Délmagyar logó

2017. 06. 28. szerda - Levente, Irén 22°C | 35°C Még több cikk.

Kamionba szállt a vitorlázó: Csaba látásáért aggódnak az orvosok

Szeged - Súlyos szemsérülést szenvedett az a 31 éves szegedi kamionsofőr, akinek járművébe beleszállt csütörtök este egy vitorlázó az 55-ös főúton. Pénteken 12 kamionsofőr demonstrált a reptérnél, miközben a vitorlázórepülő-világbajnokság folytatódott.
Egy 31 éves szegedi fiatalember vezette csütörtök este azt a Mercedes kamiont, amelybe a vitorlázórepülő-világbajnokságon részt vevő ausztrál versenyző gépe landolás közben beleütközött az 55-ös főúton. Megírtuk: a kamionsofőrt súlyos, életveszélyes sérülésekkel szállították a traumatológiai klinikára, ahol közel 4 órán át műtötték.

A szerencsétlenül járt sofőrnek legsúlyosabban a szeme sérült, félő, hogy mindkét szemére elveszíti a látását. A közvetlen életveszélyen már túl van, állapota stabil, az intenzív osztályon fekszik. Élettársa tavaly decemberben szülte meg első gyermeküket, a kislány most 7 hónapos.

A baleset ellenére folytatták a vitorlázó-vb-t. Fotó: Karnok Csaba
A baleset ellenére folytatták a vitorlázó-vb-t.
Fotó: Karnok Csaba

A fiatal családapa valószínűleg soha életében nem tud többé volán mögé ülni. Gyöngyösi András versenyigazgató, a Magyar Vitorlázórepülő Szövetség (MVSZ) elnöke lapunk kérdésére elmondta: korai arról beszélni, hogy a sofőrnek járó kártérítést ki fogja megfizetni, de minden repülőgép teljes felelősségbiztosítással rendelkezik. – A mai eligazításon a pilóták gyűjtésbe kezdtek a kamionos és családja megsegítésére. Péntek este zenés-táncos estet tartottak volna. Ezt elhalasztják. Az est költségét – mintegy 100 ezer forintot – felajánlanak a családnak – közölte a versenyigazgató, aki egyben azt is elmondta, hogy a világbajnokságot a súlyos baleset ellenére folytatják.

Miért a Bajai út felől, és nem a forgalomra nézve veszélytelenebbnek tűnő másik irányból kezdte el a landolást az ausztrál pilóta? – A széljárás miatt: a gépeknek széllel szemben kell leszállniuk – magyarázta az MVSZ elnöke. Gyöngyösi András azt is kifejtette, hogy a verseny szervezői különös figyelmet szenteltek a biztonságnak: a pilótákat a világbajnokság előtt a verseny minden apró részletéről írásban, annak közvetlen megkezdése előtt pedig szóban tájékoztatták. – Minden versenynapon felszállás előtt az OMSZ repülésmeteorológiai osztályának egyik munkatársa tájékoztatja őket a napi várható időjárásról. A gép első megmozdításától a landolás végéig azonban már a repülők vezetői hozzák a döntéseket – mondta Gyöngyösi.

Pénteken 12 kamionsofőr demonstrált a reptérnél, miközben a vitorlázórepülő-világbajnokság folytatódott.
Pénteken 12 kamionsofőr demonstrált a reptérnél, miközben a vitorlázórepülő-világbajnokság folytatódott. Fotó: Karnok Csaba

Telefonon beszéltünk a szerencsétlenül járt kamionvezető apósával, aki lánya és saját nevében csak annyit mondott, hogy még ők sem tudják, mi lesz Csabával a közeljövőben. A történtekkel kapcsolatban mást nem akart mondani. A fiatalember kollégái ezzel szemben figyelemfelkeltő demonstrációt tartottak a Bajai úton, ahol délután 1-kor 12 kamion haladt el lépésben, sűrű dudaszót hallatva a repülőtér mellett – nem sokkal ezelőtt kezdték meg a vitorlások felhúzását a napi versenyhez. A kamionosok szerint veszélyes az útszakasz, amelyen a közlekedőket semmi nem védi meg egy hasonló szituációtól. A reptér előtt régebben közlekedési lámpa volt felszerelve, amely pirosra váltott, és megállította a forgalmat, ha egy repülő felszállt vagy landolt.

Kihallgatták az ausztrál versenyzőt

Az ausztrál pilótát tegnap délután a Szegedi Rendőrkapitányságon gyanúsítottként hallgatták meg, majd légi közlekedés maradandó fogyatékosságot okozó gondatlan veszélyeztetése gyanújával eljárást indítottak ellene. A baleset körülményeit szakértők bevonásával vizsgálják.

Olvasóink írták

201 hozzászólás
  • 201. Csirén 2010. szeptember 08. 16:07
    „Ismét sportrendezvényre készülnek a reptéren. Megoldott a biztonság?”
  • 200. őrgróf 2010. augusztus 07. 21:17
    „190: azt hiszem, miután a házam előtt naponta kb 3000 kamion megy el, ( mellesleg én is közlekedek hol ezzel, hol azzal ) nyugodtan nyilatkozhatok, van tapasztalatom a kérdésben. Nem minden kamionos bunkó, szabálytalankodó, de a nagyobb százalékuk igen! Gyorshajtás, leszorítás, körforgalmi szabályok ismeretének hiánya, stb. Most, miközben e sorokat írom ( szombat, 21.10!) több kamion zúg el tőlem kb. 10 méterre!
    ( néhány szegedi p..cs meg rinyál az évente 1x megrendezett SZIN miatt...próbálna meg itt aludni nyitott ablak mellett...és az nem is zene!) Más: Szegedről jöttem hazafelé éjjel fél egy körül. Újszegeden a terelőszigeteki 30-as táblánál - jó, én is kb 50-el mentem! - a kamion dudálva, villogtatva símán elment mellettem: a szembejövő sávban! Szóval, ne tegyünk egymás szemére hányást, és ne nyaljuk a kamionosok hátsóját.”
  • 199. shellyy 2010. augusztus 05. 15:03
    „CSABAAAA (YN) SZURÍTUNK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!”
  • 198. Siraly 2010. augusztus 02. 23:50
    „shellyy
    ebben teljesen egyetértek veled
    JOBBULÁST NEKI!”
  • 197. Smerdis_of_Arshak 2010. augusztus 02. 20:54
    „tűzhelyőrző 2010.08.02. 10:58

    bandi78 odaírta, hogy tisztelet a kivételnek. tehát a hozzászólásodnak semmi értelme.”
  • 196. Smerdis_of_Arshak 2010. augusztus 02. 20:53
    „egynemszegedi 2010.08.02. 12:18

    köszönöm a támogatást. csak annyival egészíteném ki, hogy sajnos azt nem veszik tudomásul az engem támadók, hogy a kresz nem melletük van...”
  • 195. Bandi78 2010. augusztus 02. 16:15
    „Menjetek ki pl. a szőregi útra és számoljátok meg, hogy 100 vagy 1000 atóból hány lassít le 30-ra a 30-as táblánál.
    Én egyszer robogóval lelassítottam 30-ra és már dudáltak,meg villogtak, hogy mit szarakodok ilyen lassan. Kamion előtt meg nem is merek lassítani, mert szó nélkül eltapos.

    A kamionosok és a többi teherautóvezető azért csal a tachográffal, mert a főnöke ezt követeli tőle, és ha nem teszi meg akkor felvesznek helyette mást.”
  • 194. shellyy 2010. augusztus 02. 14:16
    „szerintem mindenkinek megvan a maga előítélete,és véleménye,de szerintem most ne ezen vitatkozzunk hanem szorítsunk Csabikémnek és a családjának!! Ezzel nem segítünk neki hogy itt oltjuk egymást.
    JOBBULÁST CSABA!”
  • 193. egynemszegedi 2010. augusztus 02. 12:18
    „Sokan támadjátok Smerdis_of_Arshak-t pedig igaza van, abban, hogy ha már ő 170-nel megy a pályán, tényleg nem jó döntés kijönni elé 130-cal, 170 szabálytalan de az ő döntése, ettől még nekem, másoknak nem kell veszélyhelyzetet teremteni és kivágni elé. Könnyű a kresz tudással dobálózni, de az élet nagyon sok mindent felül ír. Sokat utasként az anyósülésen utazok autópályán (kéthetente 600 km), borzasztó az állandó fékezés mások tökéletlenkedése miatt, a nem jó helyzetfelismerés és felmérés miatt, sokan többet gondolnak a tudásukról és az autójukról mint amilyen valójában, hirtelen manővereznek és rángatják az autó kormányát, párom betartja a 130-at, de szinte állandó fékezésben vagyunk, mert magukat sokra tartó söfőrők, hirtelen kivágnak elé és 110-zel, mert többel nem mer menni "vad" előzésbe kezd, amikor pedig "bevág", (mert nem hagyja kicsit hosszabra az előzést) az éppen előzött autósra hozza a frászt, satufék, a mögötte lévő is, az az mögött lévő is stb. ...., tudni a kreszt szép dolog, ésszel közlekedni kell tudni.
    Más, a vitorlázó-kamion balesetét láttam és már előtte, sok más alacsony leszállást is, még mindig az a véleményem, hogy a nagyobbrészben a szervezők a hibásak, az első alacsony leszállás után újra kellett volna gondolni és segítséget kérni a rendőrségtől, a leszállások idejére az útlezárást illetően.”
  • 192. tűzhelyőrző 2010. augusztus 02. 10:58
    „183. Bandi78 (de nem csak ő egyedül):

    Ez az elitélő, általánosító attitüd, amivel néhányan "összesítik" az egyszer-kétszer tapasztalt történéseket, veszélyes.

    Az ilyen ember olyan helyzetben is véleményt nyilvánít, amikor kevés, vagy hiányos információval rendelkezik, csak futó benyomása van a dologról, nincs olyan tapasztalat birtokában, amivel objektív képet tudna alkotni, mégis megteszi.
    Mégpedig olyan magabiztos kivagyisággal, hogy a többségnek - egy idő után - eszében sincs kétkedni a leírtakban.

    Pár villanásnyi "tapasztalat" alapján rögtön megállapítja (pl.): "A´ kamionosok parasztok, MINDANNYIAN és MINDIG szabálytalankodnak, MINDANNYIAN és MINDIG elalszanak vezetés közben, MINDANNYIAN és MINDIG (halálos) balesetet okoznak... und so weiter...

    Amit lát, az csak egy szelet az életből, de ő attól fogva ráragasztja ezt a vakuvillanásnyi képet minden kamionosra (rendőrre, nőre, stb.), kompetensnek érzi/tartja magát a (szinte szakmai-szakértői) megállapításokra, és ki nem lehet mozdítani ebből a gondolkodási körből. (Még "bőrpapírt" is gyárt magának: "Tisztelet a kivételnek".)

    Azért veszélyes ez, mivel nagyon kevesünknek van egészséges "szűrő berendezése" az ellen, amivel egy másik ember befolyásolni próbál bennünket, és egy idő után az emberek fejében az ereszt gyökeret, hogy ÁLTALÁBAN a kamionosok (rendőrök, szőke nők... stb.) ilyenek meg olyanok, mert már hányszor leírták, elmondták.... Senkinek nem jut eszébe, hogy ezek csak sztereotípiák és előitéletek halmaza, - megszületik a DÖNTÉS: mind paraszt, mind veszélyes, mind szabálytalan, mind gyilkos, mind ilyen-olyan.

    Ismeri-e valaki TELJES EGÉSZÉBEN a kamionos társadalmat, a munkájukat, az erkölcsiségüket?

    Ahhoz, hogy valamiről képet tudjunk alkotni - méghozzá többé-kevésbé pontos, árnyalt és hiteles képet - TAPASZTALATra lenne szükség, mégpedig nem "egy-két esetes", általánosításra alkalmatlan formában.

    Ezt kéne megérteniük az embereknek. :(”
  • 191. klj_54 2010. augusztus 02. 10:01
    „184. hozzászólás bnm 2010.08.02. 00:27 & 186. hozzászólás Bandi78 2010.08.02. 00:38
    Anno 10 ezerért kaptam egy kütyüt, melyet a tachográf elé kellett tenni, soros kapcsolásban.
    Amit tudott:
    Én mentem a tacho állt,
    Én álltam a tacho mozgást írt
    Én csak 60-al mentem, de 72-t mutatott! (gázolaj:)
    Namármostan ezért a mutatványért itthon és külföldön:
    több milliós bírság jár, múszaki vizsga ugrik, és ha külföldre jár akkor a "közösségi engedély" is ugrik.
    Ezek felett még egyéb szankciók vannak!

    A tachográf a SOFŐRT ÉS KÖRNYETETÉT (közúti) védi. Az a tulaj pedig aki nem kontrollálja alkalmazottját szintén az engedélyeivel játszik, a pénzbirság mellett.”
  • 190. jrenata 2010. augusztus 02. 09:23
    „A kamionosok (nagy általánosságban) nap, mint nap több balesetet (halálosat is) okoznak, mint a repülők.
    De csak az hibázik, aki vezet vagy repül. Aki otthon ül és azt hiszi egy zúgás miatt, hogy háború van... arra inkább nem mondok semmit...”
  • 189. Smerdis_of_Arshak 2010. augusztus 02. 04:06
    „Bandi78 2010.08.02. 00:22

    hehe, ezért majd kapsz a fejedre :)”
  • 188. Bandi78 2010. augusztus 02. 00:38
    „Azért kapcsolják ki, mert ha hajnalban elindul pl:Győrbe, és van 4-5 lerakodása akkor hivatalosan haza sem jöhetne aznap, de mégis megteszi. Ha csak Győr közelében kapcsolja be akkor belefér a 2x 4,5 órába, és hazajöhet. Külföldön ezért már le is lőnék, de itt mindent megtehetnek.

    Külföldön ha megbüntetnek, akkor el sem engednek amíg be nem fizeted a büntetést, itt meg megbüntetik a külföldit, az eldobja a csekket és vigyorogva távozik az országból fizetés nélkül. Hát ilyen helyen élünk.”
  • 187. Bandi78 2010. augusztus 02. 00:30
    „Valaki itt már felvetette hogy sztrájolni kéne itt is a kamionoknak. Szerintem ennek örülnének a 43-as út mellett lakó emberek, mert nem kéne azon aggódniuk, hogy a gyerekük hazaér-e élve az iskolából, vagy bemegy-e a házukba az alvó kamionos a kamionnal együtt(szőregi domb).”
  • 186. bnm 2010. augusztus 02. 00:27
    „Miért kapcsolnák ki a tachográfot??
    Rendőr sincs éjszaka??De az ugye nem is kéri....”
  • 185. Bandi78 2010. augusztus 02. 00:22
    „A kamionosokról csak annyit , hogy (tisztelet a nagyon kevés kivételnek) egyszerűen nem vesznek tudomást a kresz-ről. Lásd a Petőfi Sándor sgt -nagy körút kereszteződést: belső sávból balra kanyarodik, és a külső sávban landol, azt persze nem nézi , hogy közben letarolja a szabályosan közlekedőket a külső sávban.
    Persze a túlsúlyos kamionokról nem is beszélve, akik inkább kifizetik a 100.000 ft os büntetést, mert kikerülik a mérleget, mert ha bemennének mérlegelni akkor akár 500.000 ft is lehet a büntetés.

    A tachográfot meg kikapcsolják éjszakára mert akkor úgy sincs kint a KPM (de persze nincs túlvezetés).”
  • 184. Bandi78 2010. augusztus 02. 00:11
    „Szeintem sokkal veszélyesebb az aki most próbálja ki először az autópályát, mint az aki mindig azon megy akár néha gyorsabban is mint a megengedett. (a német autópályán hajtanak mint az őrült, mégis kevesebb a baleset)”
  • 183. Smerdis_of_Arshak 2010. augusztus 01. 23:49
    „amúgy havonta kb 6-7ezer km-t vezetek, ebből 3ezer minimum pálya. csak úgy mondom... és az én apukámnak sokkal nagyobb háza meg kocsija meg bicepsze van mint a tiéteknek.”
  • 182. Smerdis_of_Arshak 2010. augusztus 01. 23:46
    „Mike3 2010.08.01. 23:07

    ebben igazad van, ... dieselek szart sem érnek.”
201 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Röszke: egy óra várakozás befelé

Röszke - A Röszkei Autópálya Határátkelőhelyen a személyforgalomban befelé péntek este egy óra… Tovább olvasom