Délmagyar logó

2017. 06. 28. szerda - Levente, Irén 22°C | 35°C Még több cikk.

Nem lesz ingyenes az M43-as elkerülője

Szeged - Eldőlt, hogy nem lesz ingyenes az M43-as autópálya 5-ös és 47-es főút közötti szakasza, amely Szegedet északról kerüli el. Ezt tegnap Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastruktúráért felelős államtitkára írta meg Botka Lászlónak, Szeged polgármesterének, a politikus április 11-én kelt levelére válaszolva.
Völner Pál azt közölte, hogy az elmúlt 3 évben nem jelöltek ki újabb díjmentes szakaszokat a gyorsforgalmi úthálózaton, például az M7 és az M6 mentén sem. „Nem célunk újabb díjmenetes szakaszok kijelölése a gyorsforgalmi úthálózaton, hanem a jelenlegi díjszedési rendszer alapvető átalakításával egy igazságosabb, a használó és szennyező fizet elv alapján működő rendszert kívánunk mielőbb hazánkban is megvalósítani" – áll a levélben.

Megírtuk: nagy a lakosság felháborodása amiatt, hogy fizetőssé tették az áprilisban átadott M43-as sztráda mintegy 7 kilométeres elkerülő szakaszát. Mindössze az M5-ös és az 5-ös főút közötti 3 kilométeres darabot lehet díjmentesen használni. Ezért írt Botka Lászlómár a pálya átadása előtt levelet Fellegi Tamás nemzeti fejlesztési miniszterhez. Ebben a következőképpen érvelt: a díjfizetési kötelezettség „ellenkezik az autópálya építés során eddig már tapasztalt szabályozással, miszerint nagyobb városok mellett haladó – elkerülő útként is funkcionáló – pályaszakaszok ingyenesen használhatók". Ilyen az M5 Kecskemétnél, az M7 Székesfehérvárnál. A polgármester szerint azzal, hogy fizetős a pálya elkerülő szakasza, bizonyos belföldi helyközi, többek között a Baja–Békéscsaba közötti forgalom továbbra is Szeged belterületi útjait terheli.

Olvasóink írták

238 hozzászólás
  • 238. saturnus 2011. május 12. 15:36
    „Már már gúzsba kötötte magát a fidesz a sok elbaltázott dolgaival. Újabb felmérések szerint további tíz százalékkal csökkent imáron mindegy egymillió szavazót veszített. Ha bejön a Demokrata Párt akkor úgy elviszi a fideszben és az Mszp-ben csalódottakat,hogy akár a kétharmada is miglessz a soronkívüli előre hozott választásoknak. Így a fidesz feldughatja az M43-ast.”
  • 237. őrgróf 2011. május 11. 09:46
    „Ha bevezetik a km alapú pályhasználati díjat, akkor fizetünk csak igazán... Gondoljunk csak bele egy Makó-Hegyeshalom út díjába...7 ft/km-mel is ez kb 3500 ft, nos ennyi üzemanyagot biztosan nem spórolunk meg, nem beszélve a 0-on, meg az 5-ösön előforduló ilyen-olyan útzárakról...szóval akkor én továbbra is a kerülő-úton megyek, ami rövidebb is, érdekesebb is, bár egy kicsit lassúbb. ( kivéve ha karambol van valahol a pályán, ami sajna elég gyakori...)Szeged meg megérdemli a sorsát, köllött nekik szoci vezír....”
  • 236. Bördy 2011. május 08. 20:53
    „Működik a politikai maffia....”
  • 235. Morpheus_RexXx 2011. május 08. 13:25
    „231. ifj. Nagy Gábor 2011.05.08. 11:27
    A korrigálásra... olyankor már a vasalót is a fagyasztóba teszem, és a juicét a fülembe öntöm... :S :D
    Na, ilyenkor SOSEM ültem kormány mögé (vezetni)...”
  • 234. szliz 2011. május 08. 11:38
    „Ezektől nem is lehetett jobbra számítani, csak nyomorítani tudják az átlagembereket.”
  • 233. ifj. Nagy Gábor 2011. május 08. 11:31
    „210. jozko
    "szerintem is ostobaság volt ezt a pár kilóméteres kerülő útszakaszt fizetőssé tenni.
    Legalább a tervezett újfajta fizetési rendszer bevezetéséig fenn kellett volna tartani"

    Bocs, hogy csak ennyit emelek ki, de ez a tömény lényeg, amivel én is (és szerintem még elég sokan) messzemenőkig egyetértek.”
  • 232. ifj. Nagy Gábor 2011. május 08. 11:30
    „207. kalkutta
    "Gábor,
    Tényleg korrekt vagy mint mindig."

    Ezt külön köszönöm, ezek szerint néha azért van, aki észreveszi...

    "Azonban az is látszik, hogy igazából nagy a bizonytalanság a minimum sebesség tekintetében. Az általad citált szövegből sem derül ki, hogy kötelező-e 60-nal menni. Csak a képesség kötelező. Sík úton."

    A KRESZ így is elég vastag, még vaskosabb lenne, ha ilyeneket is leírnának benne... Azt gondolom, hogy emelkedőn, rossz látási viszonyok, rossz útviszonyok, sűrű forgalom esetén indokolt lehet a 60-nál kisebb sebesség is az autópályán, de alaphelyzetben az annál lassabb haladás a 130-as engedélyezett legnagyobb sebességű úton már erősen karcolja az indokolatlanul lassú haladás/mások akadályozása esetét...”
  • 231. ifj. Nagy Gábor 2011. május 08. 11:27
    „200. Morpheus_RexXx
    "198. ifj. Nagy Gábor 2011.05.06. 21:48
    Nos onnét, hogy bár 60 az előírt, de ahol 70es tábla van (többnyire az van kitéve), ott 70 :)"

    Nem kevered a megengedett legnagyobb sebesség és a kötelező legkisebb sebesség táblát?? Mert elég jelentős a különbség a kettő között... és az utóbbi általában csak kapaszkodósávos szakaszokon fordul elő.

    (Bár látom, aztán magad is korrigáltad, de most már csak elküldöm, ha leírtam. :-))) )”
  • 230. fotelagy 2011. május 07. 20:00
    „Szerintem az összes utat fizetőssé kéne tenni, beleértve a belterületi utakat is, mégpedig durván! Ha valaki ki akarja tenni a lábát a házából, fizessen! Ez vonatkozna akar a gyalogosokra is. Elég már abból, hogy mindenki csak a potyát lesi!”
  • 229. tigris15 2011. május 07. 19:52
    „Akkor meg basszák meg!”
  • 228. nemecsekerno_007 2011. május 07. 16:57
    „Pénzosztás!!!”
  • 227. Morpheus_RexXx 2011. május 07. 16:02
    „Én még várom a választ...
    "
    174. Morpheus_RexXx 2011.05.06. 20:47

    igazsagkereso

    amúgy nem akartam, de megkérdezem "csupán kíváncsiságból"... :)
    Szerinted az a megoldás amit a jobbikosok csináltak kedden 6 óra tájékában?
    Neked tudnod kellene ennyiből is mire kérdezem, de azért leírom...
    Az a megoldás, hogy kivonulnak fegyvervillogtatva tíltakozni? Szerintünk ez még nem elég indok, max az anarchistáknak véleményem szerint... ennek csak rossz vége lehet és nem csak a jobbikra nézve, hanem azokra is akik valóban ésszerűen tenni akarnak... mert így "indokot" teremtenek az ide vonatkozó törvényi "beszabályozásoknak"... és egyben megszüntetnek minden lehetőséget...
    Előbb gondolkodunk, majd ésszerűen cselekszünk... de ez csak egy szervezett szervezetben működik, nem pedig a jobbikban. Az utóbbi idők jobbikos módszerei ismerősen köszönnek vissza. Ezeket a gárdában végezték a jobbikosok... hárt igen, megértem... máskülönben elszámolási kötelezettség állt volna fenn...
    "”
  • 226. vandras 2011. május 07. 12:33
    „Hát van itt nyüzsgés jó nagy, hát szaporítom. Mit nyer ezzel az ország? Hát forintot biztos nem, hacsak a többlet üzemanyagfogyás adóját nem számoljuk, . Matricárt ezért a 7 km-ért senki se vesz, én se, inkább büdösítek egy kicsit Szegeden, ha arrafelé van utam. Ez egyértelműen kár. Plusz üzemanyag, plusz idő, plusz idegeskedés. Hát nem tudom kik ezek a döntést hozók, de nem ártana gondolkodniuk egy kicsit. Vagy nem is tudnak, vagy már ez is politikai kérdés??? Ha ez politikai kérdés, akkor meghajtom a fejem, és hányok egy jót.
    Nem tudom kinek jó, ha az embereknek kellemetlenséget, plusz kiadást okoznak.”
  • 225. jozko 2011. május 07. 12:12
    „Hajrá!
    Látom, győzitek még!

    A zajos, nyüzsgős, "prolis", vagy egyáltalán valami termelő tevékenységet biztosító, munkamorált és egészséges önértékelést adó munkahelyeket sikerült távol tartani a várostól...

    Az elviselhetetlen átmenőforgalmat és az azzal járó minden kellemetlenséget az átadott új , a várost
    elkerülő autópálya kivitte a városból!

    A helyközi tranzitforgalom - ami részben átmenőforgalom, részben árufeltőltő vagy elszállító célforgalom, túrajáratok -
    okoz még némi , a város hatáskörében is kezelhető kellemetlenséget:
    de kiírtjuk innen azt is , majd targoncákkal, ki be hordják az árut a városfalon emelt kapukon!

    Gondolom, most az következik:
    Várfalemelés, várkapuk, idegenek kitiltása!
    A falakon belül majd szépen kereskedünk egymással, grasszálunk a szép korzón, sorra járjuk a plázáinkat,
    welnessre járunk a vízivilágba...
    A központi költségvetést pedig megfejjük, ugyan nyomasson már ide támogatást, amiből megélünk,
    fizetjük a fenntartási költségeket- no meg az építés szépítés EU támogatás mellett is nagy terheket jelentő
    kamatterheit!!

    A szabad királyi városok megálmodói forognak a sírjukban!
    Ja, és gondolom, az egész Közgyűlést elzavarjátok: úgyse ér semmit, a kedvetekre úgysem tud tenni-
    mert többnyire fogalmatok sincs, mit is szeretnétek!

    A Polgármester szerződését örökösre hosszabítjátok-ő tudja a tuttit - vagy ha nem, hát akkor is az első
    pont az érvényes!
    Aludjatok jól, álmodjatok szépeket!”
  • 224. szeti 2011. május 07. 10:56
    „frakk, lehúzhatnád magad végre a baromságaiddal. max te érdemelsz büntetést, egy demokratikus országban nem büntetnek egy várost csak azért, mert a polgármester más színű mint a kormány. persze mint tudjuk az elmúlt évben nem éppen a demokráciát építette a kormány...”
  • 223. qrumpli 2011. május 07. 10:31
    „És az útadó akkor mi a fene?”
  • 222. varadipal 2011. május 07. 09:37
    „Tudjátok mi az a go-box: Megtett kilométer után kiszámítja a fizetendő díjat, amit időszakonként befizetsz. A világ intelligens része már itt tart.”
  • 221. teknőcernő 2011. május 07. 09:05
    „219.saturnus Egyetértek. Ez bizony a kormány "izmozása" a rebellis várossal szemben. Egyébként lefogadom, hogy az ún. "igazságos " használatalapú útdíjak bevezetésével sokkal többet fogunk fizetni ay autópályák használatáért mint ma.”
  • 220. frakk 2011. május 07. 09:03
    „Megérdemli Szeged a büntetést -- alkalmatlan , önös érdekeket néző vezetői gárda képtelen bármilyen érdek érvényesítésre. Továbbra is csak az improduktívitásukat látjuk szinte minden szinten.
    Bravó....”
  • 219. saturnus 2011. május 07. 08:00
    „Egyértelmű Szeged lakosainak a megbüntetése amiért nem a Fidesz-KDNP-ra szavaztak hanem Botkára. De tudjuk "bumeráng vissza vág"evvel csak még többet veszítenek a fideszesek és mégjobban megutálják a jelenlegi kormánypártot és híveit,kiszolgálóit.”
238 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Szeged Borfesztivál: épülnek a faházak

A magyar borászok hamarosan Szegedre költöznek. Épülnek a faházak a Széchenyi téren. Tovább olvasom