Délmagyar logó

2018. 10. 18. csütörtök - Lukács 10°C | 23°C Még több cikk.

M43-as: egy hónap múlva elér a Sándorfalvi útig

Szeged - Aláírta a megállapodást az M43-as első szakaszának új befejezési határidejéről a beruházó és a kivitelező: a Sándorfalvi útig tartó rész március 31-éig, a röviddel a 47-es út előtt véget érő darab augusztus végéig készül el. A kötbér összege még nem nyilvános.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. aláírta az M43-as autópálya első, 6,7 kilométeres szakaszát építő M43 Szeged–Makó konzorciumot vezető Swietelsky Magyarország Kft.-vel a szerződéses megállapodás módosítását. Ezzel hónapok óta tartó vita ért véget. A megállapodás ugyan már 2009. december elején megszületett, de csak csütörtökön írták alá a felek – a hírt Fazakas Orsolya, a NIF Zrt. kommunikációs vezetője közölte lapunkkal.

Megírtuk: az M43-as első szakaszának már 2009. november végére meg kellett volna épülnie – pár száz méterrel állt volna meg a 47-es előtt –, de a kivitelező a vízvezeték miatti nem várt munkálatokra hivatkozva nem készült el vele.

Folyik a munka. A kötbér összege több 100 millió forint. Fotó: Karnok Csaba
Folyik a munka az M43-as autópálya első, 6,7 kilométeres szakaszán.
Fotó: Karnok Csaba

A frissen aláírt megállapodás szerint beruházó NIF Zrt. elfogadta, hogy az M43-as első szakaszának a Sándorfalvi út és a 47-es főút közötti darabján – a nagy átmérőjű vízvezeték megvédése érdekében – épített résfal valós indok volt a határidő módosítására. De azt is megállapították, hogy az első szakasz azon részeinél, amelyeket nem érintett a víznyomó vezeték megvédése, indokolatlan a késedelem – ez az 5-ös főúttól a Sándorfalvi útig tartó 4,2 kilométeres rész. Erre a sztrádadarabra 2009. november 30-ától 2010. március 31-éig kötbért állapított meg, mértéke több 100 millió forintot tesz ki. Fazakas Orsolya elmondta, az összeget is nyilvánosságra hozzák majd, de még mindig „egyeztetés alatt van". A megállapodás a módosított szerződés véghatáridejét 2010. augusztus 31-i dátummal határozta meg, amely megegyezik az M43-as sztráda többi – Tisza-hidat is tartalmazó – szakaszainak befejezési határidejével. A késés 9 hónap.

A NIF Zrt. a szegedi polgárok érdekeire való tekintettel az M43-as autópálya 5-ös főút és a 4519-es jelű összekötő – a Sándorfalvi – út között elkészülő szakaszt és a csomópontot ideiglenes forgalomtechnikai megoldásokkal 2010. március 31-éig átadja.

Olvasóink írták

26 hozzászólás
12
  • 26. babar 2010. február 22. 22:10
    „szánalmas”
  • 25. AlbertZ 2010. február 20. 11:12
    „@ 20. ifj. nagy gábor

    "nem adnak át egy métert se, míg el nem készül Makóig (de akkor az M5 északi lehajtót se lehetne használni a mai napig sem, hiszen az is ideiglenes állapotban volt és van)"

    ^^ ennek mondd már meg hogy mi az isten értelme lenne? Inkább örülnél, hogy történik valami. Az M5-tel sincs minőségi probléma, pedig azt is választás előtt építették. Az utakat meg nyilván a pálya elkészülte után érdemes elkezdeni felújítani, hogy ne legyen még nagyobb terelésekre szükség, mint amilyenre most van a 2-es vili miatt.”
  • 24. valakiiii 2010. február 19. 21:11
    „moderálva off”
  • 23. TrombiFrédi 2010. február 19. 16:22
    „Majd hisszük ha látjuk, és rajta autózunk!!!”
  • 22. ifj. Nagy Gábor 2010. február 19. 13:37
    „21. TUTI 2010.02.19. 12:27
    "..olcsó húsnak hig leve!!!!
    ...bar ez nem is olcsó, csak szokatlanul gyors... "

    Na ne röhögtess.

    Amíg épült, addig baromi lassú, amikor már majdnem kész, akkor meg már szokatlanul gyors?

    Vagy csak új fikáznivalót kellett keresni...”
  • 21. ferdzso 2010. február 19. 13:04
    „Majd csak kész lesz egyszer! Addig legalább nincs szét taposva a Csongrádi külső szakasza, mert biztos, hogy az átadás után oda terelődik a Románia felé tartó "áradat", kikerülve a SZVSE sarok körül körüli káoszt, ami nem lesz kész, tán soha!”
  • 20. TUTI 2010. február 19. 12:27
    „..olcsó húsnak hig leve!!!!
    ...bar ez nem is olcsó, csak szokatlanul gyors... a magyar viszonyokhoz képest...:):)
    Lesz majd itt minőségi panasz évek múlva...nem csak a belvárosban a 43-ason is!
    Csak ezt a pár évet éljük túl, nagy nehezen...
    HAJRA MAGYAROK!”
  • 19. ifj. Nagy Gábor 2010. február 19. 12:22
    „10. zoltankis 2010.02.18. 23:49
    ".. csomópontot ideiglenes forgalomtechnikai megoldásokkal 2010. március 31-éig átadja.
    Undorító. Mindegy, hogy milyen, lényeg, hogy a savazás előtt lehessen vigyorogni a fényképeken.
    (savazás: nem elírás, szándékos)"

    Valóban undorító. Két másik lehetőség is lenne:

    - nem adnak át egy métert se, míg el nem készül Makóig (de akkor az M5 északi lehajtót se lehetne használni a mai napig sem, hiszen az is ideiglenes állapotban volt és van)

    - átadják ideiglenes forgalomtechnika nélkül és az egyenesen menők belerepülnek a munkaterületbe

    Te melyiket választottad volna? ;-)”
  • 18. strangerr 2010. február 19. 10:55
    „De most hogy jön ide a pm? Vagy mint a Mórickának mindenről ugyanaz jut eszetekbe?:)”
  • 17. scatman 2010. február 19. 10:30
    „Szegény Robotka mit piszkáljátok!!Ugyis megy a levesbe!”
  • 16. apuka 2010. február 19. 09:05
    „Azt vártam, hogy eddigre valaki szeviépezik is. Ugyan nincs közük az első szakaszhoz, de jó lenne hallani.”
  • 15. strangerr 2010. február 19. 08:45
    „13. A város útjai nem most mentek tönkre, hanem sosem voltak jók (ekkora forgalomra legalábbis). Monnnyon le az elmúlt 20 év összes polgármestere! Hiszen mijjjjattuk van a káááttttyúúú:))”
  • 14. mattil 2010. február 19. 08:37
    „14.: Azzal a körforgalommal kapcsolatban bennem az a kérdés merül fel, hogy az a sok-sok autó amely most a villamosmegállóban áll, hol fog parkolni ha ismét jár a villamos? Eddig hol parkoltak? Szabályos a villamosmegállóban parkolni "úgyse jön most tuja" felkiáltással?”
  • 13. frakk 2010. február 19. 08:30
    „Hahóóóóóóóóó útépítők! Fejezzétek már be légyszíves a Boldogasszony sgt. Nagyállomásnál lévő frissen épített körforgalmat a laktanya irányában is. 3 km/h sebességgel tudnak csak menni az autók !! Annyira szuperül átvette a város a munkát.”
  • 12. 3xhe 2010. február 19. 08:12
    „A kivitelező nyár végén jelezte a víznyomó cső miatt résfalat kell építenie, ezért két hét csúszás várható! November 30 + két hét = március 31?
    Az biztos a város útjai romokban állnak!!! Ennyi kátyúért korábban Demszkit lemondásra szólították fel, mi legyen Botka elvtárssal???”
  • 11. strangerr 2010. február 19. 08:02
    „10. most már az is baj, hogy átadják? Mivel ideiglenes végcsomópont lesz így csak ideiglenes végcsomópontként lehet átadni:)
    11. Elolvastad a cikket? Mi köze ehhez az Önkormányzatnak? De igen, bezzeg a fidesz érában annyi út és autópálya épült errefelé, ez alatt 8 év alatt meg csak 2 autópálya egy elkerülő... A hozzászólásod a vicc:)”
  • 10. trombitás 2010. február 19. 07:03
    „Jeeeeee ! Éljen éljen. Profik az önkormányzatnál. Megállapodtak. Titkos a kötbér. Majd a választások után a nyerő fidesz elmondja. Bohács Zs programjában is szerepel M43 elkerülő út!
    Ez a Szeged vicc, itt mindent lehet. Itt lehet tönkretetetni a város úthálózatát. Itt lehet csúszni a határidőkkel. Ez egy életképes dübörgő szocialista város.”
  • 9. zoltankis 2010. február 18. 23:49
    „.. csomópontot ideiglenes forgalomtechnikai megoldásokkal 2010. március 31-éig átadja.
    Undorító. Mindegy, hogy milyen, lényeg, hogy a savazás előtt lehessen vigyorogni a fényképeken.
    (savazás: nem elírás, szándékos)”
  • 8. mattil 2010. február 18. 20:36
    „Már kora ősszel megírta az újság, hogy maga az út a Csongrádi sugárútig gyakorlatilag készen van, de hiányzik az összes felüljáró és hozzávezető út, valamint a Csongrádin túli rész szinte teljes egésze. Az elmúlt hónapokban építgették a felüljárókat, tehát nem olyan sok lehet már hátra ezen a rövid szakaszon, azaz a március 31-ével nemigen lesz probléma. Más kérdés, hogy úgy illett volna, hogy ha már az igért határidőre nem tudtak elkészülni a teljes szakasszal, akkor a lehető legrövidebb időn belül át kellett volna adni ezt a rövid részt. Egész más lenne a leányzó fekvése ha mondjuk december közepétől kezdve elkerülte volna a forgalom a felújítás alatt álló Kossuth Lajos sugárutat!”
  • 7. Miracala 2010. február 18. 20:29
    „Először is szerintem a kamionforgalmat egyelőre nem engedk rá a Sándorfalvira (azaz marad az 5-ös úti lehajtó és a KLS), mert az már annyira iszonyat széttöredezett, nyomvályús, hogy lassan autóval is alig lehet rajta közlekedni. Továbbá tudomásom szerint (javítsatok ki, ha tévedek) a szerződésban benne van az is hogy a kivitelezőnek a Sándofalvi utat is ki kell javítaniuk, addig viszont marad a Kossuth Lajos (az már más kérdés hogy addigra elkészül-e a Rókusi csp., tegyük fel hogy igen). Másodszor ha rá is engedik a teherforgalmat a Csongrádira, igencsak át kell programozni a jelzőlámpákat pl. a Nagykörút sarkán ballra. Továbbá a Tisza híd átadása is késhet mivel elég nagy árvizet jósolnak tavaszra a hidrológusok, és az elöntött árterület, valamint a védekezési munkák miatt is lassulhat az építkezés üteme.”
26 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Mit kell bevallani február 25-ig az APEH-nek?

Közeledik február 25., ami adózási szempontból fontos határidő. Milyen bevallásokat kell elkészíteni addig? Ezt gyűjtöttük össze az APEH segítségével. Tovább olvasom