Délmagyar logó

2016. 07. 24. vasárnap - Kinga, Kincső 21°C | 31°C

Lépésben mennek fel a vonatok az új hídra

Lépésben mennek fel a vonatok az új hídra
Szeged - A szegedi nagyállomástól 40 kilométeres óránkénti sebességgel mehetnek majd fel a vonatok egy vasúti hídon a 328 méter hosszú déli Tisza-hídra.
Nem keresztezik egymást

Nagy Sándor elmondta, az új híd déli oldalára megy fel a vasút (itt egy sárga szerelvény jelképezi – a szerk.), északi oldalára a körút, tehát nem keresztezik egymást. A vasút kívülről követi a körutat, majd rákanyarodik a jelenlegi pályára, így ismét nem keresztezik egymást, és ez azt is jelenti, hogy megszűnik a jelenlegi újszegedi vasútállomás. Nagy elmondta, a külön vasúti híd elég kicsi az Állomás utcánál, mert a töltésen olcsóbb vezetni a vasutat.
Lapunkban megírtuk, hogy a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. megkapta a környezetvédelmi engedélyt az új, vegyes forgalmú déli Tisza-híd építésére. A dokumentum szerint a harmadik szegedi hídon 2×1 sávos közutat, egyvágányos nagyvasutat, mindkét oldalon járdát, valamint egyirányú kerékpárutat alakítanak ki. A Szeged két oldalát összekötő, mintegy 40 milliárd forintból épülő átkelőt a NIF Zrt., a Magyar Államvasutak Zrt. és az önkormányzat közösen építi.

Nagy Sándor városfejlesztési alpolgármester úgy nyilatkozott, az előzetes egyeztetések során felmerült, hogy a hídra vezető utakat a város finanszírozná a Területfejlesztési Operatív Programban Szeged számára elkülönített 34 milliárd forintból. Ez várhatóan hárommilliárd forintba kerül.

A környezetvédelmi engedélyt tartalmazó 38 oldalas dokumentum szerint a közúti hídszakasz a feljáró és hullámtéri hídszakasszal együtt 556 méter hosszú. Maga a mederhíd, vagyis a közös közúti-vasúti híd 328 méteres. (Lemértük a Google-térképen, a Bertalan híd a felhajtókkal együtt 791, a Belvárosi híd pedig 425 méter – a szerk.)
 
 A vasúti vágányt - amint a látványterv bal szélének közepén látható - külön hídon vezetik fel a tervezett tiszai átkelőre.
A vasúti vágányt – amint a látványterv bal szélének közepén látható – külön hídon vezetik fel a tervezett tiszai átkelőre.

A dokumentum szerint a szegedi nagyállomásról induló vágányt egy önálló, független vasúti hídon vezetik fel az Állomás utca felett az új Tisza-hídra. A nagyállomástól az új hídig 40 kilométeres óránkénti sebességgel mehetnek majd a vonatok, a vegyes forgalmú Tisza-hídon már 60-nal, a vasúti pálya csatlakozása és a Szőreg állomásig terjedő szakaszon pedig már 80 kilométer az engedélyezett óránkénti sebesség. A dokumentum szerint Szeged állomástól mintegy 1,6 kilométerre létesül Újszegeden az új, Gyimesi utca megállóhely. Itt 32 férőhelyes P+R parkoló, 30 férőhelyes kerékpártároló épül, az 5-ös trolibusz részére végállomás és forduló létesül.
 
Déli híd látványtervek - GALÉRIA



 A dokumentum szerint a hídra felvezető közút a Boldogasszony sugárút és az Oldal utca kereszteződésétől indul, követi az Oldal utca vonalvezetését a Bánomkert sorig, majd egyenesen halad át a Tiszán. A hidat elhagyva a tervezett körforgalmú csomópontot követően éri el a Szőregi úti tervezett turbókörforgalmat. Az újonnan kiépítendő közúti szakasz teljes hossza 2 kilométer.

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Őrizetben az embercsempész

12 illegális bevándorlót akart Nyugat-Európába szállítani a szerb férfi. Tovább olvasom