Délmagyar logó

2017. 02. 21. kedd - Eleonóra 0°C | 6°C Még több cikk.

Késés az új 2-es vonalon

Szeged - Nem augusztus 18-ára, hanem szeptember közepére kell befejeznie az új szegedi 2-es villamosvonal építését a kivitelezőnek: a sok esőzés miatt csúszást engedélyez a város.
Négy hónapja, március közepén kezdte el a kivitelező Szeged új villamosvonalának, a 2-esnek a terepmunkáit a Rókusi körúton. Jó ideje tátong a „mélyszántás" a körút mentén, a kiserdőtől a Csáky utcáig – itt a körút oldalán halad a villamos. Dolgoznak a felsővezetékek tartóoszlopaival és a lámparendszerrel. Látni lehet azt is, hogy a 2-es vonal a rókusi nagykörforgalomnál csatlakozik bele szárnyvonalként az 1-esbe. A Tesco és a Kisteleki utca között szélesíteni fogják az utat, mert ott a villamos a körút közepén megy majd. Az új rókusi 2-es villamos az Indóház tértől az 1-es vonalán jár, onnan kanyarodik rá a Rókusi körútra; önálló megállója lesz a Kisteleki Ede, a Szatymazi, a Körtöltés, a Csáky utcánál és végállomása a Vértó melletti hurokfordulóban.

A kivitelező konzorcium vis maior helyzetet jelentett be a megrendelő szegedi önkormányzatnak. Nagy Sándor alpolgármestertől megtudtuk: a sok esőre hivatkoztak, vagyis arra hogy az átlagosnál két alkalommal is jóval több csapadék esett, ettől teljes mértékben felázott a munkaterület, és hetekig nem tudtak rámenni a munkagépekkel, hogy a vágányépítés alapozó munkáit elkezdjék. Az uniós támogatással megvalósuló projekteknél kötelezően közreműködő mérnök cég jelenleg ellenőrzi a vállalkozó által benyújtott műszaki és a meteorológiai adatokat, és javaslatot tesz a városnak a csúszás elfogadható mértékéről.

Négy hónapja folynak a terepmunkák a Rókusi körúton. Fotó: Veréb Simon
Négy hónapja folynak a terepmunkák a Rókusi körúton.
Fotó: Veréb Simon

Az augusztus 18-i eredeti határidő ezzel várhatóan szeptember közepére módosul. Az alpolgármester hozzátette, ezen felül minden nap késedelem napi 10 millió forintos kötbért von maga után.

Kiváltja a legforgalmasabb buszjáratokat

A 2-es villamosvonal 2,1 milliárd forint értékű megépítése a 29,5 milliárd forint értékű tömegközlekedési nagyprojekt része. Kivitelezője a Szeged Villamos 2 Konzorcium, amelyet a brnói OHL ZS. a.s. cég vezet, tagjai a budapesti Középszolg Kft. és a nyíregyházi Kelet-Út Kft. Kialakítanak egy 705 méteres hurokfordulót a vértói végállomásnál, valamint egy 3745 méter hosszú vágányrendszert, amelynek több mint 80 százaléka környezetbarát füvesített vágány lesz. Ezzel kiváltják a legforgalmasabb buszjáratokat – a 2-est és a 83-ast – a Mars térig.

Olvasóink írták

68 hozzászólás
  • 68. apatfalvifaszagyerek 2010. július 18. 09:16
    „vasarnap ugyan nem dolgozik ott senki...”
  • 67. Zsoltee0716 2010. július 17. 12:35
    „Alsóváros és még sokan mások!

    Alsóvárosiak!
    Akik aggódnak azért, hogy arra nem fog járni busz, igen nagy valószínűséggel 11-es busz fog majd a Vadkerti térig járni.(Tarján-Vadkerti tér) Útvoanlat nem tudom marad-e a régi, bár jó lenne változtatni rajta, mert az Sztk megálló így kimaradna.Azt azértt tudjátok hogy a Hattyas soron található egy Egyetem is így mindenféle képpen kell oda autóbusz!

    Újszegediek!
    2-es auóbusz meg lesz rövidítve, lehet új számot fog kapni, Mars tértől közlekdik majd!

    kérdéseitekkle fordulajtok a szegedvaros.hu oldalán a üzenetküldés!”
  • 66. Attis2 2010. július 15. 18:00
    „apatfalvifaszagyerek

    Nem szűnik meg,csak az útvonala rövidül le az Erdélyi tér-Mars tér viszonylatra! De így is bosszantó,elhiszem!”
  • 65. apatfalvifaszagyerek 2010. július 15. 16:44
    „2-es megszünik???
    NA NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE !!!!!!!!!”
  • 64. apatfalvifaszagyerek 2010. július 15. 15:19
    „OKTOBER 3-IG KITARÁS EMBEREK.
    AKKOR LESZ VÉGE EGY vÖRÖS KORSZAKNAK SZEGEDEN.
    HANY NAP VAN ADDIG?
    79 NAP MÉG !
    :(
    SOKNAK TÜNIK...”
  • 63. apatfalvifaszagyerek 2010. július 15. 15:16
    „JA OTT SÖRÖZNEK A MUNKÁSOK A HÜVÖSBEN ÉS TÖRT MAGYARSÁGGAL EZT HAJTOGATJÁK:
    B.NAGY EGÉSZSEGERE!
    :)”
  • 62. barom 2010. július 15. 14:45
    „kedves Gizi!

    nézd meg mi és hogyan történik, majd olvasd el a cikket és világos lesz: a délmagyar nem érted van, hanem miattad.”
  • 61. gizi71 2010. július 15. 14:23
    „Totál igazatok van, kedves hozzászólók! A Délmagyar is csak egy picike helyett adott, egy ilyen nagyon nagy változást (rosszat) tartogató jövőképnek. Már korábban is írtam nekik e-mail-t, hogy járjanak utána, írjanak a 83-as, 2-es busz témájával kapcsolatban. NEM MÉLTATTAK SEMMIRE. Szerintem ők még annyit sem szedtek össze a dologgal kapcsolatban, mint én. TÖBB FELVILÁGOSÍTÁST KÉRÜNK ALSÓVÁROS, ÚJSZEGED, .... NEVÉBEN TISZTELT SZERKESZTŐSÉGTŐL.”
  • 60. barom 2010. július 15. 13:44
    „"Négy hónapja, március közepén kezdte el a kivitelező Szeged új villamosvonalának, a 2-esnek a terepmunkáit a Rókusi körúton."

    ebből az egy idézetből világosan látszik ennek a szervilis kuladarab sajtószenny-termék hozzáállása, hozzánkállása. tudjuk meg mi foglalkoztatja, mi bántja az előfizetőt, akiből élünk és gyakoroljunk nyomást a ezek megoldásáért? ugyan, dehogy! egyszerűbb, ha leírjuk azt amit a probléma forrása állít, ezzel megnyugtatjuk azokat akik nem látnak rá napi szinten a problémára és ellene fordítjuk azoknak, akik rálátnak. pontosan, mint ahogy a kossuth-rókusi lámpás körforgalom kivitelezésénél zajlott. nem volt téma, hogy több ezer ember napi életét keserítette a munkagödrön való átkelés több mint fél éven keresztül. írtatok jó kis derűlátó cikkeket, a hozzászólásokban meg megkapta mindenki, aki szót ejtett arról, hogy emberibb módon is lehetne kivitelezni, hogy egy kis kényelmetlenséget sem bírunk el.

    ebben a konkrét esetben sincs ez másképp. többen leírták már, de megerősíteném: nem négy hónapja kezdték a munkálatokat. ha azt akarja kifejezni, hogy mintegy négy hónapja fokozatosan lehetetlenítették el a gyalogos és kerékpáros közlekedést a csongráditól a kossuthig akkor írja le ezt.
    tavaly kora tavasszal vágták ki a rókusi körút fáit, mondván, hogy hamarosan kezdenek és a vegetációs időszak kezdetével nem lehet fát kivágni. a magyarázat ellenére a vegetációs időszakban vágták ki a fákat! utána egy évig semmi nem történt, amihez szükség lett volna szerencsétlen fák kivágott helyére.
    miért nem esik szó a cikkben arról, hogy csáky utcai iskola melletti szakaszon miért kellett minimum háromszor elvégezni a kábelezést és az ezzel járó földmunkákat? nyugodtan meg lehet kérdezni bárkit, aki a környéken lakik és ezért páholyból élvezheti a nagyprojekt apró kellemetlenségeit.
    a csáky és a kereszttöltés közötti lámpás-zebrás kereszteződésbe a múlt héten telepítették az oszlopokat, mégpedig úgy, hogy este tízkor kezdték a betont felvésni, és az egész munkával meg is voltak hajnal háromra. biztos van rá magyarázat, sőt kitalálom magamtól: a nagy forgalom miatt nem lehetett korábban. pedig lehetett volna: hétvégén, félpályás tereléssel. de ha már így alakult esetleg nem kellett volna értesíteni valakit? ja tudom, nem fért bele a költségvetésbe 6db a4-es fénymásolat a szomszédos lépcsőházakba, hogy ettől-eddig ezt csináljuk, és megértésüket köszönjük.

    visszatérve a lapra: rohadjon meg a delmagyar is, annak ellenére, hogy ezúttal kellemes meglepetésként van a szerzőnek vezeték- és keresztneve is.”
  • 59. Alsóváros 2010. július 15. 10:27
    „55. hozzászólás gizi71 2010.07.15. 07:42

    Csak egyetérteni tudok.Annyival kiegészítve, hogy ezentúl az utolsó járattal majd csak a Mars térig lehet eljutni (v Alsóvárosra menet a Nagyállomásig villamossal), azt onnan lehet gyalogolni, taxizni. Mindezt milliárdokért.”
  • 58. unknown 2010. július 15. 09:31
    „Azért én is pipa vagyok Botkára és a jelenlegi szocialista vezetésű önkormányzatra, hogy a 2-es busz véget ér a Mars téren és át kell majd szállnom bármi másra, ha tovább akarok utazni. Elfuserált banda!”
  • 57. Attis2 2010. július 15. 09:30
    „gizi 71

    Teljes mértékben megértelek! Bár én nem vagyok Makkosházi,de szoktam használni a 2-est,és a 83-ast is,és a belvárosból,legtöbbször,tovább megyek a Mars térig,általában a TESCOIG,MEDIA MARKT-IG,vagy akár végig is! Ha jobban belegondolsz,eenek valami sötét titka lehet,hogy megakarják szüntetni ezt a két buszjáratot a Mrs térig! Úgyanis ott van a 10-es,20-as busz,és párhuzamosan fut vele a 30,3F,és a 4-es villamos,mégsem szüntették meg,sem a 10-est,sem 20-ast! Bár a 10-es trolivá alakitása után kicsit másmerre fog járni,de akkor is! Meg a szervezők fogalomzavarban vannak! Még anno 2004-ben,amikor megszűnt a 22-es,azt mondták,hogy helyettea 20Y-os busz megy a 22-es útvonalán! Ez rendesen félreérthető,mert az tény,hogy a Csillag térig Petőfitelepről a 22-es tvonalán jött,de onnan a Honvéd térre ment,és nem a Gólya utcába! Ezt undoritonak,sőt gusztustalannak találom,hogy a bérletek árai emelkednek,a szolgáltatás meg romlik! Illetve,azt is,hogy járat megszűnésekor azzzal indokolják,hogy nem volt kihasználva! A Cora járat azért szűnt meg,mert nem volt pénze már a Corának,hogy egy teljes járatot,ők üzemeltessenek,de az van kiirva a Cora buszmegálló várojában,hogy nem volt kihasználva! ALIG LEHETETT FELFÉRNI! Még anno,amikor a SZEGED PLAZA megnyílt,volt egy buszjárat 84C jelzéssel(Gabonakútató-SZEGED PLAZA)! Az is megszűnt,ilyen kifogással,hogy nem volt kihasználva! Csak már lassan a tetőn is utaztak,annyian voltak! De olyan járatot meghagynak,mint pl. a 13A-s járat,amelyiken max.2 ember utazik4 Az nagyon megéri valamiért nekik! Szerintem a Tisza Volánt akarják lejáratni! Ez a cél!”
  • 56. gizi71 2010. július 15. 07:42
    „Mit szóltok hozzá alsóvárosiak, újszegediek ehhez a cikkhez? Ahhoz, hogy hazajussunk kötelező lesz az átszállás. A kisgyerekek amúgy is túlterheltek az iskolában, nagyon stresszesek,eddig is sokszor odacsukták a buszok ajtói. Nő nekik és az időseknek a balesetveszély egy -egy átszállás, elsétálás alkalmával! A Rókusi körúton kb 5 percenként közlekedik a tömegközlekedés már így is. Az ott lakóknak miért jár a hosszú úton közlekedő 5, 9-es troli 3 percenként? Ők idegesek, ha egy járat kimarad, késik. Mi mit szóljunk alsóvárosiak? Mi 20, 30 pecet vagyunk kénytelenek tűrni ilyen esetben.Az Újrókuson, Makkosházán élőknek miért nem kell átszállni, mint nekünk? Amúgy szerintem azt nem sokan tudjátok, hogy eredetileg meg is akarták szüntetni a 2-es és a 83-as buszt teljes vonalán. Erről nagyon hallgatnak. Többek nevében írom, hogy szeretnénk továbbra is a 2 "városnéző busszal" közlekedni a teljes vonalon. Ki veszi a lapot? Segítsenek, akiknek módjukban áll. Köszönöm!”
  • 55. apatfalvifaszagyerek 2010. július 15. 06:31
    „AKKOR EZT MÁR NEM vOTKA ET FOGJA ÁTDNI HANEM B.NAGY.”
  • 54. apatfalvifaszagyerek 2010. július 15. 06:22
    „KAMU
    SOSE DOLGOZNAK OTT
    MÉG JO IDÖBEN SE
    MOST MEG MAJD A KANIKULA MIATT LESZ CSUSZAS.
    INKABB ÁLLITSÁK LE EZT A FELESLEGES LATVANYBERUHAZAST...”
  • 53. krisztoballit 2010. július 15. 00:52
    „Nocsak! Tavasszal esik az eső? Nyáron meleg van? Ki hallott még ilyenről?”
  • 52. hibafaktor 2010. július 15. 00:00
    „A történetben az a vicces, hogy ahol most a hurokforduló lesz, és ahol áll a projekt táblája ott nem régiben még az állt hogy milyen <moderálva> uniós bicikliút épül / épült itt. Na akkor annak is sok értelme volt :D”
  • 51. Szemif 2010. július 14. 22:38
    „49. Ezek a dolgok nincsenek ingyen az, hogy Szegeden egyáltalán új villamosvonal épül csak EU-s pénzből valósítható meg, készült egy terv arról, hogy lenne egy villamosvonal Csillag tér-Budapest krt-Makkosházi krt-Rókusi krt. nyomvonalon, ami a mostani új körforgalomnál csatlakozna bele az 1-es vonalba, ezt alaposan átnézték és arra jutottak, hogy EU-s pénz csak a Rókusi körúti szakaszra lesz, mert itt van annyi utas, ami indokolja a villamos építését, mivel Szegednek a mostani önrészt is nehezére esik kinyögni, így nem vághatott bele egy még 900 méteres szakasz építésébe, főleg a saját szakállára, amúgy tényleg jó lenne, idővel, de előbb jusson pénz például a trolipark lecserélésére, mert a Skoda 15Tr egy megbízható jó troli, csak a legfiatalabb is 17 éves, és mégis ezek a kocsik adják a szegedi trolipark gerincét. Na most uniós pályázaton pénzt nyerni csak környezetbarát járművekre lehet: villamos, troli, esetleg hibridbusz,

    A 90Y-t egyszerű hálózat racionalizálás miatt szüntették meg, magyarul nem volt rá pénz tovább. Annak idején 2004 körül pletykálták, hogy eredetileg a reggeli csúcsban megmaradt volna, néhány járattal meg szó volt 90A-ról is (Lugas utca-Rókus pályaudvar) de végül a legegyszerűbb megoldást választották a 90-es járjon meghosszabbított útvonalon 10 percenként csúcsban, napközben 20 percenként. Ez az állapot cirka fél évig állt fenn 2004. december 6. napján aztán "világrajött" a 90F. (egyébként kevesen tudják elvileg azért F a járat betűjelzése, mert Petőfitelepen az F, mint Fő tér végállomásig jár) Még volt olyan hivatalos magyarázkodás is, hogy azt az alsóvárosi környéket kiszolgálja a 83-as, meg a 74A létrehozásával besűrítették arrafelé a buszközlekedést (korábban a 74-es 15 percenként járt, aztán lett 20 percenként járó 74-es és szintén 20 percenként járó 74A, ami a közös szkaszon elvileg 10 percre jönne ki, sajnos a vasúti átjáró miatt, ez a gyakorlatban azóta se akar működni) A Szalámigyár kiszolgálását a 4-es villamosra bízták, pl ezért szűnt meg az oda kijáró műszakváltó 18-as busz, és ezért szűnt meg a 76A is.”
  • 50. Attis2 2010. július 14. 21:51
    „Szemif

    Abban igazad van,hogy nagy feldurással járt volna az,hogyha Makkosházáig kivitték volna a 2-es villamost! De lásd be,ez a szervezőknek sosem jelentett gondott,hogy szétbarmolják a várost,szóval biztos hogy más oka volt annak,hogy nem vitték be Makkosházára! Én továbbra is azt tartom logikusnak,hogy ber kellett volna vinni Tarján vá.-ig a 2-est is! Egyébként 2004-ben miért szűnt meg a 90Y? Tuti ki volt használva,már a Csillag térnél,vagy a Szalámigyárnál alig lehetett sokszor felférni!”
  • 49. Szemif 2010. július 14. 21:33
    „Miért nem megy el a villamos Makkosházáig? Nos a villamosépítéshez is három dolog kell, mint a háborúhoz: pénz, pénz pénz. ( továbbá csökkenteni kellett volna a parkolók számát, a körforgalmat is el kellett volna dúrni, plusz, ahogy 46-os írta közművek) Ráadásul a villamos végállomása nagyon közel lesz az Ipoly sor megállóhelyhez, tehát igazából ez csak annak lesz rossz helyen, aki eddig a végállomáson szállt fel. Nekik meg tetszik vagy nem marad a 9-es a belvárosi irányban. Tudom keményen hangzik, de mikor a Vértói út végállomásról átkerült a 2-es vagy még korábban a 83-as Makkosházára azért az ott élők sem haltak bele a veszteségbe, egy lakótelpet meg bőven kiszolgál egy 4-5-8-10 percenként (napszaktól függően) járó csuklós kocsikkal kiadott troliviszonylat.

    Az új végállomásról: 257 millió forintba került, egy új PESA villamos ennek majdnem a duplája, tehát az egész közlekedési beruházás költségéhez (26 milliárd) képest ez egy jelentéktelen összeg volt. Ettől függetlenül tényleg értelmetlen, de a végállomási tartózkodót úgyis fel kellett volna újítani, így legalább mondvacsinált indokkal a pénz nagyobb részét a pályázaton nyerték, meg legalább normálisabban néz ki, mint azelőtt. Ami van, arra már nem kell költeni, ha a jövőben valami miatt ide kerül egy új buszjárat végállomása hát legalább biztosan elférnek a kocsik......ettől függetlenül szerintem is ostobaság volt erre költeni.

    Lesz-e még Szegeden villamosépítés a 2-es után? Hát ez egy jó kérdés, most hálózatfejlesztés zajlik a következő költségvetési ciklusban szerintem főleg járműbeszerzésre fog Szeged pályázni. Mert most megjön a 9 darab PESA meg 10 új troli, de ez édeskevés, tehát a következő "nagyprojekt" az szerintem új villamosok és trolik beszerzéséről fog szólni. Például 20 új villamos meg 30 új troli beszerzése. (ezzel gyakorlatilag a teljes nem alacsonypadlós kocsipark lecserélhető lenne) Meg esetleg a mostani körből kimaradt újszegedi trolifejlesztés. Amúgy ha fideszes vezetés lesz ősztől, akkor lehet lesz egy csillag téri villamos, elvégre gyakran emlegették, hogy inkább az kéne a 2-es helyett. De így, hogy lesz 10-es troli elég erősen kétlem, hogy uniós pénz lenne ilyenre.

    44. Hát nem, Szeged önkormányzata a 2004-es évben döntött a 90Y megszüntetéséről és a 90-es meghosszabbításáról, majd később a 90F "lehasításáról" a 90-esből. Nem volt semmi fedősztori, ahogy a 2A, 12, 13Y, 14, 15, 18, 22, 72, 78H, 83H, 84F járatokat úgy a 90Y-t is ekkor szüntették meg.”
68 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Üdülési csekket vennék - pedig törvénytelen

A Dugonics tértől a Hősök kapujáig fénymásolt papíron hirdetik: Üdülési csekket jutányos áron megvásárolnék! Megtudtuk: az adás-vétel törvénytelen. Tovább olvasom