Délmagyar logó

2017. 08. 20. vasárnap - István 19°C | 34°C Még több cikk.

Makkoserdő sor: összeköt és elválaszt

Szeged - Az új társasházak és az élelmiszerboltok utcája a Makkoserdő sor. Szegedi léptékben keskeny, mégis forgalmas és balesetveszélyes úttest vágja el egymástól a szemben álló házsorokat.
– Nem szeretem ezt az utcát, mert nagyon forgalmas – mondta egy asszony –, sok a baleset, szinte naponta elsodornak egy biciklist. A kerékpárosok tehetnek róla, az út közepén mennek, de az autósok is hibásak, mert nem tartják be a jobbkéz-szabályt.

A 30-as övezetek jobbkéz-szabálya itt azért okoz gondot, mert sokan azt hiszik a Tesco felé haladva, hogy jobbról, a lakóparkból érkezőknek nem kell elsőbbséget adni: messziről garázsbejárónak látszik például a Gömöri utca torkolata. Pedig nem az. A forgalmat igyekeznek fekvőrendőrökkel és járdaszigetekkel lassítani, nem sok sikerrel. Kollégámat mellesleg ebben az utcában büntették meg nemrégiben 30 ezer forintra, jogosan, hiszen 42-vel ment a 30-as övezetben.

Makkoserdő sor: összeköt és elválaszt. Fotó: Karnok Csaba (galéria)

– Nagy az átmenő forgalom, az autósok megállnak a boltok előtt, nem tudunk virágokat, fákat ültetni – panaszolta Imre, aki 20 éve lakik itt. – A bicikliket pedig az esőcsatornához kötik: én foltozom, javítgatom – mutatott a csatornára, amelyet csak a szentlélek tartott. – Szemben, a lakópark előtt bezzeg szép a parkoló, és zöld sáv választja el a járdától, mintha nem is ugyanaz az utca lenne.

Várjuk javaslataikat

Az elkövetkezőkben városok, falvak utcáit járjuk a megyében. Megnézzük, hogy tartják rendben a házakat és a házak elejét az ott élők, jelképesen piros és fekete pontot adunk a lakóknak, önkormányzatnak egyaránt. Hívjanak meg bennünket, várjuk javaslataikat a szerkesztoseg@delmagyar.hu e-mail címre.

A nagy forgalom, amelyet kifogásolnak a lakók, jól jön az üzleteknek. – A délután a legjobb, akkor járnak erre a legtöbben – mondta Kármán Ildikó, az Olcsó diszkont tulajdonosa. – Egy éve nyitottunk, nem bántuk meg. Éppen Bagoly Annát szolgálta ki: a sándorfalvi asszony a munkahelyére igyekezett, azt mondta, mindennap itt jár el, olcsóbban tud vásárolni, mint otthon. A Makkoserdő soron négy élelmiszerboltot, két pékséget, két kozmetikát, egy lottózót és még négy különböző profilú üzletet számoltunk össze.

Ami még különleges ezen a helyen: az utca csaknem minden négyzetméterén új, általában 3-4 szintes társasházakat építettek. Az épületek szinte védvonalként zárják le Rókus családi házas részét. Ezen a páros oldalon sárga, rózsaszín és kék színű társasházak sorakoznak, míg szemben, a páratlan soron a pasztellesebb lakóparki otthonok, valamint az ízlésesen felújított panelek. Ide fut ki az irodalmi művekben is szereplő Nádas, Tündér és Ősz utca. A valahai rókusi hangulatot azonban már csak 3-4 régi ház őrzi, kettő közülük utcasarkon, teljesen leromlott állapotában vevőjére vagy bontásra vár.

Értékelés

+ Szinte kifogástalan úttest, gondozott parkolók, csak imitt-amott foghíjas járdák.
+ Új, rendben tartott házak.
+ Boltok és szolgáltatók arzenálja.
– Kaotikus közlekedés.

Olvasóink írták

67 hozzászólás
  • 67. okz63 2013. augusztus 08. 17:19
    „66. szegedivagyok 2013.08.08. 09:21
    Egyetértek! De valakinek muszáj, hogy felnyissa a szemüket, különben a demagógia elnyom mindent. ;-)”
  • 66. szegedivagyok 2013. augusztus 08. 09:21
    „ifj. Nagy Gábor
    okz63

    Teljesen értelmetlen amit csináltok, és felesleges is. De jó szórakozást hozzá.”
  • 65. okz63 2013. augusztus 08. 07:03
    „63. ifj. Nagy Gábor 2013.08.07. 21:54
    "amin ott bicikliznek, az egy járda. Járdán biciklizni büntetendő cselekmény"
    És ezt köszönjék nektek, ugye? Mindenki tudja, hogy minek épült az az útfelület
    és aki tudja, az használja is rendeltetésének megfelelően. ;-)

    http://www.szegedvaros.hu/beruhazasok/910-beruhazasok47.html

    "jelentős a kerékpáros forgalom, mely a keskeny útburkolat miatt balesetveszélyes...a teljes hosszon 1000m kerékpárút épül, elkülönítve a járdától, a Körtöltés utcában a lakópark felöli oldalon"

    http://www.szegedvaros.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=4049:ujabb-kerekparutak-epuelnek&catid=299:2008-aprilis

    "Tavaly kialakították a Körtöltés utca és Makkoserdő sor közötti egy kilométeres biciklis szakaszt."

    Mazsolázgasd nyugodtan, tudod az internet mindent megőríz. És inkább ne abba a cikkbe merülj bele, ahol lefikázta a haverod az építők munkáját. Érdekes, hogy mindenki másnak megfelel, csak nektek nem. Ezen nem ártana elgondolkodni. Mint már többször is írtam, aki épeszű kerékpáros, az nem az úton teker ott, hanem használja azt az útfelületet, amelyet neki építettek. ;-)”
  • 64. okz63 2013. augusztus 08. 06:55
    „62. ifj. Nagy Gábor 2013.08.07. 21:52
    "Sőt, hozzávettem a rajta zajló forgalmat is és levontam a konzekvenciát, hogy igen, érdemes"
    Nagy forgalmú út kb. háromszor olyan széles kivitelben, mint a Makkoserdő sor...de azért igen, érdemes volt hasonlítgatni. Miért nem inkább a Csongrádi sgt-hoz hasonlítod az Andrássy utat? Az talán közelebb állna a valósághoz...és érdekes módon ott kerékpársáv van. De úgy őszintén, magyarázd már el, hogy miért lenne szükséges a Makkoserdőn is egy kerékpársáv? Jah, tudom már, van néhány hely, ahol parkolni lehet és neked szexuális élvezetet okoz, ha ezen autók dolgát megnehezítheted, ugye? Talán inkább az élet más területén kellene élvezkedned. :-D

    63. ifj. Nagy Gábor 2013.08.07. 21:54
    "amin ott bicikliznek, az egy járda. Járdán biciklizni büntetendő cselekmény."
    Talán egyetlen alkalmat kellene említened, amikor bírságoltak érte ott.
    Erőltesd meg az agyadat, hátha nem találsz egyet sem.

    De most akkor már tényleg nem értelek! Egyik pillanatban a haverjaiddal kivéded azoknak a szemét, akik járdán kerékpároznak, merthogy az "nem is olyan veszélyes" és nem kell rinyálni érte annyit, a következő pillanatban meg büntetendő cselekmény? Te is mindig arra pisilsz, amerre a szél fúj, úgy látom. :-D”
  • 63. ifj. Nagy Gábor 2013. augusztus 07. 21:54
    „61. okz63
    "59. J.G. 2013.08.07. 12:47
    "Nem is ertem, hogy akkor miert foglalkozik barki a drogproblemaval."
    Valószínűleg azért, mert a drogozás büntetendő cselekmény.
    Gabika, Gabika, nem megy ez nekedd! :-D"

    Bár nem én írtam, de:

    amin ott bicikliznek, az egy járda. Járdán biciklizni büntetendő cselekmény.

    Csak megy ez! :-)”
  • 62. ifj. Nagy Gábor 2013. augusztus 07. 21:52
    „60. okz63
    "Egyszer centivel mérd már le a két út szélességét és utána keresd rá a választ magadban.
    Aztán persze vond le a konzekvenciát a történetből, hogy érdemes volt-e kötözködni. :-)"

    Sőt, hozzávettem a rajta zajló forgalmat is és levontam a konzekvenciát, hogy igen, érdemes, persze nem veled, aki - egy bizonyos ponton túl - nem akarja soha érteni, amit a másik mondani szeretne... :-(”
  • 61. okz63 2013. augusztus 07. 19:59
    „59. J.G. 2013.08.07. 12:47
    "Nem is ertem, hogy akkor miert foglalkozik barki a drogproblemaval."
    Valószínűleg azért, mert a drogozás büntetendő cselekmény.
    Gabika, Gabika, nem megy ez nekedd! :-D”
  • 60. okz63 2013. augusztus 07. 19:58
    „58. ifj. Nagy Gábor 2013.08.06. 21:44
    "Épp ezért érthetetlen, hogy az Andrássy úton az úttesten megy a biciklis, itt meg az túl veszélyes lenne..."
    Egyszer centivel mérd már le a két út szélességét és utána keresd rá a választ magadban.
    Aztán persze vond le a konzekvenciát a történetből, hogy érdemes volt-e kötözködni. :-)”
  • 59. J.G. 2013. augusztus 07. 12:47
    „50. okz63 2013.08.06. 16:07

    "Maradjunk annyiban, hogy ha mások jól érzik magukat bizonyos körülmények között, akkor neked, mint önként vállalt érdekvédőnek, nincs más hátra, mint elfogadod a döntésüket"

    Nem is ertem, hogy akkor miert foglalkozik barki a drogproblemaval. Ha nekik jo ugy h lovik magukat, akkor hogy jon ahhoz az allam, hogy megtiltsa, nem? Vagy hogy leszoktassa oket. Minek van drogprevencio? El kell fogadni es kesz.

    zolika zolika.... nem megy ez neked”
  • 58. ifj. Nagy Gábor 2013. augusztus 06. 21:44
    „56. okz63
    "nem biztos, hogy az Andrássy út forgalmát mondjuk a cikkben szereplő út forgalmával kéne hasonlítgatni. Azt hiszem, nagyon nagy különbség van a kettő között."

    Épp ezért érthetetlen, hogy az Andrássy úton az úttesten megy a biciklis, itt meg az túl veszélyes lenne...

    "És továbbra is javaslom számodra, számotokra, hogy ha valami jó a többségen, a reakciójukból jelenleg ugyanis ez jön le, akkor azt fogadjátok el és ne akarjátok erőszakosan ezt megváltoztatni csak azért, mert egy szűk kisebbségnek ez nem tetszik. ;-)"

    Nem érted vagy nem akarod érteni: és akkor mit tegyek, ha tudom, hogy az, ami tetszik a többségnek,

    egyrészt konkrétan balesetveszélyesebb,

    másrészt meg káros magatartásformákat terjeszt (járdázás úton-útfélen, ami téged is idegesít, ha jól tudom)?

    Hm?”
  • 57. okz63 2013. augusztus 06. 20:11
    „55. ifj. Nagy Gábor 2013.08.06. 18:39
    "ha elindítana egy stoppert a várakozás megkezdésekor, lehet, hogy elcsodálkozna ő maga is az eredményen."
    Ezt csak igazolni tudom. Amikor egy újonnan felszerelt lépcsőház-világítási automatát állítok be, akkor jövök rá egy helyben állva, milyen nagy idő az a 3 perc... ;-)”
  • 56. okz63 2013. augusztus 06. 20:08
    „53. ifj. Nagy Gábor 2013.08.06. 17:01
    "Én is jót nevettem a hasonlatodon"
    No látod, legalább a humorérzékünk megmaradt.
    Egyébként sajna el kell keserítselek, mert nem biztos, hogy az Andrássy út forgalmát mondjuk a cikkben szereplő út forgalmával kéne hasonlítgatni. Azt hiszem, nagyon nagy különbség van a kettő között. És továbbra is javaslom számodra, számotokra, hogy ha valami jó a többségen, a reakciójukból jelenleg ugyanis ez jön le, akkor azt fogadjátok el és ne akarjátok erőszakosan ezt megváltoztatni csak azért, mert egy szűk kisebbségnek ez nem tetszik. ;-)”
  • 55. ifj. Nagy Gábor 2013. augusztus 06. 18:39
    „54. Pandora
    "50 méterre, balra, az Ősz utca sarkán van gyalogátkelő.
    mi a frászért vársz 15-20 percet?"

    Szerintem nincs az a tizede sem, csak egyrészt túlozni jó és népszokás, másrészt az időérzékelés elég relatív tud lenni, ha elindítana egy stoppert a várakozás megkezdésekor, lehet, hogy elcsodálkozna ő maga is az eredményen. :-)”
  • 54. Pandora 2013. augusztus 06. 18:06
    „46. Aqua 2013.08.06. 12:26

    50 méterre, balra, az Ősz utca sarkán van gyalogátkelő.
    mi a frászért vársz 15-20 percet?
    normális vagy, ember?! :D”
  • 53. ifj. Nagy Gábor 2013. augusztus 06. 17:01
    „50. okz63

    Én is jót nevettem a hasonlatodon, hiszen a kerékpárutak veszélyességét a statisztikák is alátámasztják, most már a magyarországi irodalom is (lásd ÁSZ jelentés) és ez alapján ma már a szegedinél nagyobb forgalmú pesti utcákon is egyre inkább az úttesten jelölik ki a kerékpárosok helyét. Pedig ott se annyira mások az emberek, hogy ne a kerékpárutat hinnék többen biztonságosnak.

    De azért csak nevess, igaz nem tudod min nevetsz, de azért nevess...”
  • 52. dBrown 2013. augusztus 06. 16:21
    „49! Egy pillanatra azt hittem, hogy igazad van. Csak egy kicsit szövegértelmezni kell:
    "Gyalog- és kerékpárút: jelzőtáblával gyalog- és kerékpárútként megjelölt út, amelyen a gyalogos és a kerékpáros forgalom részére fenntartott útfelületet burkolati jellel és eltérő színű burkolattal is kijelölhető."

    felhívnám a figyelmed az AMELYEN szócskára. Magyarán ez azt jelenti, hogy a TÁBLÁVAL kijelölt úton szétválasztható a gyalogos és kerékpáros forgalom.

    Cuppantalak.”
  • 51. okz63 2013. augusztus 06. 16:11
    „40. szöszi 2013.08.06. 08:47
    "Egyébként meg mi van akkor, ha csak útburkolati jelek jelzik a kerékpárutat?"
    Neked is ajánlom figyelmedbe, amit Gábornak írtam.
    A jogszabály sajna félreérthető, de a lényeg, hogy ha nincs tábla, akkor te honnan tudod vad idegenként idetévedve a városba, hogy neked ott kell tekerni? Amikor mondjuk a Damjanich utcából befordulsz, semmi nem utal arra, hogy ott bármilyen jelzéssel ellátott kerékpárút van, tehát a tábla kell(ene) de nagyon.”
  • 50. okz63 2013. augusztus 06. 16:07
    „47. ifj. Nagy Gábor 2013.08.06. 12:27
    "Rosszul gondolod egyébként, hogy ne tudnám, hogy nem a többség álláspontját képviselem. Tudom, hogy nem többségi, hanem helyes álláspontot."
    Jót nevettem a hozzászólásodon. Hitler, Ceaucescu, Napoleon is azt hitte, hogy a helyes úton jár. Azóta mindannyian tudjuk, hogy ők hogy végezték, de azért ne rémülj meg, veled kapcsolatban a végét azért nem így gondolom.

    Maradjunk annyiban, hogy ha mások jól érzik magukat bizonyos körülmények között, akkor neked, mint önként vállalt érdekvédőnek, nincs más hátra, mint elfogadod a döntésüket, különben úgy jársz, mint az az őrült autós, aki hallgatja vezetés közben a rádiót, melyben bemondják, hogy egy idióta autós szemben halad a forgalommal az autópályán, erre ő felkiált: EGY? BAKKER, MINDEGYIK SZEMBE JÖN! ;-)

    És hogy őszinte legyek, szöszinek is igaza van, hiszen nem egyértelmű a jogszabály, ami szerint útburkolati jellel IS kijelölhető, azaz a táblázás nem kötelező. Ennek ellenére vannak ezzel fenntartásaim, mert mondjuk az ilyen útfelületről vajon honnan tudja a kerékpáros, hogy azon kell tekerni, ha legalább az elején semmilyen tábla nem tereli rá? És hát ezeket minden egyes kereszteződésnél ismételni kéne, ergo mégiscsak jó az a táblázás, de sajna a jogszabály tényleg félreérthető, mivel nem egyértelmű, hogy a táblázás mellett gondolja az útburkolati jelet, vagy önállóan is elfogadhatónak tartja...”
  • 49. szöszi 2013. augusztus 06. 14:42
    „41. dBrown 2013.08.06. 09:51
    Felhívnám a figyelmedet arra is, hogy amit te idemásoltál paragrafust, az az autó útra-autóra-autósokra vonatkozik.

    Inkább ezt olvasgasd figyelmesen:

    A KRESZ módosítás után, 2010 január 1-től:

    h/1. Gyalog- és kerékpárút: jelzőtáblával gyalog-és kerékpárútként megjelölt út, amelyen a GYALOGOS ÉS A KERÉKPÁROS FORGALOM RÉSZÉRE fenntartott útfelületet BURKOLATI JELLEL ÉS ELTÉRŐ SZÍNŰ BURKOLATTAL IS KIJELÖLHETŐ.

    h/2. Kerékpáros nyom: az úttesten kerékpárt és nyilat mutató sárga színű burkolati jellel kijelölt útfelület.

    h/3. Nyitott kerékpársáv: az úttesten útburkolati jellel kijelölt - kerékpár és különleges esetekben (az egymás mellett történő elhaladáshoz szükséges hely biztosítása érdekében) jármű egyirányú közlekedésére szolgáló - különleges forgalmi sáv.

    Tehát, nem kötelező még pluszban táblával is jelölni a gyenébbek kedvéért a bicikliutat :) Cuppantalak.”
  • 48. szöszi 2013. augusztus 06. 14:35
    „41. dBrown 2013.08.06. 09:51
    "A jelzőtáblákat - a (4)-(7) bekezdésben említett kivétellel - az úttest mellett, menetirány szerint a jobb oldalon helyezik el.
    Jól mondod, az úttest mellett! És nem a gyalogjárdán, bicikliúton. De nem akarok veled vitatkozni, hisz biztosan igazad van, De akkor nincs érvényes kerékpár út Szegeden, legalább is nem sok, ha ennek alapján lesz valami bicikliút vagy sem. Én tudomásom szerint bőven elegendő a felfestés, kerékpárúton a táblával egyenértékű. Tekergess kicsit a városban javaslom, és számold meg hány kék tábla van valami oszlopon, nem fogsz sokat találni. A Rókusi krt-on egy! Nagyon jól kiemelted a paragrafust, de arra is kíváncsi lennék, a 4-7 bekezdés kivétel mit takar.”
67 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Beépítik a Centrum-gödör parkolóját?

Lapunk információi szerint a Centrum-gödörként elhíresült telket megosztják, és az egyik felén, amelyet jelenleg parkolóként hasznosítanak, társasházat építenek. Tovább olvasom