Délmagyar logó

2016. 05. 24. kedd - Eszter, Eliza 15°C | 22°C

M43 átadás: öt órakor megindult a forgalom

Szeged - Átadták az M43-as autópálya új, Makóig tartó szakaszát. A NEMFI-vel ünnepeltek a Makó közeli települések polgármesterei.

Fél háromra, a meghirdetett szalagvágásra már végeztek is az M43-as avatásával. A kivitelező konzorciumok képviselői a szakaszokat átadták Orosz Ferencnek, a NIF Zrt. vezérigazgatójának, aki kezelésre továbbadta az Állami Autópálya Kezelő Zrt.-nek.

Az izgalmaktól mentes avatón szegedi politikusok is képviseltették magukat: eljött többek között Kalmár Ferenc, Bohács Zsolt vagy éppen a térségi kötődésű Bodó Imre is. A helyi erőket Semjén Zsolt is meglátogatta.

Átadták az M43-as autópályát. Fotó: Segesvári Csaba (galéria)

A Rókusi I-es iskola növendékei énekeltek, majd a Himnuszt követően átvágták a szalagot.

Kérdésünkre, miszerint az illetékes minisztérium tervezi-e, hogy az 5-ös úttól a 47-esig díjmentessé teszik az M43-ast, nem kaptunk választ.

Megtudtuk: az újságírók, résztvevők konvoja után, a színpad és zászlók elbontását követően megindulhat a forgalom - Szeged tényleg fellélegezhet. Az útkezelő tájékoztatása szerint ez legkésőbb délután 5 óráig megtörténik.

Átadták az M43-as autópályát. Fotó: Segesvári Csaba (galéria)

Völner Pál, a NEMFI államtitkára sajnálta, hogy nem tudnak minden hónapban ilyen volumenű beruházást avatni. Reméli, hogy a környékbeli települések gazdasági fejlődésére szolgál a Makóig tartó M43-as.

Új rendőrségi alosztály működik az M43-as autópályán

Az M43-as autópálya Szeged és Makó közötti 31,6 kilométeres szakaszának ünnepélyes átadásával egy időben szerda délután megkezdte működését a makói autópálya-alosztály - tájékoztatott a rendőrség.

Az alosztály feladata az M43-as autópálya közlekedésbiztonsági koordinációja, a jogsértő cselekmények kiszűrése a biztonságos közlekedés érdekében - mondta Tuczakov Szilvána, a Csongrád Megyei Rendőr-főkapitányság szóvivője. Hozzátette: az egység munkatársai helyszínelnek a baleseteknél is.

Átadták az M43-as autópályát. Fotó: Segesvári Csaba (galéria)

A megyei főkapitányság közlekedésrendészeti osztályához tartozó egység állománya részt vett a szükséges képzésekben, felkészült a feladatokra, és rendelkezik a megfelelő eszközökkel, felszerelésekkel - tudatta az őrnagy.

Korábban írtuk

Szerda délután adják át az M43-as autópálya 31,6 kilométeres Szeged és Makó közötti szakaszát; a Románia felé tartó tranzitforgalom nagy része így a jövőben elkerüli a két alföldi város központját.

A sztráda, a Móra Ferenc nevét viselő új Tisza-híd, valamint a Makót elkerülő 7 kilométeres főút – amely a régi 43-as útra vezeti át a forgalmat – kivitelezése 2008. július 18-án kezdődött el. Az építési munkák költsége 61,1 milliárd forint volt, a teljes projekt pedig 85 milliárd forintba került, melynek kétharmadát az Európai Unió támogatása fedezi.

Az M43 autópálya a gazdasági tárca 2007-es rendelete alapján díjköteles útszakasz, kivétel az M5-ös autópálya és a régi 5-ös főút közötti rész, melyet a D1 kategória járművei – 3,5 tonna alatti gépjárművek – díjmentesen vehetnek igénybe, azonban a D2, D3, D4 kategóriák számára ez a szakasz is díjköteles.

Olvasóink írták

234 hozzászólás
  • 234. őrgróf 2011. április 23. 10:52
    „csiatt, igen: a fidesz vezetés alatt ezt a pénzt már nem lehet a szegedi utakra költeni..ami nem is olyan nagy baj, inkább a 43-as régi ( no meg a határig vezető ) szakaszát kellene rendbetenni! Nem csak Szegedből áll a világ!”
  • 233. Sajttolvaj 2011. április 22. 16:05
    „ebgondolatt,tudod mi az undi?
    leirom:
    történet:
    2007.januartol botka laszlo lobbizik a 4sávos autopályáért
    207.dec3.botka laszlo interpellacioval sürgeti a munkálatokat
    2008.julius 18. leteszik az alapkövet
    2010.hordoguritás.
    2011 aprilis elkészült-átadás.
    és a város polgármestere el se ment oda!
    na ez a szégyen!”
  • 232. bzoli-41 2011. április 21. 21:27
    „Nem értem ezt az értetlenkedést! Nem a pályával van a baj, meg hogy fizetős. Csak az a logikátlan, hogy a város melletti szakasza ami elkerülőnek teljesen tökéletes miért nem lehet ingyenes. Inkább építenek mégegy utat vele párhuzamosan ami egy valódi elkerülő lesz. Miért éri meg?”
  • 231. AlbertZ 2011. április 21. 18:53
    „Na, most legyen nagy a po.. szája a sok laikusnak meg kételkedőnek! Át van adva vagy nincs átadva? :D
    Amugy 230. ha valaki autópályáról jön, valószínűleg hidegen hagyja, hogy fizetős-e vagy nem az M43, aki meg nem onnan jön, úgyse célszerű még rámenni. Ettől szerintem is lehetne ingyenes, de hát most istenem, ez legyen a legnagyobb baj.”
  • 230. cibuska 2011. április 21. 17:51
    „Hát ez nem semmi.
    felháborító Kecskemét elkerülőn ingyenes/Fideszes /város
    ugyan ezen elven Szegednek nem.
    Bravó országvezetés.
    Beterelni még sok autót a városba.
    Bravó!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!”
  • 229. THK 2011. április 21. 16:15
    „228,
    a Szőregi/Makai úton viszont továbbra is megmarad a kerékpárforgalom tiltása, ami ott még nem is gond, hiszen mellette a szervízút, viszont Deszknél tovább nem lehet szabályosan eljutni Makó felé...”
  • 228. vuk 2011. április 21. 14:19
    „Vegre innentol nem lesz gaz az ujhidon az uttesten bringazni, ahogy azt tettem 6-8 eve is.”
  • 227. vuk 2011. április 21. 11:24
    „122. csafe 2011.04.20. 18:35
    De szegedi vagyok. Meg kerdes?”
  • 226. Ebgondolat 2011. április 21. 08:54
    „Én teljesen megértem, hogy ott tobzódnak a narancsosok, hiszen életükben először szembesülnek azzal, milyen érzés átadni egy autópályát!! Azt viszont elég visszataszítónak tartom, hogy pártrendezvényt csinálnak belőle! Mint a színpadi molinón olvasható "Magyarország megújul" szlogen! Hát, ehhez a megújuláshoz nem sok közük van! Azt pedig végképp vérlázítónak tartom, hogy a színpadon az előbb említett szlogen mellett volt képük kitenni az Új Széchenyi terv logót! Mintegy azt sugallva, hogy akár a régi, akár az új Széchenyi terv keretében egyetlen centiméter autópálya is épült volna!!! Undorító!!!”
  • 225. benzy 2011. április 21. 08:39
    „Csatlakozom scorpiosecret-hez! Menjetek és nézzétek meg az új hidat este, amikor ki van világítva!:)”
  • 224. THK 2011. április 21. 08:27
    „218,
    nem az egésznek, csak a 47-esig tartó szakaszának kellene ingyenesnek lennie.
    Miért?
    Ha szegedi vagy, rövidesen meglátod, még ha magad nem is használnád...

    A Hódmező felől érkező forgalom most kénytelen a fölbontott, leszűkült szakaszokon (2-es, 3-as villamosok építése miatt) bejönni a városba - holott EDDIG NEM TETTE, és az érintett szakaszok (különösen a Rókusi krt) eddig sem a románok miatt volt zsúfolt, ők nem használták... tehát ott csak romlani fog az amúgyis rossz helyzet

    Ezért elkerülő az M43 szakasz is, amíg nem folytatják a normál elkerülőt (amire a közeljövőben aligha van esély)”
  • 223. Herli 2011. április 21. 07:28
    „Rendőröket kellene vezényelni a kettős körforgalomhoz és minden külföldit visszaterelni a pályára, amely a város felé vette az irányt.
    A GPS-ük még sokáig nem veszi majd a változást, ezért rá kell kényszeríteni őket a "jó" útra.”
  • 222. strangerrr 2011. április 21. 06:44
    „214. allwin
    <moderálva>aki nem tanított meg olvasni. Meg az, aki autópályát km-ben mér, mit egy liter tejet a boltban.
    Az autópálya ÉPÍTÉSE 57,2 milliárd (és ugye nem 85). A makói lekötés ugyanis nem autópálya.
    Ebből a Tisza híd 11 milliárd, úgyhogy a 31 km pálya felüljárókkal, töltésépítéssel, vízelvezetéssel, közműkiváltásokkal mindjárt csak 48 milliárd.
    Autópályát km-ben a jogászok meg a politikusok mérnek. Számolgasd az x-eidet Te nagyon egyszerű!”
  • 221. egyszegedi 2011. április 21. 05:45
    „Az elkövetkező három évben majd megépül az újabb 8 km-es új út? Kimentek a fideszesek váll veregetni, mikor semmi közük hozzá, csak a csúfot vertek mindenben. Köszönjük Botka László polgármesternek Szeged nevében.”
  • 220. Beroesz 2011. április 21. 05:32
    „Mennyi ingyenességért nyafogó... ezzel az erővel a vonatot is ingyenessé lehetne tenni Szatymaz és a Nagyállomás között.”
  • 219. Bandi78 2011. április 21. 01:37
    „A lényeg lemaradt. Szerintem mondhatom mindenki nevében, hogy nagyon szépen köszönjük a pályát az építtetőknek, és a kivitelezőknek, és remélem mindenkinek a munkája ki lesz fizetve hamarosan.
    Akinek meg nem tetszik a pálya, az egyszerűen ne használja, és meg van oldva a probléma.”
  • 218. Bandi78 2011. április 21. 01:31
    „Miért kéne ingyenesnek lennie egy autópályának?
    A szegedi elkerülő út nem az M43, hanem az épülő elkerülő, ami már a szabadkai úttól a régi 5-ös útig járható. Már csak az a rész hiányzik ami a régi 5-öst köti össze a 47-es úttal, de remélem az is hamarosan elkészül.
    Pesten az M0 sem autópálya, hanem autóút, ami az egész országban ingyenes a személyautóknak.
    Ennyi erővel mindenki szidhatná a kormányt, mert nem ingyenes az M1, M5, M7, M3 és az M6. Miért pont az M43 ne lenne fizetős?
    Én csak azt tartanám elvárhatónak, hogy a marosleleieknek legyen ingyenes a pálya Maroslelétől a 47-es útig, mert arra nincs más út, vagy legyen nekik ingyenes a tápéi komp. Én szegedi vagyok, tehát soha nem fogom használni az M43-ast.
    Olyat is olvastam nemrég, hogy állítólag tervbe van véve egy Maros híd is, ha az megépül, akkor meg lehet fizetős az M43 teljes hosszában, úgyis csak a külföldiek használják legsűrűbben.”
  • 217. Patee 2011. április 20. 23:54
    „Tegyük félre az előítéleteket!Örüljünk, hogy kész van és fellélegezhetünk!Dugóktól és zajmentes jövőt minden Szegedinek!!”
  • 216. gereben 2011. április 20. 23:54
    „csiatt, fordulj orvoshoz....és ha tudod, hogy ellopták a pénzt, tegyél feljelentést. A József Attilán a 4-es vonalon példamutatóan dolgozó cégek kiválasztásához a fideszednek semmi köze nem volt! Szerencsére....”
  • 215. scorpiosecret 2011. április 20. 23:51
    „Na látom szép magyar szokás szerint mindenki panaszkodik. Legyetek már elégedettek azzal, ami van! Ma kipróbáltuk a sztrádát és nagyon szuper! Hihetetlen milyen gyorsan át lehet érni Makóra. :) A kamionok úgy is ezt fogják használni és ez a lényeg!”
234 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Az RHF Zrt. rendelt el ellenőrzést Dél-alföldi Regionális Zrt.-nél

Szeged - A többségi tulajdonos Regionális Fejlesztési Holding (RFH) Zrt. rendelte el a pénzügyi és… Tovább olvasom