Délmagyar logó

2017. 12. 12. kedd - Gabriella 7°C | 16°C Még több cikk.

Kómában a töltőgázt szívó fiú

Szeged - Egy 15 éves kiskunmajsai fiút szállított be a rohammentő szerda este a szegedi körintenzívre.
A fiatalt újra kellett éleszteni, jelenleg kómában van, állapota válságos. A delmagyar.hu információi szerint töltőgázt szívott és infarktust kapott.

Olvasóink írták

75 hozzászólás
  • 75. novaklaszlo56 2010. augusztus 20. 20:51
    „Csak lett néhány szabad percem, s gyorsan felugrottam még ide. Látom, Laserdance, érdeklődéssel figyeled az itteni fejleményeket. :) Én is, amennyire csak az időmből futja.
    Nos, a 73. sorszámú hozzászólásod nagyon elnyerte a tetszésemet: a harmadik szó (egy főnévből képzett főnév) kivételével mindenben teljesen egyetértek! A harmadik szót pedig mondjuk e szavak, kifejezések valamelyikével helyettesíteném: túlféltés, túlaggódás, majomszeretet, az önálló gondolkodás fejlődésének fékezése, a felelősségtudat kialakulásának akadályozása..., folytathatod a sort, ha gondolod. Így talán a hozzászóló jobban figyel rád, mert érdemben mondasz neki ezekkel a szavakkal is valamit, és meg sem sérted őt. Mint most én téged, ha ezt kioktatásnak tekinted. Nem az, csak a véleményem, és tényleg jó szándékú javaslatom. :)
    Amint lehetséges lesz, ismét meglátogatlak, ha még itt leszel. Virgonc lézertáncos... :)”
  • 74. novaklaszlo56 2010. augusztus 20. 19:43
    „Ha valaki tud valamit a srác állapotáról, ÉS AZ PUBLIKUS IS, akkor kérem, hogy ne habozzon megosztani velünk!
    (DM, nincs még közölhető híretek? :))”
  • 73. Laserdance 2010. augusztus 20. 19:40
    „70: ez baromság. Minek ollót árulni, hiszen árulnak kisebb darab papírt is... A gyerekek szívják a habpatront, a hígítót, a benzint, a gyújtógázt, a ragasztót. Eszik a növényvédőszert, isszák a felnimosót. Dohányoznak, isznak, kábítószereznek, gyorskaját esznek, ellógják a tesiórát. Hát tiltsuk ki őket mindenhonnan? NEM. Meg kell tanulniuk, hogy ezeket a szereket NEM erre találták ki. Én már attól is kivagyok, hogy mindenhova lámpát szerelnek, és hogy a KRESZ feltétel nélkül védi a gyalogosokat a zebrán. Ezzel magyarán azt sugalljuk, hogy "Hé emberek, ezen a helyen szét se kell nézni!". Szinte próbáljuk kiirtani a gondolkodás magvát is:(
    Persze KRESZ oktatás nincs az iskolákban, pedig nagyon kellene.
    A kereskedőket pedig megvédeném azért: ŐK ebből élnek. Ha gázt nem vehet a gyerek, akkor nyilván nem vehet majd hipót sem, meg padlótisztítót. Meg dezodort sem, mert elszívva halált okozhat. Meg persze gyufát sem, mert gyúlékony, meg tűt sem, mert az hegyes. Sőt, a liszt például biztosan okozhat fulladásos halált, meg például egy szemeteszsák is. Lényegében egy gyerek semmit sem vehet egy boltban, mert nem rendeltetésszerűen használva MINDEN lehet veszélyes, még egy cukorka is.”
  • 72. novaklaszlo56 2010. augusztus 20. 19:34
    „Még egy apróság kutyafuttában. A vesszőparipám: a "keresleti oldal". Ha a kölyök megfelelő (nem optimális, csak az átlagos személyiségfejlődést és a veszélymentes környezetet biztosítani képes makro-mikromiliőben élne, akkor egy ilyen esemény valószínűsége nagyon csekély, még akkor is, ha netán komoly, öröklött, vagy szerzett defektussal élne a barátunk, amit - nyomatékkal ismételném - a legkevésbé sem feltételezek.
    Ha pl. én közeli rokonod (mondjuk szigorú faterod), vagy elfogadott, megbecsült barátod lennék, akkor számíthatnál arra, hogy folyton duruzsolnék a füledbe, de nemcsak a szer ártalmairól, meg az abbahagyás szükségességéről, hanem egy sor olyan dologról is, ami ehelyett kitölti, mondhatni értelmessé teszi az életedet, és netán még a boldogság élményével is közelebbről megismerkedhetsz. Hiszen ha igazán szeretlek téged, akkor nagyon, de nagyon ismerni akarlak, hogy pontosan megtudjam, hogyan tudnék a legtöbbet segíteni neked az önmegvalósításodban. Ehhez pedig egyáltalán nem kellenek szerek, SŐT! ;)”
  • 71. novaklaszlo56 2010. augusztus 20. 19:20
    „Ajjaj, Laserdance! Nagy fába vágtad a fejszét! Az a kérdés, amit feszegetsz, akkora terjedelmű, hogy évek kellenének ahhoz, hogy valamennyire is körbejárjuk. Még meggondolom, hogy egyáltalán belemenjek-e valamennyire, mert attól tartok, hogy néhány hozzászólásba még a lényegét sem lehet érthetően belesűríteni, meg most éppen az idővel is hadilábon állok.
    Azért az eset érdemében annyit máris megjegyeznék, hogy ez a fiú minden bizonnyal átlagos, az élet fenntartása szempontjából minden tekintetben megfelelő genetikai állománnyal született: valószínűleg nem lenne fogyatékosnak minősíthető semmilyen vizsgálati aspektusból: még a legszigorúbb szűréseken is átmenne. Ebben biztos vagyok. Ami a gázt illeti, vagy hallott az ilyen anyagok ártalmasságáról, vagy nem, de arról biztosan, hogy bódító hatása van, és ez bizony átmenetileg nagyon kellemes. Ha tehát nem ismerte a veszélyeket - mert ugye az ilyen veszélyek felismerése senki génjeiben sincs kódolva, még a tieidben sem, kedves Laserdance -, akkor könnyen túlszívhatta magát. Ha pedig hallott már a veszélyekről, akkor vagy elhitte azokat, vagy sem. Ha egy "tudálékos" felnőtt, pl. családtag, szülő prédikált neki erről, akkor azt talán nem is vette komolyan, hisz "ezek mindent megtiltanak, ami jó, kellemes, csak, hogy szívassanak engem...". Ez pedig elég általános kamaszkori hozzáállás, mindenféle génhiba nélkül is, igyaz? :) Természetesen lehetséges más előzmény és magyarázat is a kölyök balsorsára, de a fentiek valamiképpen azokban is megjelennek, erre mérget vehetsz. De ne túl ártalmasat, csak amolyan "lightosat", ahogyan az okos fiúhoz illik! :)
    Kérlek, most érd be ennyivel a részemről, mert - bár nagyon élvezem a beszélgetést veled, sajnos nagyon az idő szorításában élek jelenleg. De, ha még úgy látom később is, hogy a jelenléted masszív itt, akkor azt a folytatásra való "felbujtásnak" fogom tekinteni, és élni is fogok a lehetőséggel.
    Addig is nagyon szép hétvégét, s ha lehet, szermentesen ünnepelj! ;)”
  • 70. _palla_ 2010. augusztus 20. 18:40
    „Tenni először is azt kéne, hogy az érintett trafikosokat, boltosokat elővenni, rájuk vagyok leginkább dühös! Bemegy (itt Szegeden is) 5-6 gyerek, 14-15 évesek, vesznek egy rakat gázt minden nap - persze, biztos, hogy nagyüzemben öngyújtót akarnak tölteni. OK nincs erre jogszabály - de ez emberség, lelkiismeret kérdése is... Különben is minek ilyet árulni a boltokban, vannak helyek, ahol elvégzik az öngyújtótöltést.”
  • 69. Laserdance 2010. augusztus 20. 17:58
    „Egyetértek henriettel meg novaklaszloval, de azért nem mindenben. A természetes szelekció igazából nem véletlenül alakult ki annak idején. Aki gyenge volt, buta, nyomorék, lusta, stb., az elhullott. És ez nem véletlenül volt így, hanem azért, hogy ezek az egyedek ne örökíthessék tovább valamilyen szinten defektes génjeiket.
    Miután mi durván beavatkoztunk ebbe a rendszerbe az arra totálisan alkalmatlanok életben tartásával, egyre több ilyen helyzetet kellene majd kezelnünk, ami nagyon nehéz lesz...
    Nem szándékozom semmi bántót írni, nincs bennem rossz indulat, de nyilván ennek a gyereknek sincsenek olyan észbeli képességei, mint a harminckét osztálytársának, aki nem szív öngyújtógázt, és nem lebeg most élet-halál között. Ettől persze még sajnálom őt, de hiszem hogy az ilyen esetek nagy része nem véletlen (persze nyilván van olyan is), és a rossz gének örökségét nem lehet szeretettel, meg odafigyeléssel gyógyítani...”
  • 68. CID 2010. augusztus 20. 16:42
    „Jaj de jó, megint olvasni sok okosságot :) De, hogy tegyen valaki valami....”
  • 67. henriette.m 2010. augusztus 20. 15:21
    „Szia Boborján,
    a jómódú szülök elkényeztetett gyerekeinek sosem kellett semmiért megküzdeniük. Semmilyen motivációt nem éreztek, ami esetleg arra sugallta volna öket, hogy ezt vagy azt megkapom, ha jobban tanulok, stb. De erröl a szülöknek kellett volna gondolkozniuk. Ha esetleg Te másképp gondolkozol erröl, szivesen venném, ha leirnád.”
  • 66. Boborján 2010. augusztus 20. 14:07
    „Re.: 63. hozzászólás henriette.m
    És mi van a jómódú szülők elkényeztetett <moderálva> gyerekeivel?”
  • 65. Ágimami 2010. augusztus 20. 10:48
    „A társadalom, melyet mi emberek alkotunk, felelős az iszonyú borzalmakért! Ez a deformált életkép, minta, a fiatalnak, idősebbnek egyaránt! Nincs motiváció, nincs szeretet, nincs, vagy nagyon kevés a járható út, ha van akkor kikerülik! Miért? Meg kell találni! SZÜLŐK feladata. A fogantatásnál kezdődik!”
  • 64. jozko 2010. augusztus 20. 10:47
    „ok-okozat...”
  • 63. henriette.m 2010. augusztus 20. 10:29
    „4Angel, igazad van, nem tudnak mit kezdeni magukkal. Biztosan nem lenne ilyen sok megtévedt tini, ha a szülöknek több ideje rájuk. Csakhogy a mai stresszes világban nagyon sokat kell dolgozni, plusz munkákat - müszakokat kell vállalni a megélhetéshez. Sok helyen nem tudnak a nagyszülök sem segiteni. Igy a fiatalokat nap közben nem tartja senki "megfigyelés" alatt. Este nem ül le a család az aznapi dolgokat megbeszélni, és a gyerek sem megy oda a szüleihez tanácsot vagy éppen segitséget kérni, mert tudja, hogy nem fognak rá elegendö figyelmet forditani és nem értik meg hogy valójában mi is az ö problémája. Ha pedig valami "hülyeséget" csináltak, arrol föleg nem beszélnek otthon, mert jön a szemrehányás a szülötöl. Sajnos a szülö gyakran nem tehet erröl a helyzetröl, hiszen a család jobb helyzetéért próbál áldozatot hozni. És annak sokszor ez az ára, valami félresiklik, de nagyon.”
  • 62. keiner 2010. augusztus 20. 09:42
    „61. 4Angel , sájnos, nem olyan könnyü.
    "Nincs reményem az országunk jövöbe, hogy a mai fiatálok az országunk férfiak lesznek.
    Mi ifjúsági elfogadhatatlan, felelőtlen és megdöbbentő megjelenés."

    (Aristoteles, gr. Philosoph, 384-322 v. Chr.)”
  • 61. 4Angel 2010. augusztus 20. 09:05
    „Ifjú generációk ,nem tudnak mit kezdeni magukkal !!!”
  • 60. Ágimami 2010. augusztus 20. 09:02
    „Kedves novaklaszlo56!

    Nagyon szeretem olvasni hozzászólásaid! Bár minden szülő, nagyszülő, nevelő, végigolvasná!!! Annak a hozzászólónak aki azt írja, hulljon a férgese, biztos határtalan féregmentes környezetben él! Téved!”
  • 59. flexsnake 2010. augusztus 20. 04:53
    „ja kérem, ez ezzel jár.....”
  • 58. novaklaszlo56 2010. augusztus 19. 23:01
    „Kedves Henriette.m!
    Nem hiszem, hogy a tizenhét éves kis csibészeddel ilyesmi valaha is megtörténik, mert ő szerető, támogató, baráti környezetben él. Tudom, mert innen is jól látom! :)

    Igen, Jozko, azt hiszem, jól vázoltad a szocializáció elméleti céljainak az eléréséhez szükséges egyik fontos módszertani bázist: a visszatartást, elterelést, illetve a jól és időben alkalmazott büntetés szükségességét. De én még ennél is sokkal fontosabbnak tartom az ennek alternatívájaként, világosan megmutatott helyes és kívánatos utat, és a jutalmazandó, egyéni és kollektív örömforrásul szolgáló magatartásformák preferenciáját. Sajnos mind a családokban, mind pedig a szocializációban részt vevő intézményrendszerünkben éppoly súlyos hibák és hiányosságok vannak ebben, mint amilyen súlyos válságban van az egész társadalom. Ez természetes is, hiszen a családok és a nevelési, oktatási intézmények ebben a társadalomban működnek, mi hoztuk létre őket, mi töltjük fel tartalommal: mi működtetünk itt mindent.
    A lényeg, hogy a nevelés (és az oktatás) a gyermek képességeinek a kibontakoztatását kell, hogy szolgálja, méghozzá szigorúan egyénre szabottan (mert ez egy individualista társadalom, annak minden előnyével és hátrányával), miközben meg kell találnia a végterméke (a kialakult személyiség) számára az adott közösségen belül a legmegfelelőbb helyet.
    Sajnos nagyon beteg ez a rendszer most.
    A nagyon pici gyerek nem verbálisan sajátítja el a jutalmazott magatartásformákat, hanem a környezetében élő, vele kölcsönös érzelmi függésben lévő emberek (többnyire és szerencsés esetben a szülő) mintáját követve rakja le a későbbi személyisége tanult alapjait. Később, a beszédkészség kialakulása után ez a folyamat egyre inkább verbális jellegű és lényegű lesz, és ezt még a későbbi, főbb fejlődés-lélektani periódusok sem írják felül (dackorszak, kisiskoláskor, prepubertás, kamaszkor, ifjúkor). Többnyire (ma még talán) jól elsajátítják a kisebbek a jutalmazással megerősített viselkedési formákat, amelyek azután szokás-szerű normarendszerré alakulnak bennük, illetve elkerülik a nem jutalmazott, esetenként büntett megnyilvánulásokat - ismét csak jó esetben -, de amikor bekerülnek egy kortárs közösségbe, akkor ezek a normák fellazulnak, és a megtanult sztereotípiák átalakulnak, sőt gyakran teljesen össze is omlanak. Ez az óvodára éppúgy igaz esetenként, mint a nevelés-oktatás későbbi színtereire. Ha például egy helyesen nevelt kamasz kölyöknek a klasszikus együttélési normák fontosságáról beszélsz, könnyen lehet, hogy hangosan kinevet, és azt mondja: mese habbal, nem így megy ez, hanem úgy, hogy ügyesnek kell lenni, mert a becsületeddel nem sokra mész. Jól tudja? Sajnos igen. De honnan? Hát a saját tapasztalataiból: már látja és érti is a felnőttek világát, és döbbenten tapasztalja, hogy egészen addig becsapták, majd élesen kritizál ,,minden hülyét" (ezek volnánk mi :D), végül legyintve otthagy bennünket, mint reménytelen esetet, és folytatja az önmegvalósítását az immár új, és minket egyre inkább mellőző preferencia-csoportjában. Vannak már jó gyakorlati mintái és vágyott céljai, a BMW-s szomszédtól kezdve a társadalom ,,elitjén" át mondjuk Lady Gagáig... :) Ezek viszont szinte megsemmisítik a korábbi attitűdöket, de sok kamasz teljesen össze is zavarodik, és súlyos magatartászavarokkal reagál az új helyzetre, például az agresszió, ma már természetes, a felnőttektől ellesett eszközeihez folyamodik. (Képzeljük el, mekkora lehet a baj, ha ráadásul a családból közösségellenes attitűdöket hoz magával, amilyen pl. a rasszizmus, a szegények elítélése, a hajléktalanok gyűlölete, a homofóbia, a vallási fanatizmus...!) Ha így sem sikeres, akkor tovább csúszik a kis barátunk a lejtőn... Elég zsúfolt ez a lejtő mostanában.
    Szóval azt hiszem, átkozottul nehéz ma gyereknek lenni, és úgy néz ki, hogy a kölykök rettentő okosan alkalmazkodnak a köréjük teremtett világhoz: világosan látják, és el is döntik, mi éri meg, és mi nem. Tragikusan sok a rossz döntés, persze, de mi, felnőttek hogy is állunk az orientációval? Ugye, milyen nehéz meghozni a fontos döntéseket, és mennyit hibázunk? Hát ők, a kölykök is. Mint ahogyan ez a fiúcska is rosszul döntött, de nyilván a lehetőségei határán belül kellett döntenie. Így is tett. A lehetőségeit viszont MI, és nem ő határoztuk meg: miénk a teljes felelősség a sorsáért! E felett nem tudok vitát nyitni. Azonban erősen remélem, hogy a borzalmas, vele szemben elkövetett bűneinkért nem kell nagyon megszenvednie, mert hamarosan visszatér a kómából, felépül, és egy tapasztaltabb, szeretőbb, támogatóbb miliőben folytathatja a mindenkit megörvendeztető önmegvalósítását.
    Így legyen!”
  • 57. henriette.m 2010. augusztus 19. 22:33
    „Kedves Novaklaszlo, nincs okod elnézést kérni, elütötted a billentyüt, semmi gond. De egy ilyen jóindulatú és toleráns embertöl ez természetes. Remélem, hogy még nagyon gyakran olvasom értékes és szivhezszóló hozzászólásaidat! Sokat tanulok Töled és ezt öszintén köszönöm!”
  • 56. henriette.m 2010. augusztus 19. 22:20
    „Az én fiatalabbik lányom most 17 eves. Még belegondolni is szörnyü, hogy akár vele is történhetett volna ilyen eset. Hihetetlenül könnyen dobäloznak a szavakkal az emberek. Ez a fiú nem egy féreg, amit el kell taposni, hanem egy fiatal tapasztalatlan tini, akinek segitségre van szüksége! Emberségre, joindulatra! Tényleg az vesse rá az elsö követ, aki soha az életében nem követett még el hibát, teljesen tökéletes és mindig mindent jól csinál. Vajon azok az emberek, akik kárörvendöek és rosszindulatúak ugyanigy nyilatkoznának, ha a saját gyerekük, testvérük feküdne az intenziv osztályon? Vagy azt kérnék az orvostol, hogy kapcsolja le a lélegeztetö gépet és hagyja csak meghalni? Nem hiszem!”
75 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Nem maradunk tűzijáték nélkül

Csongrád megye - Szegeden a Huszár Mátyás rakparton áruló kereskedők bérleti díjából,… Tovább olvasom