Szeged - Két helyen is hosszan kell állnia annak, aki most Makó és Szeged között jár a 43-ason, a burkolat felújítása miatt. Makóról a legegyszerűbben Vásárhelyen át lehet eljutni Szegedre.
A megye legnagyobb terhelés alatt álló főútja Szőregnél és Klárafalvánál volt a leggyalázatosabb állapotban, nem lehetett tovább halogatni a munkát, amely december elejére kész lesz, ha nem esik sok eső, és nem lesz fagy.
Hétfő óta két helyen, Klárafalvánál és Szőregnél teteti rendbe a 43-as főutat a Magyar Közút Kht. Ez a két szakasz volt a legkritikusabb állapotban, tovább már nem lehetett halogatni a munkát. A 43-as ilyenkor nemcsak azért problémás út, mert ez viseli a megyében az egyik legnagyobb terhelést; hanem azért is, mert ilyen munkák idején a forgalmát nagy kerülővel lehet csak elterelni.
A megoldás az, hogy fél pályán engedik a forgalmat. De ez az autó- és kamionmennyiség itt normális útviszonyok mellett is nagyon nagy. Akik például szerdán kora délelőtt indultak Szegedről Makóra, több mint fél órát várhattak Szőreg előtt, aztán valamivel kevesebbet Klárafalvánál. Kora délután visszafelé hasonló volt a helyzet. Vagyis az utazás ideje a duplájára nőtt, és időnként ennél komolyabb várakozásra is számítani kell.
Fontos tudni, hogy a Szegedről kifelé haladó forgalomnak van prioritása, tehát az irányítók úgy intézik, hogy Szegedre ne zsúfolódjanak be a várakozó autók. Ilyenkor a helybeliek, akik ismerik például az ószegedi utat, arra kerülnek. Tápénál komppal átkelve a Tiszán is hamarabb érnek Szegedre, mint ha kivárják mindkét torlódásnál a sorukat a 43-ason. Ha pedig a komp nem működik, még akkor is lehet Algyő felé kerülni.
De a nem helybeliek nemigen tudják, hogy Makón például a Kölcsey utcán lefordulva onnan hol kell letérni. A 43-ast pedig többnyire külföldiek használják.
Basa Zoltán, a Magyar Közút Kht. megyei igazgatója lapunknak azt mondta, hogy a makói jelzőlámpás kereszteződésnél a Nagylak felől érkezőknek mától azt ajánlják az újonnan kihelyezett táblák, hogy ha Szegedre akarnak eljutni, inkább kerüljenek több mint 30 kilométert, mert még így is hamarabb odaérnek. Az ajánlott útvonal: Makó–Földeák–Vásárhely–Szeged.
Azért nem jelent túl nagy mozgásteret ez a megoldás sem, hiszen ezután a földeáki út állapota is romlani fog. Hódmezővásárhely és Szeged között pedig a megye másik legnagyobb forgalmú útját, a 47-est terheli majd még több autó és kamion. Igazából akkor lélegezhet föl a megye, ha elkészül az M43-as. A mostani munka a 43-ason várhatóan december elejéig tart.
Hétfő óta két helyen, Klárafalvánál és Szőregnél teteti rendbe a 43-as főutat a Magyar Közút Kht. Ez a két szakasz volt a legkritikusabb állapotban, tovább már nem lehetett halogatni a munkát. A 43-as ilyenkor nemcsak azért problémás út, mert ez viseli a megyében az egyik legnagyobb terhelést; hanem azért is, mert ilyen munkák idején a forgalmát nagy kerülővel lehet csak elterelni.
A megoldás az, hogy fél pályán engedik a forgalmat. De ez az autó- és kamionmennyiség itt normális útviszonyok mellett is nagyon nagy. Akik például szerdán kora délelőtt indultak Szegedről Makóra, több mint fél órát várhattak Szőreg előtt, aztán valamivel kevesebbet Klárafalvánál. Kora délután visszafelé hasonló volt a helyzet. Vagyis az utazás ideje a duplájára nőtt, és időnként ennél komolyabb várakozásra is számítani kell.
![]() |
Torlódás a 43-ason. a munkát nem lehetett tovább halasztani. Fotó: Miskolczi Róbert |
Fontos tudni, hogy a Szegedről kifelé haladó forgalomnak van prioritása, tehát az irányítók úgy intézik, hogy Szegedre ne zsúfolódjanak be a várakozó autók. Ilyenkor a helybeliek, akik ismerik például az ószegedi utat, arra kerülnek. Tápénál komppal átkelve a Tiszán is hamarabb érnek Szegedre, mint ha kivárják mindkét torlódásnál a sorukat a 43-ason. Ha pedig a komp nem működik, még akkor is lehet Algyő felé kerülni.
De a nem helybeliek nemigen tudják, hogy Makón például a Kölcsey utcán lefordulva onnan hol kell letérni. A 43-ast pedig többnyire külföldiek használják.
Basa Zoltán, a Magyar Közút Kht. megyei igazgatója lapunknak azt mondta, hogy a makói jelzőlámpás kereszteződésnél a Nagylak felől érkezőknek mától azt ajánlják az újonnan kihelyezett táblák, hogy ha Szegedre akarnak eljutni, inkább kerüljenek több mint 30 kilométert, mert még így is hamarabb odaérnek. Az ajánlott útvonal: Makó–Földeák–Vásárhely–Szeged.
Azért nem jelent túl nagy mozgásteret ez a megoldás sem, hiszen ezután a földeáki út állapota is romlani fog. Hódmezővásárhely és Szeged között pedig a megye másik legnagyobb forgalmú útját, a 47-est terheli majd még több autó és kamion. Igazából akkor lélegezhet föl a megye, ha elkészül az M43-as. A mostani munka a 43-ason várhatóan december elejéig tart.
Témák:
Szegedhirdetés
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!
Lájkolom és követem a Delmagyar.hu-t
Megosztom a cikket a Facebookon
hirdetés
hirdetés
A címoldal témái

Föld alatti könyvtárt is terveztek Vásárhelynek: az Alföldi Galériában látható a pályázat eredménye
Közel háromtucatnyi terv érkezett arra a pályázatra, amelyet az új vásárhelyi könyvtárra és tudásközpontra írtak ki. Mindet a református ótemplom melletti térre, a Sarokház-épület helyére álmodták az alkotók.

Hárommilliárdot költenek a ,,boldog békeidőket" idéző Széchenyi térre - Négyen álmodták újra a sokat látott teret
Május elején derül ki, hogy a négy benyújtott építészeti terv közül hirdetnek-e győztest, és a szakemberekből álló zsűri is csak akkor tudja meg, hogy kik álmodták újra a Széchenyi teret, amely a Modern Városok Programban (MVP) születhet újjá.
Olvasóink írták
Én is tapasztaltam, hogy a kerülő utat használják a kamionok, a buszok és sok-sok személyautó. Tíz percbe tellett kikanyarodni a földeáki útra a tüzép felöl. Nos a Makón átmenő forgalomnak csak egy része kerül erre és mégis nagyon soknak tűnik. Képzeljék el mi már évek óta élvezzük ennek a forgalomnak a többszörösét. Mégis késik az elkerülő út, mégsem épült hamarabb az autópálya. Remélem ez tapasztalat egy kis szolidalitás érzést gerjeszt a mi és a községek problémái iránt. Ha igaz, akkor az autópálya Makóig ér. Az apátfalviak, magyarcsanádiak még meg nem határozható ideig élvezik ezt a forgalmat.”
Jó üzlet az útépítés, ez ugye világos:)
Ki a főnök?
Ugye megérte uram?!
Kinek van fotója, ami bizonyítja, hogy HAZUDOZNAK?! Hogy semmi baja nem volt az egy éve felújított útnak?
BIRKÁK VAGYUNK!”
2. Amilyen minőségben az utóbbi időkben végezték a fölújításokat (pl körúton, vagy Budapesti úton), joggal feltételezhető, h pár hónap után tényleg sokkal rosszabb állapotú lesz... :-(
Mert úgy tűnik, ezek a munkák zsebtömésről szólnak, így a minőségen sprórolnak
Ráadásul a tervekben szereplő (és tényleg indokolt) körforgalmak miatt rövidesen ismét neki kell esni - nem lett volna egyszerűbb legalább addig várni, és egy füst alatt megcsinálni?!
Nyilván anyagilag is sokkal kedvezőbb lett volna (kivéve a korrupció szempontjából - és ez már magyarázhatja is, miért nem így történt...), és a környékbelieknek sem kellene kétszer ezt végigszenvedniük”
HÁT EZ RÖHEJ.”
"...mi a francnak újítanak fel most, ha a kamionok pár hónap alatt megint széttapossák az utat..."
Ha a felújított utat néhány hónap alatt széttapossák a kamionok, akkor szerinted a nem felújított utat mennyi idő alatt fogják széttaposni ????”
Különben is nemrég lettek kész a lassító szigetek, akárhány méterenként ott alapból újraaszfaltoztak stb. Úgyhogy vagy azt kell feltételezni hogy ezek nagyon hülyék, vagy azt hogy nagyon zsebre megy a dolog. Esetleg egyik nem zárja ki a másikat... Fujj!”
Még ha legalább a körforgalmat kezdték volna építeni Szőregen és a Thököly út végén, az érhető és jogos lenne!
(mivel minden bejelentés, vagy előzetes cikk nélkül fogtak bele, először azt hittem, talán azt kezdték el)
Így viszont azok miatt ismét lesz majd pár hónapos gyötrelem...
Nyilván nagyon nem volt már munkája az útkarbantartóknak - valszeg ők a fontosak, nem a lakók”
Ugyanezt mondom én is: mi a francnak újítanak fel most, ha a kamionok pár hónap alatt megint széttapossák az utat, most meg csak a szívás megy nap mint nap... Amúgy meg én nap mint nap járok arra, és sztem ennél sokkal borzasztóbb állapotú és forgalmas utak is vannak a megyében...
De mi ezt nem érthetjük.”
Nem vagyok szakértő, de ez most majdnam felesleges útjavítás. Előbb elkerülő utat kellene építeni, ami elvezeti a teherautókat és a külföldi kocsikat, azután megjavítani ezt az utat, így fél éven belül megint ott leszünk, ahol eddig is tartottink.”
Akkor miért nem kezdték két hónappal hamarabb?”