Délmagyar logó

2016. 12. 07. szerda - Ambrus -5°C | 3°C

Kevesebb a kamionbaleset: tíz hónapja tart az előzési tilalom

Csongrád megye - A januárban bevezetett, autópályákra vonatkozó előzési tilalomnak köszönhetően csökkent a kamionok okozta balesetek száma az országban a rendőrség szerint. A megyében ez a szám eddig sem volt túl magas. A fuvarozók szerint nem tökéletes a rendszer.
Tilos előzni a 7,5 tonnát meghaladó tehergépkocsikkal, kamionokkal az azonos irányban két forgalmi sávval rendelkező autópálya- és autóútszakaszokon reggel 6 és este 10 óra között január eleje óta.

Az Országos Rendőr-főkapitányság (ORFK) közölte: idén az országban az első nyolc hónapban 93 olyan, sérüléssel járó baleset történt, amelyben kamion is érintett volt. A járművek 49 esetben szerepeltek okozóként, ami a 2010-es adatokhoz képest közel 17 százalékos csökkenést jelent.

Karambolok számokban

A rendőrség összesítése szerint országosan tavaly január és augusztus között 125 személyi sérüléssel is járó olyan baleset történt, amelynek tehergépkocsi is részese volt, és közülük 59-et a tehergépkocsi vezetője okozott.

– Az M5-ös autópálya Csongrád megyei szakaszán 2010-ben 3 esetben okozott balesetet ilyen típusú tehergépkocsi. Ez a szám idén 1-re csökkent – tudtuk meg Szenti Szabolcstól, a Csongrád Megyei Rendőr-főkapitányság szóvivőjétől.

– Nem célravezető a bevezetett korlátozás. Lehet szabályozni az előzést, de nem teljes tiltásra lenne szükség – mondta Ágoston Attila, a fuvarozással foglalkozó szegedi Várépker Bt. tulajdonosa. – Több európai országban csak bizonyos szakaszokra vonatkozik a tilalom, esetleg meghatározzák a teherautó maximális előzési idejét. A mostani szabályozást szinte lehetetlen betartani, főleg, ha órákig 70 kilométer/órával halad valaki a sofőr előtt, neki pedig időre kellene odaérnie valahová – magyarázta Ágoston Attila.

Ők eddig megúszták büntetés, de baleset nélkül is. Szerinte azonban olyan statisztikát is kellene készíteni, amely azt vizsgálja: mennyivel lett több a kamionok anyagi kára. Mivel nem előzhetnek, gyakran előfordul, hogy a járművek feltorlódnak egymás mögött, így nagyobb a koccanások kockázata.

Olvasóink írták

  • 19. Tralala 2011. október 21. 10:52
    „száz százalékban egyet értek ezzel, amíg nem volt ez a szabály addig még a sztrádákon is néha csak 70-90-el lehetett menni néha fél óráig, amig egymást oda-vissza előzgették a kamionok...közbe meg nem volt gyorsabb egyik se a másiknál!!!”
  • 18. klj_54 2011. október 20. 17:55
    „http://csutak.nolblog.hu/archives/2011/10/20/Dontottek_a_Szeged-Temesvar_vasutvonal_sorsarol/”
  • 17. klj_54 2011. október 20. 15:57
    „16. nagypappa 2011.10.20. 15:13
    Dunkerque és Calais is ad egy bélyeget a CMR-re ha átestél a kontrollon.
    Ha az rajta van a CMR-en akkor nem bánt az Angol!
    Ezt persze nem reklámozzák.
    Holland Plannerem leírta, betartottam nem is volt gondom:)
    (Kop, kop, kop alulról:)”
  • 16. nagypappa 2011. október 20. 15:13
    „klj_54

    Egyszer péntektől hétfőig túszul ejtették, mert a dombor nyomott kártyán nem volt elegendő pénz a büntire, a másik kártyát meg nem fogadták el.
    Kettőjüknek volt egy kg kenyere meg ami éppen a mélyhűtőben hűtőben, konzervben fel volt halmozva.
    Volt káromkodás.
    Egyszer meg felszökött három disszidens a raktérbe, az Angolok megtalálták, az is vagy 800 ezer Ft-ba került.
    Aki akarja csinálja..”
  • 15. cspit 2011. október 20. 12:59
    „"7. zazie 2011.10.19. 16:27

    Az biztos, hogy nekem kevésbé van halálfélelmem az autópályán ha kamionok mellé érek,"

    És mi van akkor ha egy RO rendszámú autós mellé érsz akkor nem félsz.
    10 szabálytalan járműből 9 "B" kategóriás . Olyan ne kritizáljon aki nem tudja a kamionos élet rejtelmeit.
    És milyen jó érzés reggel 6 -kor friss kiflit kajálni!!!!! mert az kib...szott kamionos elhozta a malomból a lisztet.

    http://www.youtube.com/watch?v=DDfaLwuWorE”
  • 14. klj_54 2011. október 20. 10:31
    „13. nagypappa 2011.10.20. 04:04
    Vejed jól járt és örüljön, hogy nem zárták be!
    A VOSA (Az ottani KPM) megunta azt a káoszt ami a kamionfronton uralkodott és bekeményített a SOFŐRÖK érdekében!
    Mert a főnök ott is ipari hulladékkal és korong-dobálva vezettette a járművezetőit.
    Azóta ott rend van!
    A szabályok a kamionsofőrt védik és aki ezt nem látja be, nos az nem való járművezetőnek!”
  • 13. nagypappa 2011. október 20. 04:04
    „Tényleg nehéz a kamionosok élte, de mikor még előzhettek, sokan igen arcátlanul éltek vissza a helyzetükkel.
    Mára az a bevett szokás, hogy a 90 alatt i sebességgel közlekedő lehúzódik a leállósávba, bár ez is szabálytalan, de talán a legkorrektebb megoldás.
    Egy Szeged-Budapest úton általában 2-3 bátor kamionossal találkozom aki felvállalja, az előzést és az ezzel járó büntetést. Mert, hogy a rendőr is tudja, hogy a kamionosnak az időveszteség fáj legjobban.
    Klj_54 jól írja le, hogy a kamion bal egyből az ember sok mindent másképp lát.
    Az meg külön megér egy misét, hogy mikor mennyire képesek büntetni őket. Most különösen az angolok nyomulnak a bírsággal.
    A vejem a múlt héten a 200 Fontot fizetett, mert a vezetési ideje lejárt, d e a kollégájának az ellenőrzéskor volt még két óra vezetési ideje, természetesen nem álltak meg, -gondolták- majd egyben kiveszik a pihenőidőt: Az Angol megfogta és megbüntette. Mit tudott tenni kifizette.”
  • 12. Papamaci59 2011. október 20. 03:51
    „Még, hogy a szabályozással, de a büntetési tételekkel sem!”
  • 11. bambinaXX 2011. október 20. 03:10
    „8! Nem biztos.. velem is megtörtént, hogy rámhúzta a kamiont egy barom és muszáj volt fékeznem, h ne sodorjon a korláthoz, mert ő előzni akart egy másikat.
    Én örülök ennek a szabályozásnak - és lám volt értelme!”
  • 10. imre57 2011. október 19. 19:20
    „Hihetetlen,hogy egyes hozzászólók mennyire nincsenek tisztában a kamionosokat érintő százféle szabályozással.Sokan sírva fakadnának ha be kellene ülni egy ilyen autóba és mondjuk elvezetni a Hamburgi kikötőbe.De hogy utána mindent másként látnának azt garantálom.”
  • 9. Papamaci59 2011. október 19. 16:49
    „Az a nevetséges, és bosszantó, hogy az autópályát gyorsforgalmi útnak is nevezik, és sokszor egy alsóbb rendű úton jobban lehet haladni. A rend őreinek a gyengesége, hogy hagyják a sort feltartókat szórakozni!”
  • 8. ráérő 2011. október 19. 16:43
    „7. zazie 2011.10.19. 16:27
    Az utolsó mondatodbol látszik hogy mennyire vagy otthon a közlekedésben vagy az hogy nincs jogsid.”
  • 7. zazie 2011. október 19. 16:27
    „Az biztos, hogy nekem kevésbé van halálfélelmem az autópályán ha kamionok mellé érek, előzni most is előznek, de jóval körültekintőbben. Régebben állandóan azon rettegtem mikor rántja ki kormányt elém, hogy aztán 81,5-el megelőzze a 80-al menő előtte haladót.
    Értem én, hogy ők is haladnának, de tényleg nem értem, hogy minek megy fel egy olyan teherautó a pályára, amelyik még 90-el sem tud menni?”
  • 6. klj_54 2011. október 19. 15:37
    „2. kaktuszkom 2011.10.19. 12:19
    Ha van négy órád, akkor elmagyarázom a betartandó vezetési és pihenő időket, lánykori nevén AETR-t, férjezetten:561/2006 EK rendelet.
    Ezek ismerete nélkül bármilyen megjegyzés csak a tudatlanságról szól!”
  • 5. szabozoli22 2011. október 19. 14:12
    „2. Ha az ennyire egyszerű lenne..... Amikor megkapja a kamionos a melóját x időre megy rakodni. Hiába mész te oda hamarabb ha egyszer bookolt időd van. A kutya nem foglalkozik veled. Persze van kivétel 100 alkalomból 1-szer megraknak hamarabb. A lerakási idő szintén megvan adva amire általába szűkösen érsz oda ha meg eléd keveredik egy 70km/h-ás sebességhuszár, akkor lőttek a bookolt lerakásnak, onnantól meg megy a kötbér. Mostmár remélem érthető. De aki nincs benne a szakmába, annak hiába mondja az ember, mindig csak a marha kamion. De ha a tescoba nem érne oda spanyolból az akciós narancs időre pont az lenne felhábárodva, aki haragszik a kamionokra. Van a youtube-on egy videó. Az a címe, hogy élet a teherautók nélkül. Ajánlom minden olyan ember figyelmébe, aki szidja a teherautókat/kamionokat.”
  • 4. szabozoli22 2011. október 19. 13:57
    „Egyetlen egy cikket se olvastam arról se tavaly se azelőtt, hogy autópályán előzés miatt okozott balesetet egy kamion. Miről is beszélünk akkor? A cikkben is annyit írnak, hogy érintett volt kamion a balesetben nem azt, hogy pl előzés közben nekihajtott a szalagkorlátnak és átsodródott a szélső sávba. Ez meg, hogy érintett nagyon kevés. Ezt okozhatta az előtte töketlenkedő személyautós azzal, hogy 180-al keresztbefordult előtte a pályán stb. Ha van egy baleset a pályán, a laikus újságírók egyből úgy írják meg, hogy előzött a kamion és az embereknek megint az jön le, hogy az a k*rva kamion. Aki 80 alatt megy pályán mind megkapta tőlem a büntetését, mindig a leállósávba kötöttek ki mire megelőztem őket. :))))”
  • 3. galuska 2011. október 19. 13:31
    „szerintem nagyon jó ez a tilalom, sokkal biztonságosabban lehet haladni az autópályákon, nem kell rettegnem, hogy na most mikor vág elém egy kamion, én díjazom ezt az ötletet”
  • 2. kaktuszkom 2011. október 19. 12:19
    „1. klj_54 2011.10.19. 10:39
    De az érti, akit már szorított le kamion az útról, vagy kamionos előzés közben épp csak hogy elkerülte a frontális ütközést... Ha időre megy, induljon előbb, már bocs.”
  • 1. klj_54 2011. október 19. 10:39
    „Amíg a szakmaiság helyett az ostoba gyűlölködés vezérli azokat akik dönthetnek ilyen dolgokban érdemi javulást csak a véletlen generálhat!
    Amíg nem szedik ki a pályán a 80-nál lassabban közlekedőket, addig nincs jogegyenlőség!
    Mert ő mehet 60-al de én nem előzhetek...
    Ezt egyébként az nem érti aki nem ült még a kamion bal első ülésében.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Mérgesi turizmus

Pusztamérges - A Hazai Turizmus magazin című tévés programajánló sorozat kéttagú stábja fél napot… Tovább olvasom