Délmagyar logó

2017. 07. 28. péntek - Szabolcs 15°C | 27°C Még több cikk.

Kampány az interneten: az eredeti, az átírt és a zenés

Lehetőséget ad a paródiára, a visszajelzésre, és nem kerül pénzbe internetes videomegosztón népszerűsíteni egy pártot. Hátrány, hogy a célcsoport behatárolt. A netes kisfilmek általában nem az EU-ról szólnak, viszont némelyik legalább vicces.
Dávid Ibolya nagyon aranyos - énekli Bokros Lajos a Tudósok együttes Dávid  Ibolya for president című számában. A dal a klippel együtt egész - az  interneten hozzáférhető. Szintén énekszóval győzköd az a videó, amelyben a  fiatal Orbán Viktor vitázik mai énjével. Mellekkel is kampányolt netes  kisfilmjében az IDE (ők azok, akik havonta mást küldtek volna az Európai  Parlamentbe) - hiába, a 20 ezer kopogtatócédulát nem sikerült összegyűjteniük. Televíziós kampányfilmeket használnak alapanyagul mások: az  MSZP autós reklámjának vagy az SZDSZ kirekesztés ellenes filmjének adnak új szöveget, ezáltal ellentétes jelentést. Az aktualizált Mátrix-jelenet - most piros és narancssárga tabletta között választhat a szavazó - többféle  befejezéssel is megtalálható a világhálón: jobboldali, baloldali szájíz szerint, és van árpádsávos válasz az SZDSZ kampányára Puskás Öcsi és néptáncosok szerepeltetésével.


Tele van átírt vagy eredeti kampányfilmekkel a  egnépszerűbb videomegosztó,  kifiguráznak és győzködnek - az Unióról a legritkább esetben szólnak.  Miért? - kérdeztük Tóth Czifra Andrást. A Vision Consulting elemzője szerint  az internet csak egy másik megjelenési felület, így nem indokolt a többi  fórumhoz képest más témával jelentkezni a pártoknak, aktivistáiknak. Az elemző egyébként úgy gondolja: a magyar EP-kampány "meglehetősen lagymatag",
mert a két legnagyobb pártnak nem érdeke, hogy most mérkőzzön meg egymással. A Fidesz az országgyűlési választásokon akarja látványosan legyőzni a szocialistákat, és az MSZP-nek is jobban jönne egy későbbi megmérettetés. A terep tehát a kicsiké.



A Jobbik az említett videomegosztót, az SZDSZ egyéb webkettes szolgáltatásokat - például közösségi oldalakat - használ a szavazók megszólításához. Szükségszerűen a rendszeresen internetezőket érik el, ami növekvő tábor, mégis demográfiailag behatárolt. A felületből és a
célcsoportból következik, hogy a világhálón merészebben lehet kampányolni. Áder János angoltudása például több kisfilm témája - tévé- és plakátkampányban viszont nem bukkan fel - magyarázta Tóth Czifra András.

Köszönt Magyar Anna

A megyei közgyűlés honlapjára látogatókat Magyar Anna elnök köszönti és próbálja meggyőzni, hogy menjenek el szavazni június 7-én. Kérdésekre is válaszol, csak kattintani kell. Tóth Czifra András szerint a módszer Magyarországon új, Nyugat-Európában régóta alkalmazzák.


Az SZDSZ engedi, a Fidesz nem


A pártjelszavakat előszeretettel és áthallással felhasználó Magyar Kétfarkú Kutya Párt kitalálója, Kovács Gergő technikai érdekességre hívta fel a figyelmet: a Fidesz által használt jelszavak eredeti grafikai fájla nem hozzáférhető az interneten - Gergő többórás kereséssel sem találta - az SZDSZ viszont szinte tálcán kínálja ezeket, így a liberálisok plakátjait könnyű, a Fideszét ebben a kampányban nehéz "hamisítani".

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Szabó László az év zenésze

Szeged - Sűrű évadot zárt a Szegedi Szimfonikus Zenekar: 430 szolgálatot teljesített ebben a… Tovább olvasom