés jegyében tegnap délelőtt a Dugonics téren elkezdték építeni a… Tovább olvasom