Délmagyar logó

2017. 01. 20. péntek - Fábián, Sebestyén -9°C | 0°C Még több cikk.

Ménesi Imre: Nem kell megtanulni repülni

Veszélyes a Kálvária sugárúti bicikliút és teljesen fölösleges volt a pihenőhely kialakítása. Rengeteg problémát okoznak az Izabella híd alatt élő hajléktalanok és nincs elég kuka a körzetben, panaszolják az olvasók. Ménesi Imre, a 7-es választókerület, Kálvária sugárút-Újrókus képviselője válaszolt.

Köszöntünk mindenkit a mai online interjún! Vendégünk Ménesi Imre, a 7-es körzet, Kálvária sugárút-Újrókus képviselője már itt van a szerkesztőségben. Hamarosan kezdődik az interjú!

Ménesi Imre:
Köszöntöm a tisztelt érdeklődőket! Kezdhetjük az interjút!

Katkababa: Tisztelt Képviselő Úr! Szeretném kérdezni, hogy Újrókuson a 9-es troli végállomásánál és környékén nagyon ritka esetben takarít a Szegedi Környezetgazdálkodási Kft. Mi ennek az oka? Az Ipoly sor 1-5. között nincs a járda és a bicikliút között egyetlenegy szemetes kuka se kihelyezve, csak a játszótéren. Sőt, az Ipoly sor eleje és a Rókusi körút belső oldalán sincs csak egy kuka. Állandóan szemetes ez az útszakasz. Miért nincs a Vértó környékén kutya futtató, ahová a kutyákat vihetnék? Sok a kisgyermekes család és a kutyakaki állandó veszélyt jelent a kicsi gyerekek számára.

Ménesi Imre: Szeretném jelezni, hogy a troli végállomás takarítása az SZKT. feladata, nem a Környezetgazdálkodásé, de természetesen - nem kibújva a kérdés alól - jelezni fogom a problémát az illetékesnek. Tájékoztatásul azt szeretném elmondani a kukákkal kapcsolatban, hogy elsősorban természetesen a játszóterekre helyezünk ki szemeteseket. A házak elé nem célszerű, mert a házaknak van saját kukájuk és nem lenne jó, ha a nem ott lakók is a kihelyezett kukákat használnák. Arról már intézkedtem, hogy a Vértói úti megállóba is helyezzenek ki szemetest, de elgondolkodom rajta, hogy a köztes helyekre érdemes-e kitenni. Nem egyedi probléma a kutyapiszok kérdése. A Vértótól nem messze van kijelölve kutyafuttatásra alkalmas hely: a töltés és a Zsitva sor közötti rész az, de sajnos nem azt használják.

Toti: Tisztelt Ménesi Imre! A Rókusi körút páros oldala szépen gondozott, parkosított, fákkal teleültetett terület. A páratlan oldalon kevésbé gondozott fák állnak, amelyeket agyon metszettek a villamosvonal miatt, némelyik frissen elültetett fa kiszáradt. A 17-es szám előtti villamosmegállóban nyáron a tűző nap elől a parkoló autók közé menekülnek a várakozók. A szerviz út összevissza töredezett aszfaltja olyan rossz állapotban van, hogy lassan már balesetveszélyes. Több fát minden talpalatnyi helyre és több odafigyelést szeretnénk lakókörnyezetünkben.

Ménesi Imrét Trogmayer Éva és Szabó C. Szilárd kérdezte. Fotók: Karnok Csaba
Ménesi Imrét Trogmayer Éva és Szabó C. Szilárd kérdezte.
Fotók: Karnok Csaba


Ménesi Imre:
Ez így igaz. A villamos nagy projekt miatt új fákat kellett ültetnünk a Rókusi Krt. páratlan oldalán, ez mintegy 200 fa ültetését jelenti. Természetesen ezeknek a növényeknek még meg kell erősödniük ahhoz, hogy igazi árnyékot tudjanak adni. Gondozásuknak az átvétele is nemrég történt meg, a kivitelezőtől kellett átvenni. A Környezetgazdálkodási Kft. nehezen vette át, mert kivitelezési problémákat észlelt, egyébként is kötbér perben vagyunk az egész 2-es villamos beruházással kapcsolatban. Bízom benne, hogy jövőre hasonló színvonalú lesz, mint a túloldal. 

Piszok Alfréd: Tisztelt Képviselő Úr! Az Izabella híd alatt élő hajléktanokat mikor szíveskedik eltávolítani/eltávolíttatni!? A biológiai és egyéb szükségleteiket ott végzik el helyben (ideértve a szexuális szükségletüket is!), így a gyalogos lépcsőfeljáró nem használható. Kora tavasztól késő őszig igen intenzív (gyomorforgató) a szaghatás, a híd túloldalára hordják a szemetet, ahol – az Autóklub felől – emiatt elég sok a vándorpatkány! Kérném hathatós segítségét, amennyiben lehetséges, nem csak szavakban!

Ménesi Imre: Az Alkotmánybíróság mostani döntése alapján nem lehet eltávolítani a hajléktalanokat a közterületről, ez tehát megoldhatatlan, életvitel szerűen használhatják a közterületeket. Ennek ellenére az Izabella-híd kezelőjét, az Állami Közútkezelőt, értesítettem, hogy tegyen az áldatlan állapotok felszámolása érdekében. 

szgabesz: Tisztelt Képviselő Úr! Kialakítanak-e focipályát a Rókusi körút, Ipoly sor és Nyitra utca által határolt területen? Véleményem szerint a hatalmas zöld terület helyet adhatna több pályának is, fel lehetne állítani kisebb-nagyobb kapukat, amelyeket a környékbeli gyerekek életkoruknak megfelelően használhatnának. Évek óta óriási probléma, hogy a fiatalok nem mozognak eleget, folyton a képernyők előtt ülnek. Sokat segítene a környéken lakók ilyen jellegű problémáin, ha volna a közelben lehetőségük mozogni.

Ménesi Imre: Ezen területen nem tervezzük sportpálya kialakítást, ugyanis ez a nagy zöld rész lakóházakkal van körülvéve, és a fokozott zajhatás miatt az ott élők még az eddig létező kosárpalánk ellen is tiltakoztak. Ellenben a nemrég felújított Rókus II-es iskolába kettő darab kézilabda pályát alakíttattunk ki, ami focizásra is alkalmas, és ami úgy gondolom nagyban segíti a környékben élők mozgásigényének kielégítését.

Buha Istvánné: Kérjük a képviselő úrtól a Vértói trolimegálló felújítását. Kérjük, rakasson rendet a megállóban, ahol már 5 éve rossz a pad. Beköltöztek a hajléktalanok a Fűtőmű utca végén lévő kis erdőbe, ahol sok a kosz. Végre megkaptuk a játszótéri padokat, de még egy fát kérünk elébe, hogy nyáron legyen árnyék. Tavasszal új homokot kérünk a homokozóba. A Vértó környékén, a 10 emeletes házak előtt elfér még 3 pad és a hosszú útnál egy szemetes. Egy pad van csak és nincs mellette szemetes.


Ménesi Imre:
A trolivégállomáson most alakítottunk ki B+R kerékpártárolót, körülbelül két éve lett felújítva az állomás, így a közeljövőben nem várható újabb felújítás. A Fűtőmű utca végén lévő hajléktalanok, tudomásom szerint, elhagyták már ezt a területet. A Környezetegazdálkodási Kft. vállalta, hogy az utánuk maradt szemetet eltávolítja a napokban. 

Szegedbicaj: Tisztelt Képviselő Úr! Végtelen boldogsággal töltött el minket, hogy a Kálvária téren kerékpáros pihenő épült, hiszen már csak ez hiányzott a biciklizés maradéktalan élvezetéhez. A kérdésünk, hogy a Kálvária téren futó kerékpárútról hogyan juthatunk el szabályosan a Remény utcába vagy a Katona József utcára? Ehhez ugyanis szerintünk vagy át kell repülni a villamossínek fölött, vagy az úttesten kell menni, amit meg elvileg nem szabadna. A Kálvária sugárúton a járdán kialakított kerékpárút rendkívül veszélyes, villanyoszlopok, karók állnak benne, sok helyen keskeny és rossz minőségű, pedig elvileg új. Kerékpáros ürügy-pihenő helyett nem inkább ezzel kellene foglalkozni.

Ménesi Imre: A Kálvária térről a Katona utca felé nem kell megtanulni repülni, egyszerűen  a kijelölt gyalogátkelőhelyen a kerékpárról leszállva és azt tolva át lehet jutni a Katona utcához. A Remény utca megközelítése valóban bonyolultabb, mert ott nincs jelölve gyalogátkelőhely, így azt némi kerülővel a Veresács utcai körforgalom irányából lehet megközelíteni. A Kálvária sugárúton lévő kerékpárút valóban nem a legszerencsésebb, de a fizikai lehetőségek erre voltak csak adottak és, ha valaki nem száguldozni akar, akkor én úgy gondolom, a semminél mégis többet ér. A kerékpáros pihenőhellyel kapcsolatban szeretném megjegyezni, hogy azt a SZISZSZ Móravárosi tagintézménye nyerte uniós pályázaton, én csak segítséget nyújtottam ahhoz, hogy a pályázaton nyert pénzükhöz szükséges önrész előálljon.

Telepes: A Rókusi óriás-körforgalmon bringával 5-6 perc átjutni, míg autóval 1 perc a szintidő. A Rókusi körút teljesen átépült a villamos miatt, és mégis egymás rovására adtak helyet a környezetbarát gyaloglásnak és biciklizésnek. Ön mit gondol erről? A Kápolna utca rövid, egyirányú szakaszának bicikliseknek való kétirányúsításával sokat lehetne javítani a tér nyugati részének megközelíthetőségén.

Ménesi Imre: Azt szeretném közölni, hogy jelenleg Szeged legforgalmasabb csomópontja a Kossuth Lajos sgt. és a Rókusi krt. kereszteződése, ezért került kialakításra a többsávos, lámpás körforgalom. Hangsúlyozom, a gépjárműforgalommal kapcsolatos várakozásunkat teljesíti is ez a fejlesztés. A kerékpárosok közlekedését azonban ténylegesen nem gyorsítja, de mivel az autós forgalom itt a legnagyobb, ezért preferálni kellett, hogy kiknek az áthaladását gyorsítsa ez a szabályozás. Viszont a Vásárhelyi Pál utca második szakaszának is elkészültével, ahol is a kerékpárosok az út mindkét szélén, menetiránynak megfelelően, szintmagasítással kialakított kerékpárúton közlekedhetnek, talán bepótolhatják a körforgalomban elvesztegetett időt.

Szilvi: Mikor fejlesztik a plázató melletti játszóteret, mert itt a játékok nagyobb gyerekeknek valók? Nyáron itt nagyon sok gyerek játszik és ahhoz elég kevés a normális játék. Itt van ez a nagy terület kihasználatlanul. Van e mód körbe keríteni a játszóteret? Szeretnénk még több padot a játszótérre!

Ménesi Imre: A búvártó környékét szinte minden évben fejlesztjük valamivel, itt lett kialakítva az országban is egyedülállónak mondható görkorcsolyapálya, melyen az idén sikeres Európa Bajnokságot is rendeztünk. A tér másik felén kisgyerek játszótér épült, melynek bekerítését már eddig is kérték tőlem (elsősorban a kutyák távol tartása miatt). De én úgy ítélem meg - mivel az egész játszótérre egyébként tilos kutyát, állatokat bevinni - indokolatlan költség volna a kerítés építése. A tér közepénél a pláza segítségével felnőtt fitness park kialakítása történt tavaly, amely az idősebb korosztálynak is sportolási lehetőséget ad. Természetesen, a tér lehetőséget ad további fejlesztésekre is, melyet szeretnék is fokozatosan kihasználni.

Árkádos Zsolt: A Hansa Kontakt kiköltözése után a Hansa kft. Bakay Nándor utcai régi telephelyét lakóövezetté minősítették át. A városvezetés álláspontja szerint az átminősítés célja az volt, hogy az ipari környezet helyett parkosított, kereskedelemmel és szolgáltatásokkal jól ellátott lakóövezet jöjjön létre a belváros közelében. Miért maradt el a tervezett lakópark megépítése (a gazdasági válság már ismert volt, ez nyomós ok nem lehet)? Várható a közeljövőben? A Délmagyar többször, például 2008. december 18-i cikkében is beszámolt a körvonalazódó beruházásról.

Ménesi Imre: Ez a terület - a volt Kábelgyár területe - magántulajdonban van, még mindig a Hansa Kontakté. Ők kérték az átminősítést, a város pedig ezt meg is tette.  Nem találtak rá befektetőt - tudomásom szerint nincs érdeklődő - , így jelenleg áll ez a beruházás.

Bakos Imre: A menetrendszerű járatokon kívül rengeteg garázsjáratos busz használja a rendkívül szűk Bakay Nándor utcát, ami balesetveszélyes (lásd a 2011. októberi halálos balesetet) és nagyon zajos. Éjszaka szélvészgyorsasággal és hatalmas robajjal süvítenek a buszok és egyéb járművek a hosszú, egyenes utcán. Lehet-e a megengedett sebességet csökkenteni vagy fekvőrendőrt kihelyezni, esetleg a garázsjáratokat másik útvonalra kötelezni a közlekedők biztonsága és lakók nyugalma érdekében? 

Ménesi Imre: A Bakay Nándor utca egy gyűjtőút, így ezen a területen forgalomlassító sziget, fekvőrendőr, megépítése kizárt. A sebesség csökkentése csak azt eredményezné, hogy lassúbb lenne az áthaladás, nagyobb a környezetszennyezés és forgalmi dugók alakulhatnának ki. A garázsmenetekkel kapcsolatban érdeklődtem a Tisza Volánnál és azt a választ kaptam, hogy olyan plusz kilométer futásokat jelentene nekik, ha nem ott közlekednének, ami több pénzbe kerülne, melynek fedezete most, amikor minden önkormányzat kevesebb állami támogatást fog kapni a tömegközlekedés lebonyolítására, szinte lehetetlen.

Vitao: Tisztelt Képviselő Úr! Várható-e, és ha igen, mikor a Vértói út 3. szám előtti ház bejáratával szembeni autóparkoló kiépítése, és a bejárattal szembeni kietlen, letaposott terület felújítása, esetleg e területen kialakított szökőkút vagy csobogó (például Kodály tér) kialakítása? Kérdésem elsősorban a parkolóra irányul, mivel én az 5. szám alatt lakom, és nap mint nap esténként a házunk előtti kialakított parkoló (és a ház környékén) lehetetlenség parkolni, megállni, mert ezt a területet rendszeresen igénybe veszik a szomszéd ház lakói! (Tisztelet a kivételnek.) Természetesen, ezeknek a személyeknek is joguk van a közterületi parkoló használatához, de az azért mégis felháborító, hogy az 5. szám előtt dugig a parkoló, miközben a 3. szám előtt meg ott áll egy-két autó... Rendszeres dologról-gondról van szó! Ezzel a kéréssel, kérdéssel kapcsolatban várom szíves válaszát.


Ménesi Imre:
Nincs tervben se parkoló, se csobogó kút kialakítása.

Juhász László: Sokan kérünk segítséget, hogy létesüljön gyalogátkelőhely a Rigó utca és a Boros József utca kereszteződésében.

Ménesi Imre: Megvizsgáltatom a problémát és amennyiben különösebb akadálya nincs, jövőre megpróbálom teljesíteni.

Interjúnk véget ért. Köszönjük a kérdéseket!

Korábban írtuk:

Hogyan lehet szabályosan eljutni a Kálvária téren futó kerékpárútról a Remény vagy a Katona József utcába? Mikor újítják fel a Mars téri piac és a Mérey utca közötti szakaszt? Mikor épül lakópark a Hansa Kontakt egykori Bakay Nándor utcai telephelyén? Lesz-e fekvőrendőr a Bakay Nándor utcában?

Többek között ezeket a kérdéseket tették fel olvasóink Városrészek fóruma sorozatunk következő vendégének. Kedden délelőtt 10 órától Ménesi Imrét, Újrókus és Kálvária városrész önkormányzati képviselőt faggatjuk a delmagyar.hu-n, kérdéseiket várjuk az online@delmagyar.hu címre.

Korábban írtuk:

Sorozatunkban november 20-án kedden, 10 órától Ménesi Imrét, 7-es választókerület, Kálvária sugárút-Újrókus (Kálvária sugárút páratlan oldala a Londoni körúttól a Körtöltésig–Körtöltés a Vértói útig–Vértói út páratlan oldala a Rókusi körútig–Rókusi körút páratlan oldala a Kossuth Lajos sugárútig–Kossuth Lajos sugárút páros oldala a Párizsi körútig–Párizsi körút a Mars térig–Mars tér Belvárostól kifelé eső része–Londoni körút páratlan oldala a Kálvária sugárútig) önkormányzati képviselőjét faggatjuk.


Korábban írtuk:

Várjuk kérdéseiket a szerkesztoseg@delmagyar.hu címen, szegedi ügyfélszolgálatunkon (Gutenberg u. 5.), a Sajtóházban (Szabadkai út 20.) vagy postán (6740 Szeged, Pf. 153) vagy a lenti űrlap segítségével!

Olvasóink írták

25 hozzászólás
12
  • 25. K.T. 2012. november 21. 13:18
    „23. Byron67 2012.11.21. 10:39
    Úgy tartja a mondás, hogy nem akarásnak nyögés a vége.
    Sajnos még nem hallottam róla, hogy bárki is meg akarná nyögetni az ilyen "képviselőket". :(

    Róla mindig csak az elhíresült mondata jut eszemben: "A felvétel innentől szűnjön meg!"
    Mindezt egy nyilvános Botka ródsón sikerült összehoznia.
    Szánalmas és eltévedt ember.”
  • 24. szöszmő 2012. november 21. 13:06
    „13.kacsacomb 2012.11.20. 15:43
    Bizony igazad van, sajnos az emberek igazándiból úgy gondolják, hogy csak jogaik vannak. Mintha nem is ebben a városban élnének. Sokat járom az országot, de ilyen szépen fejlődő-épülő várost keveset látok.”
  • 23. Byron67 2012. november 21. 10:39
    „Érdekesek a válaszai: "...nem... nincs rá pénz... nem a mi feladatunk... nem mi csináltuk... nincs... nem lehet..."
    Azonban az előző kurzus korábbi beruházásainál "...megcsináltuk... mi csináltuk... jó lett... megszüntettük..."
    Hmmmmm.....”
  • 22. szegarazs2 2012. november 21. 10:33
    „"nem kell megtanulni repülni, egyszerűen a kijelölt gyalogátkelőhelyen a kerékpárról leszállva és azt tolva át lehet jutni a Katona utcához."

    Ez NEM megoldás egy kerékpárosnak, csak egy gyalogosnak. Azaz egyszerű mellébeszélés.

    A kérdés amúgy nem volt pontosan megfogalmazva, úgy kellett volna feltenni, hogy "a Kálvária téren futó kerékpárútról hogyan juthatunk el KERÉKPÁRRAL szabályosan a Remény utcába vagy a Katona József utcára?"
    Erre egyértelműen nem válasz, amit adott, mert az arra vonatkozik, hogyan juss el oda GYALOGOSAN. (Aki nem értené: a kresz szerint a kerékpárját toló személy NEM kerékpáros, hanem gyalogos.)”
  • 21. nelek 2012. november 21. 10:27
    „17. okz63 2012.11.21. 07:25
    "A végén jól látszik, hogy egyikőtök sem állt meg a táblánál és szállt le a kerékpárról, "

    Én úgy látszik a vágott verziót láttam, ezért nem tudom leszálltak-e. De neked lehet jobb a szemed, és azt is látod ami nincs is.”
  • 20. info 2012. november 21. 10:24
    „Katkababa: bizonyára a füves területen lévőre gondol, hiszen ott nap mint nap a hajléktalanok tanyáznak.Az nem is hinném, hogy az szkt dolga lenne, hogy takarítson.
    De félő, ha a padokat megszüntetik akkor az utcákba fognak özönleni a hajléktalanok és azt nem hinném, hogy bárki is szeretné.
    Némi határozottsággal meg lehetne szüntetni ezt az un.pihenő-övezetet.Csak a képviselő úr is ha előfordulna néhány ilyen területen tudná érzékelni a lakók panaszát.”
  • 19. ifj. Nagy Gábor 2012. november 21. 10:03
    „17. okz63

    A kialakítás szabálytalan, hiszen

    - a kerékpárút át nem vezetése esetén jóval a kereszteződés előtt megszüntetve azt a kerékpárosok úttestre történő visszavezetését biztosíani kellene,

    - ha pedig ez nem történik meg, a kerékpárutat a kereszteződésen át kell vezetni.

    A kerékpárosok csak a szabálytalan kialakításhoz alkalmazkodtak... Szóval a válasz a kérdésedre, hogy a műszaki előírásoknak megfelelő és egyben logikus infrastruktúrát követelünk, mert azon szabályosabban fognak közlekedni. Lásd a Belvárosi hidat a maga 97% körüli szabályos használatával. Igaz, ott nincs is szálljálleéstoljad tábla...”
  • 18. szegedi07 2012. november 21. 09:01
    „A drága pénzen épített B+R kerékpártárolók teljesen feleslegesek, a szélhordta falevélen kívül semmi sincs benne. Kerékpárt még mutatóban sem lehet a tárolókban találni.
    A beruházás költségéből sok-sok esővetőt lehetett volna építeni a troli és buszmegállókban.”
  • 17. okz63 2012. november 21. 07:25
    „16. CsImre 2012.11.20. 20:57
    "Érdekességképpen egy videó a Kálvária sugárúti "fizikailagnemlehetettmásblabla" kerékpárútról"
    A végén jól látszik, hogy egyikőtök sem állt meg a táblánál és szállt le a kerékpárról, pedig onnan kezdve járda, amin tilos nektek biciklizni. Most akkor hogy is van ez? Követeltek annak ellenére, hogy szabálykövetésetek a béka feneke alatt van?”
  • 16. CsImre 2012. november 20. 20:57
    „Tök jó, ha valaki nem ragaszkodik ahhoz, hogy kerékpározzon, annak megfelelő a Kálvária sugárúti kerékpárút. Érdekes, azt mondja képviselő Úr, hogy nem kell repülnünk, ennek ellenére madárnak néz.

    Érdekességképpen egy videó a Kálvária sugárúti "fizikailagnemlehetettmásblabla" kerékpárútról:

    http://www.youtube.com/watch?v=pWrsbn1nl5A”
  • 15. zapi 2012. november 20. 18:41
    „Uszoda,futballpálya,valami normális iskolaisportra alkalmas sportcsarnok mikor épült ebben a hármasban Szegeden,Tisztelt Ménesi et.?
    Az Uniós pénzek elmenzek kockakőre,meg nyugdíjas villamos vonalra.
    A fiatalok meg le vannak xarva.
    Majd kimennek Írországba.
    A nyugdíjadat meg fizeti az emeszempé.
    Röhej.....”
  • 14. geza 2012. november 20. 15:54
    „#13

    A lap ismertette: a 19 legnagyobb - 10 milliárd forint feletti - tartozást felhalmozó önkormányzat közül 16 élén kormánypárti politikus áll. Mint írták, mindössze három kivétel van: a ,,pártonkívüli", de a Fidesz-KDNP támogatásával megválasztott Tarlós István vezette Budapest (183 milliárd), az MSZP-s Botka László irányította Szeged (27 milliárd), továbbá Esztergom (23,9 milliárd).”
  • 13. kacsacomb 2012. november 20. 15:43
    „Arra senki nem gondol, hogy ezekre pénz is kellene.. Úgy gondolom Szeged elég szépen fejlődök, ahogy tud. Mindenkinek akkora a pofája, de ha szervezve lenne egy szemétszedés vagy bármiféle közös lakossági munka (mivel a szemét nem magától terem meg), senki nem menne el. A kukákról meg annyit, hogy tényleg jó lenne, ha több lenne, de ami van azt is felgyújtják, tönkreteszik...”
  • 12. geza 2012. november 20. 14:18
    „#8 Igen szépen berendezkedtek a homelessek. Az ivókút amit oda terveztek hova lett??
    Sajnos Móravárosról egyre több c...ny jön erre a területre át. A Kálvária tér egy nagy kutyasétáltató lett, a gyerekek meg játszanak a homokozóban amely mellé oda végzik a dolgukat a hajléktalanok. Az a baj hogy kb 8-10 ről van szó.”
  • 11. queenmargareth1 2012. november 20. 14:10
    „1. Rókusilakos 2012.11.20. 10:25 , soha, mert a végén azt írják, hogy luxus..., ha újból lenne:)ne várj semmit, mert megmagyarázzák,miért jó ha nincs és azt is, ha van, de ketten férnek alá és azt is ha van, fedett is és le is lehet ülni!!!!ez nagy szó!!!állítólag nincs utazóközönség, nem értem, pedig mindent megtesznek érte.
    Bicikliút:az összes rossz, teli hibákkal, törésekkel, lyukakkal, teljesen szétveri a biciklit.”
  • 10. ifj. Nagy Gábor 2012. november 20. 14:02
    „Ménesi Imre: A Kálvária sugárúton lévő kerékpárút valóban nem a legszerencsésebb, de a fizikai lehetőségek erre voltak csak adottak

    Az úttest fizikailag mindenképpen ott van, ahol korábban is volt és azon lehetett kerékpározni, ez tehát ismét egy súlyos félrevezetés.

    A belső szakaszon kicsit más a helyzet, ott azért tévedés a képviselő úr állítása, mert ha a járda annyival keskenyebb lenne, amennyit kerékpárútnak neveznek belőle, akkor megintcsak ott tartunk, hogy az úttest annyival szélesebb lehetne és lehetett volna más megoldás is.

    De hát Szeged egy ilyen város.

    Az utólag mindent kimagyarázó döntéshozók és a "lehettt volna máshogy is" megoldások városa...”
  • 9. ifj. Nagy Gábor 2012. november 20. 14:02
    „Ménesi Imre: Azt szeretném közölni, hogy (...) a Vásárhelyi Pál utca második szakaszának is elkészültével, ahol is a kerékpárosok az út mindkét szélén, menetiránynak megfelelően, szintmagasítással kialakított kerékpárúton közlekedhetnek, talán bepótolhatják a körforgalomban elvesztegetett időt.

    Nos, kipróbálhatnánk: elindulunk a Rókusi körútról, a képviselő körbemegy a körforgalom körül a kerékpárúton, én meg az úttesten. Aztán megnézzük, a Vásárhelyi Pál utca végéig utolér-e...

    De szerintem a kiemelt szegélyű egyirányú kerékpárúton semmivel nem lehet gyorsabban menni, mint a megépülése előtt az úttesten - vagy most, mellette 2 méterrel, a szélső sávban. Persze a képviselőktől lehet hallani ennél izgalmasabb dolgokat is...”
  • 8. IVY 2012. november 20. 13:26
    „A Kálvária téri "pihenőhelyen" láttatok valaha a hajlékonyakon kívül mást is ücsörögni? Mert én nem. De nem is ülnék le oda soha, még ha fizetnének érte, akkor sem....”
  • 7. ifj. Nagy Gábor 2012. november 20. 12:25
    „"Ménesi Imre: A Bakay Nándor utca egy gyűjtőút, így ezen a területen forgalomlassító sziget, fekvőrendőr, megépítése kizárt."

    Országos, egyszámjegyű főúton is építhető pl. gyalogosvédő (egyben forgalomlassító) sziget, elég csak Kistelekig elautózni az 5-ösön, Kétszámjegyűre még könnyebben találni példát, 43-as Szőreg felé, 55-ös Mórahalmon.

    Szegeden belül meg önkormányzati kezelésű gyűjtőút a Budapesti krt., a Kereszttöltés utca, a Felső Tisza-part vagy a Szilléri sgt. is, aztán azokon is van védősziget.

    Úgyhogy talán nem kéne ekkora hülyeséget állítani...”
  • 6. szentmihályi 2012. november 20. 11:37
    „És nem csak a Kálvária sgt-n kalap kaki a bicikliút,hanem mindenhol a városban. És ezt tapasztalatból mondom , lévén hogy bicajjal járók a városban.”
25 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Kosztándi István a hegedűversenyek fejedelmét játssza ma este

Nicolay Lalov Lisszabonban élő bolgár karmester dirigálásával Schubert VII. szimfóniája előtt a hegedűversenyek fejedelme, Beethoven egyetlen e műfajban készült alkotása is elhangzik a mai nagyszínházi hangversenyen. Tovább olvasom