Délmagyar logó

2017. 04. 30. vasárnap - Katalin, Kitti 5°C | 16°C Még több cikk.

Káromkodással teli új menetrend

Szeged – Élesben teszteltük a szegediekkel az új menetrendet. A Petőfitelepiek tőlünk tudták meg, hogy ritkábban járt a 20-as, a gyálarétiek is lekésték a Mars téri csatlakozást. Válogatott káromkodásokat is hallgattunk a menetrendváltás kapcsán.
– Mikor indul a következő 20-as? – érdeklődtünk szombat reggel a Petőfitelepi Fő téren, pár perccel 8 óra után. A március 30-i menetrendváltásig Petőfitelepről a 20-as minden óra 10-kor, 30-kor és 50-kor indult, az új „világban" már csak óránként kétszer, óra 20-kor és 50-kor. – Mindjárt, 10-kor. De ott a menetrend, nézze meg – válaszolták a megállóban, majd amikor elárultuk: szombattól csak óránként két busz maradt, kaptunk hideget és meleget is. – De hiszen… Ez még nem is az új menetrend, ez a tavaly áprilisi! – háborodott fel egy nő, amikor a buszmegálló menetrendjéhez lépett: szombat reggel az új osztásból kimaradt Petőfitelep.

Szombattól indul az új szegedi menetrend. Fotó: Segesvári Csaba (galéria)

– Hogy a rosseb egye meg ezeket a buszosokat, most itt ülhetek 20 percig – mondta Bánsági Dénesné. Az idős asszony „találkára" indult, Tápéról a 73-assal a Fő térig, majd a 20-assal utazott volna tovább a Bartók térig. Egy fiatal házaspár szerint, ha ki sem rakták a menetrendet, igazán beállhatna a busz. Majd a többi várakozóval együtt cifrázva szidták az új menetrend megalkotóit. Időközben befutott egy busz, a sofőrt rögtön kérdőre vonták a feldühödött utasok, aki jobb híján csitítani próbálta a reggeli tömeget. – Ezt a rohadt variálást már nem bírjuk. Mikor megy legközelebb? Na, lekéssük a Mars téri csatlakozást – vette tudomásul egy anyuka. Egy Anna kútra tartó férfi megjegyezte, az idősebbek rugalmatlanabbak, de valóban kitehették volna az menetrendet.

– Már nincs is Petőfitelepen busz. A szőregiek, a baktóiak, vagy éppen az újszegediek is sűrűbben bejutnak a belvárosba, mint mi. Mi a jó istennek kell Tarjánnak annyi busz? Ott jár a troli, a 10-es, 11-es, 13-as. Innen még a 22-est is elvitték, a 90F meg mit sem ér. Akárki is csinálta, biztos nem ült még buszon – bosszankodott egy házaspár nő tagja. Megjegyezte: a jegyárak sem passzolnak a szolgáltatáshoz, nagyon drága az utazás. Egy másik, idősebb utas szerint a 73-as sem megoldás, mert másik megállóból indul és így rohangálniuk kellene a buszok között, ha a városba akarnak jutni.

Zsebre vághatja a menetrendet!

A Délmagyarország és Délvilág rövidesen ismét megjelenteti önálló kiadványként a szegedi tömegközlekedési menetrendet. A zsebméretű, felhasználóbarát formátumú kiadvány már szerkesztés alatt van, a lapból hamarosan megtudhatják az olvasók, mikor jelenik meg.

Megírtuk: 12 buszvonalon ritkábban indulnak a járművek. Így többet kell várni a tarjáni 10-esre, csak szombat délelőtt jár az alsóvárosi 13A-s, kevesebbszer fordul az Alsóvárost és Petőfitelepet összekötő 20-as, a 20A-s busz csak a tanév munkanapjain viszi az utasokat Petőfiteleptől a Honvéd térig. Az újszegedi 71-es és 72-es munkanapokon délelőtt sűrűbben, délután és hétvégente ritkábban közlekedik, a rásegítő járat megszűnt. Ugyancsak ritkították a gyálaréti 74-est, a szentmihályi 76-ost és a baktói 77-est. Kevesebbszer jár a Makkosházról Újszegedre menő 84-es, a Lugas utca és a nagyállomás között ingázó 90-es, a 90F-es pedig hétvégente nem indul. A 84-es, a 90-es és a 90F-es busz menetrendjét összehangolták. Kilenc busz menetrendje módosult szombattól: változott a 7F-es dorozsma-sziksósfürdői busz menetrendje, a 11-es tarjáni és a 21-es petőfitelepi buszét pedig a 20-aséhoz igazítják. Módosult a tarjáni 13-as, a dorozsmai 36-os és 75-ös, az újszegedi 70-es menetrendje is. A Szegedi Ipari Logisztikai Központig közlekedő 79-es továbbra is elmegy a Bäck Bernát utcáig, de nem minden járat fordul be a gumigyárhoz.

Olvasóink írták

74 hozzászólás
  • 74. szegedi_buszos 2013. április 04. 16:02
    „71.laufkrisztina@yahoo.com

    Gondolom mikor valaki jóval olcsóbban hozzájutott egy szép kertes házhoz Subasán, mint egy ugyanolyanhoz mondjuk Petőfitelepen a fő tér környékén akkor senki sem síránkozott, hogy ő többet szeretne fizetni a lakásért. Ez a valamit valamiért elv. Van olyan kis falu ahol pl annyiért kapsz egy komplett házat amiért máshol jó ha egy kis üres telket vehetsz.

    1 órát? Ha időben mentek volna ki akkor nem kellett volna 1 órát várni!”
  • 73. pandababa 2013. április 03. 12:34
    „Közel 7ezer forintos bérletért,ezt kapjuk.Ez magyarország.Fizetünk a semmiért.”
  • 72. SP 2013. április 03. 10:20
    „Emberségesebb lenne a 7F sűrítése is. Vitathatatlan

    Ez a probléma is
    már egy következmény, Subasa kiskertek beépíthetőségének, százalék átlépésének vitájában.”
  • 71. laufkrisztina@yahoo.com 2013. április 03. 09:41
    „Nagyon sokan panaszkodnak, hogy Újszegeden, és máshol a városban milyen ritkán járnak a buszok. Én Subasán lakom, ahová a 7F-es busz jár - teszem hozzá, hogy akár csúcsidő van, akár hétvége óránként jár a busz. Besűrítették úgy a buszjáratot, hogy reggel 6 órától 7 óráig fél óránként jár, úgyhogy én nagyon sok kisgyerekes anyukával télen 1 óra hosszát vártam a hidegbe, szakadó hóba esőbe a gyerekemmel. Hiába kérjük, hogy legalább délután is csúcsidőben félóránként járjon a busz, mindenhol csak elutasítanak, mondván, hogy besűrítették a buszjáratot (ugyanis régebben délelőtt 10 órakor ment ki Subasára az utolsó bus, után 13 órakor indult Szegedről másik busz, és este 6 órakor volt az utolsó buszjárat). Úgyhogy én nagyon sajnálom azokat, akik azon sopánkodnak, hogy hétvégén 20 percet, vagy 30 percet kell várni nekik a buszra. Nagyon szívesen helyet cserélnél velük 1 napra, bárkinek tudom ajánlani, hogy próbálja ki. Arról nem is beszélve, hogy akár csúcsidő van, akár nem állandóan kisbusz jár, reggel is, amikor nemcsak dolgozni mennek az emberek, hanem a gyerekek is mennek iskolába, úgyhogy úgy nézünk ki a buszon, mint a heringek a konzervdobozban - ez jár a majd 7000 Ft-os bérletért a 21. században.”
  • 70. SP 2013. április 03. 06:48
    „Készíthetnének menetrend szerinti
    útvonaltervezőt is http://www.szegedkozlekedes.hu. mellé.

    Á-ból B-be közlekedéshez megkeresné
    a legkisebb várakozási idővel történő eljutást tömegközlekedéssel adott időkörnyezetben, adott napon.

    Ritkított járatok miatti rossz közérzet javulna,
    mert az utazásra fordított idő nem lenne rosszabb, hosszabb az optimum kereséssel, mint a korábbi sűrűbb járatok idején.

    Talán segítene
    a jó menetrend elkészítés tervezésében is. Gazdaságosabb helyi járat rendszer kialakításában is.”
  • 69. kormoska 2013. április 02. 22:11
    „64.savos
    Annak csak örülni lehet(és Szegeden sokan örülnek neki) hogy a várost nem sűrűn említi a kormánypárti"közmédia"!
    Szegeden az elmúlt 10 éveben több Uniós fejlesztés valósult meg mint Kecskeméten és Pécsett EGYÜTTVÉVE.

    Kecskemét kizárólag a Mercedes gyár miatt szerepel ennyit,Pécsről(bár nagyon szép város)inkább az új épületekről lepotyogó üvegtáblákkal és a POCSÉK tömegközlekedéssel kapcsolatban hallani mostanság.Csak buszok közlekednek és nagy részük folyamatosan lerobban,a dolgozók sztrájkra készülnek és éppen holnap tüntetnek Pécsett a kisemmizett bányászok....no,erről ennyit.

    Szerintem a Szegediek közül máig sokan támogatják a"komcsi" polgármestert.Ne aggódj,14´-ben korrigáljuk a három éve vétett hibánkat és a képviselők többsége is újra"komcsi" lesz!”
  • 68. SP 2013. április 02. 17:12
    „Szőregi menetrendre senki nem panaszkodott. Ott javult a helyzet?
    Vagy Szőreg tabu?”
  • 67. veva 2013. április 02. 16:38
    „A cikkben megszólaló utas Baktóra (is) hivatkozik mint kedvezőbb tömegközlekedést élvező településrész, holott Baktó, Újpetőfitelep, Béketelep, Mihálytelek, Klebelsberg-telep és Gyálarét lakói mindig is 20-30 (vagy akár 60!) perces követési idővel számolhattak. A Fő tér környékiek kiváltságai fokozatosan megszűnőben: "elvették" tőlük a 21-est, 22-est (azért a 73/Y-os - amivel a Mars térre is el lehet jutni - 20 ill. 30 percenként, valamint munkanapokon a 90/F-es, tanítási időben a 20/A-s még megmaradt), most pedig el kell szenvedni a 20-as járat ritkítását a többi "telepi" vonal szintjére! Mostantól a csatlakozás a Csillag téren 1-2 percen belül biztosítva van a 21-esre a Mars tér felé, de a Centrumig utazva buszok és trolik sokasága közül választhatna a 20-asról leszálló utas (ráadásul ott a 73/Y-os közvetlen járat)! Ezidáig a 21-esről a Belváros felé utazók a Csillag téren át tudtak szállni a 20-asra, most már korábbi busszal kell elindulniuk az újpetőfitelepieknek, ha nem akarnak a munkahelyükről elkésni.
    Szerintem az egy vonalon megközelíthető peremkerületek járatainak csatlakozását lenne fontos megoldani. Családtagom példáján: Újpetőfitelepről Szentmihályra 7.30-ra kijutni ezidáig úgy lehetett, hogy a 6.45-kor induló 21-es járatról a Mars téren elérhető volt a 7.05-kor induló 76-os. Az új menetrend miatt 10, iskolai szünetben 20 perccel korábbi busszal kell elindulni, az utazási idő a várakozással együtt jelentősen nő - mindez csak azért, hogy a Fő téri utasok csatlakozása a Csillag téren biztosítva legyen!”
  • 66. _csutak_ 2013. április 02. 13:22
    „@savos:
    A Délmagyarország azt tette ami a dolga!
    Tájékoztatott Szeged város történéseiről.
    Vannak dolgok,, melyek reklámnak minősülnek, tehát nem elvárható a piacgazdaságban, hogy bárki is ingyen tegye meg azt amiért egyéb iránt fizetség dukál!

    *
    @nacus:
    Maradjunk abban, hogy amíg a nyugdíjas alamizsnát kap (ahogy a dolgozó is!) addíg én nem értek egyet a javaslatoddal.
    Csak és kizárólag az anyagi okok miatt.”
  • 65. veva 2013. április 02. 12:47
    „A Tisza Volán honlapjáról a múlt hét óta letölthető az új menetrend:
    http://www.tiszavolan.hu/Default.aspx?enc=qEjVTBjXW2cPAaYWl1gOW5B4O8IPTD6+VL6x++zh0bTYCPjc1mBdQHu0CN77DvFb”
  • 64. savos 2013. április 02. 11:03
    „Arról, hogy itt tart Szeged, sajnos a választópolgárok tehetnek. Nekik volt csak annyi sütnivalójuk, hogy a fideszes kormány alatt egy komcsi polgármesterre szavazzanak. Aztán meg háborognak, hogy mindenből kimarad a város. Tessék megnézni Kecskemétetvagy Pécset! Szeged a médiában is agyon van hallgatva. A Kossuth rádióban Bálint István még a körzeti időjárásjelentésben sem említi meg. Ha pl. Pécsett valaki megkerül egy féltéglát, arról már minden harsog.”
  • 63. vip007 2013. április 02. 10:54
    „Szép történet. Valami marharépa kitalálja a menetrendet, másik marha rendszerbe állítja, a buszsofőrök, akik legkevésbé tehetnek róla, meg viselik a verbális és non-verbális erőszakot. Remek!”
  • 62. kormoska 2013. április 02. 10:44
    „Eddig ellene voltam ,de most már én is azt gondolom hogy a 65 év felettiek is fizessenek valamennyit.
    Mondjuk a teljes árú bérlet 20-30%-át(1500-2000ft/hó).
    Aki ennyit nem tud hozzátenni a Szegedi közlekedéshez az biciklizzen,vagy kérje meg a fiát,lányát,menyét stb,hogy segítsenek alkalomadtán.
    Tényleg tarthatatlan,hogy már lassan 350ft egy nyamvadt jegy.....,a dolgozói bérletárat is szépen emelték!
    Tévedés ne essék nem akarok a nyugdíjasok ellen hangolni,de nyugdíjas édesanyám is azt mondja:Fizetne valamennyit mert már mindenki az időseken köszörüli a nyelvét.
    Persze tudom,hogy az egész helyzet azért alakult így mert"szeretett"kormányunk ettől az évtől EGY FILLÉRT SEM AD a helyi tömegközlekedésre.
    Sebaj,felírtuk a többihez...:-(”
  • 61. savos 2013. április 02. 09:42
    „A menetrendet életbe lépése előtt nem szerkesztették meg? Akkor pedig mit szerkesztenek rajta még napokig a dilettáns Délmagyarnál? Még a MÁV is képes arra, hogy a változás előtt már hetekkel kiadja az új menetrendet. Mégis, mikor lesz az a "rövidesen", amikor megjelenik? És miért a Délmagyarország és Délvilág adja ki, amikor erre bárki más alkalmasabb lenne? Megint csak a kiválasztottak, azaz az előfizetők jutnak majd hozzá? Csak így képesek - ha csak egy napra is - emelni a példányszámot?”
  • 60. nacus 2013. április 02. 05:08
    „57.csutak
    Én már nyugdíjas vagyok négy éve és már belülről látom a dolgokat. A helyi járaton értelem szerűen legyen ingyenes az utazás/ bevásárlás,orvos,patika/,de a távolságin legyen a korlátozott számú kedvezmény. Ha sűrűbben kell vidékre menni az orvosi beutalóra jár TB támogatás az oda-vissza útra, legalább is így tudom. A kisnyugdíjas csak akkor veszi most is igénybe a távolságit amikor nagyon kell, mert tudja minden kimozdulás pénzbe kerül spórolnia kell, a nagynyugdijas meg megy autóval vagy a megszokott havi 2-3 szori hétvégi fürdőjáratát bonyolítja ingyen, de telik neki, hát´ Istennek. Szegeden meg a többi városhoz képest így is nagyon jó a közlekedés és nem védeni akarom, de Pécs és Eger tömegközlekedését tapasztaltam mostanában és van olyan városrész ahova hétvégeken csak óránként megy egy majd széteső busz és levegőt venni is alig lehet a tömegben !!”
  • 59. nacus 2013. április 02. 04:44
    „Bocsi,tényleg lírtam 65 év a korhatár.Köszi.”
  • 58. Cillit_bang 2013. április 01. 21:29
    „Szegedet eddig is a Votka fényesítetta....Fényesítse csak tovább....És Szeged fényre derül...
    De mindenről az Orbánviktor tehet....”
  • 57. _csutak_ 2013. április 01. 20:46
    „@nacus:
    Nyugi, mire te azt a kort (65) eléred már nyugdíj sem lesz és kedvezmény sem.
    Köszönd majd a mostani magadnak, mert kiharcolod!”
  • 56. SP 2013. április 01. 20:46
    „Amíg tud az idős utazzon ingyen, minden verzióban ez a legjobb megoldás.”
  • 55. agi50 2013. április 01. 19:54
    „54.SP-amig tud ingyen utazgat, amikor meg már nem akkor igénybeveszi a többit.. nincs összefüggés a kettő között.. inkább egészségi állapoton mulik. Biztos nincs még tapasztalatod, nem vártál még betegszállitóra, megnyugtatlak ha ahhoz hasonlitod, akkor kimagaslóan jónak lehetne nevezni a tömegközlekedést, mert reggel 8-ra igérik és még este se visznek sehova..”
74 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Nyugdíjas tanárnő szólt be Karafiáth Orsolyának

Karafiáth már az elején megmondta, hogy nem ért Miróhoz és szemüveg nélkül nem is látja a képeket. Tovább olvasom