Délmagyar logó

2017. 01. 18. szerda - Piroska -7°C | 1°C

Mától kétszer két sávon járható a Vásárhelyi Pál utca

Szeged - Csütörtöktől kétszer két sávon lehet közlekedni a Vásárhelyi Pál utcán, amit kiszélesítettek a Pulz és a Bakay Nándor utca között. Elkészült a kerékpársáv és a járda is. Ezzel együtt Szegednek 19 kilométer négysávos útja van.
Csütörtökön megnyitják a forgalom előtt. Az eddigi szűk kétszer egy sávos útfelület helyett, amin autósok és kerékpárosok osztoztak, kétszer két sáv épült. Az úttesttel párhuzamosan, szegéllyel elválasztva kerékpársávon lehet haladni mindkét oldalon. Az áruházak előtti járdát felújították, a város felőli oldalon pedig új járdát alakítottak ki. A Sever Center előtt új buszmegállópár létesült fedett esőbeállóval. A terepmunka leglátványosabb szakasza az útépítés volt és a Bakay Nándor utcai körforgalom is kétsávosra bővült.

Megírtuk: az építkezés összesen közel 665 millió forintba került, amelyhez a város 198 millió forint uniós támogatást nyert. Generálkivitelezője – a troli-felsővezeték kivételével – a budapesti székhelyű, osztrák tulajdonú Teerag-Asdag Kft. volt, amely eddig még sem Szegeden, sem a megyében nem dolgozott. A terepmunkák az előkészítés és engedélyeztetés után június végén kezdődtek el. A pontatlan közműtérképek miatt az eredetileg november közepére tervezett befejezés egy hónapot csúszott. A fejlesztés része volt, hogy az érintett területen kiváltották a közműveket, a Bakay Nándor utcai csomópontban troli-felsővezetéket bővítettek. Megoldották a környező ipari és kereskedelmi telephelyek, csatlakozó utcák csapadékvíz-elvezetését is: kiépült a Móravárosi főgyűjtőcsatorna úttal párhuzamos szakasza. Ehhez folyamatos szivattyúzás mellett 1000 milliméter átmérőjű vezetéket fektettek 4,5 méter mélyen.

A kétszer két sávosra bővített úttest mellett a biciklisek és a gyalogosok is kényelmesen elférnek. Fotó: Schmidt Andrea
A kétszer két sávosra bővített úttest mellett a biciklisek és a gyalogosok is kényelmesen elférnek.
Fotó: Schmidt Andrea

A Vásárhelyi Pál utca szélesítése jövőre folytatódik a Bakay Nándor utcai körforgalomtól a Kenyérgyári útig. A Vásárhelyi Pál utca most elkészült szakaszával együtt a városnak megközelítőleg 19 kilométer hosszú négy- vagy annál többsávos útja van.

Olvasóink írták

26 hozzászólás
12
  • 26. vuk 2011. december 19. 10:59
    „24. ifj. Nagy Gábor 2011.12.17. 09:55
    A kicentizos es a zsandekosan elsobbseg meg nem adosok (nem gyasznal, ahol nem vesznek eszre, hanem uttesten megyek, ahol kivaloan lat - csak leszar) szerintem ide tartoznak..
    Amelyik ledudal az legalabb az eletemet megkimeli (ez is olyan, hogy amelyik ugat az nem harap? ;))”
  • 25. atomboy 2011. december 18. 10:52
    „24. ifj. Nagy Gábor
    Nem is az autosok akarnak megolni, hanem a szeparalt infrak tervezoi.”
  • 24. ifj. Nagy Gábor 2011. december 17. 09:55
    „23. vuk

    Azt hiszem, elég sokat bicikliztem Szegeden az elmúlt tíz-tizenöt évben, mostanában már valamivel kevesebbet, de barokkos túlzásnak tartom, hogy itt az autósok meg akarnának ölni.”
  • 23. vuk 2011. december 16. 14:07
    „22. jozko 2011.12.16. 13:29
    Szamit, hogy merretarts van? A savok szama ugyanaz... Az teny, hogy ott az autosok nem akarnak megolni, ami Szegedrol kevesbe mondhato el. Ez tenyleg kulonbseg.”
  • 22. jozko 2011. december 16. 13:29
    „21. vuk:

    Próbáld ki-forgalomban, több résztvevővel egyidőben.

    /Itt "jobbra hajts" van.../”
  • 21. vuk 2011. december 16. 12:14
    „19. ifj. Nagy Gábor 2011.12.15. 21:32
    Ezzel a korforgalommal nemtom mi a baj.
    Az igaz, hogy magamhoz nem hasonlitok senkit, mert en gond nelkul bemegyek a 7-8 savos korforgoba is Londonban..”
  • 20. Zsoltee0716 2011. december 16. 11:11
    „Busz megáll a sever centernél?”
  • 19. ifj. Nagy Gábor 2011. december 15. 21:32
    „10. jt69
    "8. kilo 2011.12.15. 10:45
    Ahogy elnézem ez egy teljesen ´normal´ kőrforgalom..."

    Nem, ez egy turbó, azaz a sávok között fizikai elválasztással is rendelkező spirálkörforgalom.

    ------------------
    12. vuk

    Hidd el, ennél a kerékpáros- és mindenféle egyéb társadalom sokkal rosszabbul fogadná - részben jogosan - a turbókörforgalomban való közvetlen átvezetést.”
  • 18. nyomdasz63 2011. december 15. 18:54
    „Alig várok egy nagy nyári zivatart! Az majd leteszteli. Az utóbbi évtizedben ugyan is sikerült belefutnom néhány, zivatar utáni -30~40 cm-s hömpölygő esővízbe arrafelé. Remélhetőleg jó lett a csatornázás.”
  • 17. gogol 2011. december 15. 18:19
    „Hasonló a körforgó,mint a gumigyár után csak kőcici nélkül.Meg fogjuk szokni és végre 4 sávon járható a szakasz.Csak igy tovább,fejlődünk.”
  • 16. szeti 2011. december 15. 17:09
    „ebben a ... városban mindenhol pontatlan a közműtérkép? mindig erre hivatkoznak, az egész tömegközlekedési projekt is erről szólt. most legalább pontosították?

    ha már nagy az átnevezési láz, ezt az utcát is át lehetne nevezni. egyrészt már nem utca, hanem út. másrészt ez a 3. körút része, a rókusi és a móravárosi között van, úgyhogy ez is lehetne körút.”
  • 15. jozko 2011. december 15. 15:35
    „Az egyik szemem nevet...csak.

    Az okokat itt már többen megfogalmazták.

    A körforgalom sávjait részben elválasztó kőcsöcsök -szerintem- balesetveszélyesek.
    Minden út áteresztő képességét a legszűkebb keresztmetszete határozza meg.
    Az bizony a Pulz utca felől 1 sáv, villamos /lámpás/ kereszteződéssel.
    Ez fért bele.
    A kivitelezés minősége ettől nem függ/ne/.

    Mindenkinek balesetmentes közlekedést kívánok!”
  • 14. vuk 2011. december 15. 15:24
    „13. atomboy 2011.12.15. 15:14
    Es mi van a gyalogosokkal? Szlalompalya lesz?
    Ha balra megyek a korforgoban en tovabbra is a belso savot fogom hasznalni. Hacsak valaki nem akar 30-nal gyorsabban bevagodni a korforgalomba, nem fogok senkit feltartani vele.”
  • 13. atomboy 2011. december 15. 15:14
    „Ma volt alkalmam kiprobalni, alapjan veve nem rossz, csak nem ertem, ha szuk, akkor miert kellett K szegelyt alkalmazni. Nem lesz elmenyt lassubb kerekparost elozni. Viszont a korforgalomnal borzalmas kerekparral athaladni, korabbi 1 helyett tobbszor forgalmi savon ahaladonak kell elsobbseget adni.

    5. sapi
    Kerd meg egy autooktatot, hogy mutassa meg, hogy kell a Pulz utcaban delta modon visszafordulni. Ha kell, tudok adni egy ismerosom telefonszamat.”
  • 12. vuk 2011. december 15. 15:00
    „Dejodejo, ujra elvalasztas nelkuli bringagyasz!
    Remeeeek, alig vartuk, hogy kerulgethessuk a gyalogosokat, es veszelyeztethessuk a jardan setalo gyerekes csaladokat!!”
  • 11. halmai2 2011. december 15. 14:58
    „Az aknafedők környéke már most gödrös, pedig még autók nem is járnak arra. Ki az, aki átveszi ezt a kókány munkát???

    Más: nem lehetett volna a Sever Center előtti buszmegállónak öblöt csinálni? Így ha megáll a 90-es, akkor az egyik sávot folyamatosan feltartja a fel/leszállás idejére. Szerintem ezt nem gondolták végig alaposan. Biztos vagyok benne, hogy a Sever Center a parkolójából áldozott volna annyit, amennyi szükséges lett volna ahhoz, hogy a járdát és a bicikliutat a parkoló területére kanyarítsák, a buszöböl pedig a mostani bicikliút helyére kerülhessen.”
  • 10. jt69 2011. december 15. 14:46
    „8. kilo 2011.12.15. 10:45

    Ahogy elnézem ez egy teljesen ´normal´ kőrforgalom...”
  • 9. geza 2011. december 15. 11:11
    „"elhetobb varosreszt varazsolni ide"
    Akarnak oda tenni a volt kábel gyár helyére egy 600 lakásos "telepet", ami minimum 1500 embert és legalább 4-500 autót jelent. Szerencsére még nem tudták ezt meglépni”
  • 8. kilo 2011. december 15. 10:45
    „Orulok, hogy elkeszult. Raadasul viszonylag kis csuszassal, kb ez az, amennyit jozan ervek alapjan el tud fogadni az ember.
    Igen, sajnos mar most hullamos az aszfalt. Szamomra ez felfoghatatlan, mi akadalyozza meg a szakembereket ennek elkeruleseben vagy ha mar megtortent, kijavitasaban?
    Hogy a kerekpart padkaval elvalasztjak, nem tudom - neekm kicsit fura, szerintem eleg lett volna felfesteni is, de majd az ido megmutatja, mennyire jo a megoldas.
    A korforgalom nekem nem tetszik, szerintem az egyszeru, ´normal´ korforgalom is jol tud mukodni. Megint bonyolitunk, megint osszezavarunk...

    Ami viszont egyertelmuen pozitiv es jo lenne, ha valamifele fejlesztesi iranyt is mutathatna: vegre latni lehet a tavat! Az ilyen belteruleti tavak kincsek! Ki kellene hasznalni, szeppe tenni a a kornyezetet, elhetobb varosreszt varazsolni ide.”
  • 7. geza 2011. december 15. 10:10
    „A frissen terített aszfalt már hullámos....”
26 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A zene mindenkié! Mp3-lejátszó nyerhető ma az Ajándékosztásban!

Ha december, akkor karácsonyi ajándékosztás a delmagyar.hu-n. Idén sincs ez másképp. Jöjjön, játsszon, nyerjen minden nap! Tovább olvasom