Délmagyar logó

2017. 08. 20. vasárnap - István 19°C | 34°C Még több cikk.

Kicserélték a villamossíneket - járható a kereszteződés

Szeged - A 4-es villamos hétfőn már a végállomásig közlekedik, és déltől az autók is átjutnak a szegedi Szabadkai út és a Horgosi út kereszteződésén.
A hétvégi gyér forgalomban is akadtak autósok, akiknek vissza kellett fordulniuk a Szabadkai út és a Horgosi út kereszteződésétől: ezt pénteken lezárták, és csak ma dél körül nyitják meg újra. Mint megírtuk, körforgalmat építtetnek itt – akárcsak a Móravárosi körúton – a Vadaspark lakópark tőszomszédságában készülő bevásárlóközpontok beruházói. A Szegedi Közlekedési Társaságnak is akad dolga a körforgalom építése kapcsán, hiszen a 4-es villamos vonalán közúti átjárót kell építeni, ezen kívül 3 gyalogátkelő készül, egyet pedig áthelyeznek.

– A cégvezetés úgy döntött, ha már úgyis átkelőket kell építenünk a körforgalom miatt, egy füst alatt kicseréljük a közbeeső, avult rendszerű síneket is – tájékoztatott Elek István. Az SZKT infrastrukturális főmérnöke elmondta, mintegy 200 méteren cserélték a síneket, 5 millió forintos költségen.

Az utolsó munkálatokat végzik a jégpálya közelében. Fotó: Segesvári Csaba
Az utolsó munkálatokat végzik a jégpálya közelében. Fotó: Segesvári Csaba

A hétvégén ezért nem közlekedett a 4-es a végállomásig, csak a szalámigyárig. Péntek estétől éjjel-nappal dolgoztak az átkelőkön és a síncserén, így ma üzemkezdettől már végállomásig járnak a tuják, bár az újonnan lefektetett sínek mellett még van munka. 

Hétfő délnél előbb nem tudják megnyitni a Szabadkai út–Horgosi út kereszteződést, mert az átkelőt délelőtt még aszfaltozzák.

Az elavult villamossínek cseréjét folytatja majd az SZKT a 4-es vonalán a belváros felé – a Vám térig akarnak eljutni az idén. Bár nem új, hanem használt, a MÁV-tól vásárolt síneket raknak le, Elek István szerint 20-25 évig nem lesz probléma velük. Az elektromos közlekedési nagyprojektben ez a vonalszakasz – a 4-es villamosé a Dugonics tértől a kecskési végállomásig – nem szerepel, a szakaszos felújítást a közlekedési társaság önerőből végzi el.

Olvasóink írták

  • 5. szpalika 2008. június 17. 23:38
    „új vágány 1 milliárd ft/km a nagyvasúton, azt nem tudom pontosan, hogy ez fedi-e mindkét sínpárt...
    de ott kell bizber, stb...
    használt ha jól olvastam máshol 48kg-os síneket raknak le, ez méterenként annyi, méh árak?
    de tényleg, ez nem annyira sok 200m síncserére az 5 millió ft...”
  • 4. F. Károly 2008. június 17. 19:42
    „5 millióért cserélték ki a síneket szintén használt sínekre? Itt bizony valaki már megint megszedte a zsebét!”
  • 3. Antiserver 2008. június 16. 20:18
    „polgár!
    Súgok egy nagyon hasznos kis trükköt, amit egyébként a kressz is előír a zebránál:
    leszállsz a kerékpárról, és áttolod!

    Nekem bevált.”
  • 2. csanyiv 2008. június 16. 18:34
    „Nyilván az 1-es villamosvonal felújításával, jövőre -tekintve hogy ez a szakasz viszont része a cikkben hivatkozott uniós pályázati pénzből megvalósuló korszerűsítésnek.”
  • 1. polgár 2008. június 16. 17:48
    „Vajon a Boldogasszony-Szemmelweisz-Vitéz utcák kereszteződésében mikor lehet kerékpárral is átkelni, nem bugdácsolva a több mint 10 centis szintkülömbözetek miatt-a sinek között...?”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Két hétig pályázható még a panelprogram

Szeged - A lakásfelújítási program három eleméről – panelrekonstrukció, kémény- és… Tovább olvasom